Ultimele jocuri cu care ne-am delectat - impresii

Heh. Eu din câte am înțeles peste tot în Europa prețul în retail este același, 65-70 EUR. Online e total altă treabă, amu depinde și dacă vrei să riști să-ți ajungă discul crăpat/bușit (din câte știu Amazon trimite prin poștă, și Poșta Română este indescriptibilă). Deci.. nu e vina Altex, cât politica de prețuri din magazine de peste tot :wink:
 
Eu o sa bag de pe Amazon mai incolo o comanda de 3-4 jocuri, la ce preturi au nici ca merita sa te stresezi sa le mai cauti pe aici.
 
Simt că mă repet :biggrin: În Grecia în magazinul de retail God of War 3 era 70 EUR când eu l-am cumpărat aici cu 269 RON :biggrin: Am mai delegat observatori să caute și prin Austria/Germania, la fel. Nu e doar țara noastră, ci este prețul de distribuție retail pentru magazinele fizice. Online e cu totul altă treabă.
 
Deşi titlul topicului este "ultimele jocuri cu care ne-am delectat", ei bine, cu ăsta care urmează nu m-am delectat.
Aceia dintre voi care au "reparat" calculatoare în trecut poate ţin minte acele directoare cu muzică denumite "Noutati" în care se aflau la grămadă manele? Cam asta a fost şi reacţia mea când am început să joc Settlers 7. Mă aşteptam la ceva mişto şi am dat peste acest "Adrian Minune" al jocurilor: gras, pitic, de culoare îndoielnică, voce mişto dar care cântă tâmpenii.
Jocul începe cu un "tutorial" în care eşti învăţat cum să efectuezi lucrurile de bază prin joc: panning, zooming and stuff. Prima surpriză neplăcută veni când am remarcat cu deosebită neplăcere că jocul nu recunoaşte butonul din mijloc al mouse-ului. Nu-l detectează şi pace! Bineînţeles, nu poţi sări peste tutorial, aşa că am fost nevoit să mapez "middle click" pe butonul 4 al mouse-ului. Nu, opţiunea nu există în joc, nu vă lăsaţi amăgiţi. Noroc cu mouse-ul cu 5 butoane şi software-ul din Windows. Altfel... sula Settlers 7. Mă întreb ce dracu fac ăia cu mouse cu 2 butoane. În fine...
"Campania" începe cu un filmuleţ gen desene animate, în care se povesteşte pe scurt de o coroană pierdută, onoare şi... alte chestii de care m-a durut în paişpe. Mă rog, trecem la jocul în sine.
Jocul cere resurse din greu, mai ales CPU. Ce dracu, frate, că după cum arată, ar trebui să se mişte lejer pe-un Pentium 4 cu SDRAM. Dual Core, 3600 MHz 100% ocupat? Pffff... Well, începi prin a dezvolta un sătuc. Nişte "căsuţe" uriaşe de how-to apar fix în mijlocul ecranului, să-ţi obtureze vederea, scapi de ele, te prinzi că mai fiecare clădire are 3 slots pătrate pe care o înconjoară şi pe care poţi construi alte clădiri specializate. Faza cretină e că respectiva "clădire" principală nu face nimic, e numai placeholder pentru alea adiacente. WTF. Bt wait, it gets better! Clădirea principală are nevoie de... acces stradal. Corect, de aşteptat. Faci stradă... hopa, unde e un pătrăţel adiacent? Ei bine, dacă nu faci strada perfect paralelă cu clădirea principală, trece prin "ograda" pătrăţelului adiacent şi din părţi mai poţi construi acolo. Nervi, înjurături...
