Verificare kilometraj masina SH

Erm, ultimile mele doua masini au izolatie termica in scutul de dedesubt. Plus ca ambele cam tinau pe dedesubt turbine, catalizatoare si alte magarete precum DPF deci caldura mai mare decat ce dadea asfaltul. Am fost ferm convins ca scutul termic era ca sa tina temperatura marita inauntru si nu sa se fereasca de cea de afara. Sunt in continuare convins de asta. Asa ca pun linistit ce au zis tampitii aia in carte ca cimpanzeii au fost capabili sa scape de asfaltul incins.
Si mai e o chestie. Eu folosesc masina gresit cu siguranta pentru ca eu circul cu ea si nu stau pe loc sa se rascoaca de la asfaltul ala incins la rosu in Braila si Bucuresti, bag de seama. Sunt convins ca fantele de aerisire din bot trebuie sa le maresc acum pentru a putea acumula cat mai multa energie termca de la asfalt in radiator care este montat oarecum jos si care se pare ca trebuie sa se incarce cu caldura si nu asa cum credeam, sa scape de ea.
 
Tocmai am avut o lunga discutie despre motoare, ungere, etc. Cam cat a durat traversarea Bucurestiului dintr-o parte in alta, in puncte diametral opuse.

1. Pompa de ulei asigura un jet de ulei in cilindru, nu pulverizeaza. Uleiul ala nu se incalzeste instantaneu (intr-o rotatie de motor) la temperatura motorului.
2. Puneti ce ulei vreti, dar a doua cifra (de dupa W) conteaza la clima noastra, nu in Germania sau Suedia. Do you feel lucky?
3. Chestia cu uleiul mai vascos inca se aplica si in zilele noastre, se pare, doar ca la motoarele moderne dupa 250-300.000 km.
 
caldura mai mare decat ce dadea asfaltul... asfaltul incins...de la asfaltul ala incins la rosu in Braila si Bucuresti... energie termca de la asfalt in radiator.
Ironiile tale nu fac doi bani. :wink: Producătorii de uleiuri îți recomandă să folosești xW40 în zone cu climă foarte caldă. Dacă ei recomandă asta pentru temperaturi peste 30 grade în aer, eu doar ți-am spus în plus că asfaltul o face să ajungă la peste 50-60. Apoi, producătorii de mașini au tot interesul să le faci vânzare la consumabile și inventează norme interne sau alte găselnițe. Mulți fraieri chiar pun botul.
Tu, ca un cunoscător, poți pune ce vrei. E dreptul tău. :smile: Dar nu ironiza ce nu înțelegi. :wink:

PS: poate te lămuresc tipii de aici mai bine, că explică mai pentru babe că vara schimbul de căldură e diminuat (deh, gradientul de temperatură) și căldura aia în exces nu dispare în neant. :hihi:
 
Last edited:
[QUOTE="hulubei, post: 166632, member: 62"ultimile mele doua masini au izolatie termica in scutul de dedesubt[/QUOTE]
Esti sigur ca e izolatie termica si nu acustica? Nu de alta, dar nu are nici un rost izolarea termica a compartimentului motor, dar are rost cea fonica.
 
Bun asa, m-am lamurit cu uleiul de motor. Cu ocazia asta am aflat cu stupoare ca mai sunt niste lichide de schimbat.
Ala de frina. Cica la 2 ani musai. A mea are 2 ani in .ro si naiba stie in Germania cind l-a schimbat. Il trec pe lista.
Ala de cutie de viteze. Nu zice nimic cind trebuie schimbat. Il trec pe lista?
Ala de servodirectie. La fel, nu zice cind il schimb. Il trec pe lista si p'asta?

Antigel si ala de parbriz m-am prins ca trebuie schimbate/completate cind se imputineaza.

Scuze de intrebarile timpe da' asa e cind esti complet afon.
 
In cartea tehnica ai si intervalele recomandate pentru schimb
Lichidul de frana este hidrofob, in timp absoarbe apa si isi pierde calitatile lent.
Uleiul de transmisie (cutia de viteze) il ai sigur in carte, pe la 2 ani sau niste kilometri. Nu e la fel cu cel de motor, atentie.
Cel de servo este si el un ulei, diferit de cele dinainte. Ar trebui sa fie si el la nivel macar.
Antigelul isi schimba si el proprietatile, in special daca adaugi apa si strici concentratia. Dar nu ar trebui sa existe motive sa-l completezi. Are proprietati anticoorozive si scade/ridica punctele de inghet/fierbere al apei. E toxic, grija mare. Exista unele care se schimba la 11 ani, altele mai putin, depinde de buget.
 
Uleiul de transmisie la 2 ani? wtf, aveti bani de aruncat?

