Vreau masina. Ce masina vreau?

https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards - compara limitele de NOx la diesel si benzina; pana la Euro 5 inclusiv, la diesel erau de 3 ori mai mari ca la benzina, la Euro 6 sunt doar cu 33% mai mari. Citeste si despre faptul ca aproximativ toate motoarele diesel curente nu indeplinesc normele decat in modul test, nu si pe strada.

Fabricile alea din China nu polueaza neaparat cu NOx, ci cu diverse dracii din care aproape nimic nu ajunge pana in Europa prin atmosfera. Reactioneaza cu apa si formeaza nitrati, mai putin periculosi si chiar utili ca fertilizatori.
 
Pai vezi daca nu specifici de la inceput criterii de genul "e urata" nu stim ce sa-ti recomandam.
Si eu sunt pe aceeasi pozitie legata de diesel: nu e bun pe distante scurte, cand asta e principalul mod de exploatare. Sunt multe de spus aici dar nu e momentul de controverse.
Ideal ar fi sa discutam despre o lista pe cat posibil scurta din care sa alegi, ca piata e marisoara si criteriile prea diverse ca sa le intuim pe toate.
 
Si eu sunt pe aceeasi pozitie legata de diesel: nu e bun pe distante scurte, cand asta e principalul mod de exploatare.

Ba, da-mi voie sa nu fiu de acord. Si asta din pozitia de posesor a unui diesel 1.4 fabricat in 2004, cu >230K km adunati si in oras, la genul 2-3-4 drumuri de 6-8 km/zi lucratoare. Nu aglomeratie de Bucuresti, dar tot un soi de bara la bara la orele de virf. Si, in ceea ce priveste motorul diesel, fara niciun fel de belea pina in prezent.
 
Bun, am citit si sa vin cu completari.

Poate important este ca pentru persoana, masina este un lucru care ii face placere. Condusul la fel. Deci nu este genul care cauta ceva sa-l duca din A in B eventual la costuri cat mai scazute, intretinere cat mai simplista. In plus, dupa multe masini schimbate in cursul vietii, considera ca probabil aceasta va fi ultima masina si desi pana acum a mers des pe masini mana a doua schimbate la 1-2-5 ani, acum crede ca aceasta ar trebui sa fie capabila de 10 ani minim. Acesta este un motiv pentru care nu as merge cu o recomandare a unui model deja la final de cariera. Astfel ca as recomanda Skoda Kodiak in loc de Volvo XC60 (personal ambele imi plac foarte mult ca design si ceva imi spune ca XC60 este inca destul de capabil cu concurenta Skoda dar nu o vad ca o masina pentru inca 10-15 ani, nici daca o iei de noua).
Motivul pentru care vrea din gama premium este ca mai toate masinile detinute au ajuns sa fie premium si nu vrea acum o retrogradare.

Important mai este de spus si faptul ca asemeni mie, considera ca o masina la mana a doua inca la prima tinerete poate fi mai usor digerabila ca si buget plus intretinere fata de una de noua. Deprecierea, asa cum este normal de fapt de luat in calcul la costurile de rulaj, aici ar trebui sa nu se ia prea mult in calcul (presupunerea unui consumabil folosit pana la finalul lui si fara a mai fi nevoie de altul apoi de schimb).

Legat de drumuri, din cei 15km dus si toti atatia intors, sunt facuti undeva dintr-o localitate de langa Ploiesti pana in Ploiesti, fara sa traverseze oras. Cu alte cuvinte, chiar daca e vorba de un drum mai intins unde un filtr de particule este mai putin chinuit si are sanse sa mai regenereze ocazional tind si eu sa recomand benzina pe aceleasi considerente de comoditate iarna. Sa nu uit si faptul ca masina va fi tinuta in garaj incalzit (incalzire chiar si in pardoseala :nervos:). Sa nu uitam ca un motor mai puternic, de peste 150 CP nu se scot din benzina aspirata prea usor si incep sa ma gandesc apoi ca motorul devine suficient de complex cat unul diesel deci si intretinerea lui mai grea. La benzina ma pun pe ganduri si cele multe anunturi cu motoare schimbate la diverse marci, pe mobile.de (ceea nu era la fel de des intalnit ca la diesel).

