Ultimele jocuri cu care ne-am delectat - impresii

De moduri ştiam, ceea ce e tragic este că a fost nevoie de o mână de pasionaţi care să le facă. Si ce e şi mai tragic este că acest sistem de leveling al monştrilor/creaturilor/whatever este un feature.
Jocului îi voi mai acorda o şansă...după ce termin Morrowind :smile:
 
În Morrowind nu am observat leveling serios la monştri, poate există dar cu o raţie de 2:1 sau 3:1 (adică ei iau un nivel la fiecare 2-3 ale mele). Astfel nu mor din prima lovitură a unui level 25 (deşi o cam fac dacă ai o sabie încărcată cu ceva puternic), dar nici nu lupţi câte 5 minute cu fiecare zburătoare ocazională.
 
Din punct de vedere al nivelului, nu s-a schimbat nimic. Daca nu ma credeti deschideti ambele jocuri cu editorul si comparati. S-a schimbat nitel gameplay-ul si mult AI-ul iar consecinta o vedeti...
 
Opaaa, primele probleme: artefacte vizuale in satul cu oameni invizibili (quest). Se pare ca doar atunci cind in fata mea se afla respectivii.
6600GT / drivere 81.95 / Windows XP Pro SP2 / DirectX 9.0c.
 
Vezi drivere, eu am mai avut probleme prin nişte camere, apărea garbage pe tot ecranul - aceeaşi placă grafică, nu mai ştiu ce drivere, tot 81.x. Cu 84.25 n-au mai apărut.

BTW, din ce e făcută moneda din pachet? Destul de grea.

Şi încă o chestie... Aţi observat că n-are nici un fel de copy protection? Sunt curios dacă şi din cauza asta. "Beautiful handcrafted armor" my ass. Or my horse. Or nobody's horse.
 
Oblivion
Eu pe un X800 GT 256/256 in 1024 cu detali pe medium spre high si cu cateva tweakuri prin ini il rulez decent.
Cu toate ca detaliile nu sunt toate pe high si nu beneficiez de HDR, nici AA sau AF activate... grafica jocului ma lasa cu gura cascata.
Cat despre feeling este deosebit... Un pas inainte care il salta mult peste Morrowind este "complexitatea" questurilor. Fiecare quest este gandit si are in spate o povestioara.
Din punctul meu de vedere este GOTY fara nici o problema. Este adevarat ca are si buguri (care de multe ori se datoreaza si sistemului si optimizarii acestuia. Spre exemplu mie nu mi-a crapat decat o singura data, si atunci cand am dat alt-tab din el si am pornit fraps-ul) si nu este optimizat mai deloc, dar cu putina documentare si tweakuire se poate rula decent pe un sistem mediu. Iar daca va aparea si un patch cat de curand... :rolleyes:
In alta ordine de idei imi pare rau ca nu am timp destul sa il butonez cat as vrea...:biggrin: .Baietii de la Bethesda au facut o treba buna si acum culeg roadele, jocul fiind vandut pana acum in 1.7 milioane exemplare.
 
Originally posted by Xllerator
De ce, Morrowind le avea proaste?
La Morrowind 90% din questuri erau de genul:
Du-te si adu obiectul X, sau du-te si omoara tot ce iti iese in cale in dungeonul Y.
Era acelasi quest cu cateva variatii.
Aici e cu totul altfel, un quest consta in rezolvarea catorva mini questuri (daca pot sa le spun asa) iar cateodata chiar iau o intorsatura la care nu te astepti si te lasa masca.
 
In Morcowind questurile nu erau neaparat proaste... unele semanau din punct de vedere al originalitatii si al complexitatii cu cele din Obelivion (dar erau atat de putine incat nu le mai tin minte :biggrin:). Problema lor era ca le gaseai greu si le rezolvai si mai greu. Totul din cauza ca in lumea aia imensa din joc pierdeai o gramada timp sa cauti nu stiu ce locatie (lipsa unui sistem de guidance) incat preferai sa faci orice altceva, in special plimbat aiurea si killarit monstruleti prin caves/temples/orase din plictiseala. Optiunea de fast travel si guidance-ul in privinta locatiilor face diferenta. Care este. Mi-e somn.
 
Am si eu o intrebare pentru toti meseriasii Morrowind si Oblivion (vad ca sunteti multi): exista vreo modalitate sa joci aceste jocuri (sau macar unul din ele) din perspectiva 3rd person ?
 
