Recomandare placa de sunet

Păi, dacă intervine plăcerea în ambele cazuri, noţiunea de corect devine volatilă. :wink:
 
De ce pentru dirijorul respectiv o interpretare rapidă trebuia să se facă și tare,

Eu nu am spus ca trebuia tare. Am spus "ca si cum am ataca". Asta presupune ritm alert si sustinut. Nu poti face asta fara a avea o anumita calitate a intensitatii executiei indiferent despre ce scala ar fi vorba.
Eu nu caut sunetul corect ci doar pe cel care imi place. Si imi face placere sa cred ca cel care imi place este corect!
:biggrin2:
 
Chiar este corect pentru tine, daca-ti place.
Tu te referi la tranziente probabil. Dar astea sunt un lucru foarte solicitant pentru amplificator din punct de vedere tehnic. Putem intra si in detalii daca doresti.
 
Ca sa fiu sincer nu cunosc termenul (decit ca sens general). Discutia este interesanta si sint sigur ca as mai si invata cite ceva insa ... impachetez amplificatorul. Poate voi avea noroc alta data.
 
Offtopic, n-am urmărit cu foarte mare atenție discuția și nu mă pricep mai deloc la subiect, dar am o întrebare/curiozitate: ai trimis înapoi vreo 5-6 produse din ce înțeleg eu (dacă înțeleg bine), nu încep să apară niște red flags la fazele astea?

Din nou, scuze de offtopic.
 
L-am comandat pe fratele mai mic al lui 356. Am citit tot felul de review-uri care ii laudau sunetul si m-am gindit sa il incerc si pe asta. Ca sa vezi minune ... suna excelent. Toate reprosurile pe care le aveam la adresa lui 356 au disparut. 326 suna, pe boxele mele, mai bine decit 356 si, ceea ce este mai important, mai bine decit 325. Nu ma apuc sa fac descrieri ci spun doar atit: suna fenomenal pt banii astia. Sint foarte multumit! Ma gindesc sa mai iau inca unul ca sa-l am de rezerva ...
 
Last edited:
Observ ca atunci cind se incalzeste (dupa aprox. 1 ora) amplificatorul suna mult mai bine. Sunetul devine mai profund, apare o senzatie de adincime a acestuia.
 
Tranzistorii sunt deranjati atat de caldura cat si de variatia ei. Lampile nu sunt afectate, se auto-incalzesc si apoi raman la temperatura constanta.
 
Ai dreptate. La lampi performantele se inrautatesc constant incepand cu prima secunda de functionare si terminand peste cateva sute / mii de ore de functionare, cand isi dau obstescul sfarsit. :goofy:
 
Adevarat si asta, dar au si ele farmecul lor.
Si tranzistorii au si ei neplacerile lor, important e sa alegem ce ne place si gata. Viata-i scurta :smile:
 
Dreamer, am inteles ca tu ai un Yamaha AS-500 pe BS 244. Sau este AS 1000?
Ma interesa daca AS-500 poate sa conduca boxele astea la volum mare, fara a muta selectorul de impedanta la 4 ohmi (si fara distorsiuni notabile). Volum mare adica potentiometrul la ora 12.
 
Nu ai cum sa estimezi volumul mare dupa ora la care se afla potentiometrul din cel putin 3 motive.
1. Volumul este logaritmic si nu este la fel la orice amplificator, unele au o atenuare mai rapida, altele mai lenta. Poti avea 2 amplificatoare unul langa altul, legate la acelasi sistem, si sa sune la fel de tare cu volumul si la 2 ore diferenta, ca sa zic asa.
2. Nu poti compara volumul de la tine cu cel de la Dreamer pentru ca nu stii daca semnalul de intrare este la fel de mare. Combinand cu ideea din primul rand, unele amplificatoare la ora 12 deja ofera TOATA puterea, daca ai 2V sau mai mult la intrare, cursa pana la capat a potentiometrului fiind utila doar pe surse de semnal mai mic. Ca sa nu mai spun ca si camera poate aduce un gain diferit, chiar si de 2-3 decibeli, ceea ce la volum mai ridicat se traduce in de doua ori mai tare - o camera plina de ecou/reflexii va suna mai tare decat una tratata acustic, cu reflexii reduse.
3. Ultima problema ar fi muzica pe care s-ar face eventualul test, unele track-uri au loudness mare si suna foarte tare si la ora 9 in timp ce altele au nevoie de ora 11-12 pentru acelasi volum - dar acestea din urma au de obicei pasaje dinamice in care vor suna foarte tare. Eu am muzica clasica care la ora 11 suna "normal" in timp ce Shaggy's Bombastic suna foarte tare si la ora 9. :biggrin:

In plus, ce inseamna sa le conduca? Sa se auda cu distorsiuni nu cred ca se va intampla. In rest, sunetul va fi destul de diferit de ce auzi cu NAD, mai putin bass, mai multe inalte. Asta nu va insemna ca boxa nu e condusa bine, ci doar ca e condusa diferit. :smile:
 
Pai in cazul asta de ce ti-ai mai lua un amplificator care suna diferit? Nu mai bine ramai la ala care suna cum vrei fara corectii? :smile:
 
Daca ala pe care il ai suna cum vrei fara corectii, da; daca esti nemultumit profesionist si indiferent cum suna cauti iarba mai verde si sunet mai carnos, iei alt amplificator din nou si din nou pana cand descoperi ca audiograma ta oricum spune ca esti pe jumatate surd si totul e doar in capul tau, ca nu mai auzi de mult diferentele.
 
Nu e vorba de camera mea si nici nu vreau sa il iau. Intrebam pt a ma lamuri intr-o problema legata de impedanta. Pe BS 244 scrie 4 ohmi. AS 500 are in specificatii 2X85 W la 8 ohmi. La 4 ohmi ii trebuie putere mult mai mare (ma refer la acelasi volum sonor). Poate ca "sa le conduca" nu este cea mai buna sintagma ... Face fata? Se descurca sa livreze o asemenea putere? Asta vreau sa stiu. Intrebam de volum mare pentru ca acolo se pune problema si nu la volum mic.
 
Stai nitel, la 4 ohmi amplificatorul are nevoie de putere mai mica pentru aceasi volum sonor. Sau altfel spus, 2x50W la 8 ohmi = 2x100W la 4 ohmi, asta la modul ideal in care amplificatorul e construit corect si nu va limita artificial puterea. Mai conteaza mult si un ce zona de frecvente sunt impedantele alea mici, daca sunt in zona basului stresul asupra amplificarii este mai mare. In cazul concret, BS 244 nu au un grafic de impedanta asa rau, chiar daca sunt rated ca fiind pe 4 ohmi, anume minim 3.5 ohmi la 190 hz si in mare parte a graficului sta peste 6 ohmi. Sa vezi cate amplificatoare aparent solide am chinuit eu cu FS 210 care au 3.3 ohmi la 90 hz. :biggrin:

Ah si vezi ca puterea nu spune mare lucru despre abilitatea amplificatorului de a conduce boxe cu impedanta mica, aici mai degraba conteaza greutatea, de exemplu.
 
Back
Top