Explicatii:
- partea grafica e pentru low end si medium; asta inseamna office si jocuri nepretentioase, chiar si jocuri noi pe detalii medii sau joase in rezolutie HD. Da, exista placi video de 3-4 ori mai rapide, dar la alt nivel de pret, consum si disipare termica. Poti juca pe Trinity orice joc din ultimii 5 ani in 1366x768 cu detalii medii sau chiar high si aproape orice in 1920x1080 in low; din ce am citit doar <5% din computerele din lume au placi video peste medie, ceilalti 95% pot folosi Trinity linistiti
- coprocesoarele (FPU) au avut un spor urias de performanta la integrarea cu CPU pentru ca inainte aveau latenta foarte mare (prin bus la 4,77 