Consumul cat mai precis cred ca se poate lua din mediile facute pe spritmonitor.de cu destul exactitate. La Mazda mi-a placut sa vad acolo consum mediu la motorizarea pe benzina de aprox 8.5% ceea ce mi se pare excelent considerand ca tot acolo Audi face aceeasi medie la diesel cu putere doar putin mai mare.

Noxele din pacate sunt un subiect sensibil in .ro. Pana acum era suficienta norma Euro de poluare si o plateai doar o data. Nu stim ce ne rezerva viitorul dar instabilitatea economica ma face sa nu pot recomanda ceva bazat pe asta. Doar simplul fapt ca pana in 2016, hibridele erau scutite de impozit de minim 90% iar din 2016 au ajuns la 50% imi pune un mare semn de intrebare ca nu cumva alegerea pro-buzunar facuta sa ajunga o apa de ploaie intr-un an sau doi. Cat despre chestia ecologica? Sa fim seriosi si sa nu intram in polemica despre ce se face si cum ar trebui facut.

In lista am pus cateva considerate placute ca si aspect si poate si interior. Gusturile ca gusturile, astea sunt. Evident sunt sigur altele pe gustul omului dar neluate in calcul din ignoranta nevoita. Totusi omul a zis, NU la frantuzesti sau suratele lor (Nissan cred ca ar fi pe acolo).

Imi e greu sa scurtez lista deoarece nu am cine stie ce experiente ori cu marcile, ori cu modelele 4x4. Sunt curios de ce ne mai zice miahi despre Mazda de exemplu. Audi personal nu-mi place, dar nu e vorba de mine aici. Evoque mi se pare frumos dar avand parte de experienta mai intensa cu grupul lor, ma face sa cred in truedelta.com si sa nu le vad tocmai fiabile, oricat de simpatice sunt si au doar reviewuri pozitive. Mercedes dupa cum spuneam, mi se-a parut in declin grav desi pe la colturi recomanda multi GLK-ul. De BMW nu am mentionat pentru ca actual mi se par putin pierduti si ei de identitate. In Hyundai in schimb am incredere ca cei 5 ani sunt 5, nu ca la Land Rover cand te duc cu zaharelul pana expira si apoi te taxeaza. Iar Duster, este o masina excelenta pentru ceea ce este ea facuta.

Multumesc de opiniile de pana acum si sa vedem daca mai putem dezvolta.
 
Înțeleg de mai sus că Pufi vrea să își ia Ferrari și caută motive de susținere, că alea-s cam pe primul loc la motoare în ultimul an :biggrin:.

Partea nasoală cu diesel-ul e că degeaba am eu Mazda CX-5 diesel, care (for some reason) chiar îndeplinește normele Euro 6 la NOx în teste independente pe șosea, că nu există vreun plan de a renunța la mașinile Euro -8 care există deja pe șosele. La noi ITP e o glumă, am fost săptămâna trecută cu Mazda la altul decât mă duceam de obicei (unde chiar trăgeau de toate alea), singurul test făcut a fost de frâne.

Mie încă îmi place Mazda :smile:. Faptul că nu e chiar premium se vede mai ales la locurile din spate, care-s mai la "clasa a doua", pentru că pielea fără scaune încălzite e mai tristă iarna, iar în spate n-ai nici măcar guri de aer (doar ce vine din față + guri pe la podea). Într-un fel înțeleg ideea, pentru că AC-ul pe automat tinde să bage mai mult pe la picioare sau parbriz, folosește gurile frontale doar când e diferență mare de temperatură. Nu prea poți s-o compari totuși cu celelalte din listă, care au prețurile de pornire cu 5-10000€ peste modelul de top CX-5, și ajung ușor la dublu.

Comparație directă cu un Q5 2012: zgomotul interior mai puternic la Mazda (mai ales cu anvelopele de iarnă pe care le am, dar la 140km/h se simte și vântul), comfort mai mare pentru pasagerii spate, suspensie ceva mai iertătoare + reglabilă la Q5, stuff like that. Și atitudinea pe drum mi se pare diferită, eu consider Mazda un Polo un pic mai mare :biggrin:, dar Q5 se simte altfel, e o mașină mai "serioasă", chiar dacă performanțele-s tot pe acolo (cel puțin la motorul testat de mine, de 2.0 TDI/177 CP parcă).

