Întrebări pe care ni le punem de mult

10mA la 4.2V suna rezonabil pentru rezistorii SMD.
Dar asta nu se va intampla la 10A, care este o cantitate de energie mult mai mare, de unde si disipatia termica corespunzatoare.
 
Pentru ca are o relatie (relativa) cu eficienta motorului la diferitele viteze de test (desigur, cand se compara mere cu mere si pere cu pere).
Pe de alta, parte, litri/100km este folosit pentru vehiculele care se misca pe pamant. Altele (barci, etc) au consumul exprimat in litri pe ora.
De fapt toate consuma litri pe ora si asa ar fi fost normal sa fie expirmat, numai ca valorile ar fi fost foarte variate de la un drum la altul. Numai ca in final, orice motor, consuma un volum de combustibil pe unitate de timp si asta variaza in functie de puterea dezvoltata si eficienta. In schimb nu ar fi fost la fel de dramatic sa afli ca o masina consuma poate un volum asemanator de pe ora atat cand aproape ca sta pe loc cat si cand merge cu 80km/h.
 
Pentru ca ma intereseaza cati litri de benzina ma costa sa merg pana la Ikea care-i la 100km distanta?
De fapt e relativ. Depinde daca distanta asta o parcurgi intr-o jumatate de ora sau trei ca ploua lunea dimineata intr-o zi de inceput de scoala. Nu-mi spune ca ai acelasi consum?!
 
Nu e chiar asa de grav. E drept, un motor consuma ceva cand masina sta pe loc din varii motive, dar in nici un caz acest consum nu poate fi egal cu atunci cand masina merge cu o viteza considerabila.
Dar totusi este nevoie de o simplificare ca publicul sa inteleaga ceva ce se potriveste in majoritatea cazurilor, pentru ca eu vad o majoritate care se urca in masina si pleaca de pe loc imediat fara ca macar sa isi puna vreo problema, nu neaparat de incalzit motorul, dar chestii esentiale de genul rotile sunt in regula, franele functioneaza, etc.
 
Numai ca in final, orice motor, consuma un volum de combustibil pe unitate de timp si asta variaza in functie de puterea dezvoltata si eficienta.
Nici macar. Un motor nu are consum constant nici macar pe ciclu de ardere, variaza cu turatia pentru ca la turatii mari apuca sa intre mai putin amestec decat la turatii mici. Consumul pe ora de care zici depinde nu de eficienta si putere (wtf???) in primul rand, ci de cilindree si turatie, apoi de numarul de pistoane si eficienta per piston (care variaza, dar nu asa mult, e cam 30-40% la motoarele curente, Diesel are eficienta mai mare).
 
pentru ca eu vad o majoritate care se urca in masina si pleaca de pe loc imediat fara ca macar sa isi puna vreo problema, nu neaparat de incalzit motorul, dar chestii esentiale de genul rotile sunt in regula, franele functioneaza, etc.
Încălzitul motorului cu mașina pe loc este ilegal de-a dreptul în multe țări cu apă caldă pentru că nu mai este Dacia lu' bunicu' din '77. Mașinile moderne folosesc o groază de artificii pentru a face acea pornire imediată de pe loc posibilă și safe pentru motor. Da, consumă ceva mai mult, au mixturi de aer/combustibil diferite, etc, dar asta este.

Also. Roțile în regulă, cine dă ture mașinii dimineața când din nou în ziua de astâzi mai toate au senzori care măsoară presiunea în roți și afișează asta în bord? Și cum verifici frânele fără să pleci de pe loc? :biggrin:
 
Nici macar. Un motor nu are consum constant nici macar pe ciclu de ardere, variaza cu turatia pentru ca la turatii mari apuca sa intre mai putin amestec decat la turatii mici. Consumul pe ora de care zici depinde nu de eficienta si putere (wtf???) in primul rand, ci de cilindree si turatie, apoi de numarul de pistoane si eficienta per piston (care variaza, dar nu asa mult, e cam 30-40% la motoarele curente, Diesel are eficienta mai mare).
Aici aș adăuga că multe diesel-uri moderne se trezesc să facă regenerare DPF în cele mai tâmpite momente posibile (inclusiv dimineața la semafor, the fuck is up with that) și asta mărește de asemenea consumul.
 
Nu, regenerarea DPF nu se face niciodata la semafor decat daca e un bug in ECU. Ca sa faci regenerarea la DPF trebuie sa fii in niste parametri in care nu vei fi la semafor.
 
Also. Roțile în regulă, cine dă ture mașinii dimineața când din nou în ziua de astâzi mai toate au senzori care măsoară presiunea în roți și afișează asta în bord? Și cum verifici frânele fără să pleci de pe loc? :biggrin:
Si in scoala de soferi (si se pica examenul daca nu o faci) te invata sa dai o tura in jurul masinii si sa o examinezi sumar (cauciucuri dezumflate sau cu galme/cuie/crapaturi/uzura excesiva, balta de ulei sau lichid de frana, suruburi lipsa la roata) si in manualul masinii (si la moto am asa ceva) ai instructiuni despre ce sa verifici inainte sa pleci la drum.

Senzorul de presiune din roata nu iti spune suficient despre starea rotii, vezi partea ingrosata.
 
Lol, nici vorba de asa ceva la examenul de permis.