Clădirile specializate au o "rază" (invizibilă) din care pot lua resurse. Ce dacă 5 metri mai încolo mai e o mină de aur? Neee, trebuie să distrugi clădirea aia şi să construieşti alta 5 metri mai încolo. Nervi, înjurături, dinţi scrâşniţi...
Exemplu: Ai o mină de cărbune. Trebuie să construieşti un "Mountain Shelter" aproape de ea, de ăla să lipeşti "Coal bla-bla" (who gives a shit about the name), apoi apare un pitic care adună resurse într-un ritm înfiorător de lent. Când mina se goleşte (foarte repede comparativ cu câte rsurse îţi trebuie ţie), faci totul praf şi te muţi cu căţel şi purcel la următoarea (erase and rewind, de la pasul 1). OMGWTF. Nervi, înjurături, dinţi scrâşniţi, grumble-grumble...
Armata: recrutezi soldaţi în... tavernă. Păi de unde dracu? Jocul e PG-13 whateva, deci bordel nu este, şi toată lumea ştie că acolo îs ăi mai buni soldaţi. În fine, bineînţeles că ai numa' o tavernă, şi e mişto să faci scroll 30 de secunde, să ocheşti taverna, să dai click pe ea, să dai +++ la soldaţii ăia, să aştepţi să fie "concepuţi", moment în care se teleportează vitejii în locul în care şade genralul trupelor. Nervi, înjurături...
Bătăliile: ce tactică, ce strategie, pixu'. Dai click pe general, dai click pe target şi te uiţi ca la cinema. Generalul ia trupele sub aripă şi merge călare, şmechereşte în fruntea lor... până aproape de locul bătăliei. Acolo se dă chitit (aka rămâne în urmă), descalecă şi trimite carnea de tun înainte. Soldaţii inamici, la fel. Acuma vine faza funny: SUNETUL. Soldăţoii guiţă nişte sunete stranii ("hai, haii, heugh, heuugh") şi năvălesc unii către ăilalţi, începând ciomăgeala. Şpilu' e să ai 1-2 în plus faţă de ai inamicului, şi eşti OK. La nivelul următor a trebuit să fac nişte muscheteers (care btw halesc "fancy food", foarte mişto) fiindcă ei, puşcaşi fiind, sunt singurii care pot să dea piept cu o palisadă. Aia arată ca un bordei cu tunuri (whatever), şi acum poanta: cale de f'o 10 minute, trăgeau muschetters în palisadă, aia cu tunurile în ai mei, mi-au murit f'o 8... şi mă gândeam că în timpul ăsta aş fi trecut cu grosul armatei pe lângă căcatul ăla de palisadă (pierzând numa' vreo 2), aş fi ajuns la castelul inamic, l-aş fi mucificat pe inamic şi aş mai fi băut şi-o bere.
Pe scurt: control ioc, clădirile arată penal, storage buldings se umplu pe tăcute (şi te pomeneşti că îţi cară ăia resurse cale de şapte poşte, numai ca să le aducă alţii înapoi la procesat înapoi la 1 metru de locul de unde au fost produse), storyline-ul e de căcat, pe mine pe minimap mă numeşte jocul "Pirate" (OMGWTFBBQ), şi toată panarama asta costă 50 de EURO pe Steam. Vine sfârşitul lumii, maică...
Nota finală, dezgustată şi flegmoasă: 3/10. Păcat de muzica din intro...
 
