Vreau masina. Ce masina vreau?

Ok, am rezolvat, am luat-o. I-am rezolvat toate taxele și asigurarea și i-am făcut plinul. Apoi am parcat-o și m-am dus la somn #pensionar

Din fericire, la ultima revizie (acum ~10000 mile) a avut schimbate așa:
- ulei (Mobil Edge 5W30);
- lichid de răcire;
- bujii (foarte important :3);
- filtru de aer;
- lichid de frână;
- curea de distribuție (iar, foarte important);
- filtrul de la AC;
- filtrul de aer.

Una peste alta, cel mai probabil trebuie schimbat ulei + filtre, în funcție de bujiile folosite la schimb y/n (mă uitam la ceva high-performance). Ce este sigur de schimbat - cauciucuri, pentru că se pare că nimeni nu a observat că merge aproape pe slickuri. Problema este că dimensiunile față-spate sunt diferite, deși una peste alta un schimb complet de cauciucuri este mult mai ieftin (cu vreo £200 mai ieftin) decât la Mondeo - dar ce roată de rezervă cari, față sau spate? Momentan problema este rezolvată, am tyre inflator kit :biggrin:

Motorul sună absolut demențial când urcă peste 3000RPM, mașina este foarte civilizată în rest, dar când o calci îți aduci aminte de ce zicea Clarkson despre un AMG Black - "it reminds you of what it would mean to blow yourself up".


Mai sunt câteva bălării mititele - farurile de ceață sunt sparte (dar funcționale, wtf), ceva zgârieturi mici pe bare, probabil de la lipsa senzorilor de parcare - aici este o chestie interesantă, deși CLS500 este mai veche cu aproape 8 ani decât Mondeo mk5, au fix aceeași lungime, nu mi-a venit deloc greu să o parchez. De asemenea, când dai înapoi mașina limitează automat puterea disponibilă, ca să nu te înfigi cu cca 450CP în zidul din spate.

Suspensia pe aer este sublimă și mașina parcă plutește peste denivelări în mod comfort, este iar foarte interesant că le-a luat celor de la Ford ~8 ani să facă o mașină similar de confortabilă și spațioasă (deși, spre lauda lor, aproximativ de două ori mai ieftină nouă).

Consumul este oarecum infect, am reușit însă un 8.6l/100km pe autostradă, dar imediat ce o calci puțin bea ca Ghiță Alcoolicul la pub după 3 luni de abstinență (între 18 și 47l/100km consum instant, mediu cam 20l/100km). Spatele rupe aderența la orice viteză când mașina face kickdown, dar aici poate fi vina cauciucurilor puțin cam prea uzate (numai bine, abia aștept să vină cele noi ca să le distrug complet pe astea :biggrin:).

Una peste alta trebuie să fac o vizită unui prieten cu tester pentru Mercedes ca să vedem dacă și ce probleme ar avea. Una peste alta, nu pierde ulei, motorul este într-o stare excelentă și sincer singurul lucru oarecum enervant este că nu are scaune încălzite. Asta și unitatea multimedia este absolut varză, nu are bluetooth integrat (poți cumpăra bluetooth dongle cu £400, da, sigur, imediat; sau 6 CD changer cu 100, idem). Din fericire, sunt jde unități aftermarket cu Android care duce până și Torque și arată fix ca unitatea originală la exterior și sunt plug and play, cu tot cu comenzi pe volan și costă mai puțin decât un dongle bluetooth care nu știe nici măcar A2DP.

Apropos de comenzi pe volan, fuck MB. De ce să punem "enter", "esc" și să avem o logică. Sunt butoane cu săgeți sus-jos și butoane cu +/- și două butoane care arată două ferestre una peste alta, unul cu fereastra cu scris în prim plan și altul cu fereastra cu scris în planul din spate. Ei bine, astea din urmă nu sunt enter și esc, ci sunt "altceva". Navigatul prin meniuri este infect de-a dreptul, dar mno, asta este.

