Eu n-am electrică, am doar un hardtail de aluminiu bine echipat, care împlinește vreo 6 anișori. Pentru că scopul meu e să fac mișcare, nu să ajung undeva. E singurul mod în care fac mișcare mai serios, și nu am timp și skills să merg pe Oușoru ca să mă dau cu bicicleta. Iar electric defeats the purpose of mișcare pentru mine. Plus că majoritatea prietenilor cu care mai ies sunt mai puțin fit decât mine, dacă ieșim în grup și aș mai avea și bicicletă electrică probabil ar da cu bolovani după mine

.
Dar am mai urmărit piața, și știu pe cineva care se dă cu electrice pe munte dar tot nivelul rachete (nu chiar 14k, doar 7k€). Asta cu MTB electrică și full sus până în $2000 e un vis foaaarte frumos, adică ori e electrică și atât (caz în care găsești ceva-ceva) ori e MTB full suspension fără motor; ambele... nu ajungi chiar la Santa Cruz, dar hardtails electrice abia încep pe la 2000€ (vorbim de groupset Shimano Altus și furcă coil la noroc). Full suspension entry level încep pe la 3000€ și cum ai văzut și tu, practic sky is the limit. Of course, prețul variază cu performanța și greutatea, la astea entry level uneori e greu să găsești greutatea agregatului pentru că probabil este peste 23kg (alea de top sunt în jur de 17kg). Altă chestie "faină" legată de greutate e că unii producători și magazine din Europa nu livrează ebikes către posibilii cumpărători din România (ex: Canyon) pentru că nu pot asigura transportul (fiind cu baterii, sunt considerate dangerous goods + fiind grele e și mai complicat și dacă livratorul lor nu le dă ceva utilizabil nu se chinuie - oricum e prea mică piața). Așa că pentru unele modele trebuie să iei din magazinele locale, care se întrec la adaosuri.
Altă problemă a mea cu bicicletele electrice (nu neapărat ieftine) în acest moment e că-s cam proaste și e cam junglă. La stilul multe motoare (Bosch?) care nu au certificare IP, te-a plouat cu ea și s-a dus naibii, nu mai ai garanție, ca la Tesla (cred că doar la ultima variantă de Bosch au reușit un IP54 la motor, dar depinde și de producătorul bicicletei să implementeze corect restul izolațiilor). Și partea și mai fun e că deja au scos țșpe versiuni și să înlocuiești motorul costă cât jumate de bicicletă, dacă găsești acel model pe undeva (că pe unele le cam vând doar la producătorii de biciclete). Și neexistând vreun standard la nimic, dacă se bușește ceva trebuie să înlocuiești cu piese de exact același model sau arunci bicicleta - cadrul e făcut specific pentru modelul ăla de motor, nu se potrivesc mounts de la unul la altul nici între versiuni diferite ale aceluiași model, nu se potrivește nimic. La fel la baterii, nu există standarde de prinderi și mufe, unele sunt specifice producătorului sau chiar modelului de cadru, că-s înglobate în cadru. La anul scot modelul următor, care nu mai seamănă, peste 2 ani dacă vrei să schimbi acumulatorul îți dai seama că nu mai ai cu ce, că producătorul nu mai vinde modelul ăla și te apuci să cauți celule cu litiu și să speri că poți face rebuild la acumulatorul pe care-l ai.
Așa că per total mie mi se pare o chestie de fiță prea mare, e peste pragul mei de fițe acceptate (și pragul meu e destul de sus, gen powermeter sau wireless dropper seatpost).