Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Monitorizează HR și versiunea free, doar că nu-ți face analiză și programe de training pr HR. De fapt cred că am descoperit și de ce nu vrea Strava senzori de viteză pe roată, pentru că și indoors cycling (unde ar fi singurul input de viteză) e tot în versiunea pro :smile:.
 
Vreau bicicleta.

Cerinte obligatorii:
- sub 1000 lei, dar preferabil mult mai ieftina
- aparatori la roti, cu cat mai lungi cu atat mai bine
- min. 3 viteze
- sha lata si comoda
- cat mai solida, inclusiv jantele

Preferabil:
- sha cu arcuri foarte lata si foarte comoda
- amortizoare fata/spate
- ghidon inalt
- viteze in butuc
- aparatoare lant
- cos/portbagaj in spate
- SH, ieftina

NU vreau:
- cos in fata
- roti f. inguste, gen cursiera
- jante de aluminiu (cum imi pot da seama?)
- ghidon rasucit, pozitie aplecata, gen cursiera

De pe OLX am selectionat lista de mai jos, fara vreo ordine anume. Mentionez ca nu ma pricep deloc la firme/marci in domeniu. Rog pareri.

#1 aparatori ok, sha cu arcuri, amortizor fata, 7 viteze in butuc, shaua pare sa fie taiata, cam scumpa
https://www.olx.ro/oferta/vand-urgent-bicicleta-prochete-pe-28-ID8ky5L.html

#2 aparatori ok, amortizoare fata/spate, ceva mai ieftina, pare fragila
https://www.olx.ro/oferta/bicicleta-barbateasca-aluminiu-ID8stJP.html

#3 aparatori roti ok, sha lata, amortizor fata, viteze in butuc (nu spune cate), n-are aparatoare lant
https://www.olx.ro/oferta/vand-bicicleta-prophet-fabricata-in-germania-ID8rqt9.html

#4 aparatori ok, butuc 7 viteze, accesorii diverse
https://www.olx.ro/oferta/bicicleta-winora-belgia-ID8qmXw.html

#5 aparatori roti, amortizoare, pare solida, shaua nu-mi place
https://www.olx.ro/oferta/vand-bicicleta-ID8u9xl.html

#6 aparatori ok, amortizor fata, sha cu arcuri dar nu-mi pare stralucita, cam multe viteze, nu-mi plac pedalele
https://www.olx.ro/oferta/bicicleta-bocas-originala-ID8opm3.html
 
Orice bicicleta in stare buna si cu viteze in butuc e OK pentru ce vrei tu. Seaua e la noroc, te poti intelege cu ea sau nu, nu exista sea universala pentru ca nu exista fund universal (ieri am dat o tura cu o bicicleta din garaj ca a mea era la frate-meu la un concurs; dupa 4 km injuram ruseste).
La jantele de aluminiu dublu capsate nu e nici o problema, de fapt nici la cele mai chioare, daca mergi in oras si nu faci trick-uri sarind garduri cu bicicleta. In rest, ai uitat criteriul esential: marimea cadrului. Nu sunt universale, iar pe un cadru mare sigur nu o sa poti sa mergi.

Vezi ca bicicletele de genul #5 sunt nasoale, o parte prea mare din ce impingi in pedale se risipeste in arcul ala de suspensie care nu e blocabil. Pedalele de la 6 sunt chiar ok, nu aluneca picioarele aiurea pe ele precum la #1, spre exemplu.

#4 pare ok daca e in stare buna si functioneaza tot ce e pe ea.
 
Toate fiind din Braila, o sa probez inainte sa cumpar, bineinteles.
Nu stiu ce inaltime a cadrului imi trebuie, dar nu cred ca un cadru prea mare ar fi o problema. Motocicleta pe care m avut-o era una din cele mai inalte.
Ce sunt jantele dublu capsate si cum le recunosc?
 
Daca motocicleta era printre cele mai inalte sper ca ai si ouale de diamant, legatura e fix nici una. Pe bicicleta trebuie sa ajungi la pedale, daca ai cadrul prea mare nu o sa ajungi la ele indiferent cat mai slefuiesti din diamantele alea. Sau mergi fara sea, mai scazi cativa centimetri.
 
Marimea cadrului nu-i scrisa la nici unele. De unde sa stiu ce marime imi trebuie? Pe bicicletele comuniste ale parintilor (marime unica, cred) mergeam ok.
 
Săptămâna trecută mă sună un coleg că ar vrea să împrumute bicicleta mea câteva zile (mai țin bicicleta la serviciu). A doua zi îmi zice că s-a lămurit, nu încape pe ea. E cu vreo 15 cm mai înalt ca mine și cadrul e S, n-a reușit deloc s-o seteze cât să stea comod.
 