Plusuri:
- fun to drive
- consum mediu pe ultimii 5000km de 7.9 (motor 2.2 175CP); chiar îmi place să apăs, și iarna am folosit-o și pe distanțe mai scurte; până în iarnă consumul mediu era 7.6
- 21cm gardă la sol, îți dă mai multă încredere că ieși din gropi
- se simte ok pe șosea, dar suspensiile sunt un pic cam tari pentru offroad serios
- sistem audio ok
- destul de mulți senzori, lași totul pe auto și e ok

Known issues:
- oglinzile originale de la seria 2012-2014 fâlfâie la viteză mare (se rezolvă gratuit în service, se schimbă oglinzile cu cele de la seria 2015+, dar trebuie să știi de asta ca să ceri; a mea are modificarea făcută, nu știu cât de rău era înainte, dar se cam plângea lumea)
- parbriz subțire, ca la multe alte japoneze, se poate crăpa ușor
- fără guri de ventilare și încălzire scaune în spate
- mașini rare; o mașină SH la 100 de mașini VAG, și chiar și comanda pentru una nouă durează spre jumătate de an; asta înseamnă că nu sunt service-uri 3rd party, că durează mai mult să găsești piese, dar și că găsești loc la reprezentanțe aproape instant (sunat pentru revizie, "mâine la 9 e ok?")

Other stuff:
- e o mașină care atrage atenția, mai ales în culoarea mea; arată excelent când e curată, mă întreabă lumea de ea
- eu aș fi vrut skyroof, dar mă mulțumesc și cu trapa simplă
- nu se încălzește chiar așa de greu în interior iarna, cam 5 minute în trafic, până atunci încălzire în scaune; n-am idee care e temperatura motorului, doar cu OBDII o poți afla, în rest doar îți zice dacă e rece (sub 50 de grade)
- istoricul mașinii e online, cu date, km, revizii și alte interacțiuni cu service-ul; mai ușor de verificat dacă are chiar km declarați
- pe la noi se vând fără roată de rezervă; pe-asta vreau să o rezolv, că plănuiesc plimbări în locuri mai dubioase și aș prefera să ies de acolo
- versiunea de top vine cu jante de 19", care sunt foarte faine pe șosea dar relativ tari (oricum, anvelopele-s 225/55/19, mai au ceva aer). Roțile mele de iarnă sunt 225/65/17, și se simte că-s mai iertătoare la gropi.

De ce SUV: luni seară am fost până la ai mei; la 1km de ei s-a răsturnat un TIR de-a curmezișul pe un pod (DN1A, tot traficul greu trece pe acolo spre Brașov), abia după vreo 5 ore l-au tras cu macaraua, așa că era o coadă considerabilă. Singura ocolire e pe un drum tehnic de la barajul din apropiere, care n-a mai fost reparat de vreo 20 de ani. Fiind într-o vale încă mai e gheață pe acolo, așa că n-aș fi trecut cu Polo. Cei din fața mea n-au trecut fără să dea cu mașina în toate părțile. Cei care erau în spatele meu au abandonat și s-au întors. După vreo două ore ascultam pe CB tiriștii bucurându-se că vine macaraua.

 
Pentru Volvo XC60, am propus-o pentru că e ”aproape premium”, design-ul interior mi se pare reușit (scandinav, așa, a la IKEA, și e important, cel puțin pentru mine, pentru că acolo o să stau eu, nu afară :smile: ), mi s-a părut că trage bine (am condus-o doar o dată, era un motor D5 cu cinci cilindri, care era mai din topor, așa, dar simțeai cuplul când călcai accelerația - fac comparație și cu s60-ul meu din 2002, de care sunt foarte mulțumit).

Din ce spun alții, e destul de fiabilă și, Volvo fiind, sigură. V-aș povesti și despre experiența mea cu marca, dar nu cred că e relevantă. Dar nu sunt de acord cu afirmația că o Skoda e mai bună pentru că modelul e mai nou: calitatea finisajelor se vede, mai ales la o mașină pe care o să o țină proprietarul 10 ani. Cred că șansele să vânezi greieri prin habitaclu peste vreo 5-6 ani, așa, e mai mare la Skoda decât la Volvo.
 
