Verificare kilometraj masina SH

Nu inteleg de ce va plangeti de presuri. Orice pitzy conduce suvul cu tocuri de 20cm si nu se plange.
 
Nu inteleg de ce va plangeti de presuri. Orice pitzy conduce suvul cu tocuri de 20cm si nu se plange.

Eu le admir pentru aceste aptitudini.
Apropo de automata, faptul ca schimba singura e singurul automatism, in rest schimba cand vrei tu, trebuie doar sa te acomodezi cu ea ca sa o poti mentine in turariile dorite. Mai pui si de modul sport prezent pe aproape tot care ajuta mai mult la a pastra cu usurinta treapta de viteza mai mult sau da e pregati retrogradare inainte de o manevra. Iar mai toate au si modul manual derivat din sport. Ca e ciudat ca dai fata spate fara ambreiaj, totul complet digital, e alta poveste.
Nu stiu robotizatele cum sunt (precum cele de pe Logan din cate tin minte) dar ceva imi spune ca nu sunt mult diferite de "hidramate".
Cat despre frana, am fost si eu aproape sa gust volanul o data si din reflex am apasat mai tare neintelegand de ce franeaza masina. Not funny. Dar stiu si doua cazuri care foloseac ambele picioare la pedalat iar unul din cazuri asta a condus din prima zi si nu intelege cum sa utilizeze o manuala. Reciproca.


 
Parca era undeva o discutie despre cand si de ce se schimba lichidul de frana. Eu tocmai am aflat pe pielea mea: long story short, acum am un etrier blocat. 375 lei etrierul plus manopera. :frown:
 
E higroscopic. Adună apă. Apa face buba la etrier. :biggrin: Se schimbă cam la 2-3 ani.
Poți să încerci să-l deblochezi singur. Cureți pe-acolo și scapi mai ieftin.
 
Nu are nici o treaba una cu alta. Dar poti da vina pe lichid :tongue:

Etrierii cel mai des se blocheaza atunci cand pistonasul sta iesit in afara mai mult timp si se oxideaza, apoi nu mai intra inapoi in etrier. Asta cand mergi cu placutele uzate mult timp, ca sa apuce sa se oxideze. Se intampla si in timp, cand etrierul are X decenii (x >=1), dar niciodata de la lichid vechi.

Manopera? Credeam ca la Matiz se schimba la fel ca la Dacie, de unul singur in 15 min. Apoi ai nevoie de a 2-a persoana ca sa il aerisesti pe cel nou. Am schimbat cativa de-a lungul vremii, chiar si la Audi.
 
Asta mi s-a spus in service, unde mi-au deblocat etrierul vechi, de doua ori, la trei zile distanta. Acum ca sunt din nou acasa, o sa-l schimb cu unul nou. La Olanesti era mai greu sa bibilesc ceva singur...
 
Well, Olanesti explica expertiza mecanicilor. Macar micii erau buni?

Daca schimbi, fa un efort si schimba-i pe amandoi. Celalalt s-ar putea sa fie intr-o stare apropiata si nu vrei sa ai surprize. Si daca tot faci asta, atunci chiar ai ocazia sa schimbi lichidul, la pistonase blocate probabil ai si ceva particule (oxizi) in lichid.
 
Că se discuta de scuturi acum câteva pagini; cam asta e sub a mea (fața mașinii în stânga pozei). 0 loc de aerisire pe dedesubt, iar în dreapta pozei se vede o chestie care seamănă cu ce zicea hulubei, pentru izolație termică - pe acolo iese țeava de evacuare și se duce în spate, la tobă.

vlcsnap-2017-04-28-22h21m12s989.png

Iar asta e din spate, dacă tot suntem aici :smile:. Toată partea din față e izolată cu material d-ăla, iar mai aproape în stânga e rezervorul, cu scut care pare de tablă.

vlcsnap-2017-04-28-22h33m18s964.png
 
Evacuarea e normal sa fie protejata, nu vrei ca la temperaturile de lucru sa aibe brusc de-a face cu o baltoaca si cu ciclul de comprimare-dilatare respectiv. Si nici cu sarea de pe drum.

Ma gandesc ca izolarea e ca sa nu incinga scutul si sa faca scutul sa aibe aceeasi problema.
 
