Un mic review la Mondeo mk5 după rotunda cifră de 20000 mile (32000km).
Utilizare
Am condus multe mașini de prin 2003 de când am permisul, dar au fost din clasa compactă maxim. Asta este altceva. Mult mai confortabilă, poți face călătorii relativ lungi fără să te ia durerile de șale. Asta în limita rezervorului de 60l (fără spărgător de val, aka bâldâbâc la fiecare parcare), care, în cazul de față, prin cuplarea cu un motor de 2l biturbo diesel ce dezvoltă 210CP oferă o autonomie maximă de aproximativ 800km.
Transmisia automată (nu există opțiune de cutie manuală pentru monitorizarea asta) în șase trepte +1 cu dual dry clutch (unul pentru 1-3-5 şi altul pentru 2-4-6) este decentă în mod D şi nu prea rea în mod S (sport). Schimbă fluid şi aproape imperceptibil.
Gabaritul poate fi o problemă, nu numai la parcare. Dar m-am obișnuit relativ repede cu el, iar ținuta de drum este impecabilă.
Ca o notă personală, sunt convins că mașina asta în special are suspensie ceva mai tare decât default, pentru că nu se simte a barcă precum cea cu care am făcut drive test. Este foarte bine plantată pe șosea indiferent de condițiile de drum şi foarte stabilă în curbe.
Lane assist şi limitatorul de viteză şi cruise control sunt chestii care par mofturi, dar transformă o călătorie într-o plăcere pentru că nu mai stai cu ochii înfipți în vitezometru.
Habar n-am cum este să mergi în spate, dar are loc suficient să te întinzi confortabil, chiar dacă persoana din fața are scaunul multicel dat în spate.
Una peste alta se simte ca un Focus mai mare, la fel de precisă pe drum şi în viraje. Sincer, aș fi vrut AWD sau RWD, dar soluția lor de torque vectoring transmite satisfăcător toți caluții la roțile din față.
Întreținere
Nu-i ieftină. Prima revizie la 20000 mile, £350. Două cauciucuri față, alte £400 cu tot cu montaj. Taxa de drum încă vreo £135. Asigurare £738 pe an (echivalent CASCO). Cea mai mare cheltuială rămâne oricum combustibilul, dar consumul excelent o face foarte convenabilă.
După remap (£400 cu bluefin), mă aștept să mai scadă consumul puțin, iar drumurile prin oraș le voi limita şi mai mult (am reușit un consum de 20l/100km pentru că a fost prea fun la început). Probabil următoarea investiție va fi în modificări la frâne apoi trebuie rezolvată insonorizarea, care deși este mai bună ca la Focus tot lasă de dorit.
Una peste alta, trebuia să fac maxim 9000 mile într-un an și-am făcut aproape 20000, dar nu regret nimic.
Restul
Nu comentez la aspectul exterior pentru că asta ține mult de preferințele fiecăruia. Mie îmi place mult de tot așa cum a venit stock, dar tot vreau să o colantez pentru că deja a început să-i sară vopseaua de la pietricele (inevitabil). Cea mai inutilă chestie posibilă este sunroof panoramic, dar cei care au mers cu mine au spus că le place. Mie îmi place în sensul că mașina nu pare scăpată în smântână complet și-i dă un aspect mai fain, dar nu o conduc cu chase camera deci da.
Farurile adaptive LED sunt absolut bestiale și merită banii. Atâta doar, se mișcă stânga dreapta cu volanul doar în mod auto. Iar modul auto analizează când şi unde bagă faza lungă şi de multe ori e țăran. Dar lumina şi modul în care o împrăștie fac drumurile de noapte o plăcere.
Portbagajul este încăpător dar în funcție de cine mai este în mașină poate deveni insuficient
Finisajele sunt ok, cu excepția zonelor negru lucios care deja au zone mătuite. Inevitabil.
Sistemul audio zice direct fără upgrades pentru că prin el trec toate. Inclusiv clima, sistemul de senzori de parcare şi pentru parcare automată. Încă nu am găsit o soluție, dar o caut pentru că Sync este un jeg oribil.