Întrebări pe care ni le punem de mult

Deci:
 

Attachments

  • IRQ table.gif
    IRQ table.gif
    15.9 KB · Views: 13
PIC/APIC nu face altceva decat sa trimita un IRQ catre procesor cand primeste un semnal pe unul din traseele INT. Daca sunt mai multe placi pe acelasi traseu INT, nu are de unde sa stie care dintre ele a generat semnalul. Este treaba driverului sa afle daca propria placa este cea care a generat INT/IRQ. Concluzia fiind: daca sunt pe acelasi INT, nu au cum sa fie pe IRQ diferite.

Windows-ul, daca detecteaza APIC la instalare, pune un kernel cu suport APIC, daca nu, il pune pe ala chior. Daca ai avut APIC Enabled la instalare (cazul lui Quark), nu-l mai poti dezactiva, ca nu-ti mai booteaza windowsul. Trebuie inlocuit kernelul. Cica se poate face din Device Manager; inlocuiesti "ACPI Uni/Multiprocessor PC" cu "ACPI PC". Eu n-am incercat.

Oricum, toata operatia are sanse 90% sa fie inutila, fiindca APIC aloca IRQ diferite atunci cand poate. Daca le-a shareuit, probabil are un motiv, cum ar fi acela ca placile sunt pe acelasi INT. INT n-ai cum sa-l modifici decat daca muti placa in alt slot sau iei letconul si tragi fir de la slotul vecin.

Imi pare rau ca nu sunt la curent cu intreruperile PCI-E. Am senzatia ca sunt aceleasi 4 ca si la PCI-ul normal, dar n-am avut ocazia sa citesc nimic despre asta.
 
Last edited:
1. PIC/APIC nu face altceva decat sa trimita un IRQ catre procesor cand primeste un semnal pe unul din traseele INT.
2. Daca sunt mai multe placi pe acelasi traseu INT, nu are de unde sa stie care dintre ele a generat semnalul.
1. Corect
2. Da si nu. Aparent stie pentru ca maparea in PIC este la nivel de slot + INT, nu doar de INT. Asa zice aici: http://www.tldp.org/HOWTO/Plug-and-Play-HOWTO-7.html (vezi primul paragraf). Ideea e credibila daca circuitul e inchis prin IDSEL si nu prin GND.
 
Ca să fiu mai clar cu mașinile japoneze: mă refer la Toyota, marca ei de lux Lexus (cea mai fiabilă marcă în SUA de mulți ani de zile), Honda, Mazda. Eventual Subaru (unele modele, AWD excelent) și unii ar include chiar și Suzuki (unele modele). Clar nu Mițupiși (ieftin și prost).
Păi asta este la o distanță cam mare de ce spuneai tu (japoneze în general).

Iar când mă refeream la revizii, asta include tot ce e prevăzut de fabricant, incluzând curele de transmisie etc. Adică tot ce nu e reparație (neprevăzută).
Mda, uite, știi, poți s-o-ntorci cum vrei, dat ai spus revizii. Schimbarea curelei de transmisie nu este parte din revizie fyi. Dar mă rog, ai detaliat, deși puteai s-o faci de la început ca să nu ne legăm de detalii.

Inițial am condus o Hyundai Elantra (din aia la care cureaua de cauciuc se schimba la 60.000 mile). Acum conduc un hibrid Toyota Avalon (dintr-acela cu 200 CP pe motorul hibrid de 2.5L/4 cilindri, care consumă 5.8 L la 100, în medie, la o mașină de dimensiunea unui Audi A8 la jumate de preț, cvasi la fel de scumpă ca un VW Passat Diesel de aceeași dimensiune dar istoric mai puțin fiabil, 0-100 in 8,2 secunde etc.). O mașină cu care mi-a făcut plăcere să conduc 5 ore duminica trecută numai ca să votez. So, yeah, proștii de japonezi și mașinile pe care le vând în SUA. Să vezi ce minunat era Passat-ul diesel la același preț cu Avalon-ul, la care așteptai vreo 10 secunde să apară camera de backup când schimbai în marșarier, de inteligent ce era făcut. Dar arăta bine înăuntru; de ai vedea ce elegante sunt mașinile americane cu fiabilitate de rahat.
Desigur, Hyundai sunt mașini excelente. Nope, not really. Sunt un fel de Kia, s-au ridicat imens în ultimii ani, dar mai au drum lung. Am condus C'eed de exemplu (ambele modele) și-i faină rău, dar n-aș da banii pe ea. Pur și simplu nope.

