Cat despre uzura si uleiul gros: o data cu uzura scade etansarea segmentilor si compresia. Un ulei mai gros nu protejeaza mai bine motorul (ca nu e nici o diferenta), dar poate ajuta la compresie pentru ca mentine mai bine etansarea segmentilor decat un ulei fluid care partial va fi pulverizat in camera de ardere si va arde.
De acord cu tot ce ai scris mai sus şi mă adresez celorlalţi, deşi te-am citat.
Un ulei e cu atât mai bun pentru motor, cu cât e mai subţire, dar... să îndeplinească condiţia de vâscozitate minimă necesară a forma pelicula de ulei protectoare şi onctuoasă. E logic, nu? Spre asta se tinde: rezistenţă mai mică, consum mai mic etc. etc. Ei, bine, prin folosirea unui xW30 la temperaturi de 50-80 de grade ale asfaltului exact acea condiţie este călcată în picioare, poţi să ai tu şi 50 de grade la termostat.
Cum spunea şi colegul citat, la Braşov n-oi avea nevoie de xW40, dar la Bucureşti sau Brăila, mai mult ca sigur ai, că în verile de la şes se topeşte asfaltul. Merge şi 5W30, dar să nu te miri de ce pe arşiţă şi la turaţii mari se aude motorul ca o ascuţitoare electrică, cu zgomote metalice ciudate.
Personal, ca unul care merge relativ puţini km pe an (cu maşina personală, sub 15.000) folosesc M1 0W40, e bun şi iarna şi vara. Am mers ceva vreme pe M1 %W30 ESP Formula, dar n-am fost prea mulţumit. Pe cea de serviciu (mult mai frecată) pun numai 5W40, ultima oară Valvoline, care e şi ieftin şi şi-a făcut treaba cinstit. Dar nu 5W30, mai ales că motorul se apropie de 200k km.
Nene
burebista, dacă ţii să respecţi cerinţa producătorului şi cartea, pune 5W30 şi vara stai la umbră cu maşina
, dar dacă vrei să fii mai isteţ decât ei, poţi folosi un xW40 care să respecte normele din cartea ta, respectiv ACEA A1/B1 şi A3/B3 (A benzină, B motorină), parcă aşa am reţinut. Nu te lua după norma Ford ca amicul meu care nu bagă în hârb decât Castrol Magnatec-ul ăla, că are scrisă norma Ford.