Warning: Might contain spoilers!
Cu sentimente amestecate o să scriu câteva cuvinte despre
Just Cause 2, pe care l-am aşteptat vreo 2 luni şi ceva şi în sfârşit am apucat să-l joc niţel (f'o 3 ore, mai precis). Şi nici nu ştiu de unde să încep...
Grafică: amestecată

în sensul că unele părţi sunt randate excelent, altele copilăreşte. Una peste alta, e acceptabil. Nu ceva ce să-ţi uimească ochiul, dar nici urâtă cu spume.
Story: slăbuţ. Ăla pe care-l joci e un Arnold+Stallone+Van Damme + Seagal, mă rog, aţi prins ideea, ăl mai commando guy din lume, care merge într-o ţară insulară inventată cu un scop nu foarte precis. Mă rog, ce face e să distrugă cam tot ce poate (gândiţi-vă la un sabotor care, în loc să se pitulească, face pe nebunulpe clădiri, pe-acolo). Backstory-ul e doar un motiv de mayhem.
Gameplay: ei bine, aici implementarea e praf. Controlul e praf, design-ul environment-ului e praf. Au feştelit-o tare gagii la capitolul ăsta. O listă de probleme de care îmi aduc aminte acuma, la cald:
- Grappling Hook-ul este o armă excelentă, în teorie, poţi face o grămadă de năzbâtii cu ea, dar, vorba ceea, practica te omoară. În filmuleţele de prezentare arată nişte şmecherii faine, pe unele am reuşit să le reproduc, dar altele...
- Controlul vehiculelor e cam dubios; nu mai vorbesc de layout-ul default care e atroce (deocamdată încerc, încă! să mă obişnuiesc cu el aşa cum este): frâna de mână e X (nu space), iar saltul din vehicol (cu paraşuta-minune) e Space (nu orice altceva), aşa că de (prea) multe ori m-am pomenit că plutesc sub paraşută în loc să iau o cură strânsă sau să fentez cu maşina nişte inamici.
- Misiunile sunt cretine (sunt doar motiv de bum-bum, se pare). Nu există map (există harta insulei şi un minimap care e de toată pleazna, n-ajută la nimic). Obiectivele sunt cât de cât marcate, dar toate punctele de interes sunt identificabile numai vizual, ceea ce n-ar fi aşa rău... până ajungi cu nivelul de completion pe la 65-70% şi începi să vânezi restul punctelor de interes (a se citii chestii pe care trebuie să le faci bucăţele). Am o misiune încoţopenită la 91%, una la 94% şi alta la 88% fix din cauza asta. OK, numai două din cauza asta, a treia...
- Ei, dragii mei, în jocul ăsta trebuie să dai cu buuum-ul în tot felul de lucruri (rezervoare, AA guns, antene radio, etc). Şi ca să faci treaba asta... îţi trebuie... aud? Explozive/arme/muniţie. Bravo! Numa' că astea se găsesc cam cu zgârcenie prin joc. OK, să zicem că m-aş descurca cu tot ce e distructibil cu ajutorul gloanţelor, dar mai sunt altele (AA Guns de exemplu) care pot fi distruse numai cu aruncătorul de grenade şi/sau C4 (sau ceva de genul...). Toate bune şi frumoase, dar de-astea nu găseşti. Nu, am zis bine. Nu găseşti
defel!. Într-o misiune am găsit ceva sticky charges şi un aruncător de rachete, şi alea s-au terminat, eu am rămas cu ea-n mână...
- Tot cu ea în mână rămîi când ţi se termină muniţia în mijlocul unei misiuni/urmăriri (SMG-ul cară maxim 180 de gloanţe, şi pe alea le consumi în cam 30 de secunde de foc susţinut, şi jocul e hack-and-slash cu guns, nu merge să fii tactic şi să tragi uin glonţ per inamic).
- Tot cu ea în mână rămâi când eşti
en route cu o maşină către un obiectiv, drumul e necirculat (sau eşti prin pădure) şi maşina se face praf (din varii motive). Hai, trupete, infanterie scrie pe tine! Şi meergi, şi meergi... Legat de asta, cam degeaba e harta uriaşă (şi
este uriaşă), dacă-i 85% goală-goluţă...
At times it's fun though... le-am copt câteva tricks inamicilor de mă miram şi eu...
Controlul avioanelor e îngrozitor, tot din cauza layout-ului; Au pus ăştia o căruţă de taste la care în general ajungi mai greu (Left Shift, Left Ctrl, Left Alt, X) fiindcă sunt pe la podul palmei (controlul e WSAD+Mouse).
Fun level:
foarte variabil, frustrant at times. La un moment dat te distrezi împroşcând inamici cu gloanţe şi grappling hook, ca după 30-45 de secunde să te pomeneşti fără gloanţe, într-o zonă pustie şi cu misiunea completată 50%. Şi dă-i şi scobeşte după ceva de făcut...
Aiurea e şi Black Market-ul (un individ cu accent ruso-asiatic); treaba stă în felul următor:
- Ai un device cu care îl chemi pe nenea (ceva de genul "piaţa vine la tine");
- Ăla vine cu un ditamai elicopterul (WTF!);
- Apare un meniu în care ai de ales ce vrei să cumperi de la el (bineînţeles, la început majoritatea item-urilor sunt locked);
- Tot aici ai şi posibilitatea de a face upgrade, care upgrade nu îţi spune ce e îmbunătăţit (ceva de genul "să plăteşti pe neve");
- Dacă n-ai chef de aruncat bani, ieşi din meniu şi cu asta basta. Da' e cretin să vină ăla cu ditamai cariciopteru' numa' ca să te întrebe dacă vrei ceva. Că tot îl chemi prin radio... Eu aş fi făcut să apară meniul mai întâi, apoi, dacă ai cumpărat ceva, să vină băiatul cu pizza, erm, ăsta... contrabandistul.
- Altă fază nasoală e că, odată ce ai cumpărat un item, data viitoare dai din nou banii pe el, ceea ce te cam împiedică să explorezi toate opţiunile.
Mă rog, per total am fost cam dezamăgit de joc, dar o să mai continui, poate se mai îmbunătăţeşte în timp (sau poate mă învăţ eu cu el)...
Nota finală: 6/10 pentru un joc care ar fi trebuit să sară de 8 lejer. Dar deşi ideile sunt bune, producţia pare făcută pe genunchi.