Înțeleg de mai sus că Pufi vrea să își ia Ferrari și caută motive de susținere, că alea-s cam pe primul loc la motoare în ultimul an
.
Partea nasoală cu diesel-ul e că degeaba am eu Mazda CX-5 diesel, care (for some reason) chiar îndeplinește normele Euro 6 la NOx în teste independente pe șosea, că nu există vreun plan de a renunța la mașinile Euro -8 care există deja pe șosele. La noi ITP e o glumă, am fost săptămâna trecută cu Mazda la altul decât mă duceam de obicei (unde chiar trăgeau de toate alea), singurul test făcut a fost de frâne.
Mie încă îmi place Mazda
. Faptul că nu e
chiar premium se vede mai ales la locurile din spate, care-s mai la "clasa a doua", pentru că pielea fără scaune încălzite e mai tristă iarna, iar în spate n-ai nici măcar guri de aer (doar ce vine din față + guri pe la podea). Într-un fel înțeleg ideea, pentru că AC-ul pe automat tinde să bage mai mult pe la picioare sau parbriz, folosește gurile frontale doar când e diferență mare de temperatură. Nu prea poți s-o compari totuși cu celelalte din listă, care au prețurile
de pornire cu 5-10000€ peste modelul
de top CX-5, și ajung ușor la dublu.
Comparație directă cu un Q5 2012: zgomotul interior mai puternic la Mazda (mai ales cu anvelopele de iarnă pe care le am, dar la 140km/h se simte și vântul), comfort mai mare pentru pasagerii spate, suspensie ceva mai iertătoare + reglabilă la Q5, stuff like that. Și atitudinea pe drum mi se pare diferită, eu consider Mazda un Polo un pic mai mare
, dar Q5 se simte altfel, e o mașină mai "serioasă", chiar dacă performanțele-s tot pe acolo (cel puțin la motorul testat de mine, de 2.0 TDI/177 CP parcă).
Plusuri:
- fun to drive
- consum mediu pe ultimii 5000km de 7.9 (motor 2.2 175CP); chiar îmi place să apăs, și iarna am folosit-o și pe distanțe mai scurte; până în iarnă consumul mediu era 7.6
- 21cm gardă la sol, îți dă mai multă încredere că ieși din gropi
- se simte ok pe șosea, dar suspensiile sunt un pic cam tari pentru offroad serios
- sistem audio ok
- destul de mulți senzori, lași totul pe auto și e ok
Known issues:
- oglinzile originale de la seria 2012-2014 fâlfâie la viteză mare (se rezolvă gratuit în service, se schimbă oglinzile cu cele de la seria 2015+, dar trebuie să știi de asta ca să ceri; a mea are modificarea făcută, nu știu cât de rău era înainte, dar se cam plângea lumea)
- parbriz subțire, ca la multe alte japoneze, se poate crăpa ușor
- fără guri de ventilare și încălzire scaune în spate
- mașini rare; o mașină SH la 100 de mașini VAG, și chiar și comanda pentru una nouă durează spre jumătate de an; asta înseamnă că nu sunt service-uri 3rd party, că durează mai mult să găsești piese, dar și că găsești loc la reprezentanțe aproape instant (sunat pentru revizie, "mâine la 9 e ok?")
Other stuff:
- e o mașină care atrage atenția, mai ales în culoarea mea; arată excelent când e curată, mă întreabă lumea de ea
- eu aș fi vrut skyroof, dar mă mulțumesc și cu trapa simplă
- nu se încălzește
chiar așa de greu în interior iarna, cam 5 minute în trafic, până atunci încălzire în scaune; n-am idee care e temperatura motorului, doar cu OBDII o poți afla, în rest doar îți zice dacă e rece (sub 50 de grade)
- istoricul mașinii e online, cu date, km, revizii și alte interacțiuni cu service-ul; mai ușor de verificat dacă are chiar km declarați
- pe la noi se vând fără roată de rezervă; pe-asta vreau să o rezolv, că plănuiesc plimbări în locuri mai dubioase și aș prefera să ies de acolo
- versiunea de top vine cu jante de 19", care sunt foarte faine pe șosea dar relativ tari (oricum, anvelopele-s 225/55/19, mai au ceva aer). Roțile mele de iarnă sunt 225/65/17, și se simte că-s mai iertătoare la gropi.
De ce SUV: luni seară am fost până la ai mei; la 1km de ei s-a răsturnat un TIR de-a curmezișul pe un pod (DN1A, tot traficul greu trece pe acolo spre Brașov), abia după vreo 5 ore l-au tras cu macaraua, așa că era o coadă considerabilă. Singura ocolire e pe un drum tehnic de la barajul din apropiere, care n-a mai fost reparat de vreo 20 de ani. Fiind într-o vale încă mai e gheață pe acolo, așa că n-aș fi trecut cu Polo. Cei din fața mea n-au trecut fără să dea cu mașina în toate părțile. Cei care erau în spatele meu au abandonat și s-au întors. După vreo două ore ascultam pe CB tiriștii bucurându-se că vine macaraua.