Întrebări pe care ni le punem de mult

Mulțumesc, am cumpărat acel Gembird, l-am instalat, Vista l-a recunoscut imediat, și-a instalat driverele și m-a și invitat (când am conectat camera) să importe fișierul video. Remarcabil! :smile: Mă tot chinuiam singur gândindu-mă la ce soft voi folosi la captură... Când colo, n-am nevoie. Pe partea de recompresie sunt doctor. :biggrin:
 
Da, așa e m-am lămurit. De fapt, eram deja lămurit dar am uitat să plasez niște ghilimele acolo. :smile: Cu toate că unele softuri ce importă pe Firewire, pot și prelucra aceste date.
Ciudat e că (deși se cheamă transfer de date) tot îți trebuie un soft pentru acest import, deși pe USB (de pildă) nu-ți e necesar, device-ul putând fi accesat direct.

Că tot veni vorba, puteți recomanda un asemenea soft, care să importe cât mai fidel fișierul audio-video? De ce spun asta: am făcut import cu utilitarul din Vista, apoi cu WinDV. Calitatea este net superioară pentru WinDV, dar nu la fel de bună ca atunci când folosesc camera pe post de player direct pe TV.
 
WinDV copiază bit-la-bit ce e pe cameră, calitatea nu se schimbă. Când scoți de pe cameră pe TV se vede mai bine decât pe monitorul de la calculator pentru că a) sunt calibrate pe culoare un pic diferit, b) pe monitor face upscaling și c) TV-ul CRT are calitate ceva mai bună a imaginii decât un monitor LCD.
 
La plăci de bază, cică e bine să le faci update de firmware doar dacă te deranjează cumva. Dacă nu, zice-se că e mai bine să le dai pace și să lași totul cum e. Prin analogie, cum e la dividiurile astea: e bine sau nu să faci update-uri. La LG-ul vechi care a crăpat după 3 ani, făcusem doar un update. Sincer, n-am observat vreo schimbare.
La ăsta nou, tot LG, cică la versiunea nouă de update de FW noutatea e "improve writting strategy". Așa să fie? :what:

PS: adică, ce vreau să zic; dacă la o placă de bază pot detecta un BIOS reușit de unul mai puțin reușit (chiar am experimentat asta recent), ce anume ar trebui să observ la un DVDRW? În afară de imposibilitatea scrierii pe anumite medii, că n-am dat încă de așa ceva.
 
Gasisem la un moment dat un utilitar cu care se puteau vedea si edita aceste "strategii" (de fapt, sunt doar vitezele posibile pe diversele medii) dar nu stiu daca se aplica pentru toate unitatile. Cauta "Liggy & Dee" pe net. Mie mi-e incomod acum ca scriu de pe telefon.

in alta ordine de idei, eu am un writer la care am facut update de doua ori. Prima data cu firmware-ul altei unitati care a adus cateva setari in plus (region-free si bit-setting) dar care n-a fost stralucita ca si compatibilitate cu discurile; si a doua oara cu un firmware original modat care merge fain si are si optiunile respective. Daca nu cumva o sa apara un firmware cu Mount Rainier, nu vad motiv sa mai fac alt update.
 
Hristos a-nviat!
Mulțumiri pentru explicație. Pare-se, nu e nevoie, deocamdată, să deranjez writterul, mai ales că scrie foarte bine.
 
Apropo, azi am observat că Writterul (nou, bată-l vina!) nu citește DVD-uri, nici CD-uri , de niciun fel (copii sau originale). Doar mă invită să "prepare this blank". De scris, scrie fără probleme, că pot testa pe DVD player. Ce să fie? Am tot încercat diverse softuri de scriere, instalat-dezinstalat, am deranjat ceva pe-acolo? :what:
 
Am mai făcut săpături și experimente și, după ce am formatat un RW cu Vista (conform invitației de mai sus), văd că citește acum. M-a pus naiba să folosesc o dată Vista la scris un DVD, curios fiind și uite ce-am pățit. Acum nu mai face refresh când scot DVD-ul și introduc altul. Rămân numele și fișierele anteriorului. Dau manual refresh în coloana cu fișiere din Win Explorer (dreapta), dar în cea cu foldere (stânga) nu se schimbă. Junghiu' naibii Vista ăsta.
 
