Întrebări pe care ni le punem de mult

Acolo văd doar motoare ca pentru americani, în cazul meu motorul este de 1.6l, diesel, 90CP, același tip de motor care echipează și Ford, și Citroen, și Peugeot. Același motor care-l am acum pe Focusul personal. Este un motor absolut excelent și nu știu ce spanac a crăpat/crapă și mai este și pe mâna service-ului românesc acum, deci meh.

Din ce văd, totuși, statisticile arată absolut oribil :\
Dacă era excelent, nu crăpa (deși se întâmplă și la casele mari). Ai rostit cuvântul-cheie: Ford. Bleah! Păi aia nu e mașină japoneză dacă are motor (suflet) Ford.

Asta îmi aduce aminte de minunata inginerie germană, care și ea e super-lăudată la noi, și care cere investiții aici înainte de 100.000 mile fie că e VW, fie că e BMW, fie că e Mercedes. Audi mai merge.

O mașină e excelentă dacă nu îi faci decât revizii timp de minim 160.000 km și te ține minim vreo 3-400.000 fără cheltuieli majore.
 
Last edited:
Din pacate nu cunosc asemenea tip de masina in Europa; la toate se schimba distributia (curele, pompa de apa la unele, role etc) la 60-120.000km, discuri de frana cam la 100.000km, iar cea mai fiabila masina pe care am avut-o, Audi, a necesitat reparatii majore la 215.000km: volanta, ambreiaj, pompa de injectie, mai nou axe cu came, cam 5000 de euro in total. Nu iau la socoteala bucse, pivoti sau capete de planetara duse din cauza drumurilor din Romania. Nu mi se pare exagerat (masina e 50-60.000 noua), dar abia are 240.000km; cu reparatiile astea probabil mai merge inca 100.000 km bine, dar intre timp a inceput sa aibe mici probleme pe care nici macar nu mai incerc sa le repar pentru ca e prea complicat si prea scump: afisajul computerului de bord e ilizibil cand e cand afara (nu se vede consumul instantaneu si alte chestii neesentiale), unele din motorasele de la clapetele de aer conditionat mai se blocheaza din motive de praf adunat de-a lungul vremii, butonul din usa soferului care blocheaza geamurile pasagerilor din spate nu mai ramane apasat etc. E o masina de nadejde, dar nu nemuritoare.
 
Dacă era excelent, nu crăpa (deși se întâmplă și la casele mari). Ai rostit cuvântul-cheie: Ford. Bleah! Păi aia nu e mașină japoneză dacă are motor (suflet) Ford.

Asta îmi aduce aminte de minunata inginerie germană, care și ea e super-lăudată la noi, și care cere investiții aici înainte de 100.000 mile fie că e VW, fie că e BMW, fie că e Mercedes. Audi mai merge.

O mașină e excelentă dacă nu îi faci decât revizii timp de minim 160.000 km și te ține minim vreo 3-400.000 fără cheltuieli majore.
Nu a crăpat per-se, doar are probleme în a porni uneori :biggrin: Plus mecanicii români sunt mecanicii români (nici măcar din București) și mi-e o silă groaznică să iau avionul doar ca să duc mașina la reparat și să mă apuc să urlu la retardați. Persoanele cărora le-am lăsat mașina nu au știut s-o plimbe suficient (fac ceva de genul 500km/an), asta este, acum să sufere. Not (really) my problem.

Îmi este clar cam cât de bine te pricepi la mașini dacă pui Audi* mai presus decât Mercedes Benz. Lol. De asemenea, nici o mașină nu are cum să ducă 160.000km (poate doar dacă are distribuție pe lanț, dar și acolo este cam riscant), pentru că tot ce-i curea este de cauciuc și se duc naibii înainte de 60.000km.

