Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

  • Thread starter Thread starter L
  • Start date Start date

L

factorul uman
A venit vremea sa imi aduc aminte cum era pe la 12 ani, cand ma dadeam cu bicicleta pe coclaurii din fata blocului. Aveam pe vremea aia un Pegas Practic (cea care se plia pe jumatate).

Acum cativa ani am mai dat cateva ture cu una imprumutata de la un coleg de clasa din liceu. Era vorba de o clasica "mountain bike", din cele "la unul-doua milioane", cu "18 viteze" si care necesita surubareli constante dupa fiecare frecus mai zdravan.

Acum o saptamana am luat pentru consoarta o bicicleta tot din acelasi fel din Cora (deh, lipsa de timp si bani), pe care am dat vreo 5 milioane, care avea pe langa celelalte expuse niste schimbatoare aparent Shimano si niste "suspensii" pe fata si cadru. Am dar o tura cu ea si nu mi-a placut foarte mult: schimbatoarele nu functionau cum trebuie (nu-mi prinde deloc pinionul cel mai mare) iar tamburii de frana nu calcau cum trebuie pe janta. Altfel suspensiile erau ok dar dadeau senzatia ca sunt cam din topor facute (nu amortizau suficient de mult pentru gusturile mele).

Trebuie sa-mi cumpar si eu o bicicleta si am nevoie de niste sfaturi referitor la magazinele, marcile si modelele pe care ar trebui sa le iau in seama. Bugetul maxim de care as dispune este de 1000 RON.
 
I haz this.
Kona Lana'i (daca o gasesti pe undeva), e o chestie similara, cam la aceiasi bani. Intreaba ce ai de intrebat, eu nu stiu ce sa-ti spun :D.
 
Merci de recomandare.

De cat timp o ai?
Ai vreo plangere referitor la ea?
A trebuit sa-i faci "reglaje" inainte de a o pune la treaba?

Marimea cadrului ce inseamna mai exact si ce ar fi potrivit pentru un tip 1.80 m?

Cadrul e din aluminiu?
 
Eu m-am potcovit recent cu o bicicletă de fabricaţie necunoscută (nu e luată din ţară) şi are aceleaşi probleme cu schimbătoarele şi frânele şi cadrul e cam mic (eu am 1.90). Oare biciclete cu mai puţine viteze nu se găsesc? Cred că o bicicletă clasică model 1970 (am mers cu câteva diferite şi erau OK), chiar cu frănă pe spate din pedală sau măcar un număr minim de viteze (maxim 3 într-un singur loc, ori la pedală ori la axul spate dar nu în ambele locuri) ar fi suficient de robustă şi uşor de întreţinut. Mi s-a părut mai pretenţioasă bicicleta ca motocicleta la reglaje :(
 
Eu am o DHS, cadru aluminiu, frane pe disc fata si spate Shimano, 700RON. S-a scos de la vanzare pentru ca era prea scumpa si nu avea clienti. Nimic de reprosat, a trebuit reglata serios (la fel, nu "intra" in anumite viteze) dar asta pentru ca ele vin la pachet si sunt ansamblate de mantuiala de angajatii supermarketurilor. Pentru garantie a trebuit reglata la "service-ul" DHS (pe langa gara Filaret), ocazie cu care i-am pus sa faca si reglajele.
 
Ok, nu-s expert, dar am fost şi eu în căutare de exact acelaşi lucru cu cîteva săptămîni în urmă (a trebuit să renunţ, poveste lungă, nu vreţi să ştiţi) şi m-am interesat pe diverse forumuri ce şi cum + bătut tot Bucureştiul pe la magazine de profil.

Deci, specialiştii zice că la 1000 lei îţi iei bicicletă hardtail cu cadru de aluminiu şi schimbătoare Shimano din gama Acera, Altus sau Tourney, fără pretenţii de frîne pe disc. Ca modele: Univega HT-5300 (aici) - slabe şanse să găseşti, tipul de la magazin mi-a zis că aduc cîte puţine şi se dau imediat, deci trebuie să faci o comandă specială sau ceva ca să fii sigur; Cube Appear-ul dat de ericsics; sau Kona Lana'i, pe care o găseşti aici. Cînd am fost eu o aveau, iar tipul de acolo mi-a zis că e recomandarea lui pentru 1000 lei.

