Presupunand ca lantul si pinioanele sunt neuzate foarte rau si ca sunt corect imperechate la numar de viteze, ca maneta si deraiorul sunt si ele pentru respectivul numar de viteze, atunci pui pe foaia mijlocie, dai pe pinionul mic, infiletezi maxim reglajul de la maneta si la fel la deraior, daca ai unul, desfaci surubul ce tine cablul si te asiguri ca merge corespunzator, asa, pe pinionul mic. Apoi tensionezi la mana si la bun simt cablul si strangi surubul la loc fara ca sa iti tensioneze mai rau. Verifici schimbarea si la nevoie mai tensionezi din cele doua reglaje ce le infiletasei la maxim. Daca sare peste pinon mare sau cade de pe pinion mic, atunci e clar ca mai reglezi din cele doua surubele H si L ce limiteaza cursa deraiorului. Daca nu reusesti asa in fel si chip, service unde iti pot spune daca sunt probleme precum uzura sau o piesa schimbata fara sa fie compatibila cu adevarat cu restul. Sa speram ca nu e cazul.
Sfat, cand pedalezi inapoi, daca agata sau scoate zgomot ca ar agata, inseamna ca lantul nu e perfect aliniat pe pinion si deci necesita reglaj, asta pentru a face linistit manevra acasa.
Sfat 2, nu regla cu bicla cu rotile in sus, deraiorul nu sta in pozitia normala si automat reglajul bun cu rotile in sus nu mai este bun cu rotile pe asfalt.
Cu furca nu iti face griji, risti sa iei bicla noua din magazin cu ea semiintepenita doar pentru ca atat poate.