Vreau masina. Ce masina vreau?

Acum cred ca poate 4 ani incerca un nene sa ma convinga ca la 200lei imi poate rectifica discurile spate la masina. Nu doar ca erau foarte subtiri dar si ca unul din ele avea o deviatie atat de mare incat freca pe placuta ca la fiecare 5000Km trebuia sa le schimb si mereu imi mirosea a incins roata si la mers in oras. Evident ca un set nou de discuri a fost undeva la 280 lei, deci mai scump, dar nu atat de scump incat sa merite porcaria cu strungul. Dar ala care da 5000lei pe toata masina si-l costa impozitul 50lei pe an, gandeste ca daca face manevra cu strungul, ii iese si un an free la impozit si ii ramane si de o alimentare uzuala de 20-30lei. Si probabil ca in cei 4000Km care-i face pe an rectificarea sa nu aiba mare impact negativ ori, poate se incolaceste dupa vreun copac si nimeni nu se prinde de ce.
Am fost intr-o zi la un centru de dezmembrari sa caut incuietoare la masina si cat am asteptat, am surpsins cand un nene cauta caseta de directie mana a doua si altul cauta puntea spate cu tot cu "anexe". Astia isi carpesc masinile si apoi ies pe drum cu ele.
Stiu si cazuri intre cunoscuti cu masini reparate in curte. Nu contest priceperea in ale mecanicii, dar contest calitatea pieselor cat si a lucrarii generale, in cazul unei masini reparata de doua ori in curte dupa doua accidente, cel putin unul din ele declarat de catre asigurator ca fiind dauna totala. Masina aceea circula cu farurile legate cu sarma pe drumuri, zilnic. Iar soferul care o conduce acum abia a terminat anul de incepator. Cauciucurile utilizate in iarna erau mai vechi decat masina iar masina in cauza un Cielo. Nu-s de acord de loc cu ce a facut omul. Nu am ce sa fac in schimb. Iar cazuri din astea sunt cu duiumul. Deci vorbim despre poluare, noxe sau vorbim despre bombe pe drum?
 
Ambele sunt periculoase.
Anul trecut ma depaseste un Passat printr-o manevra tare aiurea. Il evit, vad lamaia in geam si ma scap ca mult n-o mai duce. In cativa km era armonica intre un autobuz si masina din fata lui, care la randul ei lovise alta ... nici nu stiu cum au reusit.
Pentru mine a fost cadou o jumate de ora de asteptat din cauza ca toti de pe contrasens opreau exact in dreptul lor ca sa caste gura si nu ne lasau sa trecem din spate.
 
Sunt în dubiu. Mi s-a făcut o ofertă şi aș putea păstra CLSul despre care am scris mai sus. Ar fi doar pentru fun, dar este ok şi pentru drumuri lungi dpdv al confortului etc.

Ce nu-s dumirit este dacă are sens/rost să mă înham la așa ceva, presupun că piesele sunt scumpe grav şi la fel şi reviziile. Un Evo este ieftin de întreținut şi alergat, de la cauciucuri până la piese, dar costă cam tot pe acolo şi aia nu o poți lua la drum lung sub nicio formă (doar dacă îți place să ajungi surd la destinație).

Pe de altă parte, îmi place ideea de sports saloon şi ăsta are v8, aspirat, 5.5l, 450bhp. Fix sweetspot pentru o mașină oarecum elegantă şi confortabilă.

A, şi trebuie să-i pun la loc 2/4 catalizatoare :biggrin:


 
Din ce spuneai poti sa iei un Evo la un pret care pe-aici e incredibil de mic. Daca la banii aia poti lua un CLS (din ce an?) e iarasi incredibil.

Fara detalii eu nu am pareri. Sunt un roman atipic, nu ma pricep la fotbal, politica, femei si chestii despre care nu stiu suficient cat sa imi fac o parere.
 
2007-2008, prețul este între £5-10k, exact la fel cu Evo IX. Ăsta este înspre limita de sus, pachet AMGetc.


 
Pentru ambele modele te va costa o avere întreținerea. Vezi honestjohn aici si aici.
Cel mai important, indiferent de model, e sa cumperi doar cu full service history.
 
