Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Ideea e interesantă, dar e un pic cam hardcore să-ți desfaci (cu o cheie) mânerele de fiecare dată când trebuie încărcate drăciile; măcar să pună faptul că pot fi încărcate dintr-o baterie USB externă în film :smile:. Nu par să folosească un amănunt important (faptul că ghidonul e gol pe dinăuntru) pentru spațiu pentru o baterie mai mare/removable. Apoi lumea care ar da $100 pe niște lumini mititele cred că e ceva mai pretențioasă la mânere, dacă nu-ți plac ale lor nu prea ai ce-i face.
 
Presupunere: clienții au MTB cu ghidon drept.

Realitate:
- ăia care nu știu că bicicletele sunt specializate și merg cu MTB-ul prin oraș nu vor da o căruță de bani pe niște faruri fițoase (majoritatea nu dau bani pe faruri punct)
- ăia care știu că biclele sunt specializate își vor lua o bicicletă de oraș, care are ghidonul curb și, cum drăcoveniile astea nu sunt ajustabile la unghiuri de 23 sau 35 de grade, nu pot folosi așa ceva
 
Asta pana cand cineva o sa le monteze gresit si intra in ochii cui nu trebuie. Laserii nu sunt jucarii, pot orbi chiar si temporar cu consecinte nefaste.
Nu sunt eu Gica contra, dar de cand am luat in ochi niste faruri de biciclist care mai si clipeau si m-au orbit de-a binelea am chiar o problema cu asta. Pe strada nu au ce cauta decat lumini omologate, indiferent de vehicul.
 
Orice laser pe bicicleta e o prostie, dar in unele cazuri prostia e exagerata cand sunt si perfect inutili precum liniile alea de pe jos; automobilistii de Bucuresti si aia cu permis de Arges (adica 99% din trafic) ignora si liniile duble continue de pe jos, daramite 2 linii rosii de pe o bicicleta.

Dar, niste lumini de pozitie - led, nu laser - ar fi OK pentru vizibilitate, in special laterala (pentru ca reflectorizantele in spite nu sunt cea mai eficienta metoda), dar mai mult de atat de mind blowing 3D porn in rezolutie 4k cu actorii lipsa.
 
Vreau sa fac cadou prietenei o bicicleta. Am inteles ca avem forumisti priceputi. Dati-mi si mie niste sfaturi ca nu ma pricep aproape deloc. Ultima mea bicicleta era un Pegas...

Deci:
- bicicleta "de dama", cadru specific;
- pozitie comoda;
- aparatori la roti, lant, etc.;
- adecvata pentru asfalt cu gropi si eventuale borduri, posibil si drumuri neasfaltate;
- cu viteze, dar nu prea multe, 3-5 sunt suficiente;
- preferabil fara cos in fata, dar cu portbagaj in spate.
Unde vrea prietena sa se plimbe cu bicicleta, majoritar in oras si rar poate pe o poteca? Un city bike pentru distante scurte, roti de 28, viteze in butuc, ceea ce permiteaparatoare de lant, portbagaj si cos. Nu prea am cumparat biciclete de genul asta doar pentru ca nu am avut nevoie, deci nu pot sa iti recomand un anume magazin si model, dar macar stii dupa ce sa cauti.
Exemple:
https://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=23330
http://www.marosbike.ro/city-bike/bicicleta-kreativ-confort-2812-28-crem-2015-c.html (mai ieftina, dar fara viteze)
http://www.marosbike.ro/city-bike/bicicleta-citadinne-2834-28-gri-2015-c.html (ieftina, 6 viteze pe caseta)
Si mai sunt si altii ...
Prima varianta pare cam ce trebuie, dar putin cam scumpa. Daca nu gasesc altceva fac un efort si o iau pe aia, dar as prefera sa ma incadrez sub 1000 RON daca se poate.
Asadar, am cumparat-o. Marimea S. Ziua cadoului este peste vreo 2 saptamani, dar nu stiam cat de repede o primesc. Am asamblat-o si o tin ascunsa la serviciu. :tongue: Inca n-am umflat rotile si n-am mers pe ea.

Impresii:

Bune: Cadru OK, roti... OK sper, inaltime OK, pozitie pe ea OK, portbagaj in spate conform cerintelor, schimbator+butuc OK, aparatori lant excelente.

