Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Noile Pegas? Le-a calarit cineva? Impresii?
Impresia mea e ca vecina-mea arata si mai misto cind iese cu Pegasul cel nou la o plimbare. :smile:

Oi fi avind si o remorsa dupa Pegasul copilariei si adolescentei mele, verde inchis, cu sa lunga si coarne adinci. Bicla extrem de confortabila atit pe strada, cit si prin off-terrain-ul de prin parcuri. Patru stele din cinci. Cine nu s-a dat cu asa ceva ... a pierdut.

Dar una de-asta noua nu mi-as lua, ramin la Trek-ul meu de trekking.
 
Fara nici o suparare, Pegas-urile (toate modelele) erau singurele optiuni pentru acele timpuri. Acum sunt alte optiuni (mult) mai bune.
Si eu imi aduc aminte cu placere de Pegas-ul Practic pe care l-am avut si l-am chinuit in fel si chip, dar nu as mai face-o acum.
 
ei.. Pegas cu coarne si fara coarne, Tohan-ul lu' bunicu, Ucraina care imi placea la nebunie cu portbagajul ala pe roata fata (locul 2 dupa Pegasul meu. Poate de aia am ramas la bicla de trekking?), semicursierele Sputnik si apoi Pegas (dar astea nu m-au atras deloc), mai era o bicla numita (cred) Junior, un fel de Tohan mai mic, cu roti de 24" as zice ... iar la capitolul "masini straine" enumar o cursiera Peugeot, ros-alb-albastru, frantuzoaica sadea, pe care - asa cum se facea cu masinile straine pe vremea aia - doar am atins-o , nu i-am dat si in goarna.
 
O parte din depozitu' in care lucrez (ma rog, in "cuseta" separata) este plin de biciclete Pegas, de mai toate modelele; de vreun an de zile Pegas face parte din grupul la care lucrez. Nu se sudeaza la noi, sasiurile si alte piese care nu sunt "de producator" sunt comenzi custom din afara tarii, facute special pentru Pegas dupa specificatiile cerute, dar nu la noi in tara. Eu nu ma pricep la biciclete, dar am mai multi colegi care se pricep, chiar avem echipa de biciclisti in nu-stiu-ce competitie d-asta pe etape, e si fratemeu in echipa. Parerile sunt impartite dar in general pozitive, referitor la calitatea bicicletelor in ansamblul lor, insa tot in general, cei care se pricep zic ca sunt intradevar cam overpriced. Habar nu am cat de bine se vand, nu m-a interesat/pasionat. Nici macar nu am dat o tura de depozit pe fat bike, cum a facut cam 99% din firma. :biggrin:

Inca un fapt divers / fun fact, acum cativa ani cand au venit cativa entuziasti cu ideea de a re-invia Pegas au verificat daca detine cineva licenta de nume sau sigla. Nimeni. :smile:
 
Ma bag si eu putin in topicul asta cu doua intrebari: imi poate recomanda cineva un antifurt bun? Am nevoie de doua de fapt, unul pentru a lega bicicleta de roata din spate si de ...ceva, orice, iar altul pentru a lega roata din fata de cadru (ambele au quick release).

A doua intrebare e legata de echipament/imbracaminte de toamna/iarna. Ce sa-mi cumpar si de unde? Orice sfaturi sunt binevenite.
 
Eu am 2 bucati din astea, unul mai lung si unul mai scurt. Sunt grele, solide si pana acum nu s-a chinuit nimeni sa le taie, dar nici nu am lasat bicicleta prin Ferentari pentru ca sigur nu o mai gaseam, nici macar lantul taiat nu il mai gaseam ca are mult metal in el :frown:

Ala scurt e un pic prea scurt cand incerc sa leg si roata, si bicicleta si stalpul de beton impreuna. Nici ala lung nu atarna la manevra asta :smile: Pe ala lung il port de obicei inchis si trecut ca diagonala peste piept, pana acum mi se pare cel mai usor mod de a-l cara dupa mine.

Cu echipamentul e cam complicat, intre 6 si 20 de grade eu am 3 randuri de echipare: 6, 12-14 si 20. Am si pentru zero, dar nu e specific de bicicleta - iau manusile de iarna lungi de moto, bocancii moto, overpants peste pantaloni normali, o geaca lunga si calduroasa cu care merg la schi, cagula moto, casca cu husa de ploaie (anti-vant) si un buff.