Io am dezinstalat Settlers 7 instinctiv, după vreo 10 minute de joc. Acuma mă delectez cu 4. :tongue: Seria Settlers a avut mereu probleme cu controlul, dezvoltarea lentă, partea militară (lipsă) şi repetitivitatea, dpmdv. Eu l-am jucat pentru lanţurile de producţie şi pentru umor - e mişto să vezi cărăuşii cum se pun în cap sau fac ca găinile cînd se plictisesc. :tongue:
 
În noaptea asta am să vă povestesc de două jocuri cu care m-am delectat... şi nu prea.
----
Risen - mi l-a lăudat un coleg de la servici, tipul este iubitor de jocuri RPG single player cu arcuri, săgeţi şi săbii, magie, chestii de-astea. Omul părea entuziast, aşa că am zis "hai, fie, să-i dau o şansă..."
Jocul începe cu un filmuleţ cam confuz, ceva despre neşte zei ai dracu' de care oamenii s-au săturat şi i-au dat afară din casă... erm, de pe planetă. Bineînţeles, magia/incantaţia/evenimentul respectiv are şi efecte secundare (febră, ameţeli...), în sensul că mai peste tot apar din pământ nişte ruine, artefacte şi... monstruleţi. Dup-aia ne pomenim pe o corabie pe care un tip şi-o tipă călătoreau pe şest. Acolo mai era şi-un nene chel cu un ochi de sticlă, da' nu sticlă obişnuită, ci ceva contraption de rubin cu care făcea şmecherii. Ăla se altoieşte cu un fel de titan al mării, coafura... ă, titanul rezistă, frige una la corabie şi ne pomenim pe malul unei insule, cu nimic mai deştepţi decât când am dat click pe shortcut-ul de pornire a jocului.
Jocul este "împuternicit" (powered by) acelaşi engine Gothic obosit, buggy ca de obicei. Long story short, personajul tău este un tip care nu prea are idee ce face, ceea ce e mişto. Atmosfera e sufiicient de sumbră şi apăsătoare, muzica e inexistentă (adică aşa de palidă că nici n-am băgat-o în seamă), partea faină e că poţi face cam ce-ţi tună, atâta vreme cât nu eşti prins. Partea naşpa e seria uriaşă de bug-uri din joc. Mai ales quest-urile sunt buşite rău. Spre exempu, la un moment dat trebuia să mă bat cu unul, Lorenzo. Îl bat şi, purtat de elan, îi mai ard una suplimentară, omorându-l de-a binelea. Asta n-ar fi o problemă, dacă de existenţa lui în viaţă n-ar depinde f'o 5 quest-uri (dintre care şi cel principal), lucru de care m-am prins după f'o 2 ceasuri de jucat mai departe. Nasoool. N-am reuşit să rezolv dilema decât folosind coduri. Şi mai nasoool...
Sistemul de level-up e praf, quest-urile sunt obscure şi confuze, sistemul de learning e buggy; exemplu: am Axe skill level 3, plus un inel care îmi dă +1 la Axe Skill. Dacă vreau să învăţ Axe Skill 4, e preferabil să dau inelul jos mai întâi, fiindcă "profesorii" âţi vor oferi să înveţi Axe Skill 5, nu 4 cum ar fi fost normal. Şi level 5 costă de rupe.
Una peste alta, de evitat, în afară de cei care sunt într-adevăr obsedaţi de medieval RPGs beyond all repair :smile: Nota mea: 4/10.
------------
Split/Second este, pe scurt, yet another Destruction Racing game, bazat pe reflexe și viteză, ceva ce în general îmi place, dar ăsta are o serie de minusuri pe care le înşir mai jos:
- trasee confuze, prost marcate, nu o dată m-am pomenit că nu observ o curbă sau un obstacol şi m-am înfipt în parapet.
- power-up-urile sunt de un singur fel: ambientale, în sensul de a genera acţiuni care îi pot afecta pe inamici sau scurtături/modificări ale traseului. Nu tu speed boost, nu tu armor boost/shield, etc.
- maşinile nu sunt customizabile. Asta avem, cu asta defilăm.
- sonorul e aiurea, cu variaţii mari de volum.
- maşinile inamice te prind din urmă urgent, dacă eşti pe locul 1.
- obţii power-ups doar prin drafting şi drifting :smile:
Păcat de joc, ideea e bună, promitea şi e în teorie mereu binevenită. Dar punerea în practică lasă de dorit. Nota mea: 7/10.
 
Şefu, nu te agita că-ţi creşte tensiunea :smile:
Noah bine, hai că explic. E neinteresant pentru mine, fiindcă n-am PS3. La fel ca discuţiile despre a cui maşină e mai bengoasă sau consumă mai puţin, ca cele despre echipa de fotbal preferată sau ce vedetă şi-a pus-o cu care alta. N-am voie să mi se pară neinteresant ceva cu care n-am legătură? ...ca idee, după căsătorie urmează divorţul sau moartea :smile:
Şi ca să fiu ontopic, recent m-am jucat Beat Hazard; jocul este un "Asteroids" pe steroizi. Cam cum funcţionează:
- Gameru' încarcă o melodie de pe HDD;
- Jocu' generează un "nivel" în funcţie de track-ul încărcat;
- Gameru' face atac de epilepsie în 3-4 minute...
De ce? Fiindcă tipii care au construit jocul au exagerat cu efectele video la greu; tot ecranul sclipeşte violent, te pomeneşti că-ţi lăcrimează ochii, nu mai vezi nimic clar, ce mai, e un adevărat gang-bang ocular pe-acolo.
Exemplele de pe iutub sunt slabe în sensul că reprezintă cam 10% din violenţa vizuală, dar noah...
Nota mea: 10/10 pentru idee, 4/10 pentru implementarea vizuală, media overall vă las s-o calculaţi...
 
Last edited by a moderator:
Apropo de PS3, Assassin's Creed II rulz big time, GoW3 zace uitat intr-un sertar din cauza lui... :goofy:
 
Am terminat si eu Fallout 1 si 2. Foarte reusite jocurile, atmosfera si scenariu foarte bine facute, dar o gramada de buguri (exista patchuri neoficiale ce rezolva majoritatea bugurilor totusi). In rest, e o diferenta mare de dificultate intre 1 si 2. La Fallout 1 pe easy lenevesti linisitit prin majoritatea jocului iar pe normal trebuie sa fii un pic atent. La Fallout 2 de multe ori iti vine sa stergi jocul cand vezi ca ai o armura de piele un shotgun si 2 aliati iar inamicii au 7 soldati cu pusti de asalt. La 2 monstrul de final e infernal one on one dar cu putina gandire poti sa faci rost de niste aliati care il vor toca si fara sa te bagi tu in lupta. :biggrin:

Recomand jocurile tuturor pasionatilor de RPG-uri.
 
Last edited:
Back
Top