Cât despre Ford, au printre cele mai bune propulsoare diesel, iar același motor menționat de mine (1.6l turbo diesel) este printre cele mai fiabile de care știu. Fix Or Repair Daily nu mai este valabil de vreo 20-30 de ani (de pe la Escort/Sierra încoace) și nici măcar nu poți compara modelele americane (lol) cu cele europene (în afară de noua Fiesta care este model comun, dar are pedigree predominant european). Dacă te interesează subiectul, caută despre motorul Ford de 1.0l (yep, un litru) și 125CP. Benzină. Cred că-i singurul motor pe benzină pe care aș fi bucuros să-l am într-o daily car**, am ezitat mult timp între ăsta și 1.6d dar până la urmă tractorașul a învins pentru că toarce mai fain.

Dar nu insist, trăiești în țara unde se folosesc predominant mașini cu motoare care au 30CP/l și orice japonez pare mesianic. Nu zic că japonezele nu-s faine, dar tu nu te gândești acolo unde sunt cu adevărat extrem de bune (performance cars - de exemplu Civic TypeR, NSX, Evo, WRX STi, GT-R - nu sedanul cu care te dai tu dimineața***).


*Audi este VW overpriced în afară de câteva modele și motorizări care sunt pe platformă nativă Audi. A3 = Golf, de exemplu, doar că are price tag premium.
**trage cu scârț în a 3-a, ca idee, înainte să sară cineva să insinueze că n-are cuplu;
***mașinile non-performance japoneze nu au nimic în plus față de mașinile europene cu adevărat solide, și da, aici intră și anumite mașini din grupul VAG, cum ar fi unele generații de VW Golf, Passat, Skodițele (Fabia, Octavia, Superb); dar majoritatea mașinilor cu adevărat solide în EU sunt Ford; nu am văzut flotile de mașini la companii serioase să fie altceva (poate doar la Pfizer care o ardeau cu Peugeot sau altele care aveau fanboi VW prin conducere), și alea sunt mașini ogărite zilnic în condiții de exploatare groaznice. Ba chiar îndrăznesc să spun că japonezele non-performance sunt într-o măsură îngrijorătoare absolut penibile la finisările interioare. M-am urcat într-un Mitsu Lancer și m-am crucit ce plastice de rahat poate avea. Jenant.
 
Last edited:
În SUA, la fiabilitate, Audi e muuult peste Mercedes Benz (și vorbim de o piață mult mai mare decât UE, pentru că aici cvasi toată lumea are mașină).

Capture3.PNG

CRO_Cars_2014_Reliability_Chart_10-14.png

Ca să fiu mai clar cu mașinile japoneze: mă refer la Toyota, marca ei de lux Lexus (cea mai fiabilă marcă în SUA de mulți ani de zile), Honda, Mazda. Eventual Subaru (unele modele, AWD excelent) și unii ar include chiar și Suzuki (unele modele). Clar nu Mițupiși (ieftin și prost).

Iar când mă refeream la revizii, asta include tot ce e prevăzut de fabricant, incluzând curele de transmisie etc. Adică tot ce nu e reparație (neprevăzută).

Inițial am condus o Hyundai Elantra (din aia la care cureaua de cauciuc se schimba la 60.000 mile). Acum conduc un hibrid Toyota Avalon (dintr-acela cu 200 CP pe motorul hibrid de 2.5L/4 cilindri, care consumă 5.8 L la 100, în medie, la o mașină de dimensiunea unui Audi A8 la jumate de preț, cvasi la fel de scumpă ca un VW Passat Diesel de aceeași dimensiune dar istoric mai puțin fiabil, 0-100 in 8,2 secunde etc.). O mașină cu care mi-a făcut plăcere să conduc 5 ore duminica trecută numai ca să votez. So, yeah, proștii de japonezi și mașinile pe care le vând în SUA. Să vezi ce minunat era Passat-ul diesel la același preț cu Avalon-ul, la care așteptai vreo 10 secunde să apară camera de backup când schimbai în marșarier, de inteligent ce era făcut. Dar arăta bine înăuntru; de ai vedea ce elegante sunt mașinile americane cu fiabilitate de rahat.

Într-adevăr, mi se fâlfâie de performanță și furniruri, dacă fiabilitatea e de rahat, dacă mașina stă în service și mă costă mii de dolari reparațiile anual. Adică cam tot ce e mașină germană sau americană (cu puține excepții).