La 6 grade folosesc tot manusi moto, dar din alea scurte, si echipament uzual - bluza termica pe sub o geaca de vant, overpants foarte subtiri de ciclism (Decathlon) peste pantaloni mai grosi (am unii de serviciu). La 12 o bluza termica subtire pe sub geaca de vant si niste manusi de bicicleta cu degete si pantaloni normali de vara cu overpants anti-vant.

Depinde foarte mult cum mergi si pe unde mergi. Daca mergi mai tare te imbraci mai subtire, dar sa nu ai de oprit pe la semafoare ca o incurci, te ia cu frig dupa 30 de secunde. Daca ai semafoare multe sau mergi incet, sub 15 km/h, te imbraci mai gros - sub 15km/h pentru mine e ca si cum as merge pe jos la plimbare ca nivel de efort, asa ca trebuie sa ma imbrac fix ca la o plimbare. Uzual merg cu 25-30 km/h, medie 22-25 la distante intre 15 si 30 km, dupa care scade la 20-22, dar in oras la 17 km pana la birou abia scot 22-23 daca alerg (motiv: semafoare), iarna scot sub 20.
 
Last edited:
SCViper - în primul rând, înlocuiește Quick Release-urile cu ceva nedemontabil (ușor), fiindcă nu ești la concurs încât să conteze fiecare secundă pentru înlocuirea completă a roții sparte cu una gata umflată ca să-ți continui cursa. Ia un set Pitlock măcar pentru cele două roți, dacă nu și pentru tija de șa și pipă. Axul are la capăt o piuliță asimetrică încastrată într-un cilindru de oțel, o desfaci doar cu o cheie la fel de unică. Rezultatul e că cineva nepregătit temeinic (polizor unghiular pe acumulator) nu poate să desfacă roata sau furca sau tija de șa. Poți merge până la schimbarea șuruburilor de la etrierul frânei hidraulice, dacă ai vreo frână exotică ce merită protejată la furt, deși nu prea am auzit la noi de cazuri de hoți care să fure țintit anumite componente ale biclei.

În al doilea rând, U-lock. De preferat două, și de la firme diferite. ABUS și Kryptonite, gen. Cele mai rezistente. Nu șufă împletită trasă în plastic transparent, nu lanț cu zale expuse și lacăt, și în nici un caz nu cifru. Mai bine dai 150€ pe două U-lock-uri zdravene decât 500€ pe încă o biclă. O să fie grele, da' nu trebuie să le cari mereu cu tine. Eu îmi lăsasem un U-lock legat de rastelul de bicle de la serviciu. Dacă ai un stâlp preferat în zonă, cumpără un lanț de legat motocicleta și lasă-l legat în jurul stâlpului.

În al treilea rând, orice soluție de securitate ai cumpăra, este doar temporară și face furtul mai dificil, dar nu imposibil. Pentru un hoț hotărât, pregătit și cu suficient timp la dispoziție, toate aceste mijloace de protecție nu sunt o problemă. Le iei doar pentru a descuraja furtul oportunist, sau a face bicla ta mai puțin atractivă pentru un hoț decât alta din rastel. Și orice lanț ai lua, acesta nu poate preveni sabotajul și distrugerea - șei arse cu țigara, cabluri de frână tăiate, deraioare lovite cu piciorul, cauciucuri tăiate. Singura variantă 100% sigură este să îți iei bicla cu tine la interior, undeva unde să nu încurce, dar unde să o ai sub supraveghere continuă.

Țoale de iarnă: astea sunt făcute să asigure confort în timp ce faci efort fizic și produci multă căldură/umezeală care trebuie eliminate. Le alegi în așa fel încât să-ți fie numai bine atunci când pedalezi, chiar dacă asta va însemna că la fiecare oprire la semafor te ia bâțu' de frig după 30 secunde. Nu iei hainele astea așa cum te îmbraci când mergi pe jos, să-ți fie bine când stai pe loc. Recomandări - mai greu, fiindcă fiecare are alt regim de efort, altfel se încălzește/transpiră. Trebuie să înveți singur cum să te îmbraci în funcție de cât de frig este afară, și cât de mult efort vei face. La fel îți dozezi și regimul de efort ca să ai fluctuații mai mici de căldură între repaos și efort.