Deci tu vrei o bicla mai mult de oras, asa e?
Eu te-as trimite catre #6, mecanica e f.f.Ok (daca mai si functioneaza corect), jantele nu sunt capsate dar dupa "umar" par duble.
Saua, daca nu te impaci cu ea,o schimbi la prima ocazie cind baga Wittkop la Lidl. BTW, o sa foarte lata o sa fie de fapt pain in the ass pe bune.
La biclele ochite de tine vad ca mecanica e trecuta cu delicatete sub tacere, biclele sunt pozate intentionat din partea ailalta...
Marimea cadrului o alegi ca aici: http://www.bikexpert.ro/articole-utile/cum-aleg-corect-marimea-bicicletei
 
Important e cand stai peste cadru, sa poti indoi putin genunchii si sa nu atingi cu diamantele de tubul de sus. Motivul e simplu, cand cobori de pe ea, in special in situatii de urgenta, nu vreo sa iti fisurezi nimic lovindu-te se cadru. Si nu face ca multi, sa iti spui ca vei fi atent si nu vei avea niciodata nevoie sa te dai jos urgent, fara sa mai ai timp sa te apleci!
Inaltimea si marimea in vreun sistem standardizat a cadrului sunt irelevante la ce optiuni ai dar proba de care zic este esentiala din punctul de vedere prea mare.
Prea mic probabil ai sa te prinzi, dar in functie de cat te-ai dat si mai ales cat te-ai dat corect, te prinzi mai usor. Posibil sa iei una mica si sa te prinzi 4 ani mai tarziu cand iti iei una corespunzatoare tie intrebamdu-te, cum de ai mers inainte pe "piticanie".
Un ghidon inalt nu este musai bun, dar e comod. Ai grija sa nu fie prea departe, stand aplecat inseamna necesar de forta si anduranta mai mare pe brate si o sa mai ergonomica, dar in acelasi timp un ghidon aproape inseamna o pozitie dreapta ce va duce mai multe socuri in spate, daca nu te ridici din sa la timp. Un ghidon prea aproape dar jos poate insemna incomodare la genunchi.
Saua trebuie sa fie in general cat mai ascutita. Nu mergi pe scuter si nici nu stai pe canapea la TV. Te freci intre picioare de o sa lata si impingi cracanat asta inseamna tensiune mare pe genunchi si glezne. Saua o iei prin incercari iar ceva aparent tare nu este neaparat dureros cu conditia ca sa fie potrivita oaselor tale. Oasele acelea sunt concepute sa stea pe chestii tari, acum 2000 de ani nu avea nimeni canapele cu gel si memorie. Inaltimea seii trebuie sa iti permita sa tii piciorul cat mai intins (in general poti incepe prin a pune saua la inaltimea soldurilor) iar ideal este ca atunci cand ai pedala maxim in fata, proiectia varfului genunchiului sa pice pe pedala. Cel mai mare efort il depui cu picioarele si vrei sa fii cat mai eficient mai ales ca probabil ca nu vrei ca pedalatul sa fie un chin continuu. Doar dupa ce ai gasit bicla cu cadrul sa nu te loveasca si pui saua la inaltimea ptrivita, verifici restul detaliilor legate de pozitie.

Nu te grabi intr-o achizitie a unui model pe care descoperi ulterior ca nu iti vine bine. Va fi chinuitor. Si nu compara nimic cu biclele de odinoara (Pegas, Tohan).


 
#3 s-a dat
#4 am vazut-o; cu exceptia schimbatorului de viteze care mi-a placut, nimic impresionant la ea; mi s-a parut si cam inalta, dar n-am reglat nimic la fata locului.
#6 o vad diseara
La restul n-am sunat.
Intre timp a mai aparut #7
 
Ce vremuri, cand inainte de BAC-ul scris la romana am mers cu tine Mariuse sa invat sa merg cu bicicleta. M-a apucat nostalgia... :smile:

PS: nici acum, dupa 17 ani, nu stiu sa merg cu bicicleta :goofy:
 
Aparent ... eu zic ca da. Dar nu o luati in serios.
Si pentru ca e pe thread-ul de biciclete, am cumparat o remorcuta (pentru bicicleta, din cauza unui fiu aparut acum o saptamana) . Cu toate ca pretul a fost mic (150ron) e murdara si decoloarata pe textile. Are cineva vreo idee unde o pot spala/igieniza?
 
Am luat #6 (pagina pe olx nu mai este).
De ce mi-era frica n-am scapat: ajustarea vitezelor.
Am ajustat limita minima/maxima dar nu-mi iese alinierea pe pinioane. Vad doar reglajul tensiunii cablului la maneta. Daca strang prea tare, nu coboara pe pinionul mic. Daca las prea larg nu urca pe cel mare. Exista o pozitie intermediara in care coborara pe cel mic "dupa o vreme" si face zgomot pe cel mare sau sare intre el si urmatorul. Cum rezolv?
 
Back
Top