Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

Pe un set de Shimano SLX am dat 60 de lei la Playbike cand erau ramase pe stoc la pret vechi. Daca e nevoie schimba si manetele, Avid FR5 pentru pret si FR 7 pentru cunoscatori. In general e prima chestie pe care o schimb la orice bicicleta cu frane chinezesti, uneori e singura chestie pe care o schimb.
 
Imi recomandati niste anvelope faine de MTB? Important sa fie rezistente la maltratat pe tot felul de off-road-uri si noroaie si la intepaturi de pietre ascutine, spini, etc.
 
Nu exista anvelope universale, depinde ce vrei sa faci. Pentru forestiere rapide Continental Race King sau X King, pentru ceva mai serios Mountain King, iar pentru cazurile extreme pe bicicletele full-suspension am pus Trail King de 2.4".

Pentru noroi trebuie mai inguste si cramponate, pentru pietre (pietris mare sau stanci) ceva cat mai lat, pentru viteza ceva ingust (sunt mai usoare), pentru comfort balon cat mai mare, mai ales daca nu e full-suspension, asa ca trebuie sa te adaptezi in functie de situatie. Sau sa mergi pe X king sau Mountain King de 2" sau 2.2" ca varianta care incearca sa acopere cat mai mult.

Eu am acasa pentru bicicleta mea vreo 4-5 tipuri de cauciucuri, inainte sa plec undeva aleg un set si le montez. Rareori am 2 iesiri consecutive cu aceleasi cauciucuri, mai ales daca imi mai ia bicicleta frate-meu la vreun concurs.

Pentru protectie la pene exista doua solutii care pot fi combinate pentru rezultate mai bune: seriile Protection (la Continental asa se numesc, altii au alte nume) si lichidul anti-pana bagat in camera. Nici una din ele nu acopera 100%, combinatia se apropie cat de cat, dar o camera noua de rezerva in gentuta de sub sea e priceless pe coclauri.

La un concurs frate-meu a facut pana, apoi pana la camera schimbata, apoi i-am dat camera mea de rezerva cu care a facut explozie si a ajuns la finish pe jos impingand bicicleta. A fost a doua oara cand a ajuns la finish pe jos cu explozie, camera si cauciuc distruse, combinatie de mers tare la vale si greutate cam mare a ciclistului pe bicicleta hard-tail (a lui), la denivelari mari sau saritori face poc. Am observat ca el face pene mult mai des decat mine folosind aceleasi cauciucuri si camere, doar ca are 30 kg in plus.
 
Last edited:
X King am de vreo 2 ani si au fost chiar OK all-round. Ma gandeam sa incerc Mountain King tot asa ca bune la toate. Nu-s profesionist si nu ma duc la concursuri, e doar for fun, sa am cinspe cauciucuri mi se pare overkill. Normal ca am camera de schimb si chit de pene.
 
MK e specializat, vei vedea o degradare a performanței față de XK. E mai bun pe față pentru aderență/control în anumite tipuri de teren (preponderent pe coborâri accidentate); mie nu mi-a plăcut că nu are dispunerea uniformă a crampoanelor ca XK, și atunci la anumite înclinări în curbe nu are aderență. Pe anumite tipuri de teren are drag mai mare decât XK.

Rămâne valabil ce-a zis Adi - cauciucuri specializate pentru teren (noroi, zăpadă, pietre, șosea, mix), chiar diferite pe față și pe spate. All-around e X-King, decent la majoritatea cerințelor (mai puțin la noroi foarte lipicios, se compensează parțial prin balonaj mai mic), e și varianta cu Protection pentru rezistență mai bună la pană, dar nu infailibilă.
 
Tubeless anyone? Ce a pățit un coleg cu roată Shimano Ultegra, de la sealants (lichid no flat). În jurul valvei s-a făcut crăpătură, am băgat o șurubelniță în ea, intră ca în lemn de balsa, aluminiul e terminat complet. Nu se știe de la care din sealants (a încercat mai multe în timp), dar doar la una din roți s-a întâmplat.

2016-07-18 18.29.55.jpg 2016-07-18 18.30.04.jpg
 
Deja există prototipul, l-aţi văzut în clip. Mai departe, D-zeu cu mila.
Despre partea pecuniară... era doar un pretext pentru a posta.
 
Noh, ca un follow-up, am ascultat de o recomandare si mi-am luat niste Schwalbe, si anume Hans Dampf Evo SnakeSkin TrailStar 29x2.35" pe fata si Nobby Nic Evo Double Defense PaceStar 29x2.25" pe spate de pe un site numit bike-discount.de Sunt foarte multumit si de site si de cum se comporta. :smile:
 
Scumpe pentru ce oferă. Cât de nostalgic aș fi după un Pegas de 1200, cu șa lungă, acum n-aș da banii pe așa ceva, mai ales că modelul doar aduce aminte de cel vechi.
 
Noile Pegas sunt niște chinezisme cu design inspirat din bicicletele de odinioară. Nici originalele n-au fost cine știe ce de performante sau de bine gândite, nici astea noi.
 
Eu stiu ca le sudeaza loco. Ar fi tragic sa fie PRC. :frown: Acel Pegas cu sa lunga a fost bicla dupa care am plans o copilarie intreaga si n-am avut-o. Desigur ca ma dadeam cu una din vecini. Cel mai mult imi placea cum te dadeai pe spate cu ea daca te asezai prea in spate pe sa. Puneam picioarele in pamant si imi zbura bicicleta de sub fund. Eh, frumoase vremuri. :smile:

Apropo, s-or mai gasi d'alea originale la okazii?
 
Last edited:
Se mai găsesc, dar dimensiunile nu au fost gândite pentru plăvani, ci pentru pekinezi și puști. :biggrin: Oricum, erau suficient de rezistente (dar grele pentru dimensiunile lor, că țeava era țeavă, nu lipia tipului care le știe pe toate), având în vedere că le călăream zi lumină, numai prin drumuri desfundate și au ținut ani de zile. Nici măcar un MTB mediu nu ține atât.
 
Ups. Am uitat ca dimensiunile calaretului se modifica odata cu inaintarea in varsta. :biggrin: Totusi eu am dimensiuni absolut normale in ciuda alimentatiei nesanatoase. Da. :smile:
 
Cel mai mult imi placea cum te dadeai pe spate cu ea daca te asezai prea in spate pe sa. Puneam picioarele in pamant si imi zbura bicicleta de sub fund. Eh, frumoase vremuri. :smile:
O poti face cu orice MTB decent* daca o pui pe foaie mica, pinion mare si apesi serios pe pedala. Cel mai enervant e cand urci un deal si se intampla asta fara sa vrei, doar din cauza pantei :frown:

* la care nu se rupe lantul cand faci asta si care are un raport subunitar de transmisie, gen foaie de 26 si pinion de 34. Mie imi iese cu foaia de 32 si pinion de minim ~25, dar fortezi mai tare.
 
Back
Top