Regula, însă, este că echipamentul tehnic urmează cele 3 straturi: base layer (elastic, lipit de piele, elimină transpirația și previne iritația prin frecare), middle layer (cel ce asigură izolarea termică prin straturi de aer - minimul fiind un polar, idealul fiind mai multe straturi ca foile de ceapă pe care le poți da jos sau deschide cu un fermoar pentru a controla cantitatea de căldură acumulată), și outer shell (foița ce protejează de vânt și eventual precipitații, caracteristicile esențiale fiind permeabilitatea și posibilitatea de ventilare). Pentru fiecare strat iei câte o țoală făcută pentru asta, și se folosesc materiale sintetice care nu rețin apa. Până și mănușile au început să se găsească așa - niște mănuși subțiri care le pui când pleci de acasă și nu le dezlipești de pe piele până la destinație, și niște mănuși mai groase care sunt compuse din polar + wind/waterproof shell și se trag peste primele; astea le mai poți da jos când e nevoie.
 
Avem un loc excelent in Bucuresti, unde se pot testa antifurturile. Se numeste Intrarea Zăbrăuți. Bafta! :biggrin:
 
In acel univers paralel numit Ferentari nu exista antifurt.
Unui prieten i-au furat motocicleta prin taierea gardului de care era legata. Si asta in centru, pe un bulevard circulat.
 
@everyone - multumesc mult pentru sfaturi. Cu imbracamintea m-am lamurit, o sa mai fac cercetari si teste si o sa ma descurc.

puterfixer & AdrianB1: sunt perfect constient de faptul ca singurul rol al antifurtului e de a descuraja un potential hot si ca niciodata nu va opri pe cineva pus pe treaba. De asemenea, nu o sa las niciodata bicicleta in ferentari sau intr-o zona dubioasa, nu cred ca o salveaza nimic intr-un asemenea loc :biggrin:. Momentan vreau sa ma pot plimba mai mult cu ea prin oras si sa o pot lasa pe ici pe colo un timp scurt, iar momentan am doar un lant extrem de gros si greu care pe langa faptul ca nu mi se pare extrem de greu de taiat este si al naibii de zgomotos.

As dori insa niste recomandari mai... directe. Pitlock, ABUS, Kryptonite sunt niste idei bune si sunt pregatit sa investesc intr-un antifurt de calitate, dar trebuie sa se gaseasca si in Romania :biggrin:. De exemplu Pitlock + un U-lock ar fi ideal pentru mine (pentru moment), dar nu stiu de unde sa le cumpar si ce model in mod exact. Quick release-urile imi sunt utile pentru ca uneori mai transport bicicleta cu masina si imi e foarte comod sa scot imediat rotile si sa le bag in portbagaj, dar presupun ca e aproape la fel de usor si sa am o cheie in masina pentru Pitlocks.
 
Nu stiu de unde cumperi Pitlock in Romania, dar Abus cumperi de acasa din fotoliu cu link-ul de l-am dat, livreaza in RO si iti vine la usa cu curierul inclus in pret. E 10 euro transportul per colet, daca mai iei si altceva pe langa lant poate sa merite.
 
Să se găsească în România... de ce? bike-components.de livrează produsele în stoc în circa 6 zile de la plasarea comenzii (atât face DHL + Cargus), la un cost unic de 9€/comandă pentru produse mici sau 15€/comandă pentru produse voluminoase (roți, cadre). Compară cu bike24.com, chainreactioncycles.com, wiggle.co.uk și alte câteva.

Pitlock are variante cu tije argintii sau negre, de asemenea mai variază un pic lungimile în funcție de butuc (șosea/MTB vechi cu 6 pinioane sau MTB nou cu 8-9-10 pinioane). Dar presupunând că nu ai nuș' ce vechitură, poți alege între un set pentru roată față + spate la 35€, sau un set pentru roată față + spate + pipă la 48€, sau un set pentru roată față + spate + pipă + tijă de șa la 58€, și așa mai departe. Caută „Pitlock” pe bike-components după ce schimbi în dreapta sus limba pe engleză (doar la meniuri, descrierea produselor e tot în germană) și te orientezi după Vorderrad = roată față, Hinterrad = roată spate, Sattelstütze = tijă de șa, Ahead = gâtul furcii (floarea din capăt), Bremse = frâne. E mai ușor să iei de la început un set cu tot ce-ți poate trebui cu aceeași piuliță, decât să comanzi ulterior tije cu cod identic cu ce ai cumpărat deja.

