Nu exista anvelope universale, depinde ce vrei sa faci. Pentru forestiere rapide Continental Race King sau X King, pentru ceva mai serios Mountain King, iar pentru cazurile extreme pe bicicletele full-suspension am pus Trail King de 2.4".
Pentru noroi trebuie mai inguste si cramponate, pentru pietre (pietris mare sau stanci) ceva cat mai lat, pentru viteza ceva ingust (sunt mai usoare), pentru comfort balon cat mai mare, mai ales daca nu e full-suspension, asa ca trebuie sa te adaptezi in functie de situatie. Sau sa mergi pe X king sau Mountain King de 2" sau 2.2" ca varianta care incearca sa acopere cat mai mult.
Eu am acasa pentru bicicleta mea vreo 4-5 tipuri de cauciucuri, inainte sa plec undeva aleg un set si le montez. Rareori am 2 iesiri consecutive cu aceleasi cauciucuri, mai ales daca imi mai ia bicicleta frate-meu la vreun concurs.
Pentru protectie la pene exista doua solutii care pot fi combinate pentru rezultate mai bune: seriile Protection (la Continental asa se numesc, altii au alte nume) si lichidul anti-pana bagat in camera. Nici una din ele nu acopera 100%, combinatia se apropie cat de cat, dar o camera noua de rezerva in gentuta de sub sea e priceless pe coclauri.
La un concurs frate-meu a facut pana, apoi pana la camera schimbata, apoi i-am dat camera mea de rezerva cu care a facut explozie si a ajuns la finish pe jos impingand bicicleta. A fost a doua oara cand a ajuns la finish pe jos cu explozie, camera si cauciuc distruse, combinatie de mers tare la vale si greutate cam mare a ciclistului pe bicicleta hard-tail (a lui), la denivelari mari sau saritori face poc. Am observat ca el face pene mult mai des decat mine folosind aceleasi cauciucuri si camere, doar ca are 30 kg in plus.