În rest, nimic nou, Neo as usual, așa că nici nu îmi mai bat gura.
 
Last edited:
Îmi este clar cam cât de bine te pricepi la mașini dacă pui Audi* mai presus decât Mercedes Benz.
Nu pot generaliza doar din experienta proprie, dar dupa 2 Mercedes si 1 Audi fiabilitatea e mai buna la Audi si costurile de mentenanta mai mici, in special pentru ca poti cumpara piese si nu neaparat subansamble intregi. De pilda la Audi schimbi capul hidraulic al pompei de injectie, la Mercedes schimbi toata pompa pentru ca doar asa o gasesti ca piesa de schimb, costul e triplu.

Da, A3 si A4 sunt mai ieftine si mai slabe,dar nu sunt Golf sau Passat; aveau motorizari exclusive (gen 2 litri TD la A4) care nu se comparau cu cele de Golf sau Passat si mai au dotari minime similare sau peste Passat full option, unele foarte marunte dar cu impact, gen 3 prize de 12V la Audi (consola centrala, una pe consola pasagerilor si una in portbagaj) versus una singura la Golf sau loc de pus schiurile in interior prin cotiera banchetei pasagerilor cu husa impermeabila. Chestii gen oglinzi incalzite sau reglabile electric, scaune reglabile sau incalzite electric sunt disponibile ca optiuni si pe alte modele, dar inca sunt unele exclusivitati (in special tractiunea Quattro care e excelenta pe zapada).
 
Eu conduc 2 Loganuri: unul personal, cu 100.000 km, altul de serviciu, cu 200.000 km la bord. Ar fi inutil să spun cât de birjărite au fost și ce drumuri au cutreierat, săracele. Ambele au necesitat doar consumabile în funcționarea de până acum. La consumabile intră, dacă nu știați, și distribuția. Aia nu e "reparație". Știu, o să spuneți că voi vorbiți despre "mașini". Eu nu sufăr de complexul ăsta și pretențiile mele de la un vehicul sunt să mă ducă la destinație.
 
Logan nou sau nemteasca SH full fara piele, ingrijita, folosita doar in weekend de o batranica?
Benzina sau tractoras?
:goofy:
 
La fiecare post citit p-aici ma felicit ca mi-am luat bietul Sandero. Inca astept sa mi se arda inca un bec, ca sa zic ca am avut si eu 2 interventii in 5 ani. :biggrin:
 
Daca nu ma insel pe PCI intreruperile nu mai sunt fizice de ceva vreme, sunt logice si se merge pe shared IRQ. Dar poate ma insel. Problema e cu placi mai vechi care nu stiu sa faca share corect sau deloc si vor neaparat anumite intreruperi, lucru pe care un chipset modern nu il intelege si nu il suporta.
Confunzi intreruperile procesorului (IRQ) date de (A)PIC cu intreruperile fizice ale PCI (INTA, INTB, INTC si INTD).
Intreruperile PCI sunt de fapt niste trasee electrice conectate fiecare la cate un slot. Prin conventie PCI1 primeste firul cu INTA, PCI2 - INTB, samd., iar PCI5 daca exista are iarasi INTA, sharuit cu PCI1. Cu exceptia unui 486 cu prima generatie de PCI-uri, n-am vazut nici un calculator la care INTA-INTD sa poata fi modificate.

IRQ0-IRQ15 sunt intreruperile pentru procesor si sunt date de PIC/APIC. Cipul (sau perechea, ca erau doua pana s-a inventat APIC) face legatura intre INTx al unei placi si un IRQ.

Orice placa conforma cu standardul PCI ar trebui sa suporte orice INT, chiar si sharuit cu o alta placa.
Orice placa conforma PnP ar trebui sa listeze niste IRQ suportate, si iarasi, ar trebui sa suporte sharuirea lor. IRQ-urile suportate sunt scrise in firmware-ul placii si n-ai cum sa le modifici. Doar alegi dintre variantele disponibile.
 
