Hai ca fac si eu mini-review la Duster: e naspa. Nu e a mea, dar am avut ocazia sa merg un pic.
Masina e ieftina, se putea cumpara cu 12.000 de euro in configuratie decenta si bon de rabla. Are garda la sol generoasa, tractiune 4x4, motorizare decenta, radio cu BT si carlig de remorcare solid, am tras o duba incarcata intepenita in namol.
Ce e nasol? Chestii de usurinta in utilizare. De pilda butoanele de activat/dezactivat tractiunea 4x4 sau modul economic sunt jos de tot pe consola, greu accesibile si cu un feedback vizual aproape zero. Asa s-a intamplat ca pe o panta serioasa pe un forestier spre varf de munte sa se opreasca motorul de mai multe ori in treapta 1 de viteza - pur si simplu era in modul economic in care puterea motorului e limitata la vreo 30-40 CP. Apesi pe butoanele alea 3 prost marcate pana nimeresti modul in care urca dealul
Sau butoanele de pe volan - sunt mai multe butoane care controleaza telefonul sau afisarea computerului de bord, dar sunt mai greu de utilizat (ne-intuitive) decat la VW, de pilda, Mi-a luat ceva timp sa ma joc cu meniurile ca sa pot sa imperechez telefonul prin BT, sa raspund sau sa dau un telefon si o saptamana mai tarziu am luat-o de la zero.
Per total, pentru banii respectivi e o masina solida, dar nu e pentru mers in oras (nu are rost) . E o varianta ieftina de masina cu garda la sol buna si tractiune integrala, nu e "chiu sapte", SUV-ul care merge doar pe asfalt. Pentru cine are nevoie de offroad e o optiune, pentru cine nu are nevoie e masina gresita. E mare si greoaie (si grea) fata de alte masini de oras cu portbagaj comparabil, nu are nici un avantaj si are toate dezavantajele.