Ca să fiu mai clar cu mașinile japoneze: mă refer la Toyota, marca ei de lux Lexus (cea mai fiabilă marcă în SUA de mulți ani de zile), Honda, Mazda. Eventual Subaru (unele modele, AWD excelent) și unii ar include chiar și Suzuki (unele modele). Clar nu Mițupiși (ieftin și prost).
Păi asta este la o distanță cam mare de ce spuneai tu (japoneze în general).
Iar când mă refeream la revizii, asta include tot ce e prevăzut de fabricant, incluzând curele de transmisie etc. Adică tot ce nu e reparație (neprevăzută).
Mda, uite, știi, poți s-o-ntorci cum vrei, dat ai spus revizii. Schimbarea curelei de transmisie nu este parte din revizie fyi. Dar mă rog, ai detaliat, deși puteai s-o faci de la început ca să nu ne legăm de detalii.
Inițial am condus o Hyundai Elantra (din aia la care cureaua de cauciuc se schimba la 60.000 mile). Acum conduc un hibrid Toyota Avalon (dintr-acela cu 200 CP pe motorul hibrid de 2.5L/4 cilindri, care consumă 5.8 L la 100, în medie, la o mașină de dimensiunea unui Audi A8 la jumate de preț, cvasi la fel de scumpă ca un VW Passat Diesel de aceeași dimensiune dar istoric mai puțin fiabil, 0-100 in 8,2 secunde etc.). O mașină cu care mi-a făcut plăcere să conduc 5 ore duminica trecută numai ca să votez. So, yeah, proștii de japonezi și mașinile pe care le vând în SUA. Să vezi ce minunat era Passat-ul diesel la același preț cu Avalon-ul, la care așteptai vreo 10 secunde să apară camera de backup când schimbai în marșarier, de inteligent ce era făcut. Dar arăta bine înăuntru; de ai vedea ce elegante sunt mașinile americane cu fiabilitate de rahat.
Desigur, Hyundai sunt mașini excelente. Nope, not really. Sunt un fel de Kia, s-au ridicat imens în ultimii ani, dar mai au drum lung. Am condus C'eed de exemplu (ambele modele) și-i faină rău, dar n-aș da banii pe ea. Pur și simplu nope.
Merci, și pe-aici se folosesc milele, numai că ar fi bine ca schimbarea curelei să fie pe la 50.000km, nu mile. Dar poate cei de la Hyundai (lol) au inventat un cauciuc mai șmecher. Ca idee (nu mai pun steluțe și note de subsol că văd că lumea are ADHD și nu citește), depinde unde locuiești. Ciclurile iarnă/vară, diferențele de temperatură. Am văzut curele de transmisie în stare aproape pocnită la 35.000km pentru că București (două veri în soare cu 45-50*C la umbră și 2 ierni pe la munte cu -25*C). Mașina trebuie îngrijită nu doar după manual, dacă faci asta poți fi fericit (ai noroc, dar oricum marjele de siguranță sunt imense) sau nu (pocnesc chestii).
Sunt convins că motorul ăla hibrid este superb, din păcate 200CP la monstruozitatea aia de mașină este foarte trist. Mă bucur că-ți consumă 5.8% consum mediu, numai nu-mi cere să și cred asta. 4 cilindri, 2.5l capacitate cilindrică, 200CP, 1.6 tone goală. Oook. Bine, depinde și cu ce viteză mergi, dacă ții 55mph în viteza a 6-a probabil și a mea consumă ~3-4l/100km (chestie verificată, apropos). Și are 110CP și 1.6l și ~1.4t goală. Este, de asemenea, de ~2.5x mai aerodinamică. Acum nu mă-nțelege greșit, îmi plac mașinile mari, dar credeam că prin SUA s-a mai potolit lumea cu cărămidoaie. Dacă vrei să înțelegi la ce mă refer, caută Tesla Model S.
