Vreau masina. Ce masina vreau?

CO2-ul in sine nu e nociv organismului uman, dar organismul are nevoie de oxigen ca sa traiasca. Oricum in atmosfera este CO2 si-l respiram involuntar.
Totusi cam acelasi lucru si cu oxizii de azot, devin toxici sau mortali doar intr-o anumita concentratie.
 
CO-ul este un produs de ardere intr-adevar, dar nu despre el era vorba.
In principiu daca respiri numai gaze de esapament nu mai conteaza daca e motor Otto sau Diesel ...
 
CO2-ul in sine nu e nociv organismului uman
CO2 nu omoara pe nimeni, CO da.
Spuneți-le-o celor de la Lake Nyos. :smile:
Oricum in atmosfera este CO2 si-l respiram involuntar.
Concentrația e infimă în atmosferă, cam 400 ppm, adică 0,04%. Cică nivelul periculos, adică toxic (chiar mortal:drool:) ar începe de pe la 40.000 - 60.000 ppm, adică 4-6%, lucru care nu pare a fi greu de atins în zone cu poluare intensă și... absența vânturilor sau dacă adormi cu aragazul aprins la toate okiurile și te lauzi că ai termopane. Fiind un gaz mai greu decât aerul, e recomandat să dormi direct pe pardoseală. :biggrin:
 
Last edited:
1) "CO2 is an asphyxiant gas and not classified as toxic or harmful in accordance with Globally Harmonized System of Classification and Labelling of Chemicals standards of United Nations Economic Commission for Europe by using the OECD Guidelines for the Testing of Chemicals."

Pe de alta parte:

2) "Carbon monoxide (CO) is colorless, odorless, and tasteless, but highly toxic. It combines with hemoglobin to produce carboxyhemoglobin, which usurps the space in hemoglobin that normally carries oxygen, but is ineffective for delivering oxygen to bodily tissues."

Deci.
 
Last edited:
Vezi mai sus. :tongue:

Sau mai pe intelesul tuturor: CO2 e la fel de "toxic" ca azotul (de ex.). :biggrin: Intrebare: vidul e toxic? :dracu:
 
Iar NO e cam toxic, iar la diesel emisiile sunt semnificativ mai mari ca la benzina. Fix despre asta era discutia din ultimele zile.
 
Neo, de ce este trist Evoque. Nu am urcat intr-unul dar toate recenziile sunt ultrapozitive si nu m-ar mira sa fie baliverne de marketing.

XC90 iese cam cu dublu din buget. Altfel era clar o optiune.
Ford Edge mi-a fost suficient un clip pe Youtube in care patina aiurea si necontrolat pe un drum decent prin padure. Nu vreau sa intru in discutie legata de cauciucuri, era masina de drive-test deci cel putin niste all-season decente tot avea, asa cum au majoritatea acestor masini la vanzare in anumite zone pe glob.
Defender vechi este deci, vechi. Si sunt sigur ca are motoare de 3L minim pe diesel si in plus sigur ies din buget.
Evoque este una din mașinile care nu au ce căuta pe stradă. Recenziile nu pricep cum ar putea să fie negative, este până la urmă o firmă destul de cunoscută și doar nu o spune cineva ceva de rău de ea. Dar aia nu este mașină cu care să ieși în afara asfaltului. Este pentru pițipoance cu bani sau sponsori cu bani :smile:

XC60 atunci dacă XC90 iese din buget. Una întreținută cum trebuie este fără moarte, dar mno, aici depinde de fiecare ce alege. Acum Edge nu știu cum este de condus, dar poate ar merita un drive test măcar, zic eu. Din ce m-am uitat pe sub capotă și pe sub mașină și în zonele de suspensie etc pare solidă.

Văd că o tot ții cu "vechi". De acord cu tine, vechi este dificil de întreținut, mai ales în România, din păcate. Sper să găsească omul ceva în banii respectivi de care să fie mulțămit, că noi putem despica firul în patru până ies pe piață mașini care levitează :smile:

Iar NO e cam toxic, iar la diesel emisiile sunt semnificativ mai mari ca la benzina. Fix despre asta era discutia din ultimele zile.
De acord cu tine, deci toate motoarele diesel ar trebui scoase permanent din uz sau cum :smile:
 
Sau mai pe intelesul tuturor: CO2 e la fel de "toxic" ca azotul (de ex.). :biggrin: Intrebare: vidul e toxic? :dracu:
Cu ce te încălzește să-i spui asfixiant și nu toxic, dacă tot crăpi de la el? :hihi: Unii folosesc noțiunea de toxicitate în relație cu cantitatea, vezi Instrucțiuni de siguranță.
Pe de altă parte monoxidul e toxic în doze muuult mai mici, de-aia pare (și chiar este) mai periculos. Doza face otrava, nu?
 
Da, toate alea mai vechi de X ani, unde X ar fi bine sa fie 8-10 ani, ar fi bine sa dispara de pe sosele. Si nu doar alea, ci toate vehiculele care lasa nori de fum in spatele lor cand accelereaza sau chiar la turatie constanta. In Bucuresti eu nu inteleg de ce in loc de troleibuze, nepoluante si fiabile, exista atat de multe autobuze.
 
