Întrebări pe care ni le punem de mult

Neo, te rog sa te exprimi corect: "Toate mazdele sunt făcute să crape în maxim 5 ani de la data cumpărării". Nu generaliza.
 
In familie sunt 2 masini japoneze (Suzuki si Honda) si una coreeana (Hyundai). Toate au/au avut probleme cu ambreiajul si suspensiile. In rest nimic. Motoarele nu dau semne de oboseala. Ce-i drept niciuna nu are mai mult de 80.000 km.
 
Neo, te rog sa te exprimi corect: "Toate mazdele sunt făcute să crape în maxim 5 ani de la data cumpărării". Nu generaliza.
Nu, domnule, toate mașinile fabricate în ultimii 10 ani sunt proiectate să crape nasol în primii 5 ani, mai ales dacă adună și mulți km la bord. Nu mă refer la "daună totală", ci la "mult prea scump de reparat, mai bine iau altă mașină". Planned obsolence and all.
 
Tigaia mea tocmai a implinit 7 ani/100.000km, toti parcursi in Romania, cu carburant romanesc. Suprinzator, nu a crapat nimic major pe ea (2 bielete schimbate pe garantie - lot cu probleme in fabrica, niste becuri si intretinerea periodica normala). Cred ca au gresit boii aia cand au fabricat-o.

Desi masinile au o tona de electronica pe ele, exista manuale de depanare oficiale in care explica ca pentru prosti cum se identifica un defect, e prea greu pentru serviceurile din Romania sa investeasca in tehnica si oameni care sa rezolve problemele repede si bine. Ieftin nu e, dar eu prefer sa dau mai multi bani la o eventuala reparatie decat sa imi tremure fundull apoi ca moare motorul la mijlocul autostrazii.
 
Masina e Ford Focus 1.8 TDCI din 2006. Are 157'000 km, daca ar fi sa-l cred pe fostul proprietar.

N-are nici naiba manuale de reparatie, si oricum nu ajuta. Manualele nu contin rezolvari la probleme de genul "scartaie turbina / care-i cauza?"
Am avut manualul oficial la motocicleta si cand s-a ars un releu n-am gasit nimic de ajutor in manual. Doar logica, "common sense" si experienta te ajuta la diagnoza, nu un manual. La manual te duci cand nu stii sa demontezi o piesa.
 
Ouf, am cam găsit problema ta. Motorul de 1.8 TDCi este printre cele mai nereușite de pe piață. Ăsta și TDDi-ul. Uite aici unul din manuale.

Da, manualele de la Haynes nu au chiar rezolvări, dar te poți orienta măcar. Dacă ai ceva Android poți folosi Torque și un adaptor BT-OBDII pentru a vedea ce erori scuipă ECU-ul. Eventual contactează pe cineva care le are deja (adaptorul și aplicația cumpărată, deși parcă merge și cu aia free).
 
Tigaia mea...
Tot Matiz? Eu n-am intervenit pe topic deoarece daca mi-o laud, maine crapa. :biggrin: Oricum pe langa distributie am mai schimbat si placutele de frana, din principiu, nu ca erau uzate f. tare. 8 ani@42.000Km. :smile:
 
Q, 42.000 km ii fac unii in doar 2-3 ani de mers normal; nu am cifre concrete, dar parca media e pe la 15.000 km pe an la masinile din Romania, un pic mai mare in vestul Europei.
 
Ce vina am eu daca stau la AFI si jobul sotiei este la Eroilor? Distanta mica, uzura maxima (pentru ca Razoare, metrou, etc...). Iarna nici nu se incalzeste motorul ca lumea pana ajunge la destinatie. :biggrin:
 
Frigiderul meu are aproape 10 ani. A cerut doar consumabile lichide, o distribuție și două capete de bară. Are suta de mii de km.
 
Masina mea e din 2005, iar din octombrie anul trecut am inceput sa tin o evdenta stricta a cheltuielilor, incluzand asigurare, rovigneta, lichid de spalat parbriz, motorina etc. Pe scurt, am circulat cu masina 6200 de km intr-un an si am cheltuit aprox 6000 lei , din care:

1300 lei pe combustibil
760 lei RCA, rovigneta, ITP, impozit
2600 consumabile (cauciucuri - 2 randuri vara si iarna , becuri, diverse piese).
60 lei spalat - da, am spalat-o pe bani doar de 2 ori intr-un an pe bani - ma duc la OMV in rarele dati cand imi dau barele si suportul de bicicleta jos de pe tavan.
1356 - o revizie la care s-au adaugat de remediat niste defecte minore, s-a refacut geometria la roti etc.


Urmeaza :
Baterie (inca porneste cu cea originala, dar ma astept sa cedeze)
Distribuite la 90 k km (masina are acun 86k), cine stie cat mai costa si astea,
Revizie - o voi face la odata cu distributia - indiferent de ce zic cei de la service ca ar trebui facuta mai repede .


Aparent nimic, lucuri minore, insa mie mi se par niste costuri mari pentru o masina care mai mult sta. As vinde-o, insa nu iau mai nimic pe ea, iar la cumparaturi nu ma pot duce cu bicileta si uite asa detin o gaura neagra la buget.
 