Multumesc pentru info. Totusi vad ca nu vrei sa-mi spui cum pot ca sub windows XP sa NU imi mai apara M-audio 192 (placa audio) si Wrestler 9802 (placa video) ambele pe IRQ18. Treaba cu "Orice placa conforma cu standardul PCI ar trebui sa suporte orice INT, chiar si sharuit cu o alta placa." suna foarte frumos, pacat ca nu se aplica in cazul meu (si al multor alti utilizatori de M-audio). :smile:
 
Cate PCI-uri ai si in ce sloturi le-ai infipt?
Uita-te in manual. Daca le-ai pus in sloturi care au acelasi INT, nici mama APIC-ului nu le mai poate aloca IRQ diferit.
 
Mai ramane imposibilul (adica sa conving XP-ul sa schimbe IRQ-ul la placa audio fara s-o bag in alt soclu PCI - ca n-am disponibil). Am incercat sa fac figura cu schimbarea HAL din ACPI PC in Standard PC dar am esuat. :sad: Noroc ca Ghost + backup inainte.
Imi cer scuze pentru exprimarea ambigua: de fapt mobo are numai doua sloturi PCI dintre care unul este inutilizabil pentru ca tabla nu permite. Deci am un singur soclu PCI disponibil. :smile: Folosirea flexului nu este o solutie.
 
M-a mâncat... acolo și am desfăcut tableta (chinezărie de Vonino Speedstar S Pro), ca să fac o mică modificare (fereastră în capacul de aluminiu) pentru îmbunătățirea recepției WiFi. Chestia e că atunci când am dezlipit niște scoci pe-acolo s-a rupt "antena" WiFi. Adică un soi de staniol, de vreo 2-3 cm/1 cm, cu o foiță de cupru la capăt, pe care erau lipite terminațiile unui firav cablu coaxial (!!!) ce duce la modulul WiFi. De unde pot procura o antenă pentru WiFi. Sau dacă o pot manufactura, de unde mă inspir?
 
Ai optiune in BIOS sa dezactivezi APIC? Daca da, o sa-ti trebuiasca si alt kernel la Windows. Odata dezactivat, o sa-ti aloce IRQ-urile clasice: 3-15, cu sansa (probabil mica) de a le putea schimba.
 
M-a mâncat... acolo și am desfăcut tableta (chinezărie de Vonino Speedstar S Pro), ca să fac o mică modificare (fereastră în capacul de aluminiu) pentru îmbunătățirea recepției WiFi. Chestia e că atunci când am dezlipit niște scoci pe-acolo s-a rupt "antena" WiFi. Adică un soi de staniol, de vreo 2-3 cm/1 cm, cu o foiță de cupru la capăt, pe care erau lipite terminațiile unui firav cablu coaxial (!!!) ce duce la modulul WiFi. De unde pot procura o antenă pentru WiFi. Sau dacă o pot manufactura, de unde mă inspir?

Oare merge o antenă WiFi de aifon?
 
Cate PCI-uri ai si in ce sloturi le-ai infipt?
Uita-te in manual. Daca le-ai pus in sloturi care au acelasi INT, nici mama APIC-ului nu le mai poate aloca IRQ diferit.
De ce? Poti face maparea prin INT + PCI ID.

Daca da, o sa-ti trebuiasca si alt kernel la Windows.
Glumesti sau te oferi sa scrii unul seara asta intre 2 beri?

Multumesc pentru info. Totusi vad ca nu vrei sa-mi spui cum pot ca sub windows XP sa NU imi mai apara M-audio 192 (placa audio) si Wrestler 9802 (placa video) ambele pe IRQ18. Treaba cu "Orice placa conforma cu standardul PCI ar trebui sa suporte orice INT, chiar si sharuit cu o alta placa." suna foarte frumos, pacat ca nu se aplica in cazul meu (si al multor alti utilizatori de M-audio). :smile:
Asta chiar e confuzie, tu spui ca au IRQ shared, nu INT shared. Chiar si cu INT shared tot nu ar trebui sa fie probleme cu APIC.
 
Back
Top