Da, amandoua merg. Problema e ca nu poti juca decat melee in aceste conditii, e foarte greu sa tintesti cu arcul sau vraja. Ar mai fi si aspectul interactiune, e mai greu sa nimeresti fix pe cutia/sacul/container/etc pe care vrei sa il deschizi (de multe ori sunt mai multe stivuite). Deci e foarte recomandat sa joci la persoana intai...
 
Exista mod-uri care adauga crosshair pentru perspectiva 3D. Sunt altele si mai complexe, care pe langa crosshair aduc si alte mici tweak-uri.
Mi-e lene sa caut, dar cred ca le gasesti aici, atat pentru Morcovind cat si pentru Obelisvion.
 
Oblivion: grafică superbă. Superbă. Absolut excepţional din punctul acesta de vedere. Pe GeForce 6600GT, la 1280*1024, cu toate detaliile la maxim, e diafilm, dar măcar am putut face câteva screenshots :smile:. La 800*600, se mişcă ok, e jucabil cu multe detalii. Minusuri: buggy, dă erori prea des (o dată la 2-3 ore), nu ştie alt-tab (adică îl ştie, dar one-way). Dungeon-crawling-ul e cam degeaba, nu găsesc mare lucru pe acolo...

Heroes Of Might And Magic 5: instalat ieri, jucat ieri seară câteva ore bune. Grafica e foarte frumoasă, castelele arată superb, dar am întâmpinat dificultăţi destul de mari în manevrarea caracterelor pe hartă. Sunt locuri în care chiar a trebuit să mă chinui ca să ajung. Mi s-a întâmplat foarte des să iau resurse de pe hartă şi pointer-ul să rămână "agăţat" arătând cum că acolo încă există "ceva" pe care să îl pot lua. Suportă perfect alt+tab, e foarte rapid la ieşirea şi intrarea din joc cu alt+tab, chiar dacă se află în mijlocul unei acţiuni. Asta e bine, fiindcă din păcate mi s-a întâmplat în nenumărate rânduri să dau click pe butoanele din dreapta-jos şi să mă pomenesc că "iese" în desktop fiindcă click-ul a "lovit" accidental o notificare a Yahoo Messenger sau Google Talk. Am fost nevoit să le închid pentru a mă juca liniştit.
AI-ul e so-so. Pe automatic combat am pierdut mult mai mult decât dacă mă luptam manual. Apoi, se pare că meteahna producătorului de a construi un joc care "fură" s-a păstrat. Am încercat un custom level, pe dificultate normală (where did Easy mode go?) şi acum sunt în stare de "pat" (ca la şah). Eroul inamic e mult mai puternic decât mine şi mă fugăreşte pe partea lui de hartă. Cum intru în Underground, cum face cale-ntoarsă (cred că i-e frică de întuneric :tongue:), dar eu nu îl pot învinge niciodată, fiindcă diferenţa de putere armatelor se păstrează. So, respectivul nivel tinde să se prelungească la infinit, ca timp de joc.
Diseară am să încerc şi campaniile. Overall, impresia e plăcută, cu condiţia să termin vreun nivel :smile:
 
Originally posted by war4peace
Dungeon-crawling-ul e cam degeaba, nu găsesc mare lucru pe acolo...
Nu e degeaba... chiar deloc. Gasesti o gramada de item-uri prin dungeon-uri, in special prin Wastes of Oblivion (Oblivion Gates) insa toate item-urile, la fel ca si monstrii, sunt scalati in functie de nivelul tau. Presupun ca esti inca nivel mic, nu? Dupa level 10 o sa gasesti numa' bunataturi. :smile:
 
Exista un "cheat" pentru timpenia de autoleveling, in sensul ca mai apar si inamici slabi, fara sa fie eliminati toti autoleveled. Mi se pare mai realist, asa ca l-am activat. Bine, am activat si cheatul top naked, dar asta e alta poveste. :biggrin:
Problema MARE mi se par banii, dar mai vind sabia "de pe cal". :wink:
 
Sunt nivel mic fiindcă mi-am ales un caracter absolut de cacao :frown:
Ideea e că am găsit deja items excelente (la preţuri uriaşe) prin stores, ceea ce face dungeon crawling-ul cam inutil.
 
Am jucat H5 v. 1.0 destul de intensiv in ultimele nopti si nu am intanlnit multe buguri. Problemele de cursor pot fi "overcomed" destul de usor daca faci un scroll mic in sus cand incepe nivelul. Si e si mai usor sa te orientezi pe harta. Mi se pare un pic enervanta viteza de scroll a hartii foarte mica si quick combatul care e de-a dreptul stupid uneori. In rest, grafica si gameplay de nota 9 spre 10.
 
Back
Top