Trimis de pe al meu Redmi Note 3 folosind Tapatalk
 
[QUOTE="hulubei, post: 166632, member: 62"ultimile mele doua masini au izolatie termica in scutul de dedesubt
Esti sigur ca e izolatie termica si nu acustica? Nu de alta, dar nu are nici un rost izolarea termica a compartimentului motor, dar are rost cea fonica.[/QUOTE]

Scrie heat-shield. Ca nu o fi mare branza ce face habar nu am dar asa scrie pe el. Controlul termic cat mai bun au ajuns sa fie necesitati mai nou si cred ca exista departamente care cu asta se ocupa mai nou. Unii chiar au dezvoltat initial sisteme automate de control al incalzirii masinii si mai noi se lauda ca reusesc sa mentina cat mai multa energie termica in motor dupa oprire pe un interval indelungat. Deh, probabil au realizat ca sa scapi de caldura in fel si chip s-au gasit in decursul deceniilor zeci de metode foarte bune, dar trebuie eficientizata si incalzirea plus mentinerea calda a motorului. Probabil ca tot la aia, cand ursamajor vede 100C apa la motor in regim normal schimba termostatele toate pentru ca el stie mai bine ca trebuie sa stea ceas la 88C.


 
Ala de frina clar il schimb ca nu stiu cind a fost schimbat de neamt. Si frina e sfinta, tre' sa mearga ceas. :biggrin:
Neclar mi-era cu alealalte doua. De miscat volanul se misca OK (daca asta o fi servodirectia) iar de bagat in viteze pare OK si acolo (asta o fi transmisia) de asta eram in dubii daca sa le schimb sau nu.

Antigel roz completez cu antigel roz nu cu apa. Foarte rar ce-i drept ca nu se evapora prea mult in decursul timpului.
 
Bun asa, m-am lamurit cu uleiul de motor. Cu ocazia asta am aflat cu stupoare ca mai sunt niste lichide de schimbat.
Ala de frina. Cica la 2 ani musai.
Ala de cutie de viteze. Nu zice nimic cind trebuie schimbat. Il trec pe lista?
Ala de servodirectie.
Dupa cum spunea ipman, cel de frana e hidrofil (nu hidrofob) si absoarbe apa, la franare se incalzeste si apa se evapora si gazul e compresibil, facand ca frana sa piarda din eficienta. Pericolul e daca mergi cu frane multe si dese gen raliu de coasta, cand lichidul din circuit ajunge la temperaturi mari, dar e bine ca la maxim 5 ani sa schimbi lichidul de frana. Majoritatea nu il schimba niciodata. Oricum nu se intampla nimic brusc si intens.
Ala de cutie de viteze se verifica si se completeaza la nevoie, aproape niciodata nu ajungi sa il schimbi. La fel de servodirectie, dar la unele masini s-ar putea sa fie nevoie sa fie schimbat periodic - vezi ce zice manualul. In cel mai rau caz directia va deveni manuala, adica pe loc volanul se va invarti mai greu, dar fiind masina mica si usoara nu e o problema. Nu pierzi directia, chiar daca ramai fara lichid in instalatie.

Scrie heat-shield.
Interesant. O sa incerc sa aflu de ce e necesar, curiozitatea mi-a omorat toate pisicile :smile:
 
Ptiu, ma gandeam la hidrofil si tot hidrofob am scris.
Atentie la ce pui in loc, sa fie ce trebuie. Altfel coroziune si alte neplaceri.
 
Pai selectez masina care trebuie, ma uit in manual sa vad ce miriie Ford ca s-ar potrivi si gasesc ceva. :biggrin:

lichid frina.jpg

Multam' frumos baieti, s-a mai facut oleaca de lumina la mine si cu lichidele astea.
 
Adi, eu ca sa spun sincer, am crezut ca e necesar pentru ca la ultimile 3 masini detinue si toate-s diesel si toate Euro4 sau 5, cu turbine pe sub motor pitite si catalizator tot pe acolo iar una din ele si cu filtrul de particule inghesuit imediat dupa catalizator, am presupus ca rolul e ca sa protejeze exteriorul de caldura excesiva de acolo. Nu stiu de ce am gandit asta in afara faptului ca sub motor intuiam foarte multa caldura care trebuia sa nu iasa afara dupa voia proprie. Nu am gandit niciodata ca asfaltul e mai cald ca ambientul si ca face el vreo prajeala pe acolo pe jos pentru ca oricum e mai rece ca ce e sub motor si apoi niciodata nu am crezut ca puterea lui de radiere de caldura este atat de mare la 10-15cm cat sa faca diferenta fata de ambient. Evident, nefiind bucurestean nu mi-a pasat de ce se intampla cand stai in coloana excesiv desi ma gandesc ca pe alta parte toate masinile alea tin umbra si deci asfaltul ala nu se mai incinge la fel de rau ca pe o sosea in camp.
In fine, mai nou unii lauda ca si strategie de marketing, pastrarea caldurii in motor pentru perioada indelungata la motoarele pe benzina care ar trebui zic ei sa ajute la consumul, in cazul celor care fac drumuri foarte scurte si nu prea dese.