Merci, și pe-aici se folosesc milele, numai că ar fi bine ca schimbarea curelei să fie pe la 50.000km, nu mile. Dar poate cei de la Hyundai (lol) au inventat un cauciuc mai șmecher. Ca idee (nu mai pun steluțe și note de subsol că văd că lumea are ADHD și nu citește), depinde unde locuiești. Ciclurile iarnă/vară, diferențele de temperatură. Am văzut curele de transmisie în stare aproape pocnită la 35.000km pentru că București (două veri în soare cu 45-50*C la umbră și 2 ierni pe la munte cu -25*C). Mașina trebuie îngrijită nu doar după manual, dacă faci asta poți fi fericit (ai noroc, dar oricum marjele de siguranță sunt imense) sau nu (pocnesc chestii).

Sunt convins că motorul ăla hibrid este superb, din păcate 200CP la monstruozitatea aia de mașină este foarte trist. Mă bucur că-ți consumă 5.8% consum mediu, numai nu-mi cere să și cred asta. 4 cilindri, 2.5l capacitate cilindrică, 200CP, 1.6 tone goală. Oook. Bine, depinde și cu ce viteză mergi, dacă ții 55mph în viteza a 6-a probabil și a mea consumă ~3-4l/100km (chestie verificată, apropos). Și are 110CP și 1.6l și ~1.4t goală. Este, de asemenea, de ~2.5x mai aerodinamică. Acum nu mă-nțelege greșit, îmi plac mașinile mari, dar credeam că prin SUA s-a mai potolit lumea cu cărămidoaie. Dacă vrei să înțelegi la ce mă refer, caută Tesla Model S.

Într-adevăr, mi se fâlfâie de performanță și furniruri, dacă fiabilitatea e de rahat, dacă mașina stă în service și mă costă mii de dolari reparațiile anual. Adică cam tot ce e mașină germană sau americană (cu puține excepții).
Eu pricep ce spui tu, dar statisticăraia aia din SUA are probleme sau oamenii de acolo :smile: Nu am întâlnit posesor de MB (și sunt destui) care să fie nemulțumit de mașina lui sau care să-l fi lăsat în drum. De asemenea, nu știu unde sunt asamblate mașinile germane vândute în SUA (chiar sunt curios), posibil să fie și pe-acolo probleme.

În rest, nimic nou, Neo as usual, așa că nici nu îmi mai bat gura.
Evident, rămânem fără argumente, trecem la insulte. GG.

Nu pot generaliza doar din experienta proprie, dar dupa 2 Mercedes si 1 Audi fiabilitatea e mai buna la Audi si costurile de mentenanta mai mici, in special pentru ca poti cumpara piese si nu neaparat subansamble intregi. De pilda la Audi schimbi capul hidraulic al pompei de injectie, la Mercedes schimbi toata pompa pentru ca doar asa o gasesti ca piesa de schimb, costul e triplu.

Da, A3 si A4 sunt mai ieftine si mai slabe,dar nu sunt Golf sau Passat; aveau motorizari exclusive (gen 2 litri TD la A4) care nu se comparau cu cele de Golf sau Passat si mai au dotari minime similare sau peste Passat full option, unele foarte marunte dar cu impact, gen 3 prize de 12V la Audi (consola centrala, una pe consola pasagerilor si una in portbagaj) versus una singura la Golf sau loc de pus schiurile in interior prin cotiera banchetei pasagerilor cu husa impermeabila. Chestii gen oglinzi incalzite sau reglabile electric, scaune reglabile sau incalzite electric sunt disponibile ca optiuni si pe alte modele, dar inca sunt unele exclusivitati (in special tractiunea Quattro care e excelenta pe zapada).

Aș îndrăzni să întreb ce modele sunt alea exact :smile: Normal că ai costuri de mentenanță mai mici la Audi, MB/BMW sunt considerate "mai premium" și costurile urcă în mod corespuzător. Dar ar trebui să-ți dai seama că în funcție de construcția pompei de injecție, uneori este mai indicat să schimbi tot în loc de bucăți mai mici. Nu sunt convins că MB vor să te jupoaie schimbând 1 ansambu în loc de 1 subansamblu, deja ești taxat premium pentru o marcă de lux.