Are limitator de viteză (foarte util), care însă merge tot din 5 în 5mph (sau km/h), nu am înțeles niciodată de ce nu au făcut ca la click scurt să avanseze cu 1mph/kmh și dacă ții 1 secundă să avanseze cu 5mph/kmh. :logic:


Probabil Mondeo o să ia o pauză de la daily driver pentru că am cam depășit numărul de mile "promis" anual în contractul de leasing (ar trebui să nu mai merg deloc cu ea în următoarele 9-12 luni :biggrin:), dar încă mai trebuie să fac calculul dacă penalizări + combustibil > combustibil la CLS. Ăsta are reviziile făcute și o să aibă nevoie relativ rapid de plăcuțe de frână și un alt set de cauciucuri (cca 5000-6000 mile). Distribuția parcă era la 50.000 mi, trebuie să verific manualul.
 
Fără poze, postul de mai sus e pustiu...

Sunt curios cum se mișcă animala pe circuit, pare destul de grea.
 
Stai sa vezi cand schimbi placute de frane o data cu schimbul de ulei la Mondeo. Iar Cauciucuri la max doua schimburi de placute. In speial pe spate. :smile:
 
8d231e009559fd0ea9d759a35505ae00.jpg
Poză :biggrin:




Fără poze, postul de mai sus e pustiu...

Sunt curios cum se mișcă animala pe circuit, pare destul de grea.
Are 2 tone și 423CP la roată (dyno făcut), cu o "curbă" de cuplu aproape plată la 600ish Nm. Probabil mai mult pe lateral :smile:

Stai sa vezi cand schimbi placute de frane o data cu schimbul de ulei la Mondeo. Iar Cauciucuri la max doua schimburi de placute. In speial pe spate. :smile:
Nu este chiar așa oribil, oricum frânele or să fie primele investigate cu de-amănuntul, sunt stock Mercedes, deci potrivite pentru 388CP, nu 423. Trebuie să găsesc un mecanic bun pe aici prin jur și-o să se rezolve - am deja un garaj în vizor care mi-a rezolvat cauciucurile la Mondeo de parcă erau la F1, nici nu-mi terminasem cafeaua :smile:
 
Dar cum se simte în mers? Ar fi fost mai ok una manuală?
Păi merge și în mod manual, când o pui în drive și dai înspre lateral cu maneta ai +/-

Da, n-are ambreiaj, dar are 7+1 trepte (manual poți schimba doar 6 însă, este o ciudățenie la MB, și la SLKul unui prieten are 5+1 dar poate schimba doar 4 în mod manual).

În mers este puțin ciudat în mod full auto pentru că :MB:, de exemplu "I need powa" deci o calci la fund, lag de câteva secunde în care reacția este "ceplm face ăsta" apoi kickdown, pleacă spatele și "oh, God, no, please, I didn't mean to be disrespectful" :biggrin:

Manual schimbă foarte bine, aș spune o idee mai bine decât Mondeo cu Powershift pus în S mode.

Am fost la o tură de dimineață, mers prin locuri mai nepopulate ca să nu provoc infarcte oamenilor :biggrin: (tot n-am reușit* să fac să meargă flapsurile de la evacuare, deci au fost închise), dar motorul ăla urlă el de unul singur.

Quoting again Clarkson, "bowel-loosening, yep, that's a word". Printre reprizele de fun (fără a depăși limita legală, la modul serios), pus mașina în comfort mode + ceva muzici = purrfect. Am văzut și două căprioare :biggrin:


Trebuie să-i schimb becurile la faruri, nu știu ce-s astea dar îs chioare de numa. Pe de altă parte, probabil farurile la Mondeo sunt mult prea bune (LED thingies, adaptative). Dar m-am obișnuit cu lumina albă, gălbejeala asta nu-mi place deloc.


