Vreau masina. Ce masina vreau?

Tot căutând mașină am mai întâlnit probleme cu WeltAuto (mă uitam și la Tiguan într-un timp), inclusiv schimbat km. Și la ăștia tot trebuie să fii atent ce cumperi :frown:.
 
Alea nu-s grave, astia de la skoda iasi vimdeau o masina sh pe motiv de buyback, cand ea era dauna totala. Fusese lovita bine din spate si si-au dat seama cand s-au uitat sub mocheta de la portbagaj, pe toata zona aia se vedea sudura.
 
De pe o zi pe alta ne-au virat si avansul inapoi (deh, berbeci si noi), asa ca pana la urma nu a fost chiar asa de rau. Ramane insa problema de atitudine si incredere.
Intre timp am gasit pana la urma alta, la un alt dealer WeltAuto, insa cu total alt mod de a prezenta si vinde masina. Are istoric real, inca in garantie, fara daune majore - s-a revopsit o usa, din prima si din proprie initiativa a prezentat istoricul si poze cu dauna.
Maine poate reusim sa o si ridicam, o sa am un tata fericit. :smile:
 
Deci. Am luat o masina Kia Ceed din 2008. Toyota, Honda erau prea scumpe si prea rare, Hyundai si Smart nu erau chiar ce cautam.
Ce-mi place: accelereaza bine, consuma putin (mi-a iesit 5.1L/100km, masurat de calculator, comparativ cu 8-10 la Ford), izolare fonica decenta, compartimente de depozitare bine gandite, doua prize de 12V.
Ce nu-mi place: scaune foarte tari, amortizoare foarte rigide, n-are cruise control, plasticarie ieftina gen Dacia cu greieri, sistem audio nasol dar totusi mai bun decat originalul de la Ford.
Revin.

M-am obisnuit cu suspensiile si scaunele. E ok.
Nu m-am obisnuit cu sistemul audio. E nasol. Saptamana viitoare sunt in concediu si urmeaza sa scot playerul + statia CB de la Focus si sa le pun la Ceed. Sper ca macar boxele sa fie decente. La Focus erau, norocul meu. Tot atunci pun si senzori de parcare.
Husele de pe scaunele din fata erau cam jerpelite si s-au stricat si mai tare. Imbraca scaunul complet si aratau foarte bine cand erau noi. Bancheta din spate este si ea imbracata in acelasi fel de huse si sunt inca OK. Mi s-a oferit ocazia sa le schimb doar pe cele din fata cu unele identice la pretul de vreo 200 de lei. Oare merita? Nu stiu preturile la huse.
Consumul s-a stabilizat la 5.8L/100km (naveta Braila-Galati).
 
Last edited:
Uzual un set de huse e sub 200 de lei; alea care se jerpelesc probabil și mai ieftine. Eu am folosit mai mult pentru că mai căram diverse (gen iepure), dar se poate și fără.
 
Eu am făcut huse la Cee'd pe comandă, exact pentru modelul de mașină, cu materiale echivalente cu cele din fabrică. Durează 2h să montez husele pe mașină când le spăl. Au costat 800 de lei, acum 8 ani.

Dacă nu ai condiții speciale (mergi în mașină cu haine de lucru, murdar, sau ai copii mici/câini) nu prea văd rostul huselor.
 
Am făcut comandă de huse personalizate pe huse.ro, confecționate exact pe modelul mașinii mele (inclusiv forma scaunelor, că Polo avea pe atunci 4 variante - cu sertar sub scaunele din față, cu rabatare/ridicare asimetrică la spătarul/șezutul banchetei spate, cu airbag lateral), cu materialele și culorile dorite de mine. Setul complet a fost 310 lei cu transport cu tot, și s-au potrivit la marele fix.
 