Dacă ai fi citit (tu și Pisoi) ce-i scris mai mic și cu steluțe în subsolul postului meu precedent ai fi văzut că menționez acele motorizări exclusive, dar le bag la excepții, nu la regulă. Înfrumusețările de genul 3 prize în loc de 1 de 12V mă lasă rece, intri în prima benzinărie și iei o triplă pe care o bagi în priza brichetei și ai 3-4 prize (nu văd utilitatea prizelor în portbagaj, sincer, but that's just me :biggrin:). Mai mult mă încântă chestiile pe care nu le poți adăuga mai târziu (gen motor bun și fiabil, platformă bună și o plăcere la condus), iar aici cam tot ce-i VAG este decent dar mediocru în clasa medie. Orice s-ar zice, Focusul este încă printre cele mai mișto mașini de condus din clasa lui. Am condus A3 și mi-a plăcut, dar m-am dat jos mai anchilozat decât din Focus. Da, dotările minime la Audi sunt peste dotările full option de la Golf, dar un Golf full option abia atinge un Audi A3 cu dotări minime ca preț, deci până la urmă tot la ce-am scris eu ajungi.

De asemenea, cam orice tracțiune integrală este superbă pe zăpadă, problema este că doar integrala fără sistemul de stabilitate este fix zero, cunosc cazuri care au plonjat în râpe pentru că au ars-o cu Quattro activat dar ESP off (Audi R8 derp). Când ai pierdut controlul la integrală, te duci cu totul :smile:
 
...curelei de transmisie...curele de transmisie....

E curea de distributie, ffs.

Daca masinile in cauza nu au un CVT obosit, atunci in transmisie nu se regaseste nici o curea. Parol.

PS: Si Hyundai i30/Elantra (generatiile noi) au distributie pe lant la motoarele de 1.6, benzina. Hyundai detine Kia, modelele vandute sub ambele branduri sunt construite pe platforme comune.
 
Pe rand: ultimul Mercedes, care inca mai e prin curte, e un E classe care a mers bine, dar a picat inainte de 200.000km computerul de bord, iar baietii de la reprezentanta MB din tara araba in care se afla masina in acel moment l-au schimbat si de atunci nu tinea relantiul la rece si fumega la acceleratii (si e pe benzina). Apoi s-a rupt un pivot cand o parcam in curte pe drept, la 10 km/h, apoi alte balarii. Celalalt dinaintea lui era pe motorina si avea probleme uriase cu pornirea iarna, dadeam la cheie si cate 30 sec sau un minut pana pornea. In sfarsit :frown: Dar chestia cu componente versus subansamble nu e neaparat logica, se intampla si la altii: Honda se mandreste ca orice componenta care se poate monta sau demonta se poate comanda ca piesa independenta, Yamaha vinde doar subansambluri complete. Daca pici cu motocicleta si rupi scarita la Honda schimbi doar o piesa metalica de 30 de lei, la Yamaha costa 200 de lei si vine intr-o punga, demontata, facturata ca vreo 7 piese (scarita, arc, cauciuc, suruburi, cui, stift etc) care se vand doar impreuna. La fel si la producatori de masini, nu cred ca MB are un motiv anume sa iti dea totul ca o piesa monobloc cand unele componente chiar nu se uzeaza (ex: capacul de alternator la moto se schimba mult mai des decat orice alta piesa din alternator, desi capacul nu are niciodata uzura iar lagarele rotorului au).

O priza in fata, una la pasageri si una in portbagaj nu e tot aia cu una in fata cu o tripla; pe una pot sa tin GPS-ul, pe aia din spate cineva isi incarca telefonul si aia din portbagaj alimenteaza lada frigorifica sau, cel mai des, compresorul de aer. Da, poate nu iti trebuie asa ceva, dar cand o sa mergi la drum lung cu 2 copii in spate care termina bateria la PS Vita in mai putin de jumatate din calatorie o sa vrei vreo 5 prize, nu 3.

