Din păcate nu am avut timp prea mult de pkpk (player kill), fiind prea ocupat cu farming/grinding/quests în Azshara.
Modul de atribuire al punctelor de contribuţie nu îl ştiu deloc aşadar.
Vineri eram în trecere în Southshore, zonă cunoscută pentru raid-urile repetate ale hoardei, în general oraşele alianţei fiind foarte uşor de cucerit, spre deosebire de cele ale hoardei, unde la apărarea oraşului nu e necesar să intervină nici un player (gărzile de 5 ori mai numeroase şi structura de fortăreţe făcând cucerirea un calvar, dacă nu o imposibilitate), şi se duceau bătălii între 50 de jucători de fiecare facţiune. Latenţă de 2 secunde în medie, plus timpul de 10-15 secunde de la intrarea în câmpul vizual pentru a se încărca toate modelele. Cu alte cuvinte, pierdere de timp, clar, cel puţin pentru mine, care eram în condiţiile astea un fel de Advanced target dummy.
Plus că pe lângă jucătorii hoardei, gărzile din Tarren Mill ne alergau până aproape de SS.
Pe de altă parte însă, ieri am fost în Stranglethorn Vale pentru un quest şi am dat peste luptele de gherilă bine-cunoscute celor care au vizitat vreodată zona, mai ales că odată cu patch-ul Gurubashi Arena a devenit un punct de interes la miezul nopţii. De altfel acolo am avut cea mai faină experienţă pvp de până acum. E drept că hoarda ne-a cam bătut, însă tot am făcut 30HK (Honorable Kills) în o oră. Motivul pentru care nu am avut succes acolo a fost lipsa totală a jucătorilor de peste lvl 50 în zonă.
Hoarda venise însă pregătită în sensul ăsta.
Totul s-a mişcat extrem de bine, cu probabil maxim 40 de jucători în toată lupta pe parcursul ei.
Revanşa ne-am luat-o în Darkshire, unde probabil se aşteptau sa aibă acelaşi succes ca şi în STV.
Concluzia e că deşi nu am fost niciodată adeptul luptelor pvp (asta pentru că în general se desfăşoară între părţi inegale), consecinţa firească fiind performanţele mele slabe în astfel de lupte (muream cu mana full, paladin fiind), cu ajutorul ghildei am evoluat în domeniul ăsta şi am început să prind gustul luptelor player vs player, care sunt distractive la extrem dacă le faci cu amici, chiar dacă probabil nu voi ajunge niciodată să am acces la recompensele cu care te îmbie Blizzard pe site.
Ca părere personală despre sistem şi rewards, cred că va încuraja aceleaşi tactici ca şi la leveling, unde deşi un mob de nivel apropiat îţi acordă xp mai mult, e mult mai uşor de făcut grinding (xp din omorât mobi pe perioade îndelungate în zone în care rata de respawn permite "lucrul" fără întrerupere) pe mobi de 6-8 nivele mai mici. Mor mai uşor şi sunt şanse mai mici să fii luat prin surprindere de un add sau mai mulţi). Cu toate astea, e posibil ca din cauza câştigului din ce în ce mai slab de puncte din doborârea repetată a unui adversar să elimine din discuţie valabilitatea teoriei de mai sus, rămâne de văzut.