Verificare kilometraj masina SH

Brady Trade, dealer Skoda in zona de Vest a Bucurestiului.
ursa, o arata bine pe-afara, insa dupa ce stii ca au sarit 5 airbag-uri, toata laterala dreapta a fost indoita serios (mai ales stalpii ce incadreaza usa din fata), sasiul usor deformat, puntea fata rupta, suportii de motor si cutie dusi si alte n-shpe chestii mici, parca nu mai arata asa de bine. :frown:
 
Brady Trade, dealer Skoda in zona de Vest a Bucurestiului.
ursa, o arata bine pe-afara, insa dupa ce stii ca au sarit 5 airbag-uri, toata laterala dreapta a fost indoita serios (mai ales stalpii ce incadreaza usa din fata), sasiul usor deformat, puntea fata rupta, suportii de motor si cutie dusi si alte n-shpe chestii mici, parca nu mai arata asa de bine. :frown:
În ipoteza că aș lua așa ceva (slabe speranțe) pe mine nu m-ar îngrozi decât faptul că aș avea o mașină unde au predat inventarul unii. Că bănuiesc că nu pun ei în circulație un hârb la banii ăia (dealer fiind); probabil că e aranjată mașina cum trebuie, nu cred că e pericol public la banii ăia.
 
My dear ursa:
1. N-a predat nimeni nici un inventar in masina aia, Doamne fereste, era sotia mea la volan, n-a avut decat o mica vanataie, nimic altceva.
2. De la Brady masina a fost cumparata initial, de noua. Ei n-au nici o treaba cu reparatia, epava a fost preluata de o firma din Tecuci prin sistemul specific de licitatii al asiguratorilor cam pentru jumatate din pretul cerut acum, au carpit-o si acum au scos-o la vanzare de buna. Asta in contextul in care devizul oficial de reparatie la dealer era cam cat tot pretul cerut acum... Deci cum ramane cu firma serioasa care face treaba buna si nu vinde carpeli? :frown:
Si macar de nu ar pune in anunt aberatiile cu primul proprietar si cu masina neatinsa, sa stii totusi ce cumperi.
 
My dear ursa:
1. N-a predat nimeni nici un inventar in masina aia, Doamne fereste, era sotia mea la volan, n-a avut decat o mica vanataie, nimic altceva.
La cum ai zis tu "daună totală", m-am gândit că a fost un carnagiu acolo. Sau ai pile la asigurări? :wink:
Caz în care fii sigur că au ei ac de cojocul ei. La ce componente de rahat au acum, ți-o fac nouă și dacă e șifonată rău. Au scule de-ți îndreaptă ce vrei tu, nu se pune problema de un amărât de șasiu/lonjeron/stâlp. Fac stocuri la Mazda și am asistat la refacerea botului unei mașini boțite de un angajat de-al lor: într-o oră era ca nouă, trebuia doar echipată cu faruri, alea-alea...
 
Aceeasi oameni de la Mazda care i-au reparat unui coleg portbajagul (indoit in urma unui accident) incat fie nu se mai inchidea fie colecta apa. Ca noua. Ha!
 
Dauna totala, in jargonul asigurarilor, inseamna atunci cand costul estimat al reparatiei depaseste 70-75% din suma asigurata. La ce preturi au componentele acum la reprezentante si luand in considerare politicile actuale in care stalpii deformati nu se mai indreapta ci se schimba laterala masinii cu totul, se ajunge usor la pragul asta, dauna totala nu inseamna neaparat o masina facuta complet zob, cu creieri intinsi pe parbriz si altele. Si a fost fara nici o pila, chiar mi-a convenit sa primesc banii pe masina, mult mai bine decat sa o repar in service si apoi sa stau cu teama...
 
Anuntul a fost dezactivat pe Autovit, nu stiu daca in urma sesizarii facute de mine sau daca au reusit sa tepuiasca pe careva sa cumpere masina...
 
Asta e. Ford Fusion, feb 2005, 1.4 benzina, 112.000 km. Acu' mi-a adus-o pe comanda din Germania, am pozat-o direct pe platforma.
Pe site-ul asta daca-i bag VIN-ul WF0UXXGAJU4Y01188 spune si ce-a supt de la ma-sa din cite vad.
Aici e mai sumar descrisa.

La cit ma pricep masina arata foarte bine la exterior si interior ramine ca vineri sa-mi faca omul RAR-ul si restul de acte si de saptamina aviatoare poa' sa iasa nevasta-mea pe strada cu ea. :inlove:
Pret final 3k euroi ce include masina adusa la nas inclusiv restul de taxe si impozite ca sa poata iesi pe sosea.
 

Attachments

  • front.jpg
    front.jpg
    108.1 KB · Views: 48
Nu stie mosu' amanunte d'astea. :frown:
Eventual dupa RAR si dupa ce-o sa fie in casa la mine ma uit pe hirtiile alea si zic mai multe.
Momentan n-am facut decit o poza la pagina aia verde cu VIN-ul pe ea.
Ce stiu e ca masina a avut unic proprietar in Germania si ca ala i-a schimbat bateria si uleiul recent (are factura pe ele).
 
Articolul ala e cam reclama pentru site.
Si sincer, orice om suficient de inteligent va cauta alte urme si indicii in afara de numarul de km. E clar ca si o masina care nu a functionat niciodata poate avea probleme de rugina sau de alta natura ...
 
