Vreau masina. Ce masina vreau?

Radeti voi radeti dar la masina mea e cunoscut faptul ca spatele e mancat in aprox 20-30 kKm. Si e doar tractiune spate. E declarata si stiuta si acolo unde turcii sunt departe. Sunt multe modele care utilizeaza intensiv sistemul de franare pentru imbunatatirea tractiunii, simularea de LSD si tot asa.

Neo, am de vanzare un powerbox de la BlueSpark cu control atat pe injectie cat si pe admisie. Am listingul pe ebay: http://r.ebay.com/uhz3ON si voi suporta eu costul reprogramarii pentru modelul tau si eventual si cabluri daca nu sunt compatibile. Nu am pus mana pe niciun dyno si nici un am vrut sa ma las doar pe senzatia obtiuna ca deh, poate ma insel, asa ca am facut teste de 0-100 si am comparat cu diferite motorizari ale aceleasi masini. Sa zic ca am avut castig undeva pe la 35-45 CP.
 
In ziua de azi masinile de serie nu prea au rezerve la fiabilitatea componentelor din motive de cost competitiv.
Cat despre componentele care nici macar nu sunt cuprinse in garantie, ce sa mai zic.
 
Last edited by a moderator:
Am vazut chiar ieri prin oras un Mercedes C220 fabricatie 1994 ce l-am detinut taica-miu acum ceva vreme. M-a bucurat nu doar sa-l vad pe sosea ci si din prisma faptului ca arata intact in continuare. Sunt convins ca si functioneaza fara probleme. O masina cu adevarat fiabila si usor de intretinut mai ales la ora actuala. Am banuiala ca modelul 2014 nu se va ridica niciodata la aceste standarde.
 
Da, din pacate Mercedesc scade standardele ca sa intre si in piata de masini ieftine. Clasele A si B, A-ul are si motoare Renault.
 
Focus RS e in alta galaxie a preturilor. Asta din cauza componentelor.
Tuningul poate duce la surprize neasteptate pentru buzunar. Nu obligatoriu totusi.
Si iar nu inteleg de ce tunezi acea masina. Mai multa putere inseamna consum mai mare. Consum mai mare inseamna caldura mai multa, uzura mai mare, pe scurt.
Daca vrei performanta cu orice pret, schimba masina, ca nu caii putere fac minuni fara caroserie, suspensii si multe altele.
Numai că nu-i așa. Focus RS varianta de bază este £31250, Mondeo meu a fost £32000 după o reducere de £4000. Sunt fix din aceeași categorie de preț, nu din aceeași categorie de mașini.

Tuningul scade consumul dacă ai un stil de condus potrivit. Consumul și uzura sunt chestii pe care le poți controla ca șofer dacă nu conduci ca un puștan abia ajuns la pubertate. Iar mașina mea are pachetul sport, care nu este doar estetic (suspensii ușor întărite VS Mondeo stock, frânele ușor mai mari - mașina are 1550kg, deci cam la fel ca un Focus mk3, dar are discurile de frână mai mari decât cele de la Focus ST :smile:).

Este vorbe despre îmbunătățit consumul la drumuri lungi - deja ia rezonabil de puțin dacă nu mă dau la ea - și rezervă de putere pentru atunci când este nevoie - nu că ar fi musai nevoie. Plus nerding. Complet subiectiv.

Pai tunerii din toată lumea se jură cu mana pe inimă că scade consumul semnifcativ după tuning. Eu mi-as mai face griji pentru ambreiaj și sistemul de răcire, proiectate pentru 90 de cai și forțate deodată sa suporte 120. Gen! :biggrin:
Cutia de viteze este cu dublu ambreiaj, dry clutch, sunt separate pentru 1-3-5 și 2-4-6. Sunt convins că nu are probleme în a duce 240BHP pentru că aceeași cutie ca a mea duce în spate varianta motorizată pe benzină cu motorul de ST 2l 240BHP :smile: Despre frâne am scris mai sus, sunt suficiente deși mă uitam la niște kituri cu discuri striate. Pentru că se poate.

Radeti voi radeti dar la masina mea e cunoscut faptul ca spatele e mancat in aprox 20-30 kKm. Si e doar tractiune spate. E declarata si stiuta si acolo unde turcii sunt departe. Sunt multe modele care utilizeaza intensiv sistemul de franare pentru imbunatatirea tractiunii, simularea de LSD si tot asa.

