Adi, eu ca sa spun sincer, am crezut ca e necesar pentru ca la ultimile 3 masini detinue si toate-s diesel si toate Euro4 sau 5, cu turbine pe sub motor pitite si catalizator tot pe acolo iar una din ele si cu filtrul de particule inghesuit imediat dupa catalizator, am presupus ca rolul e ca sa protejeze exteriorul de caldura excesiva de acolo. Nu stiu de ce am gandit asta in afara faptului ca sub motor intuiam foarte multa caldura care trebuia sa nu iasa afara dupa voia proprie. Nu am gandit niciodata ca asfaltul e mai cald ca ambientul si ca face el vreo prajeala pe acolo pe jos pentru ca oricum e mai rece ca ce e sub motor si apoi niciodata nu am crezut ca puterea lui de radiere de caldura este atat de mare la 10-15cm cat sa faca diferenta fata de ambient. Evident, nefiind bucurestean nu mi-a pasat de ce se intampla cand stai in coloana excesiv desi ma gandesc ca pe alta parte toate masinile alea tin umbra si deci asfaltul ala nu se mai incinge la fel de rau ca pe o sosea in camp.
In fine, mai nou unii lauda ca si strategie de marketing, pastrarea caldurii in motor pentru perioada indelungata la motoarele pe benzina care ar trebui zic ei sa ajute la consumul, in cazul celor care fac drumuri foarte scurte si nu prea dese.
Acum mai sunt convins ca fiecare masina este gandita pentru un target, care target are o generalitate de utilizare. Evident, exceptiile o iau in freza. De aceea ma gandesc ca poate acelasi motor pe o masina facuta pentru un target care face mai mult piata, are recomandat un ulei decat acelasi motor dar pe o masina similara dar care face autostrada. Fineturi cum ca una din cele doua masini e mai grea cu cateva sute de kg sau ca cealalta are alt factor de aerodinamicitate si astfel una din ele abuzeaza mai rau motorul la acelasi stil de condus, e cam prea in detaliu. Cred ca cel mai important este targetul de cumparatori. Evident, pot fi si teoriile conspirationiste ca producatorul vrea sa-ti faci praf motorul in 200.000Km ca imediat ce iese din garantie sa pice si sa-l repari dar incerc sa evit tot mai mult sa ma mai iau dupa conspiratii ca apoi am sa incep sa nu cred ca pot sa cred in Dumnezeu.
ursa, o spun in public si cu sinceritate, imi pare rau si imi cer iertare ca te-am jenat cu ceva prin stil sau doar prin opinia mea diferita.
burebista, despre fluidele de care ziceai tu am mai intrebat si mereu am primit un alt raspuns, dar nici nu m-am obosit sa caut adevarul absolut. La servo am zis si eu ca daca nu strica nimic lichidul imbatranit si ca daca doar scade eficienta, il schimb cand nu mai suport sa trag de volan. La frane, pentru ca m-am gandit ca poate ar ajunge sa strice instalatia si as pierde vreodata lichidul fara sa ma prind la timp, la urmatoarea schimbare de placute care va fi cu tot cu discuri, voi schimba si lichidul. Unii poate ar zice ca bani aruncati pe geam iar altii poate ar zice ca la cat costa nu merita riscul. Ei bine, nu-mi plac riscurile tampite mie.
La cutia de viteze si nu imi e clar cum e la manuale ca presupun ca ai o manuala. Unii zic ca nu schimbi niciodata exceptand cazurile cand il scoti tu de acolo ca sa repari ceva la cutie. La automate in schimb uleiul se schimba, chiar daca producatorul auto pune sticker cu "sealed for life" (in conceptia lor acea viata a autovehicolului este egala cam cu perioada oferita de garantie).
Lichidul de parbriz se schimba si el, preferabil dupa sezon rece si cald
Si musai autorizat caci altfel strici lamelele stergatoarelor.