CO2-ul in sine nu e nociv organismului uman
Spuneți-le-o celor de la Lake Nyos.CO2 nu omoara pe nimeni, CO da.
Concentrația e infimă în atmosferă, cam 400 ppm, adică 0,04%. Cică nivelul periculos, adică toxic (chiar mortal) ar începe de pe la 40.000 - 60.000 ppm, adică 4-6%, lucru care nu pare a fi greu de atins în zone cu poluare intensă și... absența vânturilor sau dacă adormi cu aragazul aprins la toate okiurile și te lauzi că ai termopane. Fiind un gaz mai greu decât aerul, e recomandat să dormi direct pe pardoseală.Oricum in atmosfera este CO2 si-l respiram involuntar.
Evoque este una din mașinile care nu au ce căuta pe stradă. Recenziile nu pricep cum ar putea să fie negative, este până la urmă o firmă destul de cunoscută și doar nu o spune cineva ceva de rău de ea. Dar aia nu este mașină cu care să ieși în afara asfaltului. Este pentru pițipoance cu bani sau sponsori cu baniNeo, de ce este trist Evoque. Nu am urcat intr-unul dar toate recenziile sunt ultrapozitive si nu m-ar mira sa fie baliverne de marketing.
XC90 iese cam cu dublu din buget. Altfel era clar o optiune.
Ford Edge mi-a fost suficient un clip pe Youtube in care patina aiurea si necontrolat pe un drum decent prin padure. Nu vreau sa intru in discutie legata de cauciucuri, era masina de drive-test deci cel putin niste all-season decente tot avea, asa cum au majoritatea acestor masini la vanzare in anumite zone pe glob.
Defender vechi este deci, vechi. Si sunt sigur ca are motoare de 3L minim pe diesel si in plus sigur ies din buget.
De acord cu tine, deci toate motoarele diesel ar trebui scoase permanent din uz sau cumIar NO e cam toxic, iar la diesel emisiile sunt semnificativ mai mari ca la benzina. Fix despre asta era discutia din ultimele zile.
Cu ce te încălzește să-i spui asfixiant și nu toxic, dacă tot crăpi de la el? Unii folosesc noțiunea de toxicitate în relație cu cantitatea, vezi Instrucțiuni de siguranță.Sau mai pe intelesul tuturor: CO2 e la fel de "toxic" ca azotul (de ex.). Intrebare: vidul e toxic?
Daca cineva te strange de gat ce face? Te otraveste? La monoxid treaba e mai complicata: el se acumuleaza in organism si se elimina mult mai lent. Din cauza asta alarmele de monoxid nu masoara numai concentratia de CO din aer ci fac si o integrare in timp a valorilor citite. O doza f. mare nu te omoara daca inhalezi o secunda, dar o doza infima te termina daca stai 8 ore si tragi pe nas. E cam ca la radiatii. Conteaza perioada de expunere si concentratia.Cu ce te încălzește să-i spui asfixiant și nu toxic, dacă tot crăpi de la el? Unii folosesc noțiunea de toxicitate în relație cu cantitatea, vezi Instrucțiuni de siguranță.
Pe de altă parte monoxidul e toxic în doze muuult mai mici, de-aia pare (și chiar este) mai periculos. Doza face otrava, nu?
Mda, bine, problema este că nu este chiar așa, oamenii au mașini pe care au plătit bani grei, vin și eu să-ți decuplez frigiderul și să ți-l casez când este mai vechi de 10 aniDa, toate alea mai vechi de X ani, unde X ar fi bine sa fie 8-10 ani, ar fi bine sa dispara de pe sosele. Si nu doar alea, ci toate vehiculele care lasa nori de fum in spatele lor cand accelereaza sau chiar la turatie constanta. In Bucuresti eu nu inteleg de ce in loc de troleibuze, nepoluante si fiabile, exista atat de multe autobuze.