Neo, am de vanzare un powerbox de la BlueSpark cu control atat pe injectie cat si pe admisie. Am listingul pe ebay: http://r.ebay.com/uhz3ON si voi suporta eu costul reprogramarii pentru modelul tau si eventual si cabluri daca nu sunt compatibile. Nu am pus mana pe niciun dyno si nici un am vrut sa ma las doar pe senzatia obtiuna ca deh, poate ma insel, asa ca am facut teste de 0-100 si am comparat cu diferite motorizari ale aceleasi masini. Sa zic ca am avut castig undeva pe la 35-45 CP.
Bluefin de la Superchips este doar OBD II și prefer momentan să nu umblu prin mățăraie prea mult. De asemenea, motorul meu nu este în lista celor de la Bluespark, din păcate.
 
Aceeasi gama de pret nu insemna mare branza in ziua de azi. Marketingul si nisele de piata fac pretul si categoriile sa varieze de la producator la producator.
Pe de alta parte, e normal sa ai franele dimensional mai mari cand ai greutate totala mai mare, la fel cum este si normal ca motorul sa fie dimensionat conform greutatii totale. Dar discutia e lunga, legata atat de greutate, cat si despre distributia greutatii, anvelope, etc.
 
Neo, daca poti face smecheria prin OBDII atunci mergi pe el in mod cert. In cazul meu spre exemplu nu se putea fara modificare fizica la nivel de ECU pentru deblocarea protectiei in primul rand. De aceea initial am zis powerbox. Acum tind sa ma risc sa magaresc ECU, parca suna mai interesant 300 CP. Evident, "politista" care sta de cele mai multe ori in dreapta va mentine caii utilizati sub 100 in cele mai multe cazuri dar cum ziceai, e placut pentru acele 0.5% din dati cand ai 5km liberi in fata pe drum drept si vrei sa vezi cum face cand actionezi cel putin jumatate din cursa acceleratiei :smile:
 
Eu m-as asigura inainte de asta de trenul de rulare in totalitatea lui. Asta poate face diferenta intre a sta pe sosea sau ... nu. Dar per total e o investitie mai mare.
 
Eu m-as asigura inainte de asta de trenul de rulare in totalitatea lui. Asta poate face diferenta intre a sta pe sosea sau ... nu. Dar per total e o investitie mai mare.

Este fix același de la monitorizarea benzină 2l 240cp cu suspensie mai sport. Nu pricep ce mi-aș putea dori mai mult.
 
Last edited by a moderator:
Vrea cineva o Skoda Fabia? :smile:
 

Attachments

  • P2180009.jpg
    P2180009.jpg
    213.2 KB · Views: 27
Un mic review la Mondeo mk5 după rotunda cifră de 20000 mile (32000km).

Utilizare
Am condus multe mașini de prin 2003 de când am permisul, dar au fost din clasa compactă maxim. Asta este altceva. Mult mai confortabilă, poți face călătorii relativ lungi fără să te ia durerile de șale. Asta în limita rezervorului de 60l (fără spărgător de val, aka bâldâbâc la fiecare parcare), care, în cazul de față, prin cuplarea cu un motor de 2l biturbo diesel ce dezvoltă 210CP oferă o autonomie maximă de aproximativ 800km.

Transmisia automată (nu există opțiune de cutie manuală pentru monitorizarea asta) în șase trepte +1 cu dual dry clutch (unul pentru 1-3-5 şi altul pentru 2-4-6) este decentă în mod D şi nu prea rea în mod S (sport). Schimbă fluid şi aproape imperceptibil.

Gabaritul poate fi o problemă, nu numai la parcare. Dar m-am obișnuit relativ repede cu el, iar ținuta de drum este impecabilă.

Ca o notă personală, sunt convins că mașina asta în special are suspensie ceva mai tare decât default, pentru că nu se simte a barcă precum cea cu care am făcut drive test. Este foarte bine plantată pe șosea indiferent de condițiile de drum şi foarte stabilă în curbe.

Lane assist şi limitatorul de viteză şi cruise control sunt chestii care par mofturi, dar transformă o călătorie într-o plăcere pentru că nu mai stai cu ochii înfipți în vitezometru.

Habar n-am cum este să mergi în spate, dar are loc suficient să te întinzi confortabil, chiar dacă persoana din fața are scaunul multicel dat în spate.

Una peste alta se simte ca un Focus mai mare, la fel de precisă pe drum şi în viraje. Sincer, aș fi vrut AWD sau RWD, dar soluția lor de torque vectoring transmite satisfăcător toți caluții la roțile din față.