Am început și eu să mă uit de un înlocuitor pentru Polo. Din ce e adus din străinătate și la care s-a putut verifica ușor, 90% au avut kilometrajul dat înapoi; uzual cam 30% (ex: 130k în loc de 180k), dar se merge și până la 90k în loc de 230k. În majoritatea cazurilor în descrieri apar mai multe dotări decât are de fapt mașina (uzual lucrurile mai greu de verificat, cum ar fi încălzire auxiliară sau parbriz încălzit).
 
Nu mi-as cumpara masina sh in Romania daca nu l-as cunoaste personal pe vanzator sau macar cineva in care am incredere l-ar recomanda pe vanzator. La Polo preturile am vazut ca au sarit in aer de cand m-am uitat ultima data (acum vreo 4 ani), un Polo a ajuns mai scump decat am dat pe Golf Variant, ca altfel as fi zis sa te uiti dupa o masina noua daca vrei ceva din aceeasi gama de dimensiuni si preturi. Nu stiu daca e vorba de costul Euro 6, dar preturile s-au dublat in 4-5 ani, ceea ce e de-a dreptul scarbos.
 
La Polo au renunțat la versiunile ieftine (mai ales la noi, unde puneau chestii care nu existau în restul Europei, gen frâne pe tambur pe spate, doar ca să iasă mai ieftin), au mai băgat opționale vechi ca standard (airbags, aer condiționat), au mai inventat opțiuni noi (roți 16", cameră marșarier, faruri LED, adaptive cruise control) și au scumpit opțiunile. Al meu e un Comfortline cu câteva opțiuni, a fost vreo 15k în 2003. Acum multe din opțiunile de atunci sunt standard și alte opțiuni sunt mult mai scumpe (ex: vopseaua perlată a fost vreo 500€ atunci, acum e o singură versiune perlată de 800€). În zona de preț a Polo-urilor vechi iefine e acum up!, probabil de-aia au renunțat la ele. Cu vechiul Lupo nu prea au făcut vânzări în UE, fiind făcut în Maroc ajungea să fie mai scump decât Polo-ul făcut în Slovacia după taxele de import extracomunitare.

La piața SH de la noi m-am uitat doar orientativ și m-am cam lămurit, după cum zici și tu, numa' dacă l-aș ști pe vânzător. La noi sunt mai ieftine SH-urile cu aceleași specificații decât în Germania, de unde-s aduse :smile:.

Vreau ceva mai mare decât Polo, tind spre gama crossover, ținta ar fi 2011-2012, AWD, scaune încălzite, senzori de parcare, cutie automată, motor max 2l, iar ca nice to have skyroof și culoare altceva decât alb sau negru (nu prea spăl mașina). La cele care au lucrurile astea primești de obicei multe alte chestii de comfort (parcare automată, cruise control, cameră marșarier), dar și opționale pe care nu le-aș prea vrea dar n-am ce-i face, gen senzori de ploaie sau spălător de faruri (chestii care îți cresc nasol costurile evenimentelor ușoare). Am luat legătura cu o cunoștință din Germania, care s-a ocupat o vreme de adus mașini și acum lucrează la o reprezentanță acolo, așa că o să rezolv cumva prin el; am pus un custom search pe mobile.de și trimite notificări când găsește ceva interesant aproape de el. De cumpărat ceva nou care seamănă cu ce am descris mai sus e în jur de 30-35k (în principal Honda CR-V, Mazda CX-5, Toyota RAV4, Ford Kuga, VW Tiguan), unul SH între 15 și 18k.

Nu mă grăbesc cu achiziția, mai studiez. Încă nu mi-e clar care e TCO la modelele mai noi, cu Polo-ul 2003 luat în 2008 cu vreo 7k am ieșit mult mai bine la costuri față de un prieten care și-a luat în 2008 unul nou cu ~14k mai slab ca specificații (fără discuri spate, fără jante de aluminiu și alte câteva mărunțișuri) - acum diferența de preț la vânzare între ele e vreo 2000€, iar eu n-am dat clar mai mult cu ~5000€ pe piese de schimb. Pe de altă parte, de ex. pe Tiguan benzină (un 1.4l de care s-a tras până la 150cp) am văzut câteva anunțuri de tipul "motor înlocuit complet" la mașini la vânzare sub 50.000km, ceea ce mă face să cred că aș avea șanse să îl mai schimb o dată.

Ce mă enervează cel mai mult e că cu cât e mai scumpă mașina, cu atât vine cu jante mai mari (ex: pe la japoneze nu prea mai scapi fără 18" din fabrică dacă vrei AWD) => confort mai mic la gropile prin care ai putea intra teoretic cu AWD-ul ăla (probabil se bazează pe faptul că puțini intră de fapt); eu m-aș mulțumi și cu 16" dar să nu-mi clănțăne dinții. Sau culorile nasoale de pe mașinile mai scumpe; Dynamic Blue de pe Mazda CX-3 arată excelent, pe când CX-5 are numa' culori triste; dar CX-3 are portbagajul doar un pic mai mare decât Polo, așa că iese din listă. Mai e "interesant" și că la modele de ~25k unii încă mai dau jante de oțel.
 
Back
Top