Verificare kilometraj masina SH

Normele/specificaţiile alea interne (WSS...) ale lor sunt :emo::kill:. Trebuie să fie pe undeva scrisă şi norma ACEA. Dacă te iei numai după norma Ford, găseşti 1-2 uleiuri pe piaţă... sau schimbi la ei, normal, wtf?
 
Eu va doresc mult succes cu temperaturile asfaltului, eu ma retrag si folosesc uleiul recomandat de producator. Va doresc mult succes oricum, asteptand sa vedem o masina ajunsa la peste 300000km cu uleiurile puse dupa ureche.
 
La 500.000 e bine? :smile: Taxi, Logan, pus uleiurile cele mai ieftine, dar xW40, dată la Rabla cu motorul în stare excelentă.
Sistemul ăla termic al motorului depinde şi de temperatura ambiantă, chiar dacă ţi se pare ţie imposibil. Altfel nu s-ar recomanda uleiurile şi după climă. Iar contribuţia cea mai mare de aport de căldură nu e de la aerul înconjurător, ci de la sol. E fizică. :smile:
 
Eu mi-am spus parerea in functie de fizica pe care am invatat-o in facultatea aia de ingineri. Iti respect opinia, dar nu pot sa fiu de acord cu ea pentru ca am si eu dreptul la a mea.
Loganul acela de care pomenesti ar fi un exemplu valid daca am avea documentatia de la producator ca recomanda xW30 si el a pus xW40 toata viata motorului.
 
Eu mi-am spus parerea in functie de fizica pe care am invatat-o in facultatea aia de ingineri. Iti respect opinia, dar nu pot sa fiu de acord cu ea pentru ca am si eu dreptul la a mea.
Loganul acela de care pomenesti ar fi un exemplu valid daca am avea documentatia de la producator ca recomanda xW30 si el a pus xW40 toata viata motorului.
Da, la logan se recomandă Dacia Oil 5W30. Sau Elf. Și la Mecanică se preda tot fizica aia. Promoție 1990. :wink:
Și eu îți respect opinia. Cu toate astea îi recomand (pe timp) călduros măcar 5W40 lui burebista, chiar 0W40, care are ceva mai mult sintetic. :smile:
 
OK, inteleg ca fiecare producator isi promoveaza produsul lui si probabil d'aia Ford zice ca cel mai bun pentru motorul meu e Ford Formula F 5W30.
Dar de asemeni zice ca daca cumva a disparut de pe lume uleiul asta pot folosi si alt 5W30 care trebuie sa respecte niste norme ACEA. Daca nu-l gasesc nici p'ala atunci pot incerca si 5W40 (Ford sau echivalent cu normele alea).

Io unde nu ma pricep tind sa fac ce scrie producatorul in brosura. In cazul asta sa folosesc 5W30 ca asta zice Ford-ul ca e de preferat pentru motorul meu. Intrebarea mea initiala era doar daca sa schimb Ford 5W30 cu alt brand 5W30 in ideea in care alt brand e mai scump clar dar daca are si avantaje proportionale cu scumpimea respectiva.

Din tot ce-am citit pina acu' se pare ca o sa ramin la ce scrie-n carte, eventual schimb oleaca mai des de un an. :smile:
 
Un articol pentru n00bs.

eventual schimb oleaca mai des de un an. :smile:
Sau la 10.000 km (hidrocracatele, adică majoritatea de pe piață), dacă nu-i dai forjă puternic. Anul poate fi nițel depășit, dacă nu-i faci, că nu râncezește. :biggrin:
Dacă are mai mult sintetic în el (asta trebuie să afli), urci și la 12.000-15.000 km, în aceleași condiții ca mai sus. Astea cu PAO/esteri în ele îs mai scumpe, iar sintetice PURE nu prea găsești pe la noi.
 
Last edited:
Imi aduc aminte cum se schimba uleiul de motor inainte de '89: il chemai pe Nea' Gicu (de la 3) ca era mecanic, ala scotea joja, punea cateva picaturi de ulei in palma, le freca cu degetul (spectroscop incorporat) si dadea verdictul: "Lasa-l bre acolo, nu vezi ca inca e bun?" :biggrin: Tot el iti segmenta motorul la 30.000km. Baiat priceput. :biggrin:
 
.. la 30.000 doar daca iti bateai joc de masina, normal. Eu am segmentat vechea Dacia la 82.000 km. Si da, frecam uleiul intre degete, alte timpuri, na. Dar il schiimbam la max.5000 km, mineral, deh, dar puteai jongla cu 15w40 iarna si (chiar si) 20w50 vara.
 
Sunt bucuros că mașina mea nu citește forumurile, astfel nu află că dacă merge cu ulei 5W30 de 136.000km ar fi trebuit să se strice. Fraiera.
 
N-ai citit cu atenție. :wink:
Se recomandă 0/5W40, nu-i obligatoriu. Și nu se strică, doar se uzează mai repede. Fiindcă ești la limită (depășită) :biggrin: cu 5W30 (când e caniculă), pe când cu 0/5W40 ai toleranță. Dacă schimbi la 8-9-max.10.000 km probabil că o să ai motorul multă vreme fără probleme vizibile.
 
Ford are și fabrică de chimicale, să producă ulei sintetic în regim propriu, sau doar lipește eticheta pe un ulei cumpărat de la alții? Zic și eu.
 
Ford are și fabrică de chimicale, să producă ulei sintetic în regim propriu, sau doar lipește eticheta pe un ulei cumpărat de la alții? Zic și eu.
Ambele: o parte le fac ei prin subsidiara Motorcraft, iar pe restul lipesc etichete. Din ce stiam, mare parte din uleiurile sub sigla Ford sunt produse de Conoco-Phillips.
 
Back
Top