Întrebări pe care ni le punem de mult

Dacă crypto nu au o valoare reală, nu au nici cum să influențeze inflația. Din nou, nu-ți poți lua mâncare sau benzină cu crypto.

Explicația pentru care combustibilul a crescut în preț - pentru că de combustibil se leagă toate prețurile și valoarea per fiat pe care o poți cumpăra (aka puterea de cumpărare):

 
Iar faptul ca un exchange are back-upuita o suma teoretica plus ceva asigurare cu sume blocate, inseamna ca niste bani reali raman infipti, o vreme, undeva.
Haha, bună asta. Tu ai impresia că exchanges au vreun backup în monedă reală într-o sumă care să influențeze inflația?

Uite un exemplu absolut hilar apropos de asta:
 
Mi se pare mie sau astea doua se bat cap in cap? In NL nu esti obligat sa te inregistrezi daca ai drona sub 250g, deci nu primesti cod de operator.
nl.jpg


Dar in Ro trebuie sa pui numarul ala pe aparat. Tot in Ro zice ca te inregistrezi unde ai resedinta, deci eu n-am numar de inregistrare dar sunt obligat sa-l pictez.
ro.jpg
 
We are special. Like in Special Olympics.

Legislatia dronelor in Romania e bananier adaptata. No comment.

Ca solutie, poti sa o inregistrezi in Romania. Un amic mutat in Elvetia asa a facut; daca mai ai buletin romanesc poti sa o faci, daca ai doar pasaport pentru cetateni nerezidenti you are shit out of luck.
 
Heh, să zici merci că a venit UE peste români, că până acum vreun an și ceva îți trebuia plan de zbor aprobat în prealabil (of course, cu certificat de pilot și tot restul) ca să zbori orice dronă cu cameră, oriunde, pentru orice scop.
 
Mi se pare mie sau astea doua se bat cap in cap? In NL nu esti obligat sa te inregistrezi daca ai drona sub 250g, deci nu primesti cod de operator.
View attachment 16427

Dar in Ro trebuie sa pui numarul ala pe aparat. Tot in Ro zice ca te inregistrezi unde ai resedinta, deci eu n-am numar de inregistrare dar sunt obligat sa-l pictez.
View attachment 16428
Daca drona are camera, chiar daca este < 250g, trebuie inregistrata atat in RO cat si in NL.
Am doua drone < 250 grame si a trebuit sa le inregistrez pe ambele pentru ca au camera.
 
La noi nu e considerata "toy", mai ales fiindca are camera. Dar daca n-avea camera nici nu stiu cum o clasifici.
IceCub ai intrebat la RDW? Fiindca pe site-urile guvernamentale apare termenul "toy" ocazional dar ei nu disting intre cele cu sau fara camera, doar greutatea conteaza.
 
Pe site-ul pozat de LNT zice clar că este nevoie de înregistrare dacă nu e toy drone (caz în care trebuie să scrie clar pe cutie că e pentru copii <14 ani, dacă dai click pe "toy drone" îți spune foarte frumos ce înseamnă) sau dacă are cameră. Așa că nu știu de ce zice el că nu trebuie. Deci o înregistrează în NL și gata.
 
Mi-au raspuns cei de la RDW, trebuie inregistrare fiindca are camera, chiar daca are sub 250g, deci exact ca la noi. Asa ca m-am facut operator pentru 23 euro inregistrarea si anual 13 euro reiinoirea valabilitatii.
 
Cineva din Rusia (194.110.203.131) incearca de cateva zile sa intre cu ssh pe router. In mod normal nu mi-as face probleme, ca parolele sunt dezactivate si nu merge decat cu cheie, dar... ma ingrijoreaza ca a gasit portul (nu-i 22) si ca e insistent. :hmm: Chinezii ar fi abandonat de mult.
Ar trebui sa actionez cumva?
 
Acum există multe scannere + baze de date cu IP-uri și porturi deschise + profiling pe porturi să-și dea seama ce OS și serviciu e de fapt. După ce ai fost "catalogat" e free for all. Asigură-te că ai serviciile updatate și uită-te la fail2ban.
 