Tot căutând mașină am mai întâlnit probleme cu WeltAuto (mă uitam și la Tiguan într-un timp), inclusiv schimbat km. Și la ăștia tot trebuie să fii atent ce cumperi :frown:.
Sorta necro, nu prea pricep obsesia cu SUVurile, indiferent de țară. Sugestia mea este să nu, vrei ceva mai mare decât Polo ia o compactă (Polo este practic super mini, gen Fiesta, etc), vrei ceva mai mare ia o berlină mai umflată cu pompa (Superb, Mondeo, whatevs), dar SUVurile sunt pentru persoane care cred că au nevoie de tracțiune integrală pentru când încep să pice frunze umede pe aleea din spatele blocului. Că de ieșit de pe șosea cu ele nici nu se pune problema.

Disclaimer: am condus Wrangler 2016 și rulz. Dar pe șosea este execrabil. Offroad este sublim. Nu le poți avea pe ambele. Înțeleg oarecum poziția mai ridicată pentru oraș, dar din alt pdv presupun că vrei mașina pentru deplasări în afara orașului (Polo kinda rulz pentru oraș).
 
SUVurile sunt pentru persoane care cred că au nevoie de tracțiune integrală pentru când încep să pice frunze umede pe aleea din spatele blocului.
I'm going to quote Clarkson on that one. :smile:

-----

Adevăru' e că mă cam mănâncă şi pe mine de un Polo 2011-2012. Dar nu acum, there's no cash, tocmai ce am luat apartament.
 
Știam eu acu' 4 luni că o să vii cândva să zici că nu e bine, dar citatele de la ăia care trăiesc unde ninge 3 zile pe an mă lasă rece :smile:. Eu nu vreau berlină umflată cu pompa (nu mă omor deloc după berline), vreau hatchback umflat cu pompa, și dacă tot e umflat, măcar să fie umflat serios => compact SUV.

IMG_2848_small.jpg

Am condus doar 300km (după care a intrat în nebuloasele birocrației și n-am mai putut s-o conduc, abia marți primesc actele, ne-finale, cândva o să vină și talonul prin poștă), dar încă mi se pare excelentă. Și e albastră :biggrin:.

Shoot.

PS: o să fac săptămâna viitoare o comparație cu asta, berlină din aceeași zonă de preț SH, cu dotări și performanțe asemănătoare.
 
I'm going to quote Clarkson on that one. :smile:

-----

Adevăru' e că mă cam mănâncă şi pe mine de un Polo 2011-2012. Dar nu acum, there's no cash, tocmai ce am luat apartament.
P. much, dar are dreptate. Ținuta de drum la drum lung și feelingul în volan la un SUV sunt de obicei meh comparativ cu o berlină compactă/mare.

Știam eu acu' 4 luni că o să vii cândva să zici că nu e bine, dar citatele de la ăia care trăiesc unde ninge 3 zile pe an mă lasă rece :smile:. Eu nu vreau berlină umflată cu pompa (nu mă omor deloc după berline), vreau hatchback umflat cu pompa, și dacă tot e umflat, măcar să fie umflat serios => compact SUV.
Asta este de gustibus până la urmă, dar dacă ai impresia că un SUV rulz moar în zăpadă (mai ales astea de șosea gen Tiguan/Quashcai/etc), ce pot să-ți spun este să nu intri în zăpadă cu ele.

Hatchback mă lasă rece pe mine :smile: Nu că ar scârțâi hayonul (la Focus nu începuse încă după 3 ani), dar vizibilitatea în spate este meh. Știu că astea noi au camere șamd, dar tot este ciudat când parchezi.
 
Adica ai viziblitate mai buna intr-o berlina decat intr-un hatchback?
Si la intrat pe zapada conteaza 2 lucruri. De fapt 4: cauciucurile. Indiferent daca e berlina, 4x4 sau carucior de cumparaturi. Al doilea lucru ar fi garda la sol, dar daca ai intrat in zapada suficient de mare incat sa conteze chestia asta atunci meriti sa ramai blocat.
 
