Recomandare placa de sunet

Vai de capul meu. Prea putine.
Multumesc lui Cosmin pt. raspuns. O sa ma documentez nitel ca sa inteleg ce a scris el acolo.
 
Pana vine si Dreamer cu experienta lui de multe ore de auditie, iti pot spune ca eu am ascultat BS 244 in reperate randuri la un amic (dar si in showroom) pe mai multe configuratii, cel putin 7-8 amplificatoare diferite, si nu mi s-au parut boxe pretentioase la puterea acestora, sau abilitatea de a controla boxele.
 
Wait, nu cumva cand am spus ca am un amic cu BS 244 si Yamaha cineva a presupus ca este dreamer? Pentru ca nu este el, am o gramada de amici cu scule hi-fi, majoritatea aflandu-se in aceasta categorie tocmai din cauza acestui hobby comun. :biggrin:

Parca stiam ca ai si niste bookshelfs? Wharfedale?
 
Wait, nu cumva cand am spus ca am un amic cu BS 244 si Yamaha cineva a presupus ca este dreamer?

My bad...

Vreau un sfat. Vreau conectez un amplificator care are dac in el prin intrarea coaxiala digitala la computer. Computerul nu are iesire de genul asta, dar ii pot pune o placa de sunet cu iesire digitala. Vreau sa compar sunetul dac-ului din amp. cu cel al unui dac extern. As dori ca iesirea digitala a placii de sunet sa fie foarte buna, astfel incit comparatia sa aiba sens. Placa este M-audio revolutions. Face cumva resampling sau trimite semnal digital neprocesat (si zic eu mai curat)?

LE: Am gasit ceva despre asta aici, dar e naucitor pt. mine. Ma las pagubas.
 
E simplu: intreaba un audiofil si o sa te abureasca cu povesti despre soundstage, sunet carnos, aroma de vin, rosu daca sunetul e de vaca si alb daca e de peste, etc.

Intreaba un inginer si o sa iti spuna ca la un semnal digital unde 1 e 1 si 0 e 0 singura problema poate fi precizia ceasului care sincronizeaza transmisia, care e unidirectionala si fara bucla de feedback: sunt ceasuri de mare precizie si altele doar suficient de bune; un audiofil o sa "auda" jitter dat de o deviatie de 1 la la 10,000 sau chiar de 1 la 100,000 pentru ca urechea lui are precizie mai mare decat osciloscopul, iar daca mai iei in calcul si variatia abaterii ceasului la variatii termice s-ar putea ca in simfonia a V-a a lui Bethoven sa nu te prinzi daca lumina cadea drept pe partitura dirijorului sau cu oarecare umbre.

In mod practic, s-ar putea sa dai vreodata de o iesire SPDIF de pe o chinezarie de placa de baza veche de 15 ani care cuplata cu un cablu optic crapat sa dea rateuri, dar altfel nu ai de ce sa iti faci griji. In domeniul digital ori merge, ori nu merge, abia cand treci in analog (in DAC si mai departe) e loc de intors rahat cu lopata.
 
Despre ce "DAC din amp" vorbesti acolo, ai DAC la NAD-ul ala? Si ce DAC extern? La ce-ti trebuie placa de sunet cu iesire digitala, cand aproape orice DAC modern are intrare USB asincron care elimina complet necesitatea unei placi de sunet, indiferent care ar fi aia si indiferent de scopul digital sau analog al acesteia?
 
Da. Asa da!
:bravo:
 

Attachments

  • picture.jpg
    picture.jpg
    91.1 KB · Views: 38
Ce-i asta, teaser trailer? :tongue: Deci ti-ai luat Hegel si esti asa ocupat cu auditia ca nu reusesti sa scrii cateva cuvinte pentru colegii tau audiofili... in special pentru AdiB1 care se stie ca apreciaza foarte mult exprimarea poetica cand vine vorba de audio. :biggrin:
 
Nu mi-am luat, mi-a luat altcineva. :biggrin2:
Sincer, nu e nevoie de cuvinte. Poezia are limitarile ei. Limita ei cea mai evidenta este cuvintul.
Tacerea e cea mai indicata aici. Tacerea si muzica ...
 
Deci Hegel a fost idealist parca.
Baga sundare ceva idealiste hegeliene si poetice d'alea sa ma porti in alta lume. :angel:
 
Cioran spunea ca orice poet este un muzician ratat, resemnat. Avea dreptate intr-un fel. Poezia incearca sa ne poarte dincolo de cuvinte folosindu-se de cuvinte. Muzica insa este "the real thing"; Frumosul (cum ar spune Platon) aflat in forma pura.