As da 5 mii de lire pe un Evo la orice ora, dar nu am vazut asa ceva. Au si cu volan pe stanga?
Din păcate nu. Nu-i chiar 5000 - poftim. În general un model în stare foarte bună este pe la 6-8000, în funcție de unde cumperi și cât te târguiești. Un amic a vândut un Evo IX MR cu 7000, mașina era absolut impecabilă și cu mai puțin de 50k mile la bord și fusese alergată responsabil (adică nu la modul "și acum, rachetă").

Uite și CLS500 la 5k, dar are motorul de 5l, nu 5.5l și doar 306CP.
Pentru ambele modele te va costa o avere întreținerea. Vezi honestjohn aici si aici.
Cel mai important, indiferent de model, e sa cumperi doar cu full service history.
Evo IX este mult mai blând la întreținere, ulei sintetic la fiecare 5000km și consum ridicat de benzină scumpă sunt lucruri la care te aștepți de la o mașină sport. Piesele se găsesc foarte ieftin direct importate sau third party și motoarele sunt foarte rezistente - până la urmă, blocul stock duce până pe la 800-900CP, cifră absolut ridicolă. Pe de altă parte, la Mercedes dacă crapă suspensia pe aer este crunt (~£1500 schimbat, deja au fost rezolvate cele pe față). Problema la Mercedes este gen "s-a stricat cotiera, £2500". Din linkul care mi l-ai dat, însă, majoritatea problemelor sunt la motoarele V6 și la V8 până în 2004, nu se aplică aici. Motorul de față este M273, care dpmdv este o capodoperă, dar suferă de materiale compozite (bloc de aluminiu și cilindrii "lined with silicon/aluminium" îmi dau coșmaruri, sincer).

Momentan am trimis un mail la MBUK pentru full service history, cunosc ultimul proprietar foarte bine, deci nu-i o problemă să-l fugăresc dacă este la nevoie, dar sunt curios oricum ce s-a întâmplat înainte. MOT history este curat și la zi. O să încerc să conving un prieten să mă ajute cu o diagnoză full pentru că are un SLK și are deja toate "utilajele" necesare. Din câte am aflat până acum, două chestii sunt importante - să nu pape/curgă ulei și conductor plate de la cutia de viteze. După ce a stat vreo două săptămâni parcată și o tură forjată, nu-i nimic sub mașină, deci mă gândesc că prima este ok (nu curge).

O să o duc și la un dyno, din câte am înțeles are "doar" remap de la 381 la 450CP, ceea ce-i ciudat, dar la capacitatea cilindrică nu-i imposibil.

De asemenea, pare să am probleme cu ochii, puteam să jur că este navy blue dar pare-se este registered neagră :hmm:
 
Last edited:
No pics - chiar vrea sa vanda masina aia sau doar sa o faca de ras? Si volan pe dreapta, deal breaker. Si 8000 de lire din 2005 cu 200,000 km la bord, nu suna deloc interesant. Suntem in 2017, masina aia are 12 ani, o sa duca 24?
 
Las' că aseară se uita cumnatu-meu după o mașină, ajunsese la un VW Amarok din 2013 la sub 20k€ dar nedumerirea era în ce condiții a fost folosit că avea aproape 300.000km. Și proprietarul chiar părea convins că o va vinde, o lăuda în fel și chip ce frumoasă e.
 
Eu nu înțeleg de ce vă legați de câți km are la bord mașina. Dacă are full service history și poți vedea ce s-a schimbat șî ce nu s-a schimbat la ea, kilometrii făcuți sunt oarecum irelevanți - până la urmă, sunt alte drumuri prin EU.

Amarok din 2013 la 20k este lol, dar din păcate multe sunt așa prin EU continentală :smile:

Adi, ai spus Evo la 5k, sincer, ce te-ai aștepta la ea, să aibă 5000km la bord și țiplă pe scaune? :smile: Pe de altă parte, sunt în stare tehnică foarte bună pentru prețul ăla, nevermind câți km au la bord.
 
