Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

  • Thread starter Thread starter L
  • Start date Start date
Evident am comparat mere cu mere: acelasi model de furca, service complet la ambele, seturile de piese de service furnizate de mine (au venit cu furcile), preturile respective sunt doar manopera. Si normal ca nu sunt furci cu arc, ca la alea nu se face service, se arunca si se cumpara ceva mai bun :dracu:
 
Da, erau chiar primii! Fun stuff, îi umpleau de praf pe primii concurenți în încercarea de a le face poze.
 
Bun, multumesc, am gasit vreo 3 cu mine, insa din pacate niciuna chiar cu mine in focus. :goofy:
Zi-mi unde ești, că mai sunt 4500 de poze pe care nu le-am pus :smile:)

Din păcate la grupuri nu prea aveam ce face, am încercat să fac refocus da' e complicat.

Dacă mai știi participanți, please share. Le-am dat și la organizatori un mail cu link-ul, dar n-au dat vreun semn. Facebook n-am, să-i contactez pe-acolo.
 
Last edited:
Zi-mi unde ești, că mai sunt 4500 de poze pe care nu le-am pus :smile:)

Din păcate la grupuri nu prea aveam ce face, am încercat să fac refocus da' e complicat.

Dacă mai știi participanți, please share. Le-am dat și la organizatori un mail cu link-ul, dar n-au dat vreun semn. Facebook n-am, să-i contactez pe-acolo.
Asta mare cu sigla Veranda Mall sorcova pe el :B
Dau si altora sa se caute. Multumim mult!
 
Unii au reușit să le facă altfel, că PE e mai de distracție, dacă nu ești între primii, care erau puși pe treabă.
Unii s-au și oprit la poză :smile: https://photos.google.com/share/AF1...?key=SzJCNGFUXzRHMzZZbUR1VGpTLTdETlp2Tk92X1BR

Acu singura chestie mai interesantă a fost povestea asta în 3 părți:

3R9A7283.jpg

3R9A7285.jpg

3R9A7289.jpg
 
  • Love
Reactions: Neo
Iar eu nu prea inteleg combinatia asta cu copiii la competitii. Mai ales cand le da lor startul primii. Inteleg ca se plictisesc si ca dimineata e uneori mai buna ca si vreme, dar se intampla des sa mai ramana atarnati pe traseu singuri sau cu parintii, incurca si risca sa se accidenteze cu aia pusi pe treaba de la inceput la fel cum risca sa se accidenteze si mai rau cu cei care participa si ei la un eveniment de genul ca li s-a parut misto sa se dea cu bicla prin Herastrau si pentru ca urca nu stiu ce pod sau deal gafaind au senzatia ca acum nimic nu ii mai poate opri.
 
Anul trecut am vazut un tip si o tipa care urcau pe bicicleta varful Ousorul. E o panta pe care nu am avut curajul sa urc cu motocicleta varului meu cand avea frana spate nefunctionala, de teama ca nu pot sa o mai cobor (doar cu frana fata). Si cum ma miram eu de o asemenea performanta, am intrebat cat de antrenati sunt de pot sa o faca. Raspunsul: Santa Cruz electrica. Chestiile astea sunt un fel de Rolls Royce, ajung la $14-15,000, nu am suficienti rinichi pentru asa ceva.

Dar mai devreme discutam cu cineva care are nevoie de o bicicleta MTB electrica nu foarte pretentioasa. Ideal pana in $2000, pret final (incl TVA) in Romania. Exista asa ceva? Full suspension, frane decente, cu care sa poti sa urci si sa cobori intreg Vf. Ousorul sau ceva similar. Nu e nevoie de autonomie de 100km, urcarea aia are 4-5 km, nu e nevoie sa vina cu o echipa de mecanici si 3 flight attendants blonde, ceva solid, fiabil si ieftin. Fara carbon. miahi , nu stiu de ce am avut impresia ca ti-ai luat electrica, poti sa confirmi si eventual sa povestesti de bune si rele despre ea? Am un prieten in Elvetia care are o electrica, dar nu iese cu ea de pe poteci asfaltate, zero experienta reala ca MTB.
 
Eu n-am electrică, am doar un hardtail de aluminiu bine echipat, care împlinește vreo 6 anișori. Pentru că scopul meu e să fac mișcare, nu să ajung undeva. E singurul mod în care fac mișcare mai serios, și nu am timp și skills să merg pe Oușoru ca să mă dau cu bicicleta. Iar electric defeats the purpose of mișcare pentru mine. Plus că majoritatea prietenilor cu care mai ies sunt mai puțin fit decât mine, dacă ieșim în grup și aș mai avea și bicicletă electrică probabil ar da cu bolovani după mine :D.

Dar am mai urmărit piața, și știu pe cineva care se dă cu electrice pe munte dar tot nivelul rachete (nu chiar 14k, doar 7k€). Asta cu MTB electrică și full sus până în $2000 e un vis foaaarte frumos, adică ori e electrică și atât (caz în care găsești ceva-ceva) ori e MTB full suspension fără motor; ambele... nu ajungi chiar la Santa Cruz, dar hardtails electrice abia încep pe la 2000€ (vorbim de groupset Shimano Altus și furcă coil la noroc). Full suspension entry level încep pe la 3000€ și cum ai văzut și tu, practic sky is the limit. Of course, prețul variază cu performanța și greutatea, la astea entry level uneori e greu să găsești greutatea agregatului pentru că probabil este peste 23kg (alea de top sunt în jur de 17kg). Altă chestie "faină" legată de greutate e că unii producători și magazine din Europa nu livrează ebikes către posibilii cumpărători din România (ex: Canyon) pentru că nu pot asigura transportul (fiind cu baterii, sunt considerate dangerous goods + fiind grele e și mai complicat și dacă livratorul lor nu le dă ceva utilizabil nu se chinuie - oricum e prea mică piața). Așa că pentru unele modele trebuie să iei din magazinele locale, care se întrec la adaosuri.

Altă problemă a mea cu bicicletele electrice (nu neapărat ieftine) în acest moment e că-s cam proaste și e cam junglă. La stilul multe motoare (Bosch?) care nu au certificare IP, te-a plouat cu ea și s-a dus naibii, nu mai ai garanție, ca la Tesla (cred că doar la ultima variantă de Bosch au reușit un IP54 la motor, dar depinde și de producătorul bicicletei să implementeze corect restul izolațiilor). Și partea și mai fun e că deja au scos țșpe versiuni și să înlocuiești motorul costă cât jumate de bicicletă, dacă găsești acel model pe undeva (că pe unele le cam vând doar la producătorii de biciclete). Și neexistând vreun standard la nimic, dacă se bușește ceva trebuie să înlocuiești cu piese de exact același model sau arunci bicicleta - cadrul e făcut specific pentru modelul ăla de motor, nu se potrivesc mounts de la unul la altul nici între versiuni diferite ale aceluiași model, nu se potrivește nimic. La fel la baterii, nu există standarde de prinderi și mufe, unele sunt specifice producătorului sau chiar modelului de cadru, că-s înglobate în cadru. La anul scot modelul următor, care nu mai seamănă, peste 2 ani dacă vrei să schimbi acumulatorul îți dai seama că nu mai ai cu ce, că producătorul nu mai vinde modelul ăla și te apuci să cauți celule cu litiu și să speri că poți face rebuild la acumulatorul pe care-l ai.

Așa că per total mie mi se pare o chestie de fiță prea mare, e peste pragul mei de fițe acceptate (și pragul meu e destul de sus, gen powermeter sau wireless dropper seatpost).
 
Back
Top