La început warlock-ul şi hunter-ul duc lipsă de pet puternic (hunter-ul nu are pet până la lvl 10), dar îşi revin pe parcurs bine de tot, mai ales dacă alegi un build bazat pe pet. Nu degeaba boţii de farmat sunt hunteri toţi. Sunt o grămadă de situaţii în care solo ori bagi pet-ul la înaintare şi fugi înainte să se prindă cineva după ce ai lootat chestul din zonă sau mai ştiu eu ce (foarte util la mining/herbalism când concurezi cu alţi farmeri în zonă - pet-ul ia şi ţine aggro în timp ce tu îţi desfăşori activităţile lucrative liniştit
), ori mai dai un heal, două. La warrior ai puţine posibilităţi de exemplu. Dacă nu ai unul dintre skill-urile de 30min cooldown gata de folosire singura şansă e să mergi la noroc şi să speri că vei putea da un hamstring/piercing howl, fuga, bandage, healing potion etc.
Cât despre mai multe caractere, eu de exemplu am început cu un paladin, la fel ca şi în beta cu miahi, unde ne întrebam de ce el are charge şi eu nu, de ce eu am heal şi el nu, chestii de-astea.
La nivelul 40, paladinul intră într-o criză, nemaiavând skill-uri care să îi mărească damage-ul şi fiind dependent de gear la fel ca warrior-ul. Aşa că la lvl 40 am început un priest, care face mai mult damage per second pe single target (făcea, anyways) şi poate să fie şi healer principal într-o instanţă, deci te caută lumea pentru questuri de grup. Atunci ideea ca un paladin să nu facă damage melee mai deloc era o aberaţie totală, pentru că toată clasa a fost marketată ca un holy warrior, când de fapt a fost de la început un priest în cu armură şi shield.
Problema cu mai multe caractere vine din factorul random. O să ai multe situaţii în care îţi vei dori să fi fost prezent cu "celălalt caracter" acolo. Plus sistemul de attunement pentru heroics. Acum situaţia e mai blândă, pentru că scoţi mai rapid item-uri din pvp, factorul random la class drops (în Molten Core/Blackwing Lair de exemplu fiecare clasă avea câte un drop separat) de când cu AQ a scăzut imens, acum la boşi pică un item multi class, care se schimbă la un NPC cu ce item ai nevoie etc.
Majoritatea începeau un alter ego online atunci când caracterul principal aflat într-o ghilda de raiding era deja destul de bine îmbrăcat şi interveneau run-urile din care nu îţi ieşea nimic (decât poate puncte DKP, care şi astea se pierdeau o dată cu schimbarea instanţei de raid, multe ghilde având sisteme de puncte separate pentru fiecare instanţă), plus că se simţea nevoia câteodată de o clasă mai năpăstuită de soartă.
Hmm, am scris cam mult din amintiri.