Vreau masina. Ce masina vreau?

Da, echipamentul este esential din cauza asfaltului abraziv. Materialele neadecvate cedeaza, sunt roase sau topite de frecare.
 
Am vazut azi o stire despre cutiile automatizate de pe Dacii; interesant, intr-un fel, la o masina pe benzina pentru oras e de luat in seama. Am condus masini cu cutie automata, la drum lung nu prea conteaza dar la mersul in oras e mai simplu si nici nu mai e penalizarea mare la consum ca pe vremuri (am avut un Mercedes automat acum vreo 20 de ani, consumul era infiorator).
 
De fapt e o manuală robotizată, exact aceleași angrenaje, dar cu niște servo-uri care mimează ambreiaj + schimbător. Depinde mult de implementare dacă e utilizabilă sau nu (ex: pornire în rampă, fără convertor de cuplu sau ambreiaj special), și cât de repede ruginesc servo-urile. De obicei vezi de-astea pe mașini "serioase" (ex: multe Ferrari au așa ceva ca "backup" dacă nu-ți permiți versiunea cu două ambreiaje), unde au niște avantaje (ex: poți să schimbi ne-secvențial, gen 4-2 fără să treci prin 3), dar la alea numai cutia costă cât 2-3 Dacii. Mai trebuie să ai grijă și să iei piciorul de pe accelerație când "schimbi" (chiar dacă schimbă automat), pentru că adaptarea turației nu e perfectă (n-ai convertor de cuplu care să preia diferența, sau două ambreiaje ca să ai deja preselectată cealaltă viteză și să știe exact ce să facă automat).
 
Dacă accelerația e electronică, nu pe cablu, nu mai e nevoie să faci rev-matching, se ocupa ECU-ul. Sper.
 
Nu cred că mai sunt mașini cu accelerație pe cablu, dar o să vedem implementarea când apare. La Alfa (Selespeed) nu te așteptai să le facă să țină (și n-au reușit), BMW n-a reușit să facă cutiile lor (SMG) să meargă smooth, poate reușește Dacia ambele :smile:.

Q: What does go wrong with Selespeed?
R: Everything. Buy a manual.
 
Pai am zis ca e automatizata, nu automata, dintr-un motiv :smile: Da, are functie de plecare in panta si nu are convertor de cuplu. Habar nu am cat de rezistenta o sa fie in timp, dar ma astept chiar daca e Dacia sa tina peste 10 ani, ma astept sa fie intr-o baie de ulei si sa nu rugineasca.
 
Cred că e o variație a cutiei Quickshift folosită de Renault pe Twingo (și pe Opel Corsa/Astra, cred). Pentru o utlizare în oraș, pare ok. E mai comodă și cine pune în cap cutia asta, rupe și o manuală.
 
Dacă oricum n-a mai zis Marius nimic, deviem un pic topicul (deja deviat).

O Mazda CX-5 n-are nimeni de vânzare? :biggrin:
http://olx.ro/oferta/vand-mazda-cx-5-diesel-175cp-revolution-sunroof-ID6lCcS.html - (11000+10000 total) - pros/cons? 90% din drumurile mele sunt în afara orașului, sau în oraș sunt între 2 locuri de parcare. Ce mă deranjează la mașina actuală (Polo): portbagaj, zgomot interior/obositor la drum lung, mici chestii care au început să pice (13 ani), prea joasă pentru drumuri faine pe coclauri (nu chiar offroad, dar am tot fost în locuri unde drumul pe hartă arăta neted și când am văzut condițiile am abandonat), mai greu de depășit cu ea (cam trebuie să calculezi când ai mai mult de 2 persoane în mașină, sau o ții tot timpul într-o treaptă inferioară).

Cons la CX-5: e măricică, vizibilitatea în spate nu e foarte mare (suplinită de senzori de toate neamurile + cameră video), nu mă omor după scaune de piele, roți de 19" (anvelope scumpe), geamuri cam mici în spate.
 
