Deşi titlul topicului este "ultimele jocuri cu care ne-am
delectat", ei bine, cu ăsta care urmează nu m-am delectat.
Aceia dintre voi care au "reparat" calculatoare în trecut poate ţin minte acele directoare cu muzică denumite "
Noutati" în care se aflau la grămadă manele? Cam asta a fost şi reacţia mea când am început să joc
Settlers 7. Mă aşteptam la ceva mişto şi am dat peste acest "Adrian Minune" al jocurilor: gras, pitic, de culoare îndoielnică, voce mişto dar care cântă tâmpenii.
Jocul începe cu un "tutorial" în care eşti învăţat cum să efectuezi lucrurile de bază prin joc: panning, zooming and stuff. Prima surpriză neplăcută veni când am remarcat cu deosebită neplăcere că jocul nu recunoaşte butonul din mijloc al mouse-ului. Nu-l detectează şi pace! Bineînţeles, nu poţi sări peste tutorial, aşa că am fost nevoit să mapez "middle click" pe butonul 4 al mouse-ului. Nu, opţiunea nu există în joc, nu vă lăsaţi amăgiţi. Noroc cu mouse-ul cu 5 butoane şi software-ul din Windows. Altfel... sula Settlers 7. Mă întreb ce dracu fac ăia cu mouse cu 2 butoane. În fine...
"Campania" începe cu un filmuleţ gen desene animate, în care se povesteşte pe scurt de o coroană pierdută, onoare şi... alte chestii de care m-a durut în paişpe. Mă rog, trecem la jocul în sine.
Jocul cere resurse din greu, mai ales CPU. Ce dracu, frate, că după cum arată, ar trebui să se mişte lejer pe-un Pentium 4 cu SDRAM. Dual Core, 3600 MHz 100% ocupat? Pffff... Well, începi prin a dezvolta un sătuc. Nişte "căsuţe" uriaşe de how-to apar fix în mijlocul ecranului, să-ţi obtureze vederea, scapi de ele, te prinzi că mai fiecare clădire are 3 slots pătrate pe care o înconjoară şi pe care poţi construi alte clădiri specializate. Faza cretină e că respectiva "clădire" principală nu face nimic, e numai placeholder pentru alea adiacente. WTF. Bt wait, it gets better! Clădirea principală are nevoie de... acces stradal. Corect, de aşteptat. Faci stradă... hopa, unde e un pătrăţel adiacent? Ei bine, dacă nu faci strada perfect paralelă cu clădirea principală, trece prin "ograda" pătrăţelului adiacent şi din părţi mai poţi construi acolo. Nervi, înjurături...
Clădirile specializate au o "rază" (invizibilă) din care pot lua resurse. Ce dacă 5 metri mai încolo mai e o mină de aur? Neee, trebuie să
distrugi clădirea aia şi să
construieşti alta 5 metri mai încolo. Nervi, înjurături, dinţi scrâşniţi...
Exemplu: Ai o mină de cărbune. Trebuie să construieşti un "Mountain Shelter" aproape de ea, de ăla să lipeşti "Coal bla-bla" (who gives a shit about the name), apoi apare un pitic care adună resurse într-un ritm înfiorător de lent. Când mina se goleşte (foarte repede comparativ cu câte rsurse îţi trebuie ţie), faci totul praf şi te muţi cu căţel şi purcel la următoarea (erase and rewind, de la pasul 1). OMGWTF. Nervi, înjurături, dinţi scrâşniţi, grumble-grumble...
Armata: recrutezi soldaţi în... tavernă. Păi de unde dracu? Jocul e PG-13 whateva, deci bordel nu este, şi toată lumea ştie că acolo îs ăi mai buni soldaţi. În fine, bineînţeles că ai numa' o tavernă, şi e mişto să faci scroll 30 de secunde, să ocheşti taverna, să dai click pe ea, să dai +++ la soldaţii ăia, să aştepţi să fie "concepuţi", moment în care se teleportează vitejii în locul în care şade genralul trupelor. Nervi, înjurături...
Bătăliile: ce tactică, ce strategie, pixu'. Dai click pe general, dai click pe target şi te uiţi ca la cinema. Generalul ia trupele sub aripă şi merge călare, şmechereşte în fruntea lor... până aproape de locul bătăliei. Acolo se dă chitit (aka rămâne în urmă), descalecă şi trimite carnea de tun înainte. Soldaţii inamici, la fel. Acuma vine faza funny: SUNETUL. Soldăţoii guiţă nişte sunete stranii ("hai, haii, heugh, heuugh") şi năvălesc unii către ăilalţi, începând ciomăgeala. Şpilu' e să ai 1-2 în plus faţă de ai inamicului, şi eşti OK. La nivelul următor a trebuit să fac nişte muscheteers (care btw halesc "fancy food", foarte mişto) fiindcă ei, puşcaşi fiind, sunt singurii care pot să dea piept cu o palisadă. Aia arată ca un bordei cu tunuri (whatever), şi acum poanta: cale de f'o 10 minute, trăgeau muschetters în palisadă, aia cu tunurile în ai mei, mi-au murit f'o 8... şi mă gândeam că în timpul ăsta aş fi trecut cu grosul armatei
pe lângă căcatul ăla de palisadă (pierzând numa' vreo 2), aş fi ajuns la castelul inamic, l-aş fi mucificat pe inamic şi aş mai fi băut şi-o bere.
Pe scurt: control ioc, clădirile arată penal, storage buldings se umplu pe tăcute (şi te pomeneşti că îţi cară ăia resurse cale de şapte poşte, numai ca să le aducă alţii înapoi la procesat înapoi la 1 metru de locul de unde au fost produse), storyline-ul e de căcat, pe mine pe minimap mă numeşte jocul "Pirate" (OMGWTFBBQ), şi toată
panarama asta costă 50 de EURO pe
Steam. Vine sfârşitul lumii, maică...
Nota finală, dezgustată şi flegmoasă: 3/10. Păcat de muzica din intro...