Mai era şi un model de la Magellan, Draco dacă nu mă înşel, dar nu ştiu să-ţi zic unde să-l cauţi. În principiu, toate modelele astea sunt cam la fel, adică găseşti pe ele aproape aceleaşi piese.

Ca magazine: mergînd dinspre Universitate spre Unirii, faci la stînga după Colţea şi hop! magazin pe partea dreaptă. Cam în aceeaşi zonă, de la Sf. Gheorghe mergi pe linia de tramvai cum face la dreapta şi hop! alt magazin chiar în faţă - acolo găseşti Kona. (Ultima dată cînd am fost erau săpate tranşee, tramvaiul nu circula, a trebuit să sar din şanţ în magazin. :B)

Sport Bike Center au sediul în Timişoara şi un punct de lucru pe Ion Mihalache (de-aia au probleme cu stocul): acolo au Univega. Cube găseşti la Hypersport, pe partea stîngă cum mergi dinspre Pod Cotroceni spre P-ţa Leu (probabil sunt cam vagi indicaţiile mele, dar asta îmi vine în minte).

Mai e unul pe la P-ţa Crîngaşi, chiar lîngă staţia lui 601. Parcă aveau nişte Magellan-uri pe acolo, nu îmi mai amintesc bine. ...Şi cam astea ar fi de spus. :)
 
Acum circa o saptamana mi-am cumparat si eu o bicicleta DHS, la 380RON. Cu suspensie fata si 18 viteze. O folosesc pentru oras. Motivul pentru care am cumparat o bicicleta ii ca sa fac un pic de miscare cand ma duc la facultate, job sau in oras.
Bicicleta ii ok, la pretul la care a fost nu ma pot plange. Imi este un pic cam mica (am 193), dar asta e, nu am ce face. Cu schimbatorul am avut si eu probleme, dar am rezolat schimbarea vitezelor cu o surubelnita. Am mai rupt o pedala la ea, de fapt mi s-a desurubat si i-am distrus jumate din filet. Am fixat-o cu greu inapoi dar a 2-a oara daca o sa cada (desi nu prea cred, ca abia am insurubat-o inapoi) o sa ma duc la service.
In primele 10 zile DHS iti ofera reglaje gratis la ei la service.

Model: DHS 2605B http://www.dhsbike.ro/print.php?id=265
 
Merci inca o data de recomandari. Am dat un mail la Hypersport sa cer niste lamuriri despre produse si servicii. Urmeaza si catre SBC.

Reuseste careva sa ma lumineze despre diferentele dintre astea doua:

Univega HT-5300

Cube Appear

Nu de alta, dar o diferenta de 300 RON chiar trebuie justificata intr-un fel... iar la DHS-ul asta nu-mi dau seama ce-i ridica atat de mult pretul.

BTW: Site-ul SBC rulz! :)
 
Eu astept raspunsul din partea SBC referitor la disponibilitate / garantie / servicii. Iti dai seama ca dupa ce i-am vazut pretul ma tenteaza foarte tare si am pus-o drept etalon din moment ce nu stiu sa fac si o alta diferentiere in afara de pret. Adica pe toate ce le-am vazut in gama 700 - 1600 mi se par la fel, diferind numai marca. Ca ma indoiesc sa fie ca la placi de baza unde exista si brand si optiuni / potential de overclocking. :hihi:
 
Cum ce ridică preţul -- suspensia pe faţă.

La 1000 de lei poţi lua un MB decent/bun, DAR fără a avea pretenţii de suspensie de nici un fel, frînă pe disc sau mai ştiu eu ce. O furcă cu suspensie decentă ar dubla preţul, de exemplu. O suspensie pe spate l-ar tripla, cel puţin. Şamd.