Apropo, piulița-cheie de la Pitlock e un cilindru mic cu capăt hexagonal (pentru cheie fixă/tubulară), dar și cu două găuri laterale pentru o tijă mică metalică, cui, șurub, cam orice ai la îndemână. Eu am trecut un inel de chei mai mărișor prin găurile alea și țin „cheia” între celelalte chei, iar inelul poate fi folosit pe post de pârghie că nu trebuie strâns tare.

U-lock ABUS Granit X-Plus 540 la 63€ scurt sau 65€ lung, clasa de siguranță 15 din 15 (scala ABUS) sau varianta cu suport de prindere pe cadru. Suportul e cam dubios, merge fixat pe top tube dacă n-ai cabluri de schimbătoare/frâne pe el, și dacă în interiorul triunghiului cadrului este spațiu suficient să încapă U-lock-ul; mie nu mi-a încăput și nu l-am putut prinde nicicum pe niciunde. Pentru prins cadrul și roata de un stâlp apropiat e suficient U-lock-ul scurt, de 23cm, care e și un pic mai ușurel. U-lock-ul lung e CHIAR lung, pentru a fi petrecut peste un stâlp mai îndepărtat/gros, sau pentru a prinde două bicle una de alta. Există și modelul Granit Plus 470, cu circa 20€ mai ieftin, dar care mi se pare flimsy.

U-lock Kryptonite New York este foarte mic, dar și foarte gros (18mm), clasa de siguranță 10 din 10 (scala Kryptonite), la 80€. Evolution 4 la 43-45€ (lung/scurt) e doar clasa 8 cu țeavă de 13mm, iar Evolution LITE Mini-6 e cam la fel de mare ca New York dar cu țeavă de 11mm și astfel clasă 7, la 47€.

Vezi toată categoria U-lock, au descrieri/dimensiuni/grosimi/clase de rezistență. Eu unul nu m-aș baza pe nimic sub 40€.

Am și un ABUS Bordo Granit X-Plus 6400, care e din mai multe segmente articulate și astfel pliabil. E mai compact de cărat pe cadru și se poate învârti în jurul unor stâlpi de beton un pic mai groși decât ar trece printr-un U-lock. Testele cu polizorul și cleștii și firezul îl pun în aceeași clasă maximă ca și X-Plus 540, însă niște ruznaci au reușit să rupă capsele de prindere dintre segmente folosind niște pârghii mari sau clești hidraulici și faptul că n-a fost montat în jurul unui obiect suficient de gros încât să nu permită suprapunerea a două segmente și inserarea răngii între ele. Cu ăsta umblu la mine când las bicla legată undeva timp scurt, dar cea mai mare încredere o am tot în U-lock-ul rigid și mare. Acum am un portbagaj mărișor și pot căra și U-lock-ul pe el, prins cu elastice.
 
Wow, foarte informativ, multumesc mult. Acum am de unde alege. Nu aveam idee ca e atat de ieftin transportul pentru Romania.
 
Imi trebuie ciclocomputer, sau cum se cheama dracia aia care numara km pedalati. N-am avut, n-am folosit si nici macar n-am vazut cum arata chestiunile astea.
Asadar, help! De care, de unde, cum se monteaza, de unde ia curent? etc.
 
Dacă nu vrei ceva prea special am eu unul basic prin sertar. Se pune un magnet pe roată și un senzor pe furcă + un fir până la display.

2016-11-11 13.07.59_small.jpg
 
Last edited:
Strava nici nu folosește senzorii de distanță, doar GPS. Ceea ce induce erori (întotdeauna distanța măsurată de GPS e mai mare decât distanța reală), da' chiar nu ai ce-i face în afară de a folosi altă aplicație pentru înregistrări.
 
Nu am avut cu ce sa compar Strava, dar are avantajul ca poate tine cont de sensori externi (de exemplu senzor de puls).
 
Back
Top