Nu comentez pretul, ci doi factori de care trebuie sa stii:
- impozitul la peste 2000cc e vreo 800 de lei anual
- jantele de 19" nu doar ca necesita cauciucuri scumpe si oferta e mai saraca, dar sunt si destul de incomode si mai usor de strambat pentru ca au talon mic
In rest, chestie de gust si buget.
 
Da, de impozit știu, nu-i un capăt de țară (de la 2500cmc în sus e mult mai tragic). La jante mă enervez și eu; modelul de top vine cu 19", modelele mai "slabe" vin cu 17", mai ușor de "digerat" - din câte am văzut vine în CIV cu ambele, doar că mașinile japoneze nu prea au ideea de "customizare", ai 3-4 pachete de dotări și nu poți ieși din ele. Planul ar fi un set de jante de 17".
 
Last edited:
Arată bine, cred că mai poți trage puțin de preț. Dacă era și automată...
 
Am văzut sistemul ăla în mod extensiv pe Mazda 6; se înțelege excelent cu un iPhone și mai deloc cu un Android și e cam lent. Mai mult decât citit MP3-uri de pe un stick USB nu prea îi cer. Boxele par cam la fel între facelift și fără, dar poate mă înșel. M-am tot uitat și la versiunea facelift, are câteva chestii în plus (sistem multimedia mai nou, adaptive cruise control, interior un pic mai bine făcut, faruri LED) dar înseamnă și >10000€ în plus.
 
Stai sa vezi cum e cu mp3-urile, ca nu stie foldere pe stick, ia in ordinea numelui, nu al track-ului... zic eu, care mi-am luat Ford cu Sync2 si acum il urasc la maxim. :biggrin:
 
Pentru o mașină second, calitatea head-unit-ului nu mi se pare crucială. Cât de rău poate fi? Worst case, iei un adaptor BT pe care il ascunzi în torpedou și faci streaming de pe telefon.
 
Omul se plange ca Polo-ul lui da cu burta de pamant cand iese de pe asfalt si voi va plangeti de calitatea audio. :smile:

Miahi daca vinzi bolidul fa o oferta si aici, poate facem o afacere. O sa trebuiasca sa iau ceva pentru prietena de mers la servici si plimbat prin oras si n-am incredere in olx ca majoritatea de acolo nu-s sudate la mijloc, numarul fals de km e cea mai mica problema a lor.

M-am tot uitat pe ce gasesc online, pe discutii, dar trebuie mers si vazut ca nici pozele nu-s ok, sunt facute din unghiurile bune, nu ca ar conta prea mult vopseaua. De gasit am gasit si m-ar tenta ceva mic, in doua portiere, chiar mai mic decat Polo, dar as prefera sa iau ceva care nu-i adus de afara, as avea mai multa baza daca e luata de aici de la primult proprietar sa-i pot verifica istoricul si sa n-am treaba cu samsari.
 
Ei, au și de ce să se plângă, că dacă ar fi doar de dat cu burta de pământ aș găsi și ceva mai ieftin :smile:.

O să anunț când nu mai am ce face cu Polo-ul.
 
Hai sa o luam scurt si cuprinzator: ce garda la sol urmaresti tu? Ca sa nu zic ca ideea de garda la sol este incompatibila cu cauciucurile de 19 cu talon jos.
Si acele jante de 19 sunt asa din cauza etrierilor de frana care sunt mai mari (probabil din cauza de motor mai puternic).
Impozitul este de 790 anul asta la reducerea 10 la suta pentru un pic sub 2.5 litri. Mai pune RCA circa 1300-1500 cu bonus B1 (poate si B2).
 
Măcar 180. Da, jantele de 19 nu-s idee bună, dar așa-s japonezii încăpățânați. Nu-s din vreo cauză/limitare practică, pur și simplu sunt mai mari - sunt destui utilizatori care au pus 17" în loc de 19" (și din câte am înțeles pun și ei din fabrică, dacă se întâmplă să nu mai aibă de 19 :biggrin:).
 
Fost, văzut, plăcut, e ok, să rezolve zilele astea cu leasing-ul (n-am chef de multe acte) și am mașină.
 
Back
Top