Verificare kilometraj masina SH

Polo era scump și nou, acum 9 ani. În reprezentanță, în 2007, versiunea cea mai panaramă avea ca dotări minime oglinzi electrice și încălzite, închidere centralizată, geamuri electrice la toate ușile, senzori de parcare și o lungă listă de alte chestii la care nu puteai renunța, de la airbag-uri la ESP și altele. Diferența între variante era la motor, roți, scaune mai reglabile, tapițerie și covoare, climatronic automat, modelul de radio cu CD și alte câteva mărunțișuri de confort. Iar scorul era vreo 14k€ vs. 17k€ la un Golf nu foarte diferit. La momentul ăla găseai dotări mai slabe de atât doar dacă prindeai vreo mașină din vreun lot comandat special la fabrică pentru flotă auto la vreo firmă și care intenționat erau doar o coajă cu motor și în rest capace din plastic unde ar fi trebuit să fie airbag pe stâlpii laterali, radio, etc.

Probabil că acum ar fi mai interesant să te uiți direct în Germania la vreun dealer dacă găsești din ăștia sătui de VW sau de diesel :wink: Dar atenție că cică sunt parcuri auto cu mașini mai ieftine (și cu diverse bube/mânăreli chiar și acolo) pentru alde est europeni care vin la căutat miracole ieftine și aproape noi, dar și parcuri auto mai scumpicele care sunt pentru neamțul de rând care are totuși niște pretenții și inteligența de a-și da seama că ceva suspicios de ieftin are niște bube.

Să-mi întreb vecinul unde a umblat de s-a făcut cu un Audi A4 break foarte fain și în buget bun? A avut noroc chior că fix când s-a înființat la un dealer tocmai venise proprietarul cu mașina, de n-a apucat dealerul nici măcar să o spele, darămite să o cosmetizeze vreun pic, și atunci nici n-a avut ce comision major să-i lase.
 
Prin 2009-2011 am avut un Polo pe care il puteam cumpara cu vreo 5-6000, luat de o colega in leasing, ea a facut rost de o alta masina (don't ask, hammer time) si a inchis leasingul si a vandut masina altei colege care nu avea nici permis si nici parcare (don't ask) si a ajuns la mine pentru vreo 3 ani. Cand si-a luat masina inapoi, in primavara lui 2011, m-am uitat dupa optiuni si un Polo nou era vreo 12-13k cu configuratia celui pe care il aveam in parcare - nu mai stiu ce optiuni avea, probabil mai nimic, dar era masina de umblat prin oras, motor mic pe benzina (e Polo, nu e nici caravana si nici Subaru WRX), asa ca nici nu era nevoie. Acum ma uit pe lista si vad ca ajungi si la aproape 20k fara optionale, daca vrei sa ajungi la 30k probabil se poate, dar e aberant.

De cand am ramas fara masina de fiecare data cand ma uit dupa masini ori nu incap in ele (Mazda MX-5), ori nu se gasesc decat la preturi astronomice (Mitsubishi Lancer Evo X), ori au un raport pret/fun factor de rahat si atunci motocicleta mi se pare suficienta pentru moment si le las naibii de masini, eventual imi vine in minte ideea data de frate-meu: "daca tot ce vrei e sa te duci la Auchan si sa umpli portbagajul de 4 ori pe luna, atunci ia un Logan care nu a ruginit si mergi cu ala, ca are portbagajul mare, iar pretul e la nivel de bani se seminte".
 
daca tot ce vrei e sa te duci la Auchan si sa umpli portbagajul de 4 ori pe luna
This is wrong. Un astfel de scenariu nu justifică cumpărarea unei mașini. Pe lângă costul de achiziție ai si cheltuilei cu taxele, asigurările și întreținerea. Doar pentru cumpărături poți apela la taxi/comenzi online. Doar din impozit/RCA și un schimb de ulei plătești câteva drumuri la supermarket. Tu de fapt nu ai nevoie de mașină, vrei ceva fun, vag practic/util. Deja sunt alte cerințe, alt buget.

Eu mă gândesc tot mai serios la un upgrade. De la compactă hatchback la un break de clasă compactă/medie. Cerințele sunt motor pe benzină (de preferat), turbo, cutie automată, confortabilă la drum lung.

Pe lista scurtă am Volvo V60 sau Subaru Legacy, ambele SH, ambele rare pe piața din Ro. Așa că va trebui să caut in alte părți. Doar să reușesc să mă conving că am nevoie de o mașină de ~20.000E.
 
..."daca tot ce vrei e sa te duci la Auchan si sa umpli portbagajul de 4 ori pe luna, atunci ia un Logan care nu a ruginit si mergi cu ala, ca are portbagajul mare, iar pretul e la nivel de bani se seminte".
What he said. :approve: Nu inteleg de ce inca merg unii pe ideea masina unica dar de superfitza. Dupa aia bocesc o luna cand le loveste cineva bijuteria cu carutzul, in parcare la supermarket. Ia-ti frate o roaba pentru carat alimente si o fitza pentru clubareala / agatat gagici, daca tot ai bani.
 