Pot dezactiva ESP la Audi, doar manual si doar pana la prima oprire pentru ca se cupleaza automat la pornire. Daca unii au ars-o cu ESP dezactivat sa fie sanatosi, nu are treaba cu masina ci cu partea defecta dintre scaun si volan.

Dar nu mai stiu care era intrebarea :tongue:

E curea de distributie, ffs.

Daca masinile in cauza nu au un CVT obosit, atunci in transmisie nu se regaseste nici o curea. Parol.

PS: Si Hyundai i30/Elantra (generatiile noi) au distributie pe lant la motoarele de 1.6, benzina. Hyundai detine Kia, modelele vandute sub ambele branduri sunt construite pe platforme comune.
Au motocicletele curea de transmisie, in general H-D dar si unele modele BMW.

Iar cureaua de distributie intra la revizii, nu la reparatii. Pentru ca in tabelul cu ce operatiuni se fac si ce piese se schimba la revizii apare si cureaua de distributie (la fel ca bujiile, filtrele si uleiul). Da, au intervale de schimb diferite, dar fixe.

Curea dusa in 2 ani, indiferent de locul de utilizare, e o dubiosenie. Daca mergea zilnic din Sahara la Capul Nord si tot nu avea cum sa se intample asta.
 
Iar cureaua de distributie intra la revizii, nu la reparatii. Pentru ca in tabelul cu ce operatiuni se fac si ce piese se schimba la revizii apare si cureaua de distributie (la fel ca bujiile, filtrele si uleiul). Da, au intervale de schimb diferite, dar fixe.

Curea dusa in 2 ani, indiferent de locul de utilizare, e o dubiosenie. Daca mergea zilnic din Sahara la Capul Nord si tot nu avea cum sa se intample asta.
Ah, ok, my bad dacă intră la revizii nu la reparații. Nu am citit manualul mașinii, ca un bărbat care se respectă :goofy:

Nu era "dusă" în sensul că era dezmembrată, dar scârțâia oribil. Am tot uns-o (cu spray special pentru așa ceva), n-a vrut. A trebuit schimbată, iar când am ținut-o în mână materialul mi s-a părut excesiv de uzat. Este o părere personală și subiectivă, nu zic nu, dar am ceva experiență cu motoare denudate și bucățile componente ca să-mi dau seama de așa ceva.

Am uitat să menționez o cunoștință căruia i s-a dus distribuția de tot (rupt) la o Mazda CX-7 veche de maxim 6 luni :goofy: A fost cam funny mai ales că avea și motorul pe benzină, nu prea pricep eu care-a fost treaba acolo dar ffs. That stuff really stinks. Made in Japan de asemenea :frown:

E curea de distributie, ffs.

Daca masinile in cauza nu au un CVT obosit, atunci in transmisie nu se regaseste nici o curea. Parol.

PS: Si Hyundai i30/Elantra (generatiile noi) au distributie pe lant la motoarele de 1.6, benzina. Hyundai detine Kia, modelele vandute sub ambele branduri sunt construite pe platforme comune.
Yes, sir! :biggrin:

Apropos de Hyundai și Kia, that was precisely my point.

In afara de 2 roti in plus (sau minus) tot aia e.
Well yep, not really, alea cu 2 roți în minus au cuplu cam cât un sugar înfometat.
 