La acest preţ (800-1000) obţii bicicleta fără nimic suplimentar pe ea. Adică strictul necesar pentru a funcţiona. Accesoriile le achiziţionezi separat. Recomand cel puţin pompă, două chei multiple care să acopere toate tipurile de imbusuri şi şuruburi de pe ea, şi catadioptri (ăştia-s obligatorii dpdv legal). Nu te repezi să iei faruri, apărători de roţi, claxon etc., gîndeşte-te dacă chiar ai de gînd să mergi cu ea noapte, pe ploaie, dacă îi pasă cuiva de claxonul tău etc. Eventual un lanţ ar fi util, dar eu chiar legată şi tot n-aş lăsa-o nesupravegheată.

Recomandări de modele la zi nu ştiu să fac pentru că eu am fost la shopping de biciclete ultima oară acum cîţiva ani buni şi mi s-a atras atenţia că situaţia s-a schimbat, în sensul că piaţa a fost invadată de modele proaste şi scumpe şi de unde pe vremuri luai o bicicletă decentă cu 500 de lei, acum e cam dublu.

Oricum, dacă vezi biciclete cu suspensie pe spate la 300 de lei (în loc de 3000) fugi. Şi în general fereşte-te de biciclete luate de la FirstBike, DHS sau hypermarket-uri. Pentru un începător recomand şi eu magazinul de la Colţea, acolo poţi alege cu ochii închişi şi găseşti oricînd măcar 2 modele absolut decente.

Dacă eşti începător pe MB, ai cel puţin grijă cînd o alegi ca să se potrivească cu statura ta. Testul e simplu: încălecînd bicicleta peste bară, să rămînă între un lung şi un lat de palmă între bară şi fund. Nu mai mult, nu mai puţin.
 
Cum ce ridică preţul -- suspensia pe faţă.
Pai toate cele catre care am dat link au suspensie pe furca fata.
La 1000 de lei poţi lua un MB decent/bun, DAR fără a avea pretenţii de suspensie de nici un fel, frînă pe disc sau mai ştiu eu ce.
Repet, toate catre care am dat link au suspensie pe fata insa nu stiu cat de eficienta. Nu stiu cum sa fac diferenta intre furcile bune si alea naspa. Iar suspensie pe spate mi-am dat seama si eu ca nu-mi trebuie, de frana pe disc nu cred ca mai incape discutie.
Nu te repezi să iei faruri
Stiu ca nu vin dotate dar nici nu planuiesc sa ma aventurez cu ele. Iar catadioptri se pot cumpara ieftin.

Am primit raspuns de la SBC si mi-au zis ca am de asteptat aproximativ o luna pentru modelul HT-5300. Nu mi-au zis nimic referitor la garantie insa. Cam ce trebuie sa acopere in mod normal o garantie pentru bicicleta?

Inca sunt nelamurit. Cam ce ofera in plus variantele pana in 1600 RON fata de Univega asta de 700 RON?
 
L, si eu ma vrut bicicleta, dar cum stii cat de mititel sunt, dilema a fost dubla. :D

Nu gasesti nimic deosebit la suma aia. Nu lua nimic cu suspensii, pretul bicicletelor bune cu suspensii este de 3-4 ori mai mare. Valabil si pentru franele pe disc.
Cauta ceva simplu si solid, gen Merida Kalahari. Incearca sa vorbesti pe CG cu Mad Turnip sau genubah.
 
Suspensiile la modelele de mai sus sunt entry-level. Probabil la 1600 lei găseşti chestii mai bune, DAR, un sfat personal: stabileşte-ţi un buget maxim and stick to it. Mereu o să găseşti pe unul care spune că fără 1700 lei nu găseşti bicicletă bună sau pe altul care spune că fără 4000 de lei nu-ţi iei nimic ca lumea. Pe urmă vine altul şi zice că el are biclă de cinci kile jumate de 13000 de lei. Gîndeşte-te că mergi totuşi prin Bucureşti, nu pe Jepii Mici. Părerea mea.©

Eu am mers cîţiva ani pe un MTB fără nici o pretenţie, cu schimbătoare Shimano SIS (cele mai petarde); în afară de umflat roţile şi uns lanţul cînd îmi mai aduceam aminte, nu i-am făcut nimic, şi bicla merge şi în zilele noastre.