Subaru Legacy este de vanzare second-hand din 2006 cu 5000eur ... Volvo este din alt episod fata de Subaru, fara suparare. La orice capitol este inferior (cu rezerva ca nu stiu pretul).

Si apropos, Logan se gaseste si la 2-3 mii de eur. Nu va ganditi musai la o masina noua.
 
Mmmm...nu.

Anul e minim 2012 pentru oricare.

Volvo V60 e un Ford Mondeo, fara interior gretos. E si o alegere subiectiva, am condus S60 si mi-a placut. Legacy nu am condus. Sa vad unde gasesc sa fac un test-drive.
 
Nu am condus nici eu exact S60, dar nici macar in specificatii nu are cum sa se apropie de Subaru, numai prin faptul ca nu e boxer si nici 4x4. Dar depinde doar de tine daca esti dispus sa platesti pentru asta, si, evident sa-ti fie utile.
Pe de alta parte, nu cumpara Subaru diesel. Si anul de fabricatie da si pretul, stii bine.
 
Ia-ti frate o roaba pentru carat alimente si o fitza pentru clubareala / agatat gagici, daca tot ai bani.
Nu, daca iti iei o masina pentru fun factor o iei sa iti placa tie; gagicile care pica pentru o masina smechera nu fac 2 bani, sunt 3 la leu si nu merita sa dai bani pe o masina pentru asa ceva.

Si apropos, Logan se gaseste si la 2-3 mii de eur. Nu va ganditi musai la o masina noua.
Exact, chiar si mai ieftin daca vrei doar un portbagaj pe roti autopropulsat.
 
Pai da, clar o sa ai multa nevoie de tratament daca ai contact (de orice fel) cu fetele alea.
Revenind la masini, daca ai bani, timp si loc pentru o masina de fun, as vrea sa stiu si eu cum faceti asta.
 
Asa e, de d-astea luate ciucure de la fetite mai scapi, da' de ''boli'' ca alea ale egoului, ba.
 
Revenind la masini, daca ai bani, timp si loc pentru o masina de fun, as vrea sa stiu si eu cum faceti asta.
Cu locul e cel mai simplu: stau la curte, mai scot din vie si mai betonez 2x5 metri, mai iese un loc de parcare. Cu timpul, am aflat de la un vechi prieten care are un Evo: cand iese seara fara chef de la birou se urca in masina, da o tura prin locuri pustii, vine zambind acasa (nevasta-sa e perfect de acord :smile:). Cu banii nu am aflat raspunsul.
 
Depinde de calitatea uleiului (și, mai mult, de regimul de turații la care a fost supus, aka stilul de condus). Asta dacă n-ai bec sau țignal în bord să te oblige garanția să faci revizia (completă).
Folosesc ulei din gama Premium a MOBIL, M1 5W30, și-l schimb la minimum 15.000 km. Dacă aș fi folosit din gama inferioară (cum am și făcut vreo 2 schimburi), schimbam la ~ 10.000 km.
 
Last edited:
Producatorii de ulei nu au stat degeaba in ultimii ani si exista si uleiuri din categoria "commercial grade" care se schimba la camioane la 100.000 km sau mai mult, dar producatorii de autoturisme au interesul sa aibe activitate cat mai multa in centrele lor si schimbul uleiului foarte des ca sa iti pastrezi garantia e una din metode. E adevarat si ca autoturismele au un regim de utilizare mult mai stresant cu motorul si uleiul decat camioanele, cu porniri dese si bucati scurte merse cu motorul rece, dar cerinta de schimb de ulei la 10.000km sau maxim un an mi se pare aberanta.
 
La cum se circula in Bucuresti nu mi se pare aberant sa schimbi uleiul o data pe an. Si nici nu e o cheltuiala care sa-ti dea de gandit.
 
Eu am vazut niste discutii bine argumentate cu teste chimice care concluzionau ca uleiul (complet sintetic) trebuie schimbat din cauza contaminarii, si nu din cauza ca s-ar degrada singur. De altfel uleiul se recicleaza ulterior (industrial, desigur).
Asa ca intervalul de schimb variaza in functie de conditiile in care conduceti, dar in general vorbind anual este un termen acceptabil, daca nu folositi masina in conditii de praf extrem sau mai stiu eu ce contaminare chimica.
Ah, sa nu uit, si uleiul de transmisie se schimba si el odata la 2 ani, dar aici avem mult mai putina contaminare.
Si inca ceva: am auzit de multi oameni care schimba uleiul "dupa ureche" si nu cum recomanda producatorul. Nu faceti asta fara sa stiti ce faceti, atentie mare la API si SL si alti indicatori pe langa Winter grade (acel xWxx).
 
Back
Top