Cel mai simplu ar fi sa schimbi si tu portul. Eu as alege ceva mai mic ca si numar. Eventual fa-ti ceva pe post de jump-host prin care sa poti face SSH din interior iar acel jumphost sa arate efectiv cat se poate de ordinar si sa nu poti face absolut nimic cu el, adica sa nu poti instala nimic-nimicuta.
 
Ideal ar fi sa schimbi portul intr-un ceva care traditional e pe UDP. Nu te va scuti de neplaceri, dar macar sunt mai putine.
 
O tura de bicicleta cu Strava consuma pe vechiul telefon cam 15% din baterie. Pe asta (Pixel 6a) l-am luat din incarcator, am facut tura si raporteaza bateria la 100%. It's a miracle? A scazut masiv consumul de curent al receptorilor GPS in ultimi 7-8 ani sau consumul a fost intotdeauna mic, dar telefonul vechi era prea idiot si facea risipa?

Vad ca pe telefonul nou GPS-ul e mai haotic, imi arata 2 varfuri de peste 50 km/h (unul de 68) pe segmente pe care mergeam relativ constant cu 23-27.
 
Daca e foarte nou, probabil n-a apucat sa-si calibreze capacitatea bateriei si arata 100% desi in realitate este mai putin.

PS: Pe router am setat in firewall o limita de conexiuni pe ora pe portul SSH. Exista riscul sa-l spameze si sa nu mai am nici eu acces, dar momentan nu s-a intamplat. Oricum, pot sa intru si prin alte cai, deci nu raman complet pe dinafara.
 
Vezi dacă folosește chiar GPS sau altceva (rețea, accelerometre etc; în funcție de android, poți avea setări în location services pentru high accuracy și setările individuale per aplicație) - ar explica și consumul mic, și eroarea mare. Consumul a mai scăzut cu integrarea mai strânsă și procesoare mai rapide, dar consum 0 nu se poate, deci se aplică și ce zice Marius. Lumea zice că GPS-ul pe Pixel 6a nu e chiar strălucit, dar ca să-ți dea 50km/h e destul de dubios, ori nu avea deloc semnal GPS, ori folosea altceva.

Ceasul meu are baterie de 420mAh și ține 60 de ore cu GPS la secundă; asta înseamnă vreo 7mA (25mW) pentru tot, inclusiv procesare și display LCD, ceea ce e remarcabil, față de chip-urile GPS de acum 10 ani, care păpau 60-70mW doar pentru partea de GPS. Dar între o generație relativ recentă de telefon și alta relativ recentă nu ar trebui să fie mari diferențe. Pot fi la alte chestii, eu am trecut de la Samsung Note 20 Ultra la S23 Ultra și diferența generală de consum e remarcabilă - încarc S23 o dată la 3 zile, față de Note 20 care trebuia încărcat zilnic; i-am și limitat încărcarea la 85%, că nu mai am nevoie de full. Și asta în timp ce performanța e kindof dublă; dar 4nm față de 7nm ajută destul de mult, TDP-ul a scăzut de la 9W la 6W cu tot cu creșterea performanței.
 
E relativ nou, din decembrie. Am facut cel putin 25 incarcari complete ale bateriei, una imi tine 5-6 zile, nu stiu cat i-ar trebui ca sa se calibreze.

Telefonul anterior era model 2015, 7 ani diferenta ca tehnologie. Si ala dadea aiureli si pare ca in aceeasi zona (Bd Timisoara, ba langa unitatea de pompieri ba langa Romarm), dar mai mici, doar 40 km/h care nu mi-a sarit in ochi pentru ca pe bicicleta aia am ajuns de cateva ori la 40 km/h in mod real.

Am verificat setarile, Strava are "precise location" activat.
 
Cam asa sunt ceasurile Garmin. Tin si 2 saptamani chiar si dupa 2 ani de utilizare, daca nu le prea freci si nu faci activitati. Cand faci activitati ajungi sa faci cateva zile cu o incarcare, in functie de activitate si durata. Problema e ca nimic nu prea e corect. GPS in craci. metrice din craci. Grafice frumoase dar ireale.
 
Back
Top