PS: Io-te că am găsit topicul specialiştilor.
 
Foarte bun thread-ul cu pricina de pe ciclism.ro!

Ok, cred ca m-am decis sa astept o luna pentru HT-5300.
 
Desi te-ai decis, sa-ti raspund si eu la intrebari.
Am bicicleta de 2 luni, a fost dragoste la prima vedere. Era langa Kona Lana'i, deci macar vizual am putut sa fac diferenta. Rosu+negru e mai cool decat albastru+alb :D. Parca mi s-a parut si putin mai solid construita, argument foarte important avand in vedere cele 97 de kilograme cu care ma mandresc. In final, a mai fost si recomandarea celor de la Hypersport care a contat.
Cand m-am dus sa o iau, am mers pe un Magellan (nu retin modelul) si m-am intors pe Appear. Poate si pentru ca era deja "bicicleta mea", parca m-am simtit mult mai bine pe Cube.
Reglajele se fac dupa ce iesi cu ea de cateva ori, eu inca nu le-am facut. Singura problema pe care o am este ca lantul atinge aparatoarea pe foaia 1 sau 3, dar eu oricum folosesc foaia 2, asa ca mi-e lene sa ma duc la ei numai pentru asta. Un bug enervant e ca surubul de la sa se desfileta, a trebuit sa-l overclockez cu un fir de ata ;).
Franele sunt OK pentru oras, schimbatoarele functioneaza ireprosabil.
Cadrul e din aluminiu, bicicleta e usoara (13 Kg), si nu ma deranjeaza sa o car pe scari 4 etaje acasa sau 3 la birou.
Nu stiu cat e de interesant, dar in 2 luni, si la greutatea mea, eu n-am fost nevoit sa bag aer in roti inca. Cu marimea cadrului sper ca te-ai lamurit prin alte parti, eu nu prea stiu ce sa-ti spun mai mult decat wirespot.
Chestiile absolut necesare (lanterna cu led-uri pentru fata, led-uri rosii pentru spate, pompa, antifurt, eventual manusi) o sa te mai coste circa 100 RON sau mai mult.
 
Salutare, interesant topic.
Eu sunt fericitul posesor al unei Kona Fire Mountain Nine (nine = top-model cu angrenajul mai bun, un fel de BMW M sau Audi R...) pe care anul trecut am dat 19 milioane. Cu gume` de munte + de sosea(slick-uri) si alte accesorii m-am dus spre 21 de milioane. (regret ca nu am avut 35+ milioane sa imi fi luat un full-susp.).
Sunt foarte, foarte multumit de bicicleta mea, si nu cred ca mi-as lua alta firma (este foarte comoda la "condus", schimba ireprosabil, avand shimano deore, iar "incaltata"
cu slick-urile de sosea-sunt foarte subtiri, model de cursiera adaptat ptr. MTB-zboara de sub tine, ruleaza silentios... pot continua cu epitetele si metaforele:D).
Cand am cumparat-o intrebam disperat care e cea mai buna firma, si mi s-a zis de cateva ori ca e posibil sa fie Kona, ocupand un loc in topuri la fiecare categorie de biciclete din cate am inteles, plus foarte activi in concursurile org. pe munte, motiv pentru care am si luat-o ->sa ma dau pe munte. So for me, Kona 4 Life.

S-a discutat cam tot pana acum pe topic, mai vin cu o recomandare pana sa va luati bicicleta, ca sa stiti un pic mai bine ce sa le cereti baietilor de la assport, sbc etc: cititi articolele de pe http://www.mibike.ro/ (nu-mi merge acum site-ul sa pun trimitere directa) despre cum sa va alegeti bicicleta, marime, stil etc, mie mi-au fost de un enorm folos.