Am amplificatorul acasa cam de vreo doua saptamini. Sunetul este absolut superb. Va vine sau nu sa credeti, la volum foarte mic se aud toate frecventele la fel ca la volum mare. Nu are reglaje de bas, inalte sau loudness pentru simplul motiv ca nu are nevoie. Nu voi face alte aprecieri in afara de aceasta: sunetul este exceptional din toate punctele de vedere, iar basul este incredibil. Am impresia ca imi umbla unii cu tobele prin casa.
Pe scurt, este imposibil sa il cumperi si sa fii dezamagit. Merita toti banii!
 
Asta cu frecventele este in primul rand meritul boxelor, insa probabil micutul NAD nu reusea sa pastreze aceasta caracteristica. Eu pe NAD C375 BEE + Elac FS 210 CE am fix ce spui tu, motiv pentru care nu mai folosesc niciodata casti - pot asculta linistit muzica si la 1-2 noaptea, usa inchisa la camera, de dupa usa cu greu iti dai seama ca merga muzica inauntru (deci nici vecinii nu aud nimic) dar in camera totul se aude impecabil in ciuda volumului ridicol de mic. :wink:

Banuiesc ca folosesti DAC-ul integrat, sigur e mai bun ca Dragonfly. La mine DAC-ul din Hegel a fost mai slab ca al meu, dar eu am un Chord QuteHD de o mie de lire asa ca... :biggrin:

P.S. Funny, la mine cu Hegel H160 se pierdea partial aceasta caracteristica la volum mic, la mine NAD a fost mai potrivit. :smile:
 
DAC-ul integrat e mai bun ca cel de la audioquest din doua motive: Este mai dinamic si are o separare mai buna a instrumentelor. S-a intimplat asa: mi se parea ca e volumul prea mic fata de cum eram obisnuit si l-am dat mai tare. Cind insa s-a ajuns la pasajele in forta, cinta mult prea tare fata de ce stiam eu si am fost nevoit sa il dau mai incet. Pe scurt, dinamica este uimitoare fata de ce am avut eu pina acum. Va rog sa ma credeti ca la volum mare (70 din 99) se pastreaza aceeasi dinamica iar senzatia este uluitoare. Nu stiu cum fac astia de la Hegel treaba asta cu un amplificator de 75W, dar o fac. Inca ceva: volumul nu se gituie cum se intimpla la NAD. Dupa ce treceam de ora 14 cu volumul (doar in scop de test bine-nteles) facea compresie puternica de tot, iar volumul nu mai crestea aproape deloc. La Hegel potentiometrul este altfel conceput. Pina la 40 e volum mic, intre 40 si 60 mediu, iar dupa 60 presiunea acustica este mare. Faza e ca atunci cind te astepti sa piarda din dinamica si din putere (adica dupa 60) se intimpla exact invers: sunetul devine foarte puternic (efectiv zguduie mobila), extrem de fluid, separatie excelenta a instrumentelor si cu o dinamica de iti taie respiratia. Se vede clar ca in prima jumatate a scalei este efectiv tinut in friu, iar in a doua respira de voie in boxe
 
NAD-ul ramanea fara putere, pur si simplu, avea 50W iar rezerva de curent se termina rapid cand pasajul dinamic tinea cateva secunde sau mai mult. Hegel are 125W in 4 ohmi (cat au boxele tale) si o alimentare cel putin dubla fata de C326 BEE - 6.9 kg vs 12 kg spune multe, mai ales ca sunt construite pe aceeasi topologie.

Este cu totul alta clasa de produs, lucru care se vede si la pret...

P.S. Uite daca vrei un test de dinamica (dar si muzica buna) iti recomand un album deosebit... si nu-ti face griji ca in desen apare schema folosita pentru 7.1 pentru ca suna excelent si in stereo. Se gaseste pe la magazinul de inchiriat rusesc, in format hi-res 24bit/192khz. :biggrin:
http://www.imagebam.com/gallery/mi8i1f4xi9eico0560gc85c663rz37zp
 
Last edited:
Multumesc! Cred ca il am si eu dar nu la asemenea rezolutie. Eu testez cu niste CD-uri de la ECM foarte bine inregistrate, cu instrumente acustice, cu muzica pe gustul meu si cu dinamica extraordinara. Mortale!
 
Uimitor, uluitor, iti taie respiratia, extraordinar. Am inteles. Altceva?
LE: uitasem de mortale. :smile:
 
Back
Top