Parca era undeva o discutie despre cand si de ce se schimba lichidul de frana. Eu tocmai am aflat pe pielea mea: long story short, acum am un etrier blocat. 375 lei etrierul plus manopera. :frown:
Eu tocma' aflasem acu' fo' 2 saptamini ca si asta trebuie schimbat la 2 ani cum zice-n carte si va intrebasem si pe voi.
Acu' sigur il schimb. :smile:
 
Well, Olanesti explica expertiza mecanicilor. Macar micii erau buni?
Da, ai dreptate, mai ales ca discutam despre Autoservil Rm. Valcea, adica fostul distribuitor si service autorizat Daewoo. Adica una din cele 77 de unitati acreditate Daewoo din Romania (conform cartii de service a masinii). Siglele Daewoo erau la locul lor, la intrarea in service.

Micii au fost foarte buni. :smile:
 
Cartea aia a fost scrisa acum vreo 15 ani cand Daewoo inca mai exista prin Romania si nu doar ca santier naval, nu?

Sunt oricand interesat sa aflu explicatia "stiintifica" a blocarii pistonaselor unui etrier de catre lichid de frana vechi. E un mecanism atat de simplu incat functioneaza si pe biciclete, are o singura piesa in miscare si ar trebui sa fie foarte simplu de explicat ... daca ar fi o legatura.
 
Probabil ca apa se acumuleaza in etrier si acesta rugineste pe interior si se blocheaza.

Desigur ca atunci cand Daewoo a inchis afacerea cu masini, toti mecanicii au plecat in Koreea si si-au luat si sdv-urile cu ei. In Romania nu mai aveau oricum ce sa intretina, ca nu mai erau in circulatie decat cateva sute de mii de masini vandute. :smile:
 
Pistonasele raman blocate intotdeauna afara, nu inauntru. Suprafata interioara care e in contact cu lichidul de frana, daca ar rugini, e cea care se freaca permanent de garnituri si se curata singura, iar presiunea in piston e suficienta ca sa impinga pistonul chiar si un pic ruginit, presupunand ca se acumuleaza apa aia si rugineste (presupunere incorecta, dealtfel). In schimb cand pistonul e afara daca rugineste nu are nimic suficient de puternic ca sa il traga inapoi si roata ramane partial franata (sau macar placutele freaca pe disc).

Cand placutele sunt uzate pistonul iese mai mult in afara si o suprafata mai mare e expusa exteriorului. Initial au pe ele un strat de protectie (gen crom), dar care cu timpul cedeaza si fierul de dedesubt corodeaza de la apa din exterior - balti sau simpla umezeala din aer. Rugina ii mareste volumul si nu mai revine dupa apasare, nu mai poate intra inapoi in etrier.
 
Așa e, mizeria/rugina îl blochează și e chiar ușor să-l cosmetizezi, nu-i nevoie să îl înlocuiești musai.
Dacă e prea "mâncat", totuși, trebuie să-l schimbi.
Dacă te apuci să-l repari singur, ai grijă să nu zgârii suprafața de lucru a pistonașului.

PS: unii s-au plâns că li s-a blocat etrierul având furtunașul ce vine de la conducta de frână înfundat. Trebuie investigat.
 
Last edited:
Placutele de frana erau ca noi. Toate garniturile de protectie intacte.
Conteaza cum e pistonul. Oxidarea lui se produce in timp, altfel la fiecare schimb de placute s-ar schimba si pistonasele de la etrier :tongue: Oricum, e irelevant cum erau placutele si garniturile in acel moment versus "apa din lichid face pistonasul sa rugineasca si sa il blocheze": pistonasele nu se blocheaza de la apa din lichid. Singurele motive pentru care se schimba lichidul sunt:
- apa care poate vaporiza si fiind compresibila creaza senzatia de pedala elastica si frana ineficace
- in zona de lucru a pistonaselor se acumuleaza mizerie in timp, iar lichidul cu mizerie abraziva o sa distruga garniturile

Altfel, sunt masini care au mers 15-20 de ani fara sa aibe vreodata un schimb de lichid. Pe vremuri nu facea nimeni asta vreodata intentionat.
 
Placutele de frana erau ca noi. Toate garniturile de protectie intacte.
Ține seama că etrierul/pistonașul lucrează în condiții grele: în afară de mizeria ambiantă toată pilitura de disc și mai ales de la plăcuțe ajunge acolo și colmatează în timp zona de lucru, care e foarte mică, dealtfel. Dar, cum am zis mai sus, investighează întâi.
 
Eu sunt curios doar cum ai ajuns sa realizezi ca ai etrierul blocat, mai ales daca ai placutele de frana intacte.
 
Back
Top