Vreau masina. Ce masina vreau?

Găsit la o benzinărie workaround-ul (primit și de ei acum vreo săptămână): "da, se întâmplă să nu fie făcute modificările în baza de date a CNADR, înregistrați vigneta ca și cum autoturismul e din altă țară" :biggrin:. Probabil a mai crăpat vreo aplicație pe undeva. Deci tot la ceva gen Bulgaria am ajuns.
 
Prin SMS nu mergea? Ca eu am devenit dependent de SMS dupa ce mi s-au sters bonurile de la benzinarii. :zbang:
 
Plateste cu cardul cand iei din benzinarie si in caz de probleme ai istoricul platii din banca. Oricum politia/ARR sau cine pazeste camerele nu mai verifica bonurile, asa ca nu ai motiv sa le pastrezi.
 
Nope. E nevoie de bon, altfel cum dovedesti ca ai platit pt. o anumita masina? Ca pe extrasul de cont nu apare nr. de inmatriculare...
 
Pe extras apare ca ai platit o vigneta la CNADNR. Pot sa faca si ei jumatatea cealalta de efort si sa spuna pentru ce masina.
 
Asta cu SMS-ul cum funcționează? Din câte văd dai doar numărul, nu și VIN-ul. Cum se potrivește cu ce zic ei, că trebuie să ai și număr și VIN? :smile:
 
Si la benzinarie tot pe numarul de inmatriculare se face plata, doar la asigurare se trece VIN-ul.
 
Eu le-am dat certificatul tot timpul, sa nu treaca alt numar (de inmatriculare) acolo, dar unii mergeau la casa si le ziceau numarul de inmatriculare, le dadea sa verifice si sa semneze ca datele sunt corecte si scotea chitanta. Si la verificare tot pe baza numarului de inmatriculare am semnat. Le-or fi avand in sistem deja, nu stiu.
 

Attachments

  • rovinieta sms.jpg
    rovinieta sms.jpg
    148.2 KB · Views: 13
Last edited:
Kindof review după ~2000 km cu CX-5.

- Interiorul e plăcut (pentru mine), fără tonele de chestii argintii pe care le întâlnești la majoritatea mașinilor acum.
- E plăcut să vezi ceva mai de sus drumul. Nu se simte prea mare/înaltă în curbe, chiar și luate cu viteză destul de mare.
- Consum mediu 7.1 l/100km în ultimii 1000km, împărțiți destul de egal între oraș, autostradă și alte drumuri, cu urcat/coborât și fără menajamente (viteză medie 47km/h). Statisticile de start/stop la semafor sunt deprimante în București.
- Player-ul audio nu e cel de Ford, știe de foldere pe stick și tot restul, iar sistemul Bose se aude bine. De fapt e prima Mazda făcută 100% după despărțirea de Ford, așa că nu moștenește nimic de la abominabilul CX-7.
- Automatizări: excelente pentru leneși, pui farurile pe auto (partea faină e că inclusiv faza lungă, și pare să funcționeze ok), pui ștergătoarele pe auto, pornești radarele de unghi mort, lane assist și cruise control și mai dai din când în când de volan. Of course, toți senzorii sunt lipiți pe parbriz, așa că e >1000€ unul. Keyless entry/start e fain cât timp nu vin ăia cu amplificatoare și-ți fură mașina - după ce ai pornit motorul nu mai contează dacă ai cheia în mașină sau nu.
- "Comunicația" cu mașina e lejer dubioasă, în sensul că are multe bipăituri și bing-uri și bong-uri diferite în funcție de caz, unele nefiind prea clar de unde sunt - pe unele le-am descoperit abia recent, vin de la sistemul de navigație, care mai are pe hărți diverse radare, sau se gândește că deja conduci de câteva ore și poate mai iei o pauză, sau naiba știe. Doar că face doar bong, dacă nu ai ecranul comutat pe navigație habar n-ai de unde a venit bong-ul. Cam la fel la închidere, are multe tipuri de bipăituri în funcție de ce ai uitat să faci.
 
