Daca tot trec printr-o pasa antitero am revizuit titlul de referinta al genului: SWAT 4 de la Irrational/Vivendi. Aceeasi atmosfera ca in
joculetul de saptamana trecuta, cu multe plusuri, dar si cateva minusuri.
In principiu, marele plus la SWAT 4 este IA-ul coechipierilor si al inamicilor, mult mai bun, si interfata mult mai detaliata. Deja nu este suficient sa am la indemana MP5-SD-ul meu de incredere, pentru ca daca nu intru pe o usa ca la carte o iau in freza de la un tip care statea cu vreun pistol indreptat exact spre usa. Si cand intri ca la carte risti s-o mierlesti de la suspecti mai colerici, dar de aceea in general tac-leaderul nu e point
Spre deosebire de celalalt joculet, care era chiar arcade, SWAT 4 e bun: proceduri, conteaza ce fel de munitie folosesti, accent pe dozarea fortei letale, un tazer sau un spray paralizant folosit cand trebuie in locul munitiei de lupta chiar conteaza.
La un moment dat pare ca totul se rezuma la rutina: deschizi usa, flashbang sau cs, degetul pe tasta de "urlat police everybody freeze", linistit recalcitrantii. Insa aici intervine al doilea nivel de joc, manevrarea elementului de lupta in intrari combinate, pentru un punctaj cat mai bun. Care insa e sublim, dar lipseste cu desavarsire.
Marele minus al jocului dpmdv, care il face enervant de nerealist, e ca ai doar 4 oameni, plus shaful. Eu n-am mai pomenit ca intr-o casa plina de sectanti nebuni cu arme automate, care au minat totul cu explozibili casnici, sa trimiti 5 politisti amarati, oricat de duri ar fi ei, vorba aia, pe astia i-au tampit filmele. Unde e planul operational, ca la rainbow six, cu gocodes, 3-4 squaduri, coordonare, inamici care se regrupeaza!? Am inteles ca se poate juca asa ceva in multi, dar single-ul e dezamagitor de naspa in aceasta privinta.