Golf versus Audi Quattro, cauciucuri identice (Michelin Alpin 5, aceleasi dimensiuni), la mine pe strada unde cand da zapada se aduna multa si nu o curata nimeni in mai putin de 24 de ore: e fix un loc in care de voie sau de nevoie trebuie sa merg, iar prima masina care reuseste sa iasa din curte si sa faca partie e Audi. Pentru ca 4x4 e foarte diferit de tractiune pe o singura punte.

Cat despre SUV versus altele, chestie de gust. Azi-dimineata m-a anuntat taica-meu ca si-a luat un Duster 4x4 cu care merge la Vatra Dornei, loc in care din septembrie pana in aprilie e gheata pe jos dimineata si la el in curte (panta pe un deal) e cea mai ieftina chestie care poate sa urce pe vreme rece. OK, si mai era si reducerea de 20% facuta de dealer + fabrica si garantia suplimentara inclusa. Dar masina aia nu cred ca o sa vada drum de campie sau prin Bucuresti decat accidental. Maine e in plan o urcare pe un deal din zona (1600m) pe care anul trecut am incercat cu tractorul si a patinat :smile:
 
Eu raman inzapezit de mai multe ori in fiecare iarna. Nu trece nici un plug prin spatele blocului -> troiene viscolite unde dai la lopata 4 ore si apoi o iei de la capat ca s-a depus la loc. Tot n-am vazut ratiunea sa cumpar SUV/Duster/Aro/tractor.

PS: Tractorul are diferential blocabil. Greu de crezut ca nu urca in conditiile astea, dar ca o sa reusesti cu un Duster.
 
Taica-meu s-a mutat de 1 an din desert (Iordania) la Vatra Dornei, zona cu aproape 6 luni de iarna anual. In desert in ultimii 35 de ani (minus 5 ani in jungla in Filipine) a mers doar cu 4x4, asa ca omul a vrut 4x4. In ultimele zile deja a remorcat cativa vecini cu camionete :smile:
Azi a plouat, nu se poate urca nici cu Duster cu cauciucuri normale.
 
Nu stiu cum au mai evoluat drumurile in zona aia, dar prima si ultima data cand am mers de la Bicaz la Vatra Dornei, chiar am simtit nevoia unei șenilate. Gropile din asfalt erau incredibile.
 
Cu Dusterul noroc ca are garantie.
Este una din cele doua masini 4x4 care au reusit sa ma uimeasca cu dimensiunile transmisiei spate. Celalalta fiind Suzuki Swift.
Dar timpul ne va spune mai multe.
 
La Bicaz e jale, de la Dorna in sus spre pasul Tihuta e drum european, asfalt impecabil. Din strada pana la casa e drum secundar betonat, dar multe din drumurile utile din zona sunt forestiere - la stana, la lemne, la fan, la matusa care face placinte poale'n brau, etc. Si chiar si drumurile asfaltate sau betonate au pante serioase, cand da zapada e util sa poti sa le urci.
 
Încă o chestie faină din birocrație. La înscrierea mașinii s-au schimbat numerele (și județul). Am primit o adeverință în locul talonului. Am încercat să cumpăr rovinietă pentru numerele noi, îmi zice că există deja pentru VIN-ul respectiv și nu se poate face alta. Caut după combinația VIN+numere, nu este. Legislația zice că ar fi valabilă doar dacă combinația numere + VIN este scrisă pe hârtie, altfel nu.

In cazul in care cele doua numere de identificare nu sunt identice, sau tipul vehiculului detinut de catre dv. este diferit de tipul vehiculului pentru care s-a emis rovinieta existenta in sistemul informatic, aceasta nu se considera a fi valabila pentru vehiculul detinut de catre dv., iar operatorul are obligatia sa va elibereze rovinieta solicitata.
Pe de altă parte, "operatorul" (2 site-uri și o benzinărie încercate) zice că nu-i permite aplicația de la CNADR să emită altă vinietă pe noile date, și să mă adresez direct CNADR. The fun! Unii zic că n-ar fi fost complet înmatriculată, că mai trebuia și modificat ceva în baza de date a CNADR la înmatriculare, dar ori n-a făcut-o cineva, ori a făcut-o greșit.
 
Back
Top