Tomb Raider: Legend
A şaptea încarnare a seriei o ia practic de la zero cu povestea, în interpretarea Crystal Dynamics, fiind de fapt primul joc din ceea ce se presupune că va fi o trilogie. Finalul lăsat în aer pare să confirme acest lucru.
TR:L are în prim plan legenda regelui Arthur şi sabia acestuia, Excalibur.
Atmosfera jocului a suferit o schimbare majoră prin introducerea headset-ului prin care Lara comunică permanent cu Zip (teh computer geek) şi Alister (arheolog, deci teh geek #2): a dispărut acea apăsare din jocurile anterioare dată de ideea că eşti singur(ă) acolo în catacombe, doar tu cu shotgun-ul, cu flare-ul care se stinge şi cu sarcofagul ăla care se deschide. Totuşi, conversaţiile sunt o sursă bună de umor şi totodată un fel de ghid superficial in-game.
Nu că ar fi nevoie, puzzle-urile (care se bazează foarte mult pe fizică) din
Legend rezumându-se la tras de-o sfoară şi apăsat nişte dale ca să deschizi uşa (fizica jocului şi interacţiunea cu mediul sunt destul de bune). Nici vorbă de nivele gen
Thames Wharf,
Aldwych,
Lud's Gate,
RX Tech Mines sau
Lost City of Tinnos (cine a jucat
TR3 ştie că astea sunt motivul principal pentru creşterea ratei sinuciderilor în '99). Acum accentul pare să fie pus pe lupte, şi într-adevăr prima parte din
Paraíso, şi
Tokyo în întregime sunt un fel de Die Hard - Lara Edition. Tot în acest sens există şi numeroase combinaţii pentru atacuri corp la corp: slide, kick, grappling hook şi un fel de bullet time, care probabil că în cele mai multe cazuri nici nu vor fi folosite. Lipsesc aproape cu desăvârşire inamicii non-umani şi secvenţele subacvatice.
Grafic,
Legend arată pe alocuri bine (în special zonele exotice: junglă, catacombe, morminte) şi pe alocuri - nu atât urât cât - sărac în detalii (mediile antropice mai ales: barăcile militare din
Kazakhstan sunt atât de monotone..., cu o textură omniprezentă pusă acolo să fie.) Skin-ul Larei a suferit îmbunătăţiri: acum se udă (destul de realist, aş spune), se zvântă, se murdăreşte. A, da: a dispărut costumul clasic, cel folosit încă din
TR1.
Aş recomanda
TR:A fanilor old-school Lara şi
TR:L celor high-tech Lara (cu care ar trebui să ne obişnuim toţi având în vedere că CD vor dezvolta şi următoarele jocuri din serie). De fapt, încercaţi-l oricum:
Legend e o combinaţie reuşită de Return to Castle Wolfenstein, Blade of Darkness (da, Excalibur e mai mişto ca toate shotgun-urile puse la un loc

) şi TR clasic. În plus, în ce joc mai ai ocazia să vezi o tipă în rochie de seară, desculţă şi cu mitraliera în spate sărind cu motocicleta de pe o clădire pe alta prin Tokyo?
Site oficial.
Ghid pentru doritori.
PS: Posibil să fi fost vreun spoiler.

PPS: Nu am jucat (şi nu voi juca)
Angel of Darkness, deci dacă vreo informaţie de aici e outdated, ăsta e motivul.
LE: Am uitat să menţionez un aspect important - jocul are 8 nivele (comparativ cu
TR3, care are 19+1, de exemplu) şi e destul de scurt (eu l-am terminat în două zile, fără soluţie şi fără să mă omor cu jucatul). Nu zic că aş prefera un joc lung şi plictisitor, dar cred că se mai putea lucra la partea asta.