Neo
The Good Doctor
Nu cred că există vreun avantaj de vreo parte, cu volanul pe stânga ai "avantajul" de a putea semnaliza și schimba viteza în același timp (cutie manuală), cu volanul pe dreapta nu poți face asta.Ce avantaje există pentru LHT față de RHT?
Disclaimer: nu am condus pe partea stângă niciodată, deci nu îmi dau seama de avantaje.
Nu sunt stângaci, dar nu am avut niciodată probleme cu schimbătorul pe stânga, problemele de acomodare sunt cu oglinzile. Reflexele se ajustează, m-am trezit în România în mașină cu volan pe stânga că am căutat schimbătorul cu stânga atunci când eram la finele unui drum foarte lung. Altfel, te adaptezi instinctiv când ai volanul pe dreapta să circuli pe partea stângă a drumului și să iei giratoriile prin stânga. Este fun să vezi muacele pasagerilor care vin din țări cu volan pe stânga când îi plimbi, priceless
Una peste alta mi se pare ușor irelevant pe ce parte ai volanul, dar UK în general este o țară unde oamenii sunt super pasionați de mașinile lor și nu contează cât de veche este, de obicei arată impecabil. Asta pentru că echivalentul ITPului (numit aici MOT) se face anual și dacă mașina nu îl trece, atunci nu-l trece. Prin urmare, dpdv tehnic absolut tot ce-i pe drumuri este bun. Evident există chestii care sunt prin zona gri, cum ar fi mașini cu DPFuri și catalizatoare scoase și alte chestii gen evacuări modificate de-ți urlă V8-ul așa cum l-a făcut mama lui (și te oprește evident poliția și nu mai găsești butonul să închizi valvele apoi cringe face smile ). Prețurile la mașini SH sunt foarte bune, ideea este că oricum îți iei mașină sport cam degeaba în 90% din cazuri, pe drumurile publice nu ai cum să mergi cu viteză pentru că-i foarte multă lume și chiar se dau amenzi de nu te vezi, dar ai circuite unde poți să-ți dai drumul și să te bucuri de așa ceva (asigurările sunt un coșmar, pe de altă parte, practic mai bine îți iei un 2l supraalimentat în draci gen WRX STi sau Evo decât să te complici cu V8 aspirat unde dacă-ți crapă un furtun te bagă în datorii).
Tocmai am fost la o tură cu un Mercedes CLS500 model 2009, motor aspirat V8 5.5l și (prea mulți) CP. Abia dai a 3-a și ai deja 80MPH și vrea mai mult, mult mai mult. Asfalt perfect uscat și intră TC și în a 4-a Cu suspensiile setate în Sport 2 este super bine înfiptă, dar nu are buton dedicat pentru TC, doar pentru ESP (TC este încă on). Probabil este îngropat undeva prin meniuri, să nu iasă bizonul la păscut pe câmp după primul drum. N-am deschis valvele de la evacuare pentru că nu am vrut să trezesc tot orașul, plus motorul sună extraordinar in itself, n-are nevoie de bijbireli. Excepțională mașină, dar nu-i de daily driver decât dacă-ți place să mergi cu pompa de benzină după tine.
Cred și mai mult că nevoile diferite se îngrijesc cu soluții diferite. Oricum ar fi, o astfel de mașină este păcat să o ții doar pentru weekends și ieșiri de fun, unde tot funul se duce oricum pe apa sâmbetei când trebuie să oprești la benzinărie din oră în oră. Și pare foarte ok ca daily driver, problema acolo fiind consumul absolut aberant, bea benzină cum beam eu cola acum vreo 10 ani Cred sincer că pentru un daily driver un diesel de 200-300CP este arhisuficient dpdv al raportului consum - fun - confort - întreținere. Benzina este super pentru distracție, dar până la urmă asta ar trebui să rămână pentru circuite și alte zone închise circulației publice - aeroporturi abandonate șamd. Iar acolo unde-i dai să sară, plafonul este setat doar de câți bani faci și câți ești dispus să arzi (la propriu).