Mda, uite, știi, poți s-o-ntorci cum vrei, dat ai spus revizii. Schimbarea curelei de transmisie nu este parte din revizie fyi.
Of course că e. Ia orice manual de mașină vestică și o să ai lista de revizii recomandate la sfârșit, inclusiv piesele și lichidele care trebuie schimbate regulat.
Desigur, Hyundai sunt mașini excelente. Nope, not really. Sunt un fel de Kia, s-au ridicat imens în ultimii ani, dar mai au drum lung. Am condus C'eed de exemplu (ambele modele) și-i faină rău, dar n-aș da banii pe ea. Pur și simplu nope.
Merci, și pe-aici se folosesc milele, numai că ar fi bine ca schimbarea curelei să fie pe la 50.000km, nu mile. Dar poate cei de la Hyundai (lol) au inventat un cauciuc mai șmecher. Ca idee (nu mai pun steluțe și note de subsol că văd că lumea are ADHD și nu citește), depinde unde locuiești. Ciclurile iarnă/vară, diferențele de temperatură. Am văzut curele de transmisie în stare aproape pocnită la 35.000km pentru că București (două veri în soare cu 45-50*C la umbră și 2 ierni pe la munte cu -25*C). Mașina trebuie îngrijită nu doar după manual, dacă faci asta poți fi fericit (ai noroc, dar oricum marjele de siguranță sunt imense) sau nu (pocnesc chestii).
Manualele bune specifică intervalele pentru diverse nivele de uz. De exemplu, Hyundai avea interval de 5.000 mile pentru ulei, care se reducea la 3.000 dacă conduceai majoritar în oraș. Cureaua de la Elantra am schimbat-o la 60.000 mile, zero probleme. De fapt, Hyundai își permite să dea garanție de 100.000 mile/10 ani în SUA. Eu în 100.000 mile nu am folosit-o.
Sunt convins că motorul ăla hibrid este superb, din păcate 200CP la monstruozitatea aia de mașină este foarte trist. Mă bucur că-ți consumă 5.8% consum mediu, numai nu-mi cere să și cred asta. 4 cilindri, 2.5l capacitate cilindrică, 200CP, 1.6 tone goală. Oook. Bine, depinde și cu ce viteză mergi, dacă ții 55mph în viteza a 6-a probabil și a mea consumă ~3-4l/100km (chestie verificată, apropos). Și are 110CP și 1.6l și ~1.4t goală. Este, de asemenea, de ~2.5x mai aerodinamică. Acum nu mă-nțelege greșit, îmi plac mașinile mari, dar credeam că prin SUA s-a mai potolit lumea cu cărămidoaie. Dacă vrei să înțelegi la ce mă refer, caută Tesla Model S.
Ca să știi tu la ce mă refer eu, consumul citat e la stilul meu de condus obișnuit, 70% pe autostradă cu 65-70 mph. Când conduc cuminte cu 55 văd consum cu 10% mai bun. Dacă cobor la 40, viteza ideală, Dumnezeu cu mila... duce clar peste 50 mpg (sub 4.7 la sută) Cei 200 CP sunt absolut perfecți în toate condițiile; ce contează la o mașină nu sunt doar caii-putere ci și torque-ul. Primii sunt absolut suficienți pentru cei sub 80 mph cu care conduc eu, iar ultimul e suficient de mare ca mașina să accelereze în 8.2 secunde de la 0 la 100, ceea ce e arhisuficient pentru merge pe autostradă cu 4 pasageri și mașina încărcată. N-am simțit un moment că mașina e înceată când am nevoie să accelereze. Dacă ar fi fost cazul, aș fi luat una cu V6, cu 2.000 dolari mai ieftină.

N-am viteze, am CVT și o mașină extrem de silențioasă. Nu o pot compara cu Tesla, care costă dublu și e mai puțin fiabilă momentan. Mașina e absolut excelentă pentru cei care nu judecă mașini doar pe hârtie și nu le folosesc la slalom pe autostradă.
Eu pricep ce spui tu, dar statisticăraia aia din SUA are probleme sau oamenii de acolo :smile: Nu am întâlnit posesor de MB (și sunt destui) care să fie nemulțumit de mașina lui sau care să-l fi lăsat în drum.
No offense, dar majoritatea posesorilor de mașini scumpe nu vor recunoaște că au aruncat banii pe o mașină proastă, decât în sondaje anonime (cum ar fi cele un milion pe care le trimite anual Consumer Reports).
De asemenea, nu știu unde sunt asamblate mașinile germane vândute în SUA (chiar sunt curios), posibil să fie și pe-acolo probleme.
Cum spuneam, omul (din fabrică) sfințește locul, de asta mi-aș fi dorit ca și Toyota mea să fi fost asamblată în Japonia, nu SUA. Foarte posibil ca asta să fie cauza și la mașinile germane. Dar nu mi-aș băga mâna în foc, pentru că orice marcă care se respectă ar fi intervenit deja, inclusiv închizând fabrica la nevoie, ca să nu se facă de cacao. Asta în timp ce mașinile germane sunt vestite pe aici pentru costurile de întreținere.
Aș îndrăzni să întreb ce modele sunt alea exact :smile: Normal că ai costuri de mentenanță mai mici la Audi, MB/BMW sunt considerate "mai premium" și costurile urcă în mod corespuzător.
Audi și BMW costă cam la fel de mult în SUA.
Orice s-ar zice, Focusul este încă printre cele mai mișto mașini de condus din clasa lui.
Mai ales modelul ST (dacă nu mă înșel), care pentru asta e făcut. Dar eu (și mulți alții) nu îmi iau mașină de curse sau de midlife crisis, ci o mașină comodă, sigură și fiabilă.
De asemenea, cam orice tracțiune integrală este superbă pe zăpadă, problema este că doar integrala fără sistemul de stabilitate este fix zero, cunosc cazuri care au plonjat în râpe pentru că au ars-o cu Quattro activat dar ESP off (Audi R8 derp). Când ai pierdut controlul la integrală, te duci cu totul :smile:
La asta nu mă pricep, dar uită-te la testele video online pentru AWD și Subaru te va lăsa mască la un preț incomparabil mai mic și o fiabilitate similară cu Audi (sau mai bună).
 
