As da 5 mii de lire pe un Evo la orice ora, dar nu am vazut asa ceva. Au si cu volan pe stanga?
Din păcate nu. Nu-i chiar 5000 -
poftim. În general un model în stare foarte bună este pe la 6-8000, în funcție de unde cumperi și cât te târguiești. Un amic a vândut un Evo IX MR cu 7000, mașina era absolut impecabilă și cu mai puțin de 50k mile la bord și fusese alergată responsabil (adică nu la modul "și acum, rachetă").
Uite și
CLS500 la 5k, dar are motorul de 5l, nu 5.5l și doar 306CP.
Pentru ambele modele te va costa o avere întreținerea. Vezi honestjohn
aici si
aici.
Cel mai important, indiferent de model, e sa cumperi doar cu full service history.
Evo IX este mult mai blând la întreținere, ulei sintetic la fiecare 5000km și consum ridicat de benzină scumpă sunt lucruri la care te aștepți de la o mașină sport. Piesele se găsesc foarte ieftin direct importate sau third party și motoarele sunt foarte rezistente - până la urmă, blocul stock duce până pe la 800-900CP, cifră absolut ridicolă. Pe de altă parte, la Mercedes dacă crapă suspensia pe aer este crunt (~£1500 schimbat, deja au fost rezolvate cele pe față). Problema la Mercedes este gen "s-a stricat cotiera, £2500". Din linkul care mi l-ai dat, însă, majoritatea problemelor sunt la motoarele V6 și la V8 până în 2004, nu se aplică aici. Motorul de față este
M273, care dpmdv este o capodoperă, dar suferă de materiale compozite (bloc de aluminiu și cilindrii "lined with silicon/aluminium" îmi dau coșmaruri, sincer).
Momentan am trimis un mail la MBUK pentru full service history, cunosc ultimul proprietar foarte bine, deci nu-i o problemă să-l fugăresc dacă este la nevoie, dar sunt curios oricum ce s-a întâmplat înainte. MOT history este curat și la zi. O să încerc să conving un prieten să mă ajute cu o diagnoză full pentru că are un SLK și are deja toate "utilajele" necesare. Din câte am aflat până acum, două chestii sunt importante - să nu pape/curgă ulei și conductor plate de la cutia de viteze. După ce a stat vreo două săptămâni parcată și o tură forjată, nu-i nimic sub mașină, deci mă gândesc că prima este ok (nu curge).
O să o duc și la un dyno, din câte am înțeles are "doar" remap de la 381 la 450CP, ceea ce-i ciudat, dar la capacitatea cilindrică nu-i imposibil.
De asemenea, pare să am probleme cu ochii, puteam să jur că este navy blue dar pare-se este registered neagră