E simplu: intreaba un audiofil si o sa te abureasca cu povesti despre soundstage, sunet carnos, aroma de vin, rosu daca sunetul e de vaca si alb daca e de peste, etc.
Intreaba un inginer si o sa iti spuna ca la un semnal digital unde 1 e 1 si 0 e 0 singura problema poate fi precizia ceasului care sincronizeaza transmisia, care e unidirectionala si fara bucla de feedback: sunt ceasuri de mare precizie si altele doar suficient de bune; un audiofil o sa "auda" jitter dat de o deviatie de 1 la la 10,000 sau chiar de 1 la 100,000 pentru ca urechea lui are precizie mai mare decat osciloscopul, iar daca mai iei in calcul si variatia abaterii ceasului la variatii termice s-ar putea ca in simfonia a V-a a lui Bethoven sa nu te prinzi daca lumina cadea drept pe partitura dirijorului sau cu oarecare umbre.
In mod practic, s-ar putea sa dai vreodata de o iesire SPDIF de pe o chinezarie de placa de baza veche de 15 ani care cuplata cu un cablu optic crapat sa dea rateuri, dar altfel nu ai de ce sa iti faci griji. In domeniul digital ori merge, ori nu merge, abia cand treci in analog (in DAC si mai departe) e loc de intors rahat cu lopata.