Km nu conteaza poate la fel de mult cat timpul ce a trecut prin componente. In ultimii ani am schimbat piese cu probleme datorate de imbratranire si nu de uzura, adica nu am segmentat motoare sau schimbat injectoare in schimb furtune, furtunase, bucsi si alte cele intr-o veselie. Incep relaitv rapid sa crape dupa 4-5 ani, regulamentar.
Cu timpul am mai invatat si sa ma feresc de motoarele mai putin cautate si raspandite. Pur si simplu pentru ca nu sunt suficiente ca sa se rezolva in timp problemele de proiectare si productie. De aceea nu stiu de multe ori ce sa zic cu un V8, chiar daca in UK sunt mai raspandite ca motoarele de 3L diesel in Romania. Iar daca as face-o, observand la mai multe marci diverse, as incepe cu o schimbare completa de distributie cu toate ghidajele si smecheriile de pe acolo. Nu as ignora nicio valva sau porcarioara bagata prin motor sa-l "rafineze". Dupa ce am terminat cu motorul, as incepe rand pe rand sa ma pregatesc de bucsi, brate si poate si amortizoare mai ales ca drumurile din UK sunt recunoscute ca fiind destul de proaste (cel putin eu asa aud, nu am calcat vreodata in UK).
Avand in vedere ca suspensiile pneumatice sunt in general cu probleme indiferent de marca, as pune niste bani de-o parte si pentru compresoare in special.
Fiind vorba de un Mercedes ticsit de electronica din perioada cand nu stiau ce vor concret de la viata, Chinatech vs De vs fiabilitate vs costuri sa te pregatesti sa tii des pe langa tine prietenul cu tester.
Intereseaza-te si daca ai vreun independent cu mare pricepre la mai ales si eventual modele pe platforma lui CLS si nu A.
CLS mi se pare o masina superba care abia recent am inceput sa o consider demodata. Probabil e aproape de chintesenta MB: comfortabil, luxos, relaxant.
 
Ai zis 2007-2008 la 5000 de lire. Aia e Mai veche cu 2-3 Ani si Mai scumpa cu 60
Adi, ai spus Evo la 5k, sincer, ce te-ai aștepta la ea, să aibă 5000km la bord și țiplă pe scaune? :smile:
Ai zis Evo 2007-2008 la 5-10K, am zis ca la 5k sunt interesat. Aia e cu 2-3 ani mai veche si 60% mai scumpa, deci portocale (astept in continuare 2007-2008 la 5000).
Nu ma plang decat de faptul ca nu corespunde produsul cu reclama :biggrin:
 
Ales sunt prețuri negociabile, nu cred că se așteaptă cineva la a lua cu prețul ăla fix. Dacă englezilor le place o chestie, e să negocieze, doar ca idee şi atunci când este un preț corect :smile:

hulubei - când este în mod sport 2 și cu flapsurile de la evacuare deschise şi ESP off, numai relaxantă nu este. Buttock clenching? Yes :smile:


 
Nu cred ca o masina atat de mare poate beneficia cu adevarat de toata puterea aceea. Cred ca este mai bine a fi lasata in general sa faca ceea ce stie mai bine, adica ceea ce am enumerat. Vorbesc in cunostinta de cauza despre model, nu stiu nimic despre ce poate acel motor, dar dusa la limita cu motorizarea in care am testat era deja evident care ii era targetul. Motorul ala acolo este pentru ca se poate si pentru cine poate. In general excelent de trezit vecinii in cartierele mici sau de pus la intrecere pe autostrada. Dar nu de exploatat indelungat cu pedala la podea.
 
Elaborează explicația ta, că nu înțeleg la ce te referi :smile:

De asemenea, cu flapsurile închise (aproape de evacuarea stock stock) este o mașină extrem de silențioasă și plăcută. Asta nu înseamnă că nu poate fi tail happy și fericită să facă asta :3
 
Ca sa nu creada nimeni ca am evitat, am explicat in private ca masina este una grea si ca oricat de multi caluti are si zgomot face, tot grea ramane si tot grea se va simti. Evident, oricat de grea este, va fi un monstru mai interesant de condus in comparatie cu un V6 diesel de vreo 240 CP (nu cred ca exista mai jos, poate acelasi V6 dar cu mai putina putere, in variantele initiale ale productiei).
 
Back
Top