Vreau masina. Ce masina vreau?

Ce avantaje există pentru LHT față de RHT?

Disclaimer: nu am condus pe partea stângă niciodată, deci nu îmi dau seama de avantaje.
Nu cred că există vreun avantaj de vreo parte, cu volanul pe stânga ai "avantajul" de a putea semnaliza și schimba viteza în același timp (cutie manuală), cu volanul pe dreapta nu poți face asta.

Nu sunt stângaci, dar nu am avut niciodată probleme cu schimbătorul pe stânga, problemele de acomodare sunt cu oglinzile. Reflexele se ajustează, m-am trezit în România în mașină cu volan pe stânga că am căutat schimbătorul cu stânga atunci când eram la finele unui drum foarte lung. Altfel, te adaptezi instinctiv când ai volanul pe dreapta să circuli pe partea stângă a drumului și să iei giratoriile prin stânga. Este fun să vezi muacele pasagerilor care vin din țări cu volan pe stânga când îi plimbi, priceless :biggrin:

Una peste alta mi se pare ușor irelevant pe ce parte ai volanul, dar UK în general este o țară unde oamenii sunt super pasionați de mașinile lor și nu contează cât de veche este, de obicei arată impecabil. Asta pentru că echivalentul ITPului (numit aici MOT) se face anual și dacă mașina nu îl trece, atunci nu-l trece. Prin urmare, dpdv tehnic absolut tot ce-i pe drumuri este bun. Evident există chestii care sunt prin zona gri, cum ar fi mașini cu DPFuri și catalizatoare scoase și alte chestii gen evacuări modificate de-ți urlă V8-ul așa cum l-a făcut mama lui (și te oprește evident poliția și nu mai găsești butonul să închizi valvele apoi cringe face smile :biggrin:). Prețurile la mașini SH sunt foarte bune, ideea este că oricum îți iei mașină sport cam degeaba în 90% din cazuri, pe drumurile publice nu ai cum să mergi cu viteză pentru că-i foarte multă lume și chiar se dau amenzi de nu te vezi, dar ai circuite unde poți să-ți dai drumul și să te bucuri de așa ceva (asigurările sunt un coșmar, pe de altă parte, practic mai bine îți iei un 2l supraalimentat în draci gen WRX STi sau Evo decât să te complici cu V8 aspirat unde dacă-ți crapă un furtun te bagă în datorii).

Tocmai am fost la o tură cu un Mercedes CLS500 model 2009, motor aspirat V8 5.5l și (prea mulți) CP. Abia dai a 3-a și ai deja 80MPH și vrea mai mult, mult mai mult. Asfalt perfect uscat și intră TC și în a 4-a :hmm: Cu suspensiile setate în Sport 2 este super bine înfiptă, dar nu are buton dedicat pentru TC, doar pentru ESP (TC este încă on). Probabil este îngropat undeva prin meniuri, să nu iasă bizonul la păscut pe câmp după primul drum. N-am deschis valvele de la evacuare pentru că nu am vrut să trezesc tot orașul, plus motorul sună extraordinar in itself, n-are nevoie de bijbireli. Excepțională mașină, dar nu-i de daily driver decât dacă-ți place să mergi cu pompa de benzină după tine.

Cred și mai mult că nevoile diferite se îngrijesc cu soluții diferite. Oricum ar fi, o astfel de mașină este păcat să o ții doar pentru weekends și ieșiri de fun, unde tot funul se duce oricum pe apa sâmbetei când trebuie să oprești la benzinărie din oră în oră. Și pare foarte ok ca daily driver, problema acolo fiind consumul absolut aberant, bea benzină cum beam eu cola acum vreo 10 ani :biggrin: Cred sincer că pentru un daily driver un diesel de 200-300CP este arhisuficient dpdv al raportului consum - fun - confort - întreținere. Benzina este super pentru distracție, dar până la urmă asta ar trebui să rămână pentru circuite și alte zone închise circulației publice - aeroporturi abandonate șamd. Iar acolo unde-i dai să sară, plafonul este setat doar de câți bani faci și câți ești dispus să arzi (la propriu).
 
Bine zici tu acolo, cu toate ca Subaru nu au exagerat niciodata cu turbo, ma refer la versiunile de fabrica. Probabil la fel si Evo, la partea electronica sunt gemeni.
 
Un mic review la Mondeo mk5 după rotunda cifră de 20000 mile (32000km)...
Hai sa le zic si eu pe-ale mele referitor la Mondeo Mk5, dupa vreo 28.000km facuti in aproape 2 ani. Versiunea cu 1.5 EcoBoost 160CP, cutie manuala.
Bune:
+ masina e frumoasa :smile:
+ tinuta de drum este brici, o placere de condus la drum intins, daca gasesti un drum de o calitate macar acceptabila
+ confortabila
+ rezonabil de spatioasa la interior, plus dechiderea portbagajului cu tot cu hayon
+ farurile LED
Rele:
- consum maricel, insa aici sunt probabil distorsionat eu de cifrele de la masina veche
- Sync 2 plus ecran rezistiv este ceva oribil dpdv al gandirii interfetei, cei care l-au conceput merita batuti cu sarma ghimpata uda in timp ce fac waterboarding
- tapiteria de piele se uzeaza un pic cam prea usor
Am ales atunci intre Mondeo si Mazda 6 si in continuare nu sunt sigur ca am facut cea mai buna alegere. Altfel, all in all, daca as avea din noua 23k de dat pe o masina, m-as uita mai degraba spre altceva, probabil gen Octavia Scout SH cu 2.0 TSI.
 
