Să se găsească în România... de ce? bike-components.de livrează produsele în stoc în circa 6 zile de la plasarea comenzii (atât face DHL + Cargus), la un cost unic de 9€/comandă pentru produse mici sau 15€/comandă pentru produse voluminoase (roți, cadre). Compară cu bike24.com, chainreactioncycles.com, wiggle.co.uk și alte câteva.
Pitlock are variante cu tije argintii sau negre, de asemenea mai variază un pic lungimile în funcție de butuc (șosea/MTB vechi cu 6 pinioane sau MTB nou cu 8-9-10 pinioane). Dar presupunând că nu ai nuș' ce vechitură, poți alege între un
set pentru roată față + spate la 35€, sau un
set pentru roată față + spate + pipă la 48€, sau un
set pentru roată față + spate + pipă + tijă de șa la 58€, și așa mai departe. Caută „Pitlock” pe bike-components după ce schimbi în dreapta sus limba pe engleză (doar la meniuri, descrierea produselor e tot în germană) și te orientezi după Vorderrad = roată față, Hinterrad = roată spate, Sattelstütze = tijă de șa, Ahead = gâtul furcii (floarea din capăt), Bremse = frâne. E mai ușor să iei de la început un set cu tot ce-ți poate trebui cu aceeași piuliță, decât să comanzi ulterior tije cu cod identic cu ce ai cumpărat deja.
Apropo, piulița-cheie de la Pitlock e un cilindru mic cu capăt hexagonal (pentru cheie fixă/tubulară), dar și cu două găuri laterale pentru o tijă mică metalică, cui, șurub, cam orice ai la îndemână. Eu am trecut un inel de chei mai mărișor prin găurile alea și țin „cheia” între celelalte chei, iar inelul poate fi folosit pe post de pârghie că nu trebuie strâns tare.
U-lock
ABUS Granit X-Plus 540 la 63€ scurt sau 65€ lung, clasa de siguranță 15 din 15 (scala ABUS) sau
varianta cu suport de prindere pe cadru. Suportul e cam dubios, merge fixat pe top tube dacă n-ai cabluri de schimbătoare/frâne pe el, și dacă în interiorul triunghiului cadrului este spațiu suficient să încapă U-lock-ul; mie nu mi-a încăput și nu l-am putut prinde nicicum pe niciunde. Pentru prins cadrul și roata de un stâlp apropiat e suficient U-lock-ul scurt, de 23cm, care e și un pic mai ușurel. U-lock-ul lung e CHIAR lung, pentru a fi petrecut peste un stâlp mai îndepărtat/gros, sau pentru a prinde două bicle una de alta. Există și modelul Granit Plus 470, cu circa 20€ mai ieftin, dar care mi se pare flimsy.
U-lock
Kryptonite New York este foarte mic, dar și foarte gros (18mm), clasa de siguranță 10 din 10 (scala Kryptonite), la 80€.
Evolution 4 la 43-45€ (lung/scurt) e doar clasa 8 cu țeavă de 13mm, iar
Evolution LITE Mini-6 e cam la fel de mare ca New York dar cu țeavă de 11mm și astfel clasă 7, la 47€.
Vezi
toată categoria U-lock, au descrieri/dimensiuni/grosimi/clase de rezistență. Eu unul nu m-aș baza pe nimic sub 40€.
Am și un
ABUS Bordo Granit X-Plus 6400, care e din mai multe segmente articulate și astfel pliabil. E mai compact de cărat pe cadru și se poate învârti în jurul unor stâlpi de beton un pic mai groși decât ar trece printr-un U-lock. Testele cu polizorul și cleștii și firezul îl pun în aceeași clasă maximă ca și X-Plus 540, însă niște ruznaci au reușit să rupă capsele de prindere dintre segmente folosind niște pârghii mari sau clești hidraulici și faptul că n-a fost montat în jurul unui obiect suficient de gros încât să nu permită suprapunerea a două segmente și inserarea răngii între ele. Cu ăsta umblu la mine când las bicla legată undeva timp scurt, dar cea mai mare încredere o am tot în U-lock-ul rigid și mare. Acum am un portbagaj mărișor și pot căra și U-lock-ul pe el, prins cu elastice.