*pentru cei mai pricepuți ca mine, mașina are un exhaust mod care deschide niște flapsuri care fac bypass la... chestii. Apoi sună a Brabus :smile: Pe de altă parte, se pare că doar o singură telecomandă merge și aia este atașată de a doua cheie (pe care o primesc săptămâna viitoare). Dar mă freacă o chestie, am tot investigat cutiile de siguranțe și nu găsesc cutia de control pentru deschiderea flapsurilor, presupun (corect, de altfel) că dacă o găsesc pot să-i refac pairingul cu telecomanda atașată la cheia asta. Idei despre unde să caut și ce anume să caut? Google și Duckduckgo nu-mi oferă rezultate decât pentru un sistem aftermarket pentru Corvette și Camaro, și din pozele de pe acolo pare o chestie foarte mică. Măcar să mă lămuresc ce firmă a făcut-o +/- pairing la remote ăsta. Am investigat telecomanda și nu are absolut niciun indiciu pe ea :frown:
 
Majoritatea masinilor cu motor mare acum sunt automate din cauza ca multi soferi cam mureau nestiind cum sa le controleze. Si ce-i drept, statistic ... asa e.
 
Omul a închis încă o portiță în calea Legii Selecției Naturale, și acuma Dumnezeu e pus la încercare să facă noi modele și generații de idioți...
 
Sa nu crezi ca nu exista unii suficient de insistenti sa moara si cu o masina cu transmisie automata si mii de sisteme de siguranta.
 
Ei, nu fiti asa convinsi. Automata+diesel cu cuplu destul de mare=succes garantat la greseala. Means ca pana se prinde turbina ce are de facut, intre timp masina retrogradeaza si ea in viraj caci initial nu avea suficienta inertie sa nu o faca si pam-pam uite cum cu rotile virate te-ai trezit si 1-2 trepte mai jos si cu o turbina excelent incarcata, iar daca mai ai tractiune pe spate si jeg pe jos, ai sanse mari sa te invarti necontrolat din senin.

Acum e problema ca Neo mi-a facut mega pofta de un V8 ceea ce intr-un calcul sumar nu ar fi o paguba mare. Asa cum am inteles ca 4.5% vs 8.5% consum nu e ceva monstruos cand faci putini km, asa voi gandi si de la 8.5% vs 12%. Dar ma ia capul cand ma gandesc la impozit intre 4500 si 6000lei fara sa mai pun la calcul RCA marit si altele. Apoi chiar si acum am facut un calcul sumar si foarte grosier, intr-un an de zile cu actuala ma invart la 2.5lei/km (incluzand chiar si o depreciere conservativa). E drept ca probabil nu treceam de 2lei/km daca nu insistam la diverse chestii schimbate de amorul artei. Deci cum naiba fac sa ma pricopsesc cu un V8 pentru care sa nu platesc absurd chestii care nu-mi sunt utile (adica impozit)? :biggrin:
 
Ferrari are un V12 de 1.5 litri. Impozitul e mic, dar poti sa cumperi masina? :smile:
Revenind la chestii serioase, cam orice V8 actual e o gaura financiara pe care trebuie sa ti-o permiti. Si nu e vorba doar de consumul de combustibil.
A mea reuseste si in 4 cilindri sa consume 12-14 in oras si 8 afara daca conduci ca si cum viata ta ar depinde de benzina din rezervor. Dar unde mai e farmecul? Nu pot sa ma abtin sa nu intru in curbe cu ceva viteza si in treapta inferioara ... rezultatul fiind sunet de turbina si rezervor care se goleste vizibil.
 
Vezi ca ai cate un supraplin pe fiecare latura a rezervorului si la curbele luate-n forta benzina urca pana la nivelul ala si iese din rezervor efectiv!
Imi e clar ca e o gaura. Si daca e masina si mare si grea, gaura e pe masura. O vad de la un V6 diesel :smile:
 
Back
Top