Am detinut un V40 iar un unchi are un V50. S60 actual a fost pe shortlist cand am achizitionat ultima masina si am fost la un pas sa fiu proprietar. Imi plac mult iar D5-ul acela mi se pare destul de reusit desi oricat l-ar trece drept rafinat review-erii, tot un diesel ramane. Totusi am gandit ca masina este de 10 ani pe sosele si sunt sigur ca este la final de cariera (nu stiu vreo afirmatie oficiala sau vreun new comer). Inca 10 ani de acum incolo si masina nu doar ca va parea invechita in comparatie cu va fi pe sosele, dar chiar va fi o masina veche. Probabil piesele la prima vedere vor mai usor de gasit mai ales daca apelezi la carpeli din dezmembrari dar sunt sigur ca treptat va fi scump de intretinut.
Skoda pe alta parte este inca intr-o expansiune si incercare de acaparare a pietei. Se vede asta de la o generatie la alta. Iar oricat de non Skoda fan eram, incep sa apreciez cand vad pe drum una.
Revenind la tehnologii, sunt convins ca ABS-ul unei masini generatie 2017 este net superior al uneia generatie 2010 si aceea din 2010 fata de una 2000. In principiu totul este neschimbat dar procesoarele sunt tot mai performante si pot face mai multe calcule iar daca nu iei doar ABS in calcul ci intreg sistemul de stabilizare si control al tractiunii, atunci chiar ca ai calcule de facut. Sunt aspecte care eu le-as lua in calcul mai mult decat featureuri precum paracrea laterala (care in cazul unui sofer care a condus intreaga lui viata chiar nu este o problema).
Am sa pun pe lista si trimit la analiza si XC60 si inainte sa caut preturi la mana a doua, ceva imi spune ca este chiar mai ieftin ca restul.

Initial lista a pornit cu Evoque. Apoi s-a adaugat Q5. Ulterior recomandari verbale au venit spre GLK iar CX-5 mi-a placut mereu si Mazda in general o stiu cu reputatie buna, desi nu am mers cu una ever asa ca i-am propus si Mazda.

Ford Kuga este exagerat de ieftin. Imi si amintesc ca am mers cativa Km prin Bucuresti pe canapeaua din spate dar stilul de condus al soferului ma face sa-mi aduc aminte doar raul de masina ce l-am capatat alaturi de transpiratii reci (nu de frica, de la stomac doar).
 
Evoque este o chestie foarte tristă, nu aș recomanda așa ceva cuiva care vrea o mașină de condus şi nu bigudiuri pe roți.

XC90 ce are?

Sincer aș alege Volvo peste toate chestiile de acolo dar va fi într-adevăr scumpă de întreținut. Nu că Audi sau Mercedes ar fi ieftine.

Ford Edge nouă? Sincer ar fi singurul SUV la care m-aș uita, deși are tot mizerie de Sync 3.

Sau un Land Rover Defender mai vechi, sunt mașini foarte bune, asta dacă vrea să meargă prin locuri greu accesibile (nu coclau, însă).


 
https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards - compara limitele de NOx la diesel si benzina; pana la Euro 5 inclusiv, la diesel erau de 3 ori mai mari ca la benzina, la Euro 6 sunt doar cu 33% mai mari. Citeste si despre faptul ca aproximativ toate motoarele diesel curente nu indeplinesc normele decat in modul test, nu si pe strada.

Fabricile alea din China nu polueaza neaparat cu NOx, ci cu diverse dracii din care aproape nimic nu ajunge pana in Europa prin atmosfera. Reactioneaza cu apa si formeaza nitrati, mai putin periculosi si chiar utili ca fertilizatori.

Tot nu mi-ai răspuns la întrebarea referitoare la vechimea mașinilor respective.

Iar pe stradă, doar mașinile VAG au probleme cu emisiile şi au fost şi prinși cu mâța-n dacă, de altfel :smile: Restul sunt civilizate şi chiar îndeplinesc cerințele şi normele curente, scrise pe pachet.