Sa vezi ce frumos face daca pica prea mult tensiunea pe baterie, cand dai la cheie dupa o noapte geroasa. Totul e sa nu te sperii si sa nu iei de bune mesajele pe care le afiseaza. :biggrin:
 
Been there, până am înscris-o am lăsat-o la ai mei în garaj, s-au mai jucat ei și probabil au lăsat ceva pornit, că în vreo săptămână (timp în care nu s-au mai uitat) s-a dus bateria; pe urmă la fiecare încercare de pornire dădea alt mesaj :smile:.
 
Hai ca fac si eu mini-review la Duster: e naspa. Nu e a mea, dar am avut ocazia sa merg un pic.

Masina e ieftina, se putea cumpara cu 12.000 de euro in configuratie decenta si bon de rabla. Are garda la sol generoasa, tractiune 4x4, motorizare decenta, radio cu BT si carlig de remorcare solid, am tras o duba incarcata intepenita in namol.

Ce e nasol? Chestii de usurinta in utilizare. De pilda butoanele de activat/dezactivat tractiunea 4x4 sau modul economic sunt jos de tot pe consola, greu accesibile si cu un feedback vizual aproape zero. Asa s-a intamplat ca pe o panta serioasa pe un forestier spre varf de munte sa se opreasca motorul de mai multe ori in treapta 1 de viteza - pur si simplu era in modul economic in care puterea motorului e limitata la vreo 30-40 CP. Apesi pe butoanele alea 3 prost marcate pana nimeresti modul in care urca dealul :frown:
Sau butoanele de pe volan - sunt mai multe butoane care controleaza telefonul sau afisarea computerului de bord, dar sunt mai greu de utilizat (ne-intuitive) decat la VW, de pilda, Mi-a luat ceva timp sa ma joc cu meniurile ca sa pot sa imperechez telefonul prin BT, sa raspund sau sa dau un telefon si o saptamana mai tarziu am luat-o de la zero.

Per total, pentru banii respectivi e o masina solida, dar nu e pentru mers in oras (nu are rost) . E o varianta ieftina de masina cu garda la sol buna si tractiune integrala, nu e "chiu sapte", SUV-ul care merge doar pe asfalt. Pentru cine are nevoie de offroad e o optiune, pentru cine nu are nevoie e masina gresita. E mare si greoaie (si grea) fata de alte masini de oras cu portbagaj comparabil, nu are nici un avantaj si are toate dezavantajele.
 
Duster-ul nu e greu, e comparabil cu un Golf (tot pe la 1.3-1.4 tone). Diferența de feeling e din motorizare și suspensii în principal - ar trebui să fie ceva mai ok versiunea 4wd, că e obligată la suspensii independente pe spate.
 
Se simte greoi, probabil si din cauza cutiei de viteze cu treapta 1 foarte scurta si urmatoarele apropiata, ceea ce face ca o plecare de pe loc in mod economic (care se reseteaza automat dupa fiecare oprire) sa para greoaie.
Si e grea ca masina de oras, cand ceea ce faci cel mai des e sa franezi si sa pleci din nou 1.4 tone mi se pare mult. Eu ca masina de oras aveam SuperNova, cateva grame sub 1 tona - cu motor de 1.4 si 75 CP era mult mai vioaie decat Duster cu motor de 1.6 si > 100 CP.
 
Motorul de 1.6 e benzină aspirat, n-are cine știe ce cuplu orice i-ai face, dar e simplu și nu prea are ce să se strice la el.

Asta e altă chestie care-mi place la CX-5, motorul diesel biturbo, cu un cuplu peste 350Nm pe o plajă largă; poti să uiți de cutia de viteze dacă ai chef, poți să îl ții viteza a patra între 50 și 150km/h.
 
Ce scaune are Dusterul? Cele de Logan sunt criminale la drum lung, cobori intepenit dupa 400-500km.
 
Nu am facut drumuri lungi, in zona aia in sud e totul blocat de munti si in nord la 15 km e granita, am mers doar pe forestiere si o singura data in Bucuresti. A facut taica-meu drumul pana la Bucuresti si nu s-a plans, dar si daca ar fi avut motive tot nu ar fi recunoscut :smile:

poți să îl ții viteza a patra între 50 și 150km/h
Si eu pot sa merg cu moto in aceeasi treapta de la 0 la 240km/h, dar plaja cu adevarat utilizata e mult mai mica. Dar la Duster cam mesteci in cutie.
 
Back
Top