Last edited:
Ba da, tocmai așa emite. Se alimentează de la un semnal audio și emite semnal pe microfon. Poți modula date în audio, astfel încât să nu folosești direct ADC-ul (care poate varia rezultatele de la telefon la telefon). Teoretic ai putea folosi și modul rezistiv al intrării de microfon, dar nu știu dacă ai acces din API la așa ceva (microfonul e capacitiv, butoanele de pe firul căștilor sunt rezistive, adică atunci când apeși un buton se cuplează un anumit rezistor între pinul de microfon și masă; din cauză că nu folosesc același tip de semnal, nu influențează recepția microfonului).

Legat de întrebarea ta mai veche cu oxigenul, în Peru am folosit așa ceva (se găsește peste tot pe Altiplano - hoteluri, farmacii, magazine), dar pare complicat de folosit în avion și are doar câțiva litri de oxigen (4-8). E de fapt un spray standard + un adaptor pentru pus pe față. Apeși și inspiri. Nu poți să controlezi fluxul și dacă-i dai drumul continuu nu durează prea mult.

_MG_5745_small.jpg
 
Bun, o nelamurire dupa niste shoturi de whisky: cum se face ca populatia traind in peninsula italica, mai intai romanii, acum urmasii lor -italienii, si-au uitat limba latina ? Adica inteleg sa dispara latina din vorbirea curenta a dacilor si a urmasilor lor, insa din exact centrul emanatiei culturii romane ? De ce nu au patit asta si indienii spre exemplu ? Nu stiu bengali, dar ma gandesc ca actuala lor limba seamana destul de bine cu ce s-a vorbit acum +2000ani in zona. De ce nu se aplica acelasi lucru si in cazul romanilor /italienilor? Ce i-a facut sa-si uite limba ? Ca italiana nu mi se pare deloc o ramura a latinei; dar nu sunt lingvist, asa ca pot gresi.
 
Salutare generatia tinara. :biggrin:

Acu' ca am ajuns si io in 2014 cu smartfonu' ala intreb daca e cazul sa instalez pe el tot felul de chestii.
Dupa cum bine stiti il folosesc ca telefon si eventual ceva net WiFi cind n-am un calculator pe aproape. Mai o poza/film, mai un Talking Tom aia mica si cam atit.
I-am facut chestiile de baza pentru conservarea bateriei (brightness, data, Wi-Fi si ce sfaturi d'astea am mai gasit pe net).
In principiu l-am rutat, are un custom recovery cu care am facut un nandroid backup sa fie acolo si am pus Greenify (mai hiberneaza dracii p'acolo ca sa nu suga bateria daca am inteles bine) No-frills CPU control (underclock si pe smartfon yay!) si Adguard pentru ads pe net.

Intrebarea mea e daca am nevoie de ceva aplicatii pentru conservat bateria (sunt la kil prin Play store ala), daca am nevoie de antivirus, firewall sau mai stiu io ce dracu de aplicatii pentru facut din rahat bici si sa mai si pocneasca. :biggrin2:

In general (pastrind traditia de pe PC) ma cam feresc sa instalez orice-mi cade sub ochi si suna/arata prea bine asa ca un sfat ar fi binevenit pentru unu' care foloseste primul Android deabia la sfirsitul lui 2014. :embarassed:

Aceleasi vesnice multumiri pentru sfaturi.
 