Va recomand sa va schimbati cauciucurile cu Maxxis-uri sau Schwalbe, cand o cumparati, pentru ca de obicei aveti posibilitatea sa dati diferenta.
Revin zilele acestea cu modele de cauciucuri daca exista interesati, poate L ca are posibilitatea sa faca upgrade la cumparare.
Nu in ultimul rand, poate pedalam impreuna vreodata.
Asfalt uscat si salutari cu... mana!
*(cer scuze pentru exprimare si pentru posibilele greseli, dar sunt presat de timp si imi doream sa scriu pe acest topic).
 
Ridică preţul suspensiile decente. Cele găsite pe bicicletele de sub 1500 de lei se vor bloca după 2-3 ieşiri după care stai şi te uiţi la ea. Ştiu că există service dar nu e amuzant să stai cu bicicleta în service. Ideea la un MTB de calitate folosit exclusiv în oraş este ca timp de ani întregi să nu-i faci altceva decît reglaje şi pompat aer în roţi.

Suspensiile faţă sînt realmente utile pentru cross-country (mers pe drumuri de munte sau de ţară), iar cele de spate pentru downhill (la deal necesită efort mult mai mare pentru aceeaşi deplasare pentru că absorb efortul picioarelor). Pentru oraş suspensiile sînt un moft. Iar dacă mai sînt şi din cele ieftine e deja stupid.

Motivul pentru treaba asta e că nu trebuie să te aştepţi ca şocurile să fie preluate exclusiv de către bicicletă. Nu poţi să treci peste denivelări stînd ca bolovanul lipit de şa şi să pretinzi să nu simţi nimic. Se presupune că ridici fundul de pe şa şi că-ţi foloseşti picioarele pentru amortizare. Diversele tipuri de amortizoare mecanice sînt necesare acolo unde şocurile devin atît de mari încît pot fi un pericol pentru integritatea bicicletei şi a ta. Nu e cazul pe străzile de asfalt ale unui oraş sau pentru cîteva borduri şi o porţiune de piatră cubică. E nevoie de ele acolo unde traseul constă integral din teren dificil şi unde bicicleta are de-a face cu el în fiecare secundă.
 
Ridică preţul suspensiile decente. Cele găsite pe bicicletele de sub 1500 de lei se vor bloca după 2-3 ieşiri după care stai şi te uiţi la ea.
Pentru oraş suspensiile sînt un moft. Iar dacă mai sînt şi din cele ieftine e deja stupid.
Oh c'mon... nu vreau sa stiu ce inseamna "iesiri" la tine dar in cazul meu mai departe de parc nu merg. Am avut o singura data nevoie de suspensie pe fata fara sa stiu. Prima oara cand m-am intors cu cea ieftina de la Unirii pana la IOR, aproape de scara blocului, era bezna totala si am apreciat gresit inaltimea unei borduri pe a carei muchie am aterizat cu roata din fata. Suspensia m-a aruncat in sus si a absorbit zdravan impactul si momentul. Daca nu era acolo suspensia, eram cu dintii in furca. Si nu s-a blocat. Oricum nu o sa ma dau la ea cum o facem pe vremea Pegasului.
 
Eu am un MTB Kenzel (firmă slovacă) luat acum vreo 3 ani la ~460 RON de la magazinul de pe Colţea şi nu am avut probleme majore cu el. Anul trecut am făcut o "revizie generală", însă nu de unde am luat-o, pentru că meşterul de acolo îmi propunea să schimb juma' de bicicletă. Oi fi eu pe dinafară, dar ştiam că n-am rupt-o în halul ăla, mai ales că merg 90% pe stradă (nu urc/cobor borduri decât foarte rar). Revizia am făcut-o la "bebe", un magazin/atelier din zona Dorobanţi şi pot spune că mi-a plăcut cum a lucrat (mi-a şi confirmat că "meşterul" de la Colţea vorbea prostii, bicicleta fiind într-o stare destul de bună).

Totuşi, în momentul de faţă, mă gândesc să trec pe o bicicletă mai potrivită pentru oraş - MTB mi se pare inutil pentru ce fac eu cu ea, prefer să-mi folosesc farul pentru a evita bordurile şi să ajung mai repede sau mai uşor la destinaţie.

Ce vroiam să zic, de fapt, e să aruncaţi un ochi şi aici. :D
 
Back
Top