Marius '95
troubleShooter
Pe alea scrie 10mA. Am eu.
De fapt toate consuma litri pe ora si asa ar fi fost normal sa fie expirmat, numai ca valorile ar fi fost foarte variate de la un drum la altul. Numai ca in final, orice motor, consuma un volum de combustibil pe unitate de timp si asta variaza in functie de puterea dezvoltata si eficienta. In schimb nu ar fi fost la fel de dramatic sa afli ca o masina consuma poate un volum asemanator de pe ora atat cand aproape ca sta pe loc cat si cand merge cu 80km/h.Pentru ca are o relatie (relativa) cu eficienta motorului la diferitele viteze de test (desigur, cand se compara mere cu mere si pere cu pere).
Pe de alta, parte, litri/100km este folosit pentru vehiculele care se misca pe pamant. Altele (barci, etc) au consumul exprimat in litri pe ora.
De fapt e relativ. Depinde daca distanta asta o parcurgi intr-o jumatate de ora sau trei ca ploua lunea dimineata intr-o zi de inceput de scoala. Nu-mi spune ca ai acelasi consum?!Pentru ca ma intereseaza cati litri de benzina ma costa sa merg pana la Ikea care-i la 100km distanta?
Nici macar. Un motor nu are consum constant nici macar pe ciclu de ardere, variaza cu turatia pentru ca la turatii mari apuca sa intre mai putin amestec decat la turatii mici. Consumul pe ora de care zici depinde nu de eficienta si putere (wtf???) in primul rand, ci de cilindree si turatie, apoi de numarul de pistoane si eficienta per piston (care variaza, dar nu asa mult, e cam 30-40% la motoarele curente, Diesel are eficienta mai mare).Numai ca in final, orice motor, consuma un volum de combustibil pe unitate de timp si asta variaza in functie de puterea dezvoltata si eficienta.
Încălzitul motorului cu mașina pe loc este ilegal de-a dreptul în multe țări cu apă caldă pentru că nu mai este Dacia lu' bunicu' din '77. Mașinile moderne folosesc o groază de artificii pentru a face acea pornire imediată de pe loc posibilă și safe pentru motor. Da, consumă ceva mai mult, au mixturi de aer/combustibil diferite, etc, dar asta este.pentru ca eu vad o majoritate care se urca in masina si pleaca de pe loc imediat fara ca macar sa isi puna vreo problema, nu neaparat de incalzit motorul, dar chestii esentiale de genul rotile sunt in regula, franele functioneaza, etc.
Aici aș adăuga că multe diesel-uri moderne se trezesc să facă regenerare DPF în cele mai tâmpite momente posibile (inclusiv dimineața la semafor, the fuck is up with that) și asta mărește de asemenea consumul.Nici macar. Un motor nu are consum constant nici macar pe ciclu de ardere, variaza cu turatia pentru ca la turatii mari apuca sa intre mai putin amestec decat la turatii mici. Consumul pe ora de care zici depinde nu de eficienta si putere (wtf???) in primul rand, ci de cilindree si turatie, apoi de numarul de pistoane si eficienta per piston (care variaza, dar nu asa mult, e cam 30-40% la motoarele curente, Diesel are eficienta mai mare).
Si in scoala de soferi (si se pica examenul daca nu o faci) te invata sa dai o tura in jurul masinii si sa o examinezi sumar (cauciucuri dezumflate sau cu galme/cuie/crapaturi/uzura excesiva, balta de ulei sau lichid de frana, suruburi lipsa la roata) si in manualul masinii (si la moto am asa ceva) ai instructiuni despre ce sa verifici inainte sa pleci la drum.Also. Roțile în regulă, cine dă ture mașinii dimineața când din nou în ziua de astâzi mai toate au senzori care măsoară presiunea în roți și afișează asta în bord? Și cum verifici frânele fără să pleci de pe loc?
Te contrazice exact citatul pe care l-ai pus. ))prin intermediul aparaturii de bord sau a comenzilor autovehiculului
Eu îți spun că se întâmplă. Depinde de mașină însă. La mine DPF are un injector care pulverizează motorină peste DPF, nu am ad-blue, este Euro VI. Și face regenerare și la semafor dacă îi tună ei. Mie mi se pare prost ales momentul pentru că deja am consum măricel (dacă stau la semafor de obicei înseamnă că-s în oraș, adică București, adică mult stand still traffic).Nu, regenerarea DPF nu se face niciodata la semafor decat daca e un bug in ECU. Ca sa faci regenerarea la DPF trebuie sa fii in niste parametri in care nu vei fi la semafor.
De acord cu ce zici tu, dar crăpături/uzură excesivă nu am cum să am de exemplu dacă am cauciucuri noi sau luate cu un DOT acceptabil (<2-3 ani, ca idee ale mele personal sunt DOT 2023 deci plm). Cuie aș ști pentru că având tipul ăsta de cauciuc de atâta timp știu sigur că orice urmă de cui se traduce în scăderea presiunii care ar fi prinsă de senzorii respectivi, gâlme - bagă-te tu pe sub mașină la 6 dimi să vezi de gâlme pe interior, că alea pe exterior oricum se observă ușorSi in scoala de soferi (si se pica examenul daca nu o faci) te invata sa dai o tura in jurul masinii si sa o examinezi sumar (cauciucuri dezumflate sau cu galme/cuie/crapaturi/uzura excesiva, balta de ulei sau lichid de frana, suruburi lipsa la roata) si in manualul masinii (si la moto am asa ceva) ai instructiuni despre ce sa verifici inainte sa pleci la drum.
Senzorul de presiune din roata nu iti spune suficient despre starea rotii, vezi partea ingrosata.
Se încălzește pe dracu' să-l cheptene la 6 dimineața iarna în România când ai -10*C, este exact principiul water chiller de la PCuri iar uleiul din motor este cleios ca naiba. Trebuie mers cu grijă la început. Iar uleiul de transmisie - presupun că te referi la uleiul din cutia de viteze - nu îl poți încălzi la ralanti decât dacă stai mult prea mult cu motorul pornit. Și oricum este valabilă asta mai ales la cutiile automate unde ai jde angrenaje extrem de sensibile, la manuale poți pleca fără probleme instant, dar evident nu cu 6000 RPM și cu pedala de accelerație la podea și clutch dump.Motorul în sine se încălzește în secunde, din cauza arderii carburantului. Ce merită încălzit înainte de plecarea de pe loc e uleiul de transmisie. Transmisia e partea cea mai scumpă a unei mașini.
Stupiditatea era ca parcurgi 500km si cand aproape ajungi la destinatie incepe DPF-ul sa regenereze desi mergi prin oras. Dar calculatorul n-are de unde sa stie sa-si pregateasca regenerarile pana sa ajungi tu la destinatie. Constatarea se facea la semafor cand vezi relanti-ul mai sus decat normal, altfel n-aveai de unde sa stii ca e in curs si multi se refera ca pornea regenerarea cand stateau la semafor.Aici aș adăuga că multe diesel-uri moderne se trezesc să facă regenerare DPF în cele mai tâmpite momente posibile (inclusiv dimineața la semafor, the fuck is up with that) și asta mărește de asemenea consumul.