Acum mai sunt convins ca fiecare masina este gandita pentru un target, care target are o generalitate de utilizare. Evident, exceptiile o iau in freza. De aceea ma gandesc ca poate acelasi motor pe o masina facuta pentru un target care face mai mult piata, are recomandat un ulei decat acelasi motor dar pe o masina similara dar care face autostrada. Fineturi cum ca una din cele doua masini e mai grea cu cateva sute de kg sau ca cealalta are alt factor de aerodinamicitate si astfel una din ele abuzeaza mai rau motorul la acelasi stil de condus, e cam prea in detaliu. Cred ca cel mai important este targetul de cumparatori. Evident, pot fi si teoriile conspirationiste ca producatorul vrea sa-ti faci praf motorul in 200.000Km ca imediat ce iese din garantie sa pice si sa-l repari dar incerc sa evit tot mai mult sa ma mai iau dupa conspiratii ca apoi am sa incep sa nu cred ca pot sa cred in Dumnezeu.

ursa, o spun in public si cu sinceritate, imi pare rau si imi cer iertare ca te-am jenat cu ceva prin stil sau doar prin opinia mea diferita.

burebista, despre fluidele de care ziceai tu am mai intrebat si mereu am primit un alt raspuns, dar nici nu m-am obosit sa caut adevarul absolut. La servo am zis si eu ca daca nu strica nimic lichidul imbatranit si ca daca doar scade eficienta, il schimb cand nu mai suport sa trag de volan. La frane, pentru ca m-am gandit ca poate ar ajunge sa strice instalatia si as pierde vreodata lichidul fara sa ma prind la timp, la urmatoarea schimbare de placute care va fi cu tot cu discuri, voi schimba si lichidul. Unii poate ar zice ca bani aruncati pe geam iar altii poate ar zice ca la cat costa nu merita riscul. Ei bine, nu-mi plac riscurile tampite mie.
La cutia de viteze si nu imi e clar cum e la manuale ca presupun ca ai o manuala. Unii zic ca nu schimbi niciodata exceptand cazurile cand il scoti tu de acolo ca sa repari ceva la cutie. La automate in schimb uleiul se schimba, chiar daca producatorul auto pune sticker cu "sealed for life" (in conceptia lor acea viata a autovehicolului este egala cam cu perioada oferita de garantie).
Lichidul de parbriz se schimba si el, preferabil dupa sezon rece si cald :tongue: Si musai autorizat caci altfel strici lamelele stergatoarelor.
 
Scrie heat-shield. Ca nu o fi mare branza ce face habar nu am dar asa scrie pe el.
Poate referirea e la peretele de foc, cel ce desparte compartimentul motor de habitaclu, care e bine să aibă izolație... (tot) fonică.

Probabil ca tot la aia, cand ursamajor vede 100C apa la motor in regim normal schimba termostatele toate pentru ca el stie mai bine ca trebuie sa stea ceas la 88C.
ursa, o spun in public si cu sinceritate, imi pare rau si imi cer iertare ca te-am jenat cu ceva prin stil sau doar prin opinia mea diferita.
Parcă nu-mi vine să te cred... Văd că perseverezi.
Pe de altă parte, m-am lămurit: la mecanică și tot ce ține de motoare nu iau lecții de la tine, nu te supăra. :wink: Poate pe topicul ăla de "ce mașină să iau?" să mă pun și eu la curent cu ce mașină e mai frumoasă, mai roșie sau mai puternică. :hihi:

burebista, e bine să schimbi (măcar) lichidul de frână: în cărți zice la 2 ani, eu am schimbat și la 5 ani și n-a avut nimic. Oricum, lichidul de frână e higroscopic și acumulează apă în timp, ceea ce-i schimbă proprietățile, deci trebuie schimbat. DOT 3 și 4 sunt, cică DOT 5 ar fi siliconic/hidrofob, dar nu cred că e recomandat la mașina ta.
Eu aș schimba, în locul tău, și antigelul, dacă nu e pus de tine.
Uleiul din cutie lasă-l acolo unde e. Baftă!
 
Lichidul de parbriz de vara are alte caracteristici (utile) fata de cel de iarna. Cu toate ca unul de iarna bun nu va strica niciodata, cel de vara poate strica iarna.
 
burebista, pentru lichid de frana exista doar 2 modele larg disponibile pe piata, iar DOT4 e chiar cel mai raspandit. Ia-l de la orice producator mai bun si e in regula, singura chestie de stiut e ca fiind hidrofil dupa ce ai desfacut bidonul il folosesti pe loc si nu prea il mai tii pentru utilizare ulterioara pentru ca o sa fie contaminat. In practica, daca bidonul e suficient de bine etansat, il poti pastra pentru completare.
 
Antigelul e pus de mine, stiu ca iarna nu-i ca vara :biggrin: asa ca schimb lichidul de parbriz in consecinta.
Peste trei luni cind se face anul de schimbat consumabilele ramine sa mai schimb ala de frina (mai mult sa fiu eu cu piticii linistiti) si asta e, restul de fluide le las acolo.

Sa traiti cu totii. :thumbs:
 
Back
Top