Întreținere
Nu-i ieftină. Prima revizie la 20000 mile, £350. Două cauciucuri față, alte £400 cu tot cu montaj. Taxa de drum încă vreo £135. Asigurare £738 pe an (echivalent CASCO). Cea mai mare cheltuială rămâne oricum combustibilul, dar consumul excelent o face foarte convenabilă.

După remap (£400 cu bluefin), mă aștept să mai scadă consumul puțin, iar drumurile prin oraș le voi limita şi mai mult (am reușit un consum de 20l/100km pentru că a fost prea fun la început). Probabil următoarea investiție va fi în modificări la frâne apoi trebuie rezolvată insonorizarea, care deși este mai bună ca la Focus tot lasă de dorit.


Una peste alta, trebuia să fac maxim 9000 mile într-un an și-am făcut aproape 20000, dar nu regret nimic.

Restul
Nu comentez la aspectul exterior pentru că asta ține mult de preferințele fiecăruia. Mie îmi place mult de tot așa cum a venit stock, dar tot vreau să o colantez pentru că deja a început să-i sară vopseaua de la pietricele (inevitabil). Cea mai inutilă chestie posibilă este sunroof panoramic, dar cei care au mers cu mine au spus că le place. Mie îmi place în sensul că mașina nu pare scăpată în smântână complet și-i dă un aspect mai fain, dar nu o conduc cu chase camera deci da.

Farurile adaptive LED sunt absolut bestiale și merită banii. Atâta doar, se mișcă stânga dreapta cu volanul doar în mod auto. Iar modul auto analizează când şi unde bagă faza lungă şi de multe ori e țăran. Dar lumina şi modul în care o împrăștie fac drumurile de noapte o plăcere.

Portbagajul este încăpător dar în funcție de cine mai este în mașină poate deveni insuficient :biggrin:

Finisajele sunt ok, cu excepția zonelor negru lucios care deja au zone mătuite. Inevitabil.

Sistemul audio zice direct fără upgrades pentru că prin el trec toate. Inclusiv clima, sistemul de senzori de parcare şi pentru parcare automată. Încă nu am găsit o soluție, dar o caut pentru că Sync este un jeg oribil.


 
Nice review. Cred ca este si extrem de onest, nu am condus dar asteptarile mele realiste sunt pe aproape de ce descri. Este o masina care o apreciez de multe ori cand o vad pe strada. Nu-s multe pe care sa le studiez in delung.
Nu inteleg totusi ce vrei sa spui cu autonomia de 800 Km. Ti se pare una foarte buna sau te face sa taci din gura cand vorbesti cu prietenii cu Renault care au motor cat o doza de bere nemteasca?
Cati caluti dupa remap?
 
E bine zic eu. Eu am rezervor de 55 litri, autonomie in oras ~750km, in afara ~900-950km, am scos o singura data in 140k km peste 1000 km cu un rezervor, dar probabil s-au aliniat planetele. Ca medie generala am vazut ca se invarte tot in jurul cifrei de 800km, la un traseu 60% urban. Si vorbim de berlina de 1.5 tone, nu cutie de chibrituri cu motor de drujba care scoate acelasi consum.
 
Eu nu văd la ce ajută autonomia, dacă nu e chiar mică (orice peste 400km mi se pare decent), având în vedere că oricum nu conduci >8 ore fără întrerupere, tot mai trebuie să faci un piș din când în când. Dar eu alimentez uzual un plin și un pic pe lună, dacă mergi mai mult poate devine enervant să te tot duci la benzinărie, dunno.

Mie mi-ar fi plăcut panoramic sunroof, da' nu pun japonezii decât d-ăla mic. Well, e fain și ăla, azi dimineață l-am deschis prima dată pe anul ăsta, să mă bucur de soare. Într-adevăr, îl apreciezi mai mult de pe locurile din spate, ca șofer nu prea ai timp să te uiți pe cer.

In other news, am vorbit zilele trecute cu fostul proprietar al Mazdei. Și-a luat Nissan X-Trail și e deja la a treia cutie de viteze, în mai puțin de 6 luni.
 
Eh, intrebarea multora imediat dupa ce afla ce masina ai este: "cat consuma?". Uneori m-am simtit prost si am simtit nevoia sa evit raspunsul caci multi nu inteleg cum adica autonomie de 650-750 Km din care 30-40% (cred eu, poate gresesc grav) de oras. Inca 40-50% sunt facuti pe distante la localitati in afara orasului la 13-18Km distanta, deci nu mare lucru cu adevarat pentru autonomie. Rezervor de 60 litri.
 
Back
Top