Despre conservat bateria - pot să îți zic că oamenii de la Lifehacker consideră că aplicațiile de redus consumul bateriei în general nu prea ajută, că în general scăderea luminozității ecranului e un factor important în durata de viață.

Despre antivirus - depinde la ce folosești telefonul. Consumă multe resurse antivirușii. Dacă pui aplicații pirat și intri pe site-uri dubioase, ai nevoie, dar s-ar putea, oricum, să fie inutili. Dacă mergi pe aplicații legale, și nu intri pe site-uri dubioase, eu nu mi-aș pune.

Ca aplicații recomandate, găsești pe aici: https://xf.ro/threads/best-of-android.4828/
 
Last edited by a moderator:
Instalezi aplicatie de salvat bateria care sa stea pornita, astfel consumand baterie. Nu prea vad cum ajuta.
 
Cat tine acum si cat vrei sa stea pe ba(c)terie? In general, orice rezista ~24h e acceptabil, iti ia cateva zile sa iti formezi reflexul de a-l pune la incarcat inainte de culcare.
 
Momentan nu stiu cit ar sta in mod normal pe baterie ca primul lucru cind ajung acasa e sa-mi confiste aia mica telefonu' si sa stea cu Talking Tom ala pina il pun la incarcat iar seara.
Cu alte cuvinte momentan il incarc cam o data pe zi dar sper ca dupa o perioada sa-si vada de tableta/leptopu' ei. :biggrin:

Bun deci antivirus clar nu ca nu intru decit pe forumurile mele si site-urile clasice de review-uri.
Salvat baterie se pare ca nu e cazul.
Nu e rau, cu cit mai putine programe instalate cu atit mai bine.
 
Și eu mi-am luat de curând un 5" - P6 Life de la Allview. Un telefon surprinzător pentru mine. Funcționează perfect și așa sper să rămână. Au făcut ceva pași înainte chinezoii ce-i aprovizionează. Papă mai mult, evident, 5"-ul decât 4,3"-ul anterior. Din start i-am flituit Sygic și BitDefenderul, cam singurele chestii în plus față de KitKat. N-am putut să le dezinstalez, așa că doar le-am dezactivat. Nu sunt pasionat de root. Pus Nova Launcher instant. Aplicații, efectiv ce mă interesează: Kingston Office, 1weather, camera 360, CM browser (în sfârșit am găsit ceva să mă rupă de Opera), ES explorator, iGO Primo, Marine traffic, Tapatalk, SkySafariPro, MixZing (muzică), MX (filme), lgCamera, facebook, YMail... și cam atât.
La stilul meu de folosință mă ține cam 3-4 zile bateria. Pe WiFi papă foarte puțin, în schimb pe date 3G suge de rupe. Mult mai puțin decât ZTE Grand X In (telefonul anterior) pe WiFi și mult mai mult pe date 3G. Ciudat.
Ecranul la minimum luminozitate, că e foarte luminos și-așa (seara mă dor ochii), nicio aplicație de baterie. Aveam widget înainte, acum n-am nevoie căci KitKat arată procentul la baterie. Toate setările de economie activate. Pornesc conectivitatea doar la nevoie. WiFi folosesc mai des. Date 3G mai rar.

EDIT: Android assistent, pentru curățenie.
 
Last edited:
cum se face ca populatia traind in peninsula italica, mai intai romanii, acum urmasii lor -italienii, si-au uitat limba latina ? [...]Ca italiana nu mi se pare deloc o ramura a latinei; dar nu sunt lingvist, asa ca pot gresi.
Nu au uitat-o si este descendent al latinei. Doar ca toate limbile sunt vii si se modifica in timp, mai ales la influente exterioare. De pilda limba evreilor s-a modificat in timp, a hindusilor la fel, italiana si franceza erau cam aceeasi limba pana prin anii 800, dar francezii din nord nu se intelegeau cu cei din sud din cauza ca dialectele erau destul de diferite. Gandeste-te ca pe vremea aia se traia in izolare, nu aveau TV ca sa aibe o sursa lingvistica comuna, in enclave limba se dezvolta diferit fata de vecinii de la 2-3-500km.

Daca te-ai intoarce in timp si ai vorbi romana cu cineva prin anii 1700 v-ati intelege cam greu.
 
Back
Top