ursamajor
צָפְנַת פַּעְנֵחַ
Normele/specificaţiile alea interne (WSS...) ale lor sunt . Trebuie să fie pe undeva scrisă şi norma ACEA. Dacă te iei numai după norma Ford, găseşti 1-2 uleiuri pe piaţă... sau schimbi la ei, normal, wtf?
Nu te lua după norma Ford ca amicul meu care nu bagă în hârb decât Castrol Magnatec-ul ăla, că are scrisă norma Ford.
Da, la logan se recomandă Dacia Oil 5W30. Sau Elf. Și la Mecanică se preda tot fizica aia. Promoție 1990.Eu mi-am spus parerea in functie de fizica pe care am invatat-o in facultatea aia de ingineri. Iti respect opinia, dar nu pot sa fiu de acord cu ea pentru ca am si eu dreptul la a mea.
Loganul acela de care pomenesti ar fi un exemplu valid daca am avea documentatia de la producator ca recomanda xW30 si el a pus xW40 toata viata motorului.
Sau la 10.000 km (hidrocracatele, adică majoritatea de pe piață), dacă nu-i dai forjă puternic. Anul poate fi nițel depășit, dacă nu-i faci, că nu râncezește.eventual schimb oleaca mai des de un an.
Eu in Ford pe benzina bag Motul. Pana acum numai de bine. In service la Ford Tiriac tot Motul au si ei, doar ca mai scump decat la Emag/Inca o intrebare de habarnist despre uleiul de motor...
Ambele: o parte le fac ei prin subsidiara Motorcraft, iar pe restul lipesc etichete. Din ce stiam, mare parte din uleiurile sub sigla Ford sunt produse de Conoco-Phillips.Ford are și fabrică de chimicale, să producă ulei sintetic în regim propriu, sau doar lipește eticheta pe un ulei cumpărat de la alții? Zic și eu.