Cu ce te încălzește să-i spui asfixiant și nu toxic, dacă tot crăpi de la el? :hihi: Unii folosesc noțiunea de toxicitate în relație cu cantitatea, vezi Instrucțiuni de siguranță.
Pe de altă parte monoxidul e toxic în doze muuult mai mici, de-aia pare (și chiar este) mai periculos. Doza face otrava, nu?
Daca cineva te strange de gat ce face? Te otraveste? :biggrin: La monoxid treaba e mai complicata: el se acumuleaza in organism si se elimina mult mai lent. Din cauza asta alarmele de monoxid nu masoara numai concentratia de CO din aer ci fac si o integrare in timp a valorilor citite. O doza f. mare nu te omoara daca inhalezi o secunda, dar o doza infima te termina daca stai 8 ore si tragi pe nas. E cam ca la radiatii. Conteaza perioada de expunere si concentratia. :wink:
 
Da, toate alea mai vechi de X ani, unde X ar fi bine sa fie 8-10 ani, ar fi bine sa dispara de pe sosele. Si nu doar alea, ci toate vehiculele care lasa nori de fum in spatele lor cand accelereaza sau chiar la turatie constanta. In Bucuresti eu nu inteleg de ce in loc de troleibuze, nepoluante si fiabile, exista atat de multe autobuze.
Mda, bine, problema este că nu este chiar așa, oamenii au mașini pe care au plătit bani grei, vin și eu să-ți decuplez frigiderul și să ți-l casez când este mai vechi de 10 ani :biggrin:
 
E ca interdictia cu fumatul: poate ai dat bani grei pe tigarile alea, dar omoara incet pe altii.

Si pe o masina de peste 10 ani nu da nimeni bani grei, poate doar pe intretinere.

Si nu iti ia nimeni masina aia mai veche de 10 ani, ci doar nu te lasa sa circuli daca depasesti niste valori de emisii, gen Euro 5. Daca vrei sa iti pui catalizatoare si filtre si sonde, de ce nu?
 
Comparația mașină - țigări este reducerea la absurd, din păcate țigările nu sunt utile absolut nimănui, o mașină este oricând utilă.

Nu ți-o ia nimeni, dar nu te lasă să circuli cu ea. Ai idee ce înseamnă să pui la loc catalizatoare date jos? Ca idee, nu-i ușor. Să adaugi catalizatoare și filtre unor mașini care nu au fost proiectate pentru asta niciodată este aproape imposibil, nu este ca și cum pui un cooler modern pe un Athlon64 (posibil, de dorit).
 
Daca se elimina din circulatie orice mai vechi de 10 ani atunci elimini si vehiculele istorice. Ceea ce nu e bine, in opinia mea.
Atat timp cat masina este in parametrii dati de producator, nu este defecta. Si daca pentru ea se platesc toate darile, nu vad ce ar putea sa o impiedice sa circule.
Intretinerea nu are legatura cu interdictiile legale, ci mai degraba cu portofelul stapanului.
 
  • Like
Reactions: Neo
Eu nu cred ca noxele masinilor de 10-12 ani omoara atat de multi cat defectiunile si carpelile chiar si ale masinilor de 3-4 ani reparate prin curte la cineva la tara ori facute din 2 (sau chiar 3) una, vanduta apoi ca noua luata de la un doctor batran care iesea doar duminica pana la piata cu ea cand veneau nepotii la el.
 
Noxele maşinilor luate individual nu omoară, doar numărul lor creează problemele prin însumare (apropo de doze). Acum au maşini până şi cei ce nici măcar n-ar fi visat vreodată la aşa ceva. Şi, în general, aceştia au nişte hoituri, uneori cu tabla bună, dar expirate "la interior". :hihi:
 
In principiu masinile abia sosite de prin alte meleaguri sunt foarte bune, inca. Sunt convins ca nu trec echivalentul ITP-ului ca la noi. Noxele in general la cele mai multe din acestea, insumate, tot nu formeaza mult pentru ca sunt in general cumparate de cei carora le ajunge un plin doua luni de zile si alimenteaza poate si cu 20lei. Problema mi se pare mie este cea ca acei oameni, prin natura lor, vor carpi masinile. Vor schimba placutele de frana doar pe o parte ca pe partea cealalta mai merg 2000km. Vor rectifica la strung pe unde mai merge discurile de frana ca sa nu mai bata cand sunt pe duca. Vor merge cu cauciucuri de iarna de 10 ani minim cu 4mm profil ramas intreaga vara ca au conceptia ca daca iarna nu aluneca, pai sa vezi vara ce lipit de sosea te vor tine. Iarna vor ramane cu aceleasi cauciucuri dezintegrate ca doar sunt de iarna. Galmele vor considera ca nu merg tare cat sa le puna probleme. Eventual pe spate nu schimba niciodata cauciucurile ca "fata trage".
Injectoarele, debimetrele si alte chestii banale precum si filtrele de aer le vor recicla la infinit ca pana la urma norul de fum din spate nu conteaza ca masina trage. Iar daca "papa" ulei cam un bidon la mia de km, nu vor face nimic pentru ca e 35lei un bidon de 1L pe cand segmentarea costa 800lei. In becuri in schimb vor avea mereu bani sa investeasca in LED sau Xenon ca e la moda si te vor orbi noaptea cu inventiile chinezesti pentru care ar merita chiar si inchisi 60 de zile, suficient cat sa nu le mai trebuiasca alta data.
Si uite cu NO CO WhateverO ale lor nu sunt la fel de multe per cap de masina furajera precum in cazul celor cu masini noi care fac de cativa ori mai multi km pe an, dar murim pe loc sau in chinuri din accidente provocate de indolenta.
 
Câţi crezi că mai fac din ce spui tu? 1-2 la sută? D-ăia cu numere bulgăreşti, cu fumigene...
Coroborat cu alt topic, strungari nu prea mai sunt, sudori la fel, unde să ia la strung, când discurile de frână sunt aşa de ieftine? Plăcuţele, doar să fii bou să cumperi set şi să schimbi doar una... Filtrele sunt cele mai ieftine chestii, doar din ignoranţă să nu le schimbi, nu din rea voinţă. Cât despre cauciucuri, nu văd relevanţa aşa mare privind poluarea.
 
Back
Top