In 20 de ani de condus nu cred că am verificat vreodată ceva la plecat dimineața la lucru. Schimbat cauciucuri la timp și revizii periodice e suficient dacă nu conduci o epava. Când pleci undeva 1000km, da, mai verifici una alta.
 
Exista si acum, dar mai redus; acum 20-30 de ani se facea turul masinii pentru asta.

Puncte de penalizare la traseu (categoria B, B1, BE)​

PREGĂTIREA ȘI VERIFICAREA TEHNICĂ A AUTOVEHICULULUI/ANSAMBLULUI

  • neverificarea prin intermediul aparaturii de bord sau a comenzilor autovehiculului a funcționării direcției, frânei, instalației de ungere/răcire, luminilor, semnalizării și a avertizorului sonor. (3p)
 
Ai zis ca "se pica examenul daca nu o faci" și "sa dai o tura in jurul masinii si sa o examinezi" după care pui un citat care zice ca de fapt te penalizează 3 puncte și vorbește despre folosirea aparaturii de bord.

Parca analfabetism funcțional se numea asta, când nu înțelegi ce citești.
 
Motorul în sine se încălzește în secunde, din cauza arderii carburantului. Ce merită încălzit înainte de plecarea de pe loc e uleiul de transmisie. Transmisia e partea cea mai scumpă a unei mașini.
 
Bre sunteți culmea cu analiza pe text. AdrianB1 bine că nu ești examinator (sau poate păcat că nu ești examinator...).

Nu, regenerarea DPF nu se face niciodata la semafor decat daca e un bug in ECU. Ca sa faci regenerarea la DPF trebuie sa fii in niste parametri in care nu vei fi la semafor.
Eu îți spun că se întâmplă. Depinde de mașină însă. La mine DPF are un injector care pulverizează motorină peste DPF, nu am ad-blue, este Euro VI. Și face regenerare și la semafor dacă îi tună ei. Mie mi se pare prost ales momentul pentru că deja am consum măricel (dacă stau la semafor de obicei înseamnă că-s în oraș, adică București, adică mult stand still traffic).

Si in scoala de soferi (si se pica examenul daca nu o faci) te invata sa dai o tura in jurul masinii si sa o examinezi sumar (cauciucuri dezumflate sau cu galme/cuie/crapaturi/uzura excesiva, balta de ulei sau lichid de frana, suruburi lipsa la roata) si in manualul masinii (si la moto am asa ceva) ai instructiuni despre ce sa verifici inainte sa pleci la drum.

Senzorul de presiune din roata nu iti spune suficient despre starea rotii, vezi partea ingrosata.
De acord cu ce zici tu, dar crăpături/uzură excesivă nu am cum să am de exemplu dacă am cauciucuri noi sau luate cu un DOT acceptabil (<2-3 ani, ca idee ale mele personal sunt DOT 2023 deci plm). Cuie aș ști pentru că având tipul ăsta de cauciuc de atâta timp știu sigur că orice urmă de cui se traduce în scăderea presiunii care ar fi prinsă de senzorii respectivi, gâlme - bagă-te tu pe sub mașină la 6 dimi să vezi de gâlme pe interior, că alea pe exterior oricum se observă ușor :biggrin:

Ca idee, dacă trebuie să verifici de gâlme, crăpături, uzură excesivă la fiecare plecare mai bine schimbi cauciucurile? Habar n-am, zic și eu :smile:

Motorul în sine se încălzește în secunde, din cauza arderii carburantului. Ce merită încălzit înainte de plecarea de pe loc e uleiul de transmisie. Transmisia e partea cea mai scumpă a unei mașini.
Se încălzește pe dracu' să-l cheptene la 6 dimineața iarna în România când ai -10*C, este exact principiul water chiller de la PCuri iar uleiul din motor este cleios ca naiba. Trebuie mers cu grijă la început. Iar uleiul de transmisie - presupun că te referi la uleiul din cutia de viteze - nu îl poți încălzi la ralanti decât dacă stai mult prea mult cu motorul pornit. Și oricum este valabilă asta mai ales la cutiile automate unde ai jde angrenaje extrem de sensibile, la manuale poți pleca fără probleme instant, dar evident nu cu 6000 RPM și cu pedala de accelerație la podea și clutch dump.

Iar asta cu transmisia = partea cea mai scumpă a unei mașini este lol. Ai idee cât costă un motor nou VS cutie de viteze nouă?
 
Nici nu era recomandata incalzirea motorului pe loc ci deplasarea fara excese acceleratie/frana. Pentru motor pentru ungere, e mai buna la turatii mai mari dar banuiesc ca asta nu se mai aplica azi, iar pentru frane fiindca ovalizezi discurile - valabil si azi.

Aici aș adăuga că multe diesel-uri moderne se trezesc să facă regenerare DPF în cele mai tâmpite momente posibile (inclusiv dimineața la semafor, the fuck is up with that) și asta mărește de asemenea consumul.
Stupiditatea era ca parcurgi 500km si cand aproape ajungi la destinatie incepe DPF-ul sa regenereze desi mergi prin oras. Dar calculatorul n-are de unde sa stie sa-si pregateasca regenerarile pana sa ajungi tu la destinatie. Constatarea se facea la semafor cand vezi relanti-ul mai sus decat normal, altfel n-aveai de unde sa stii ca e in curs si multi se refera ca pornea regenerarea cand stateau la semafor.
 
Back
Top