 
Neo, de ce este trist Evoque. Nu am urcat intr-unul dar toate recenziile sunt ultrapozitive si nu m-ar mira sa fie baliverne de marketing.

XC90 iese cam cu dublu din buget. Altfel era clar o optiune.
Ford Edge mi-a fost suficient un clip pe Youtube in care patina aiurea si necontrolat pe un drum decent prin padure. Nu vreau sa intru in discutie legata de cauciucuri, era masina de drive-test deci cel putin niste all-season decente tot avea, asa cum au majoritatea acestor masini la vanzare in anumite zone pe glob.
Defender vechi este deci, vechi. Si sunt sigur ca are motoare de 3L minim pe diesel si in plus sigur ies din buget.
 
Pe moment doar ei au fost prinsi, asa ca legal doar ei. Altfel, hotul neprins, negustor cinstit.

Poate m-am exprimat prea dens, dar tot asta am spus şi eu, într-un fel. Nu sunt chiar complet naiv.

Pe de altă parte, ca să fii prins, trebuie să şi faci ceva greșit. Dacă cineva are impresia că nu s-au făcut verificări la sânge după chestia cu VAG deceptionz, vă înșelați. Şi nu am auzit nimic. Concluzia logică este că dpdv al emisiilor, celelalte mărci sunt în ordine. Nu-mi vine să cred că nu are nimeni boală pe celelalte mărci încât să nu sape şi să demonstreze că şi alții o fac :smile:


 
VAG au fost depistati in USA. Alti producatori au fost cercetati in UE, plus ca majoritatea producatorilor au modele diferite USA-UE si restul lumii.
Chestiunea e complicata, dar legal pana nu demonstrezi ca incalca ceva, sunt nevinovati.
 
Ăilanți au avut timp să-și facă curățenie în ogradă pentru când vin verificările, că doar n-or fi proști să fie și ei prinși cu pantalonii în vine. Îmi amintesc că unii chiar anunțaseră că făceau și ei investigații interne să rezolve orice problemă, de parcă asta era ceva cu care să se laude.

Hai să pun problema așa. Dacă ai fi campion mondial la 100m plat, ai face super recordul lumii din prima, sau ți-ai depăși propriul record an după an cu câte un picuț, primind de fiecare dată o medalie și un bonus în bani? Nici producătorii de mașini nu-s sfinți, încât să tragă de ei înșiși să producă perfecțiunea întruchipată; dup-aia în anii următori cu ce se mai laudă? E bad for business. Mai bine faci îmbunătățiri incrementale și temporizezi tot ceea ce poți îmbunătăți pentru a mulge de bani fiecare îmbunătățire, nu pachetul complet dintr-odată.

Sunt convins că absolut toți au făcut mânăreli prin simplul motiv că le-a convenit și fiindcă s-a putut să nu fie luați la bani mărunți în condiții reale de exploatare. Doar în modul de test erau verificați, unde într-adevăr îndeplineau condițiile legale. Altfel, motivația corporației vine din două surse: 1) maximizarea profitului, prin a avea un mic avantaj competitiv față de concurenți în fața cerințelor consumatorilor, și 2) evitarea penalizărilor, prin îndeplinirea condițiilor minimale legale. „Do the right thing” e potrivit pentru societăți de binefacere; la cele mai multe companii, însă, este doar un slogan de PR.
 
Avand in vedere ca tehnologia e foarte asemanatoare, inclusiv componente si tot, imi inchipui ca toti au si cam aceleasi probleme tehnologice aferente. Sunt convins ca VAG a calcat pe coada pe cine nu trebuia. Ulterior cam toate marcile apareau cu probleme dar toti tin minte pe primul de la care a pornit si mentiunut buna vreme scandalul.
 
VAG s-a bagat cu diesel pe piata americana care nu are diesel la autoturisme. Normal ca a calcat pe coada. Din ce zice lumea, in Europa guvernele au subventionat cercetarea la motoarele diesel pentru ca au emisii de CO2 mai mici, in SUA nu. Daca vine un socialist subventionat peste tine, ca producator american ce ai face?

Si pana la urma ce te omoara mai repede si mai bine, oxizii de azot si alte balarii sau CO2? Eu stiam ca mori de la CO2 doar daca aia e tot ce iti ramane in plamani.
 
Back
Top