Într-adevăr, mi se fâlfâie de performanță și furniruri, dacă fiabilitatea e de rahat, dacă mașina stă în service și mă costă mii de dolari reparațiile anual. Adică cam tot ce e mașină germană sau americană (cu puține excepții).
Eu pricep ce spui tu, dar statisticăraia aia din SUA are probleme sau oamenii de acolo
Nu am întâlnit posesor de MB (și sunt destui) care să fie nemulțumit de mașina lui sau care să-l fi lăsat în drum. De asemenea, nu știu unde sunt asamblate mașinile germane vândute în SUA (chiar sunt curios), posibil să fie și pe-acolo probleme.
În rest, nimic nou, Neo as usual, așa că nici nu îmi mai bat gura.
Evident, rămânem fără argumente, trecem la insulte. GG.
Nu pot generaliza doar din experienta proprie, dar dupa 2 Mercedes si 1 Audi fiabilitatea e mai buna la Audi si costurile de mentenanta mai mici, in special pentru ca poti cumpara piese si nu neaparat subansamble intregi. De pilda la Audi schimbi capul hidraulic al pompei de injectie, la Mercedes schimbi toata pompa pentru ca doar asa o gasesti ca piesa de schimb, costul e triplu.
Da, A3 si A4 sunt mai ieftine si mai slabe,dar nu sunt Golf sau Passat; aveau motorizari exclusive (gen 2 litri TD la A4) care nu se comparau cu cele de Golf sau Passat si mai au dotari minime similare sau peste Passat full option, unele foarte marunte dar cu impact, gen 3 prize de 12V la Audi (consola centrala, una pe consola pasagerilor si una in portbagaj) versus una singura la Golf sau loc de pus schiurile in interior prin cotiera banchetei pasagerilor cu husa impermeabila. Chestii gen oglinzi incalzite sau reglabile electric, scaune reglabile sau incalzite electric sunt disponibile ca optiuni si pe alte modele, dar inca sunt unele exclusivitati (in special tractiunea Quattro care e excelenta pe zapada).
Aș îndrăzni să întreb ce modele sunt alea exact
Normal că ai costuri de mentenanță mai mici la Audi, MB/BMW sunt considerate "mai premium" și costurile urcă în mod corespuzător. Dar ar trebui să-ți dai seama că în funcție de construcția pompei de injecție, uneori este mai indicat să schimbi tot în loc de bucăți mai mici. Nu sunt convins că MB vor să te jupoaie schimbând 1 ansambu în loc de 1 subansamblu, deja ești taxat premium pentru o marcă de lux.
Dacă ai fi citit (tu și
Pisoi) ce-i scris mai mic și cu steluțe în subsolul postului meu precedent ai fi văzut că menționez acele motorizări exclusive, dar le bag la excepții, nu la regulă. Înfrumusețările de genul 3 prize în loc de 1 de 12V mă lasă rece, intri în prima benzinărie și iei o triplă pe care o bagi în priza brichetei și ai 3-4 prize (nu văd utilitatea prizelor în portbagaj, sincer, but that's just me
). Mai mult mă încântă chestiile pe care nu le poți adăuga mai târziu (gen motor bun și fiabil, platformă bună și o plăcere la condus), iar aici cam tot ce-i VAG este decent dar mediocru în clasa medie. Orice s-ar zice, Focusul este încă printre cele mai mișto mașini de
condus din clasa lui. Am condus A3 și mi-a plăcut, dar m-am dat jos mai anchilozat decât din Focus. Da, dotările minime la Audi sunt peste dotările full option de la Golf, dar un Golf full option abia atinge un Audi A3 cu dotări minime ca preț, deci până la urmă tot la ce-am scris eu ajungi.
De asemenea, cam orice tracțiune integrală este superbă pe zăpadă, problema este că doar integrala fără sistemul de stabilitate este fix zero, cunosc cazuri care au plonjat în râpe pentru că au ars-o cu Quattro activat dar ESP off (Audi R8 derp). Când ai pierdut controlul la integrală, te duci cu totul