Nu am postat la "ce să-mi cumpăr" fiindcă nu am bani de aşa ceva, dar sunt totuşi curios...
Sunt un pic îndrăgostit de Classifieds, adică maşini de eră mai veche, cum ar fi Oldsmobile 442, Ford Torino GT, Pontiac Trans Am, etc. M-am uitat de preţuri şi în US nu sunt deloc mari, adică nu aşa mari pe cât m-aş fi aşteptat. Întrebarea este: se pot aduce în România, se pot înmatricula în România, cam cât costă taxele şi transportul? Repet, sunt doar curios, ca să pot visa mai exact :smile:
 
Se aduc pana intr-o tara membra UE cu vaporul sau avionul. Pe vapor e posibil sa fie in jur de 3-4mii de euro transportul.
O ridici dintr-un port, olandez de preferinta, unde sigur va trebui sa platesti ceva accize la ea pentru Uniune iar in Olanda stiu ca sunt mai mici ca in alte tari UE.
De inmatriculat nu mai stiu acum sincer in ce tari si unde e mai convenabil. In Romania se poate inca din cate cunosc dar in alte tari din UE nu o mai poti face pentru ca mai nou nu mai lasa "prima inmatriculare" fara Euro 3 minim. Totusi, cei din UE spre deosebire de cei din .ro, tin cont de omologarea masinii, nu de o baza de date facuta cu picioarele la RAR, asa ca poate ai sanse daca a fost omologata pentru Euro 3 minim. Oricum, sa o inmatriculezi intr-o tara in afara Romaniei nu-si are rost decat pentru a o aduce pe roti pana acasa si nu pe platforma.

Sper ca nu am fost prea criptic si neinteles ca deobicei. Si spor la platit taxe si impozite.
 
Nu ai fost criptic, cu excepţia faptului că întâi zici să o înmatriculez în EU, apoi că nu are rost decât ca să o aduc pe roţi în RO. ori, eu mă gândesc la a o utiliza în RO, deci...? Se poate sau nu înmatricula în RO? :smile:
Exemplu concret:
Pontiac Firebird Trans Am 1985, UK: 4000 lire sterline. Preţ foarte accesibil chiar şi pentru un român.
Exemplu 2: Oldsmobile Cutlass Coupe, 1973, tot UK: 3500 lire sterline.
mergând un pic în sus cu preţul, avem un Oldsmobile 442 din '66 la aproape 8K lire sterline...
Deci toate astea sunt deja în EU. Singura întrebare e cât de înmatriculabile sunt în RO? E vorba de maşini vechi, care probabil au nevoie de întreţinere atentă, dar repet, e mai mult un exerciţiu de gândire, sunt doar curios ce şi cum...
 
Nu mai poți să le înmatriculezi decât ca automobile de epocă, e un regim special de înmatriculare la care normele EURO nu se aplică, dar vechimea mașinii trebuie să fie minim 40 de ani, parcă (a fost o modificare acum câțiva ani, inițial era de 30 de ani). Poți afla detaliile de la Serviciul de Înmatriculări și Permise din Pipera, le dai un telefon dacă nu ai drum pe-acolo, dar la telefon sunt cam pe fugă - trebuie să fii ferm și să știi ce vrei să întrebi.

Transportul costă minim 1-2000$, dar nu neapărat mai mult: dacă vrei să vină repede e scump, dacă stai să prinzi o ocazie poți găsi ceva mai ieftin, dar durează până găsești sau găsești ceva care se învârte o jumătate de glob în direcția opusă până să o ia spre tine. Livrarea în Constanța e mai scumpă, dar probabil mai ieftin decât să mai plătești transportul din Amsterdam în România pe platformă. Numerele temporare românești nu sunt valide în afara țării, deci nu poți să iei numere temporare și să vii pe roți din Amsterdam sau Hamburg.
 
Mda, în legislaţie n-am găsit nici o excepţie făcută pentru automobile mai vechi de X ani. Şi conform cu calculatorul de taxă de poluare, dau pe maşină 8-10.000 Euro (să zicem) şi plătesc vreo 48.000 taxă de poluare. Să fie la ei, acolo...
 
Dacă ești pasionat de d-astea, mai degrabă cauți prin RO. Ce-i drept, nu-s ca noi, dar ai putea face o pasiune de restaurator, dacă le ai nițeluș cu mecanica/tinichigeria/vopsitoria/electrica auto. Am văzut prin BR, de pildă, câteva frumuseți autentice, ce zăceau pe stradă: un Ford Taunus Coupe 1974 (în stare remarcabilă), un Opel Rekord și... un Fiat 600 alb, ce arăta super. 6 milioane vroia ăla pe Fiat. Cât o bicicletă mai de Doamne-ajută.
 
Back
Top