Verificare kilometraj masina SH

Nici virginele nu mai sunt ce-au fost... :hihi: ca-n bancu-ăla...
 
Last edited:
Nu as fi surprins sa gasesc masina ta la vanzare pe undeva "rujata" bine.

Eu o tot caut pe siteurile de anunturi si nu apare, din ianuarie si pana acum aveau timp s-o repare. Sau or fi bagat-o la dezmembrari...
 
De ce zice "Ford fusion automat" si are cutie de viteze manuala?
Io-s clei. Mi s-a explicat de un amic ca e ceva semiautomat, Tiptronic/Traptronic/Fotonic sau asa ceva. :biggrin:
Adica n-ai ambreiaj da' schimbatorul tot il plimbi cu mina.
Ma rog, intelegeti voi, principalu' e ca are doar 2 pedale. Ca la bicicleta. :rotf:
Asta e o poza care mi-a trimis-o pe mail

pedale.jpg
 
Mda, cica se cheama "Durashift EST" - o cutie manuala cu ambreiaj automat. Poate fi utila daca ai probleme cu schimbatul vitezelor, dar cred ca iti da mari batai de cap daca e sa o repari.
 
De fapt "schimbătorul" e unul cu +/-, nu un schimbător normal, doar că nu are design-ul obișnuit de schimbător automat. Probabil are avantajul că e cutia mai simplă/ieftină decât una automată, și dezavantajul că n-are torque converter - nu mi-e prea clar cum faci o pornire în rampă cu ea.
 
Ambreiajul e controlat electronic, la pornirea in rampa te bazezi pe faptul ca cei care au programat modulul de control stiau ce fac.
 
Am dat saptamana asta o tura prin Bucuresti, dupa ce am stabilit in prealabil intalniri cu proprietarii. Am zis ca acolo am mai multe sanse, dar parca e mai rau ca in Constanta: vorbesti cu omul, ii spui ca faci un drum din provincie, il intrebi daca ce scrie in anunt e real, se jura ca e asa, dar la fata locului o da la intors.
Pana la urma am gasit o masinuta prin Constanta (prima la care motorul e plin de praf si nu luceste - adica se vede ca nu e pregatita de vanzare, vezi daca pierde ulei pe undeva, etc.), numere personalizate cu initialele omului si tot ce te astepti de la careva care nu e samsar. Daca trece verificarea din service-ul dealerului autorizat, maine e a mea. :wink:
 
Bun, masina avem, acum piticul din creier vrea sa-si bage nasul in calculatorul masinii cu un scaner ODB2. Intrebarea este: chinezariile astea sunt bune de ceva? Scula vreau sa o folosesc pentru a-mi satisface curiozitatea, sa citesc eventuale coduri de eroare, parametri motor, etc.
 
Sa o stapanesit sanatos! Detalii despre ce ai luat?

OBD scanner-ul ala e util daca ai ceva martori aprinsi in bord, poti citi codurile de eroare, altfel doar va zace in torpedou, nu prea ai ce face cu el.
 
  • Like
Reactions: lai
OBD scanner-ul ala e util daca ai ceva martori aprinsi in bord, poti citi codurile de eroare, altfel doar va zace in torpedou, nu prea ai ce face cu el.
Pot sa confirm. Am o chinezarie d'asta, functioneaza, utilitatea inca nu am descoperit-o. :smile:
 
Sa o stapanesit sanatos! Detalii despre ce ai luat?
Ford Fiesta, 1.4 16V benzina, 2007 (prima inmatriculare 2008), 72.000 km, ABS/AC/Proiectoare/jante aliaj, etc. - 3400E + ~400E pentru kit distributie, pompa de apa, curele transmisie, ulei, filtre, stergatoare, manopera, etc.

Sunt constient ca scanerul OBD2 o sa zaca prin torpedou, dar banuiesc ca e util daca se aprinde vre-un martor prin bord.

P.S. Burebista, tu ai gasit ceva?
 
Am luat si eu doua chinezarii din alea, una am pus-o pe Audi si merge, una pe Dacie si nu prea merge.
Pe Audi vad tot ce stie Torque sa vada, adica turatie, viteza, chestii care sunt in general pe bord. Nu stie coduri de eroare specifice, dar nu e din cauza chinezariei (care e doar o interfata), ci a softului. Cu o chinezarie din aia si un laptop cu softul original un tip de la Audi a vazut mult mai mult decat mine (inclusiv erori in log pe la aerul conditionat sau EGW).
Pe Dacie jucaria merge, dar Torque nu stie sa interpreteze nimic.

Ce ma interesa pe mine pana la urma nu a mers: la Audi display-ul digital central are o problema cunoscuta la generatia respectiva, fade out, si e foarte greu de citit; voiam sa pun pe telefon, pe un suport pe parbriz, bucata respectiva de display, dar nu stie Torque (temperatura exterioara, senzorii de avarie, indicator de usa deschisa, consum instantaneu si mediu etc). La Dacie nu cred ca exista informatiile astea, dar nu e in stare sa spuna nici macar turatia :frown:
 
Chinezăriile care știu doar OBD-II nu pot să afișeze prea multe lucruri, pentru că pur și simplu nu expune mașina detaliile prin asta - există un set destul de restrâns de date care sunt accesibile prin OBD2 și Torque cam încearcă să le afișeze pe toate. OBD-II e un protocol mandatory pentru mașini, dar doar câteva lucruri sunt de fapt obligatorii (din câte știu partea de verificare emisii - în țările cu apă caldă presupun că se verifică așa ceva, la noi la ITP nu).

Detalii interesante obții cu adaptoarele pentru protocoale proprietare - prin ele ai acces la mult mai multe informații customizate pentru acea mașină/platformă/producător. OBD-II are un set de erori generice, n-o să-ți dea erori de tipul "vezi că ai un scurt la boxa față stânga" sau detalii despre ce uși sunt deschise - dar printr-un vagcom da.

Code:
Address 56: Radio  Labels: 1J0-035-15x-56.lbl
  Part No: 6X0 035 152 C
  Component:  Radio BNO  0006 
  Coding: 00001
  Shop #: WSC 31414 
  VCID: 316F6586FB5E30962BD-4A3A

1 Fault Found:
00856 - Radio Antenna
  36-10 - Open Circuit - Intermittent

http://www.ross-tech.com/vag-com/dtc-comparison.html
 
Eu am unu' d-ăsta și mi-am șters pe Logan eroarea de la senzorul de viteză. "Jnapanii" de la Dacia mi-ar fi luat un "băț". Varianta Pro a lui Torque vede tot ce trebuie și poate Golanu' pe el. Acum mă joc cu DDT2000. :biggrin: Sper să nu fac vreo trăznaie cu el.
 
Back
Top