Benzinar de 1.5l şi 160CP, ce-a fost cu tine când ai ales motorul ăla :frown:

Consumul este normal să fie prost, motorul este subdimensionat şi împins destul de mult.

Un motor fain pentru mașina asta era un V6 benzină impins la 300-400CP şi era miau.


 
Come on, e decent, dacă știi că e motor de 1.5l/160CP. Pentru mers pe drumurile publice e destul. Ajunge decent de repede la viteza maximă legală. Peste e bonus.
 
Nu stiu cum e la voi, dar la mine cuplul este legat de capacitatea cilindica. Pe vremuri miscau camioane cu greutate de tone cu cativa cai putere, dar ... ce cuplu.
Neo in ziua de azi se vand cifre mai mult. Plus ca impozitele si taxele pentru capacitati cilindrice mai mari de 2 litri sunt considerabile.
 
E corect ca de obicei "there is no replacement for displacement", mai ales la cuplu, dar exemplul cu camioanele nu e tocmai bun; a avut taica-meu pe santiere niste camioane SR-DAC care se miscau, dar din cauza cutiilor de viteze cu rapoarte de demultiplicare extrem de mari; la deal urcau 40 de kilometri in 5-6 ore.
 
Asa e, masinile moderne din cauza cilindreei mici au ajuns la cutii automate sau semiautomate cu multe viteze ca sa compenseze, motorul merge mai turat in regiunea in care are cuplu suficient.
Daar ... depinde ce vrei de la masina aia. Si cate compromisuri accepti fata de asteptari.
 
Well, dupa experienta cu 1.4 TSI 140CP pe Octavia III, care se misca si consuma senzational de bine, m-am gandit ca si EcoBoost performeaza similar. Well, este ori mers rapid ori consum, clar. Audi A4 1.8 TFSI (Neo stie :tongue:) consuma mai putin si aia.
Ma descurc cu asta pana la urma, doar ca masina este stricata total de Sync2 si de proasta interfata si utilizare a cadranelor de bord.
Pe viitor benzina cam la 2 litri si gata. Ceva VAG probabil, ca trebuie spatiu si portbagaj mare. Macar stiu de ce consum, 2.0 TSI 180CP consuma mai putin ca asta si se misca mai bine pe Superb.

PS: ref Fabia de mai sus. Pus anunt duminica, luni vizionare, marti am facut actele. Chitrosilor. :biggrin:
PS2: in loc a venit o Skoda Rapid 1.2 TSI 90CP. Perfecta pentru Bucuresti si pe aproape cu un copil si bagajele aferente.
 
N-aș spune că Sync 2 este chiar așa de catastrofă, şi eu personal nu am o problemă cu cadranele de bord :smile:

Nu știu cât de senzațional este 1.4 ăla, mie mi se pare hilar motorul ca idee pe o mașină mare. O merge pe Fabia sau Fiesta, însă.




 
Skoda cred ca nici nu mai are motoare de 2.0 TSI, le-au retrogradat la 1.8 TSI, care inca e tinar si bolnavicios. Sau era, nu mai sunt la zi cu ultimele noutati. Pe mine m-a dezamagit consumul, nu-i un motor pe care sa-l folosesti in oras.
 
Nu știu la benzină cum este, dar la diesel există plafoane la consum în funcție de cilindree, de exemplu la 1.6 era pe la 10-11l/100km, pe când la 2l e pe la 20-21l/100km. La benzină experiența mi-a arătat că motoarele aspirate sunt bețivance clasa 1, cele turbo mai puțin, dar chiar şi un 1.4 poate lua 20l/100km.




 
Discutăm discuții. Octavia I 1.4mpi atât ia în București. Dădeam un exemplu.


 
Lasă-l dreaq de Buc. că ăla e atipic. Mai mult stai decât mergi. Și nici chiar așa nu cred că ia. :wink:
 
Discutati discutii. In Bucuresti la ora de varf consumul poate depasi lejer 20 de litri la 100 km cu orice masina, am reusit sa ajung la 7 cu motocicleta. Cand faci 40 de minute pe 1 km nici nu conteaza prea tare ce motor este, se invarte in gol.
 
Lasă-l dreaq de Buc. că ăla e atipic. Mai mult stai decât mergi. Și nici chiar așa nu cred că ia. :wink:

E atipic pe naiba, când am fost ultima oară în Brăila era coadă ca în București, numai că șoferii erau de cinci ori mai imbecili.


 
Dacă ai prins pe ploaie, da, sunt dobitoci. Parcă nu mai știu să conducă. Altfel, traficul e aerisit. :wink:
 
Mie-mi spui? Și azi am făcut un drum (în Tulcea), iar mâine fac altul. Acolo mereu se strică, fiindcă e portul cu silozul și magaziile de cereale, care vin pe camioane. Bașca traficul spre bac.
Nici nu știu de cine aparține șoseaua aia. Primăria nu cred să o fi reparat vreodată.
 
Back
Top