Nu, domnule, toate mașinile fabricate în ultimii 10 ani sunt proiectate să crape nasol în primii 5 ani, mai ales dacă adună și mulți km la bord. Nu mă refer la "daună totală", ci la "mult prea scump de reparat, mai bine iau altă mașină". Planned obsolence and all.
De pe amazon nu se poate cumpara din Ro. Ori nu trimit, ori costa dublul pretului produsului. Si oricum, la pretul manualului cumpar ELM de pe ebay.
 
De pe amazon nu se poate cumpara din Ro.

Asta e o declarație falsă de nivel Ponta. Pentru clarificări: Amazon e un portal prin care vinde atât Amazon cât și alte firme și persoane fizice, iar fiecare are propriile limitări de livrare (opțiuni de curier, țări destinație) în funcție de tipul de produs. Doar că trebuie să știi unde să te uiți. În link-ul de mai sus scrie:

In stock.
Dispatched from and sold by Auto-Accessorize.

Deci nu e vândută de Amazon. Iar acest Auto-Accessorize are o pagină proprie de profil, unde vezi că acest vânzător în particular face livrări doar în UK. Dar asta nu înseamnă că Amazon sau un alt vânzător nu livrează în România. Pe amazon.de am găsit mai multe altele, gen asta care ESTE vândută de Amazon (cu cuvintele magice „Dieser Artikel kann nach Rumänien” și „Kostenlose Lieferung”) la 28,68€, sau dacă vrei să te uiți la o cârcă de vânzători cu prețuri variate și costuri de transport diverse pentru aceeași carte.

Deci până la „de pe amazon nu se poate cumpăra din România” e cale luuuuuuuuuuungă.
 
  • Like
Reactions: Neo
am circulat cu masina 6200 de km intr-un an si am cheltuit aprox 6000 lei
...
Aparent nimic, lucuri minore, insa mie mi se par niste costuri mari pentru o masina care mai mult sta. As vinde-o, insa nu iau mai nimic pe ea, iar la cumparaturi nu ma pot duce cu bicileta si uite asa detin o gaura neagra la buget.
Nu e mai ieftin sa mergi la cumparaturi cu taxiul? Cu 6000 de lei iti ajung banii chiar daca faci cumparaturi zilnic.
 
Masina mea e din 2005, iar din octombrie anul trecut am inceput sa tin o evdenta stricta a cheltuielilor, incluzand asigurare, rovigneta, lichid de spalat parbriz, motorina etc. Pe scurt, am circulat cu masina 6200 de km intr-un an si am cheltuit aprox 6000 lei , din care:

1300 lei pe combustibil
760 lei RCA, rovigneta, ITP, impozit
2600 consumabile (cauciucuri - 2 randuri vara si iarna , becuri, diverse piese).
60 lei spalat - da, am spalat-o pe bani doar de 2 ori intr-un an pe bani - ma duc la OMV in rarele dati cand imi dau barele si suportul de bicicleta jos de pe tavan.
1356 - o revizie la care s-au adaugat de remediat niste defecte minore, s-a refacut geometria la roti etc.


Urmeaza :
Baterie (inca porneste cu cea originala, dar ma astept sa cedeze)
Distribuite la 90 k km (masina are acun 86k), cine stie cat mai costa si astea,
Revizie - o voi face la odata cu distributia - indiferent de ce zic cei de la service ca ar trebui facuta mai repede .


Aparent nimic, lucuri minore, insa mie mi se par niste costuri mari pentru o masina care mai mult sta. As vinde-o, insa nu iau mai nimic pe ea, iar la cumparaturi nu ma pot duce cu bicileta si uite asa detin o gaura neagra la buget.

Dacă socotești cu grijă, vezi că:
- 43.33% din cheltuiala de 6000 RON o reprezintă cauciucurile, care sunt o investiție pe 5 ani (give or take). Not bad, I'd say;
- revizia aia este oleac' cam scumpă, de obicei era pe la 700 RON la dieselache, fără plăcuțe de frână și altele. 1300-1400 RON este cam odată la 3-4 ani când schimbă diverse chestii, curele, geometrie, plăcuțe de frână. Again, not bad.
- combustibilul este dubios, am calculat cu ~6,1RON/litru (că nu spui dacă-i diesel sau benzină) și mi-a dat un consum mediu de 3.43l/100km. Sigur ai dat doar 1300 RON?

Una peste alta, n-aș spune că întreținerea te costă prea mult, dar ai fi putut face ceva mai mulți km ca să spui că ți-ai scos banii. Ține minte că acele cauciucuri oricum trebuie schimbate după ~4-5 ani, indiferent de rulaj și duc sigur 50.000km cel puțin :smile:
 
Marius, am eu ELM din ăla OBD2, și Torque Pro, dacă te pot ajuta cu ele când ai drum prin Tineretului...
 
Am și eu o chinezărie de-aia și tot îmi cere un PIN... L-am conectat eu de vreo câteva ori, cu diverse PIN-uri, dar parcă cere mereu altul.
 
La bluștuț e normal să ceară PIN la pairing; dacă nu specifică niciunde, încearcă 0000 sau 000 sau 1234. Ar trebui să-l țină minte în listă până când faci Unpair.
 
Back
Top