Verificare kilometraj masina SH

Azi ma duc s-o vad p'asta.

Lufturile la bara fata si spate sunt dubioase. Nu imi dau seama daca e de la poza sau chiar sunt puse aiurea barele. Verifica in portbagaj ca oala pentru roata de rezerva sa nu fie indoita sau sudata, iar in fata sa aiba intregi toate plasticele de pe langa faruri. Are A/C (am vazut cateva anunturi cu masini care nu au)?

Pentru mizeriile alea cromate lipite poate sa mai lase din pret.
 
Ochi ager mai are Thor. :smile:

Am vazut-o impreuna cu un coleg de servici care a fost samsar de masini in tinerete. Il stia pe om, ala nu era proprietar ci intermediar, masina mai avusese 2 proprietari inainte si nici de foaia ai cu taxa la ANAF nu se stia pe unde-i.
Pe scurt dupa volan, pedale si alte citeva semne de amicul meu stiute mi-a zis ca masina pare lovita (nu grav, dar ceva a avut), revopsita pe ici pe colo si cel putin 200k+ km.

Cautam mai departe dar sincer habar n-aveam ca e asa de complicat sa iei o masina SH fara bube intr-un buget dat. :capu:
 
Virgina nu, dar macar sa iti zica de la bun inceput ca a fost curva regimentului, sa stii pe ce dai banii.
 
Dacă trece de primul proprietar nu prea mai ai șanse de ceva bun - ori a fost reparată, ori are alte probleme; mulți cumpărători de mașini second hand nu au cine știe ce grijă de mașină (ex: eu o spăl de 2-3 ori pe an, e zgâriată pe la toate colțurile, cât timp pornește și trece pe bune ITP-ul n-o schimb; anul ăsta am investit 80 de lei în preșuri interioare, că se făcuseră sul cele originale după 12 ani). Vorbeam zilele trecute cu un coleg care a schimbat trei băi de ulei la Golf de la mers cu viteză pe drumuri nasoale - naiba știe ce mai e bușit. Ai mei au ceva mai multă grijă de mașină, mai mult pentru că se gândesc că nu și-ar permite alta la fel acum.

O mașină cu 150k km nezgâriată pe nicăieri la 3000€ mi se pare suspectă - chiar nu poți să "scapi" așa de mult timp cu o mașină întreagă 100%, și cine bagă bani s-o repare pentru a o vinde o face cu piese proaste și cât mai ieftin - că trebuie să mai rămână profit. Sigur n-a fost reparată pe cine știe ce asigurare, că un casco pe un an pentru o mașină din zona asta de preț e >30% din valoarea mașinii (mie mi-au cerut vreo 6-700€ acum 2 ani).
 
Și de-aia unul ca mine, care și-a grijit mașina ca pe ochii din cap și a suflat-o-n fund numai la reprezentanță, nu prea e tentat să o vândă că nu-i dă nimeni cât face. Ajunge pe piață doar când chiar trebuie să se descotorosească de ea din cauză de prea multe bube nasoale.
 
Exact: cand vezi o masina veche de 10 ani la vanzare te intrebi de ce o vinde proprietarul, ca doar nu de buna ce e.
 
E bine ca ai cu cine sa mergi la verificat. Samsari pe toate drumurile, dar cred ca te mai poti uita pe forumurile de profil (forumul Ford daca vrei Fiesta) si eventual sa vezi acolo ce gasesti la proprietar unic, poate chiar si un istoric daca si-a facut topic dedicat masinii.
 
Din experienta proprie pot sa spun ca trebuie sa ai foarte multa rabdare, sau cedezi nervos si mai cobori standardele: nu mai cauti primul proprietar si masina impecabila ci accepti faptul ca aproape orice masina la varsta asta are fost atinsa intr-un colt sau altul si te multumesti cu faptul ca motorul, elementele de siguranta si trenul de rulare sunt in buna stare.
 
Momentan am trecut de la stadiul de citit anunturi pe net si diverse forumuri la stadiul in care ma duc sa vad masina in table si roti ca sa zic asa. Deci rabdare am. :biggrin:

Duminica o sa ma duc in tirg cu colegul asta al meu care maninca masini pe piine sa vad exemplare la kil si sa-mi fac o idee. Dupa aia ramine de vazut ce impresii o sa adun.
Mai am o varianta sa-mi aleg masina direct din Germania (mobile.de sau ce site-uri d'astea o mai fi) si sa mi-o aduca alt nene care e OK dar aici nu prea am control la preturi si la cum se prezinta de fapt masina la fata locului fara s-o poata vedea colegul meu.
 
Suzuki-ul ala e intr-adevar dubios; are jante aftermarket, senzori de parcare la fel. Ornamentele alea cromate de pe spate si fata iarasi sunt lipite mai tarziu cu super glue in spatele blocului. Apoi se abereaza cu ESP-ul, masina nu are asa ceva.
Altminteri Swift-ul e o masina bunicica, rezistenta si amuzant de condus (sasiu destul de rigid, compacta).
Ca probleme cunoscute la astea fabricate pana prin 2010 erau legate de clapeta de admisie (scaderi bruste de turatie la relanti, ceva din cauza mizeriei care se aduna pe acolo) si pedala/pompa de ambreiaj,
 
Oarecum pe langa, baietii de pe forumul reno verifica masini (cei care-si cauta) si unele apar cu detalii cel putin interesante. Nu stiu exact in ce baza de date verifica VIN-ul masinii, dar in poza e un exemplu de masina din Olanda si kilometrajul aferent, apoi adusa la noi si intrarea probabil e o verificare in reprezentanta, cu un kilometraj nou nout. Undeva pe traseu s-au pierdut "cativa" km, doar vreo 100k. :smile:
 

Attachments

  • km.jpg
    km.jpg
    251.4 KB · Views: 35
Sunt site-uri de licitatii pe afara (cum ar fi Alcopa Auction in FR) de unde cumpara samsarii romani masinile, si acolo se mai pot verifica. Probabil la fel e si in Olanda, Belgia, etc.

Uite un exemplu: http://ct.alcopa-auction.fr/BN-970-CW.pdf
Ce e marcat cu bold e numarul de inmatriculare al masinii. Daca vezi o masina cu numere frantuzesti la samsari poti inlocui "la plezneala" numarul de inmatriculare in link-ul acela.
 
BTW, alt motiv pentru care mașinile vechi, bune și ieftine sunt greu de găsit: Un coleg de vânzare un Megane vechi (cred că 2003 sau 2004), cu buba imensă că e euro 3 (adică taxă vreo mie de euro). Primul proprietar, îngrijită ok, până acum vreo 4 ani a făcut cam 10k km/an; acum 4 ani a primit mașină de serviciu și nu prea a mai folosit-o de atunci. La Rabla ar primi 1500€ pe ea, așa că n-are un motiv să vândă sub prețul ăsta; 1500+1000=2500€, și astfel se țin prețurile sus.
 
Legat de discutiile de mai sus... cam asa se vinde o masina care a fost dauna totala, incadrata ca fiind "fara accident" si la "primul proprietar".
S-ar putea totusi sa gresesc, insa nu stiu cate masini cu aceasta configuratie specifica au fost vandute de Brady si nu mai au jantele de aliaj originale intrucat la momentul accidentului erau echipate cu jante de tabla...
 
Back
Top