Rele:
- Este foarte fragila. Am reusit sa zgarii ghidonul in timpul montajului cu manerul unei chei. Tineam cheia in mana si am apucat simultan si de ghidon sa tin bicicleta dreapta. Nasol. Contactul cheii cu ghidonul s-a lasat cu o zgarietura de vreun mm, dar foarte vizibila. Practic, vopseaua neagra (ghidon, brat pedale, tija sa) este atat de fragila incat o pot zgaria si cu unghia daca apas mai tare!
- Filete proaste la ghidon. Am potrivit suruburile de 4 ori sa le fac sa intre drept pe filet si tot nu sunt convins ca am reusit.
- Frana din fata scartaie. O fi din cauza ca e noua, dar totusi... parca n-ar trebui sa scartaie.
- "Transmisia" este zgomotoasa. Foarte zgomotoasa. Zici ca-i rasnita.
- Clopotelul este o laba trista. Mi-e si jena cu el cat de prost este. Cred ca trebuie dat jos. Din nefericire, ma astept sa fie vopseaua zgariata sub el, ceea ce inseamna ca trebuie sa caut altul mai decent prin magazine.
- N-am reusit nicicum sa fac aparatorile sa stea drepte. N-au reglaj. Pur si simplu stau strambe indiferent ce le-as face.
 
Vopseaua este un finisaj și rezistența ei la uzură nu influențează fragilitatea biclei. În acest buget să zici mersi că nu se văd dungile de la vopsire cu pensula; anodizarea mai rezistentă la uzură costă mai mult.

Idem pentru materiale - ieftine și rezistă prost, nu forța filete fără rost.

Frâna e făcută să frâneze, nu să fie silențioasă.

Transmisia e o mecanică rudimentară și ieftină. Trebuie reglată (des) și lanțul uns cu ulei (nu WD-40; doar pe lanț se pune ulei). După primii 50-100km se "rodează" și nu mai zdrăngăne chiar așa. Dacă vrei precizie cu toleranțe mici în exploatare (și zgomot redus), componentele aferente cel puțin ar dubla valoarea biclei.

Soneria e un accesoriu inutil în trafic, că pe trotuare n-ai voie să circuli iar pe șosea nu o aud șoferii. Iar când ai o situație de urgență, ți-e mai important să folosești mâinile pentru a frâna/vira, nu să dai din clopoțel. Însă legal trebuie să o ai în dotare. Prin Kaufland poți găsi unele la câțiva lei.

Alte lucruri sunt mai importante: să-i vină bine doamnei, să ajustezi poziția șeii/ghidonului ca să stea mai comod (inclusiv să schimbi pipă/tijă șa/șa cu unele cu poziționări mai bune, chiar și 1cm mai în față/spate schimbă drastic postura și discomfortul), și să aibă curajul de a o folosi.

Nu uita de un U-lock zdravăn pentru a lega cadrul de garduri/rastele, nu folosi nici o formă de șufă spiralată trasă în plastic.
 
Last edited:
La asta transmisia e fixă, n-ai ce regla în afară de poziția roții din spate, care dă și întinderea. Lanțul ar trebui să țină ani buni în condițiile astea, probabil e doar neuns. Am avut ceva asemănător acum vreo 20 de ani (24", 3 viteze în butuc, SH din Germania) și n-am schimbat nimic la ea până a devenit mică.
 
Impresii:
C'est la vie. Nu exista ieftina si buna si devreme acasa, probabil unsa si cu cauciucurile umflate corect (vreo 3-4 atmosfere, dupa gust) o sa tina destul. Scartaitul franelor e de la saboti, e posibil sa se atenueze destul de repede, daca nu tot e bine, e un claxon excelent :smile:

Vezi ce faci cu suruburile alea la ghidon, ca daca le strangi prea tare ramai cu ghidonul in mana fix cand ti-e lumea mai draga si traversezi prin fata autobuzului.
 
Frana scartaie si cand nu e actionata. Roata pare sa fie centrata bine, doar ca unul din saboti atinge usor pe janta si scartaie. Nu mi-am dat seama cum/daca se regleaza.
 
Ce zici tu acolo am vazut si la biciclete de mii de euro. In ziua de azi economic vorbind calitatea nu este data de pret, ci mai degraba de cum a plouat la furnizor.
Sigur, in general calitatea e mai buna cand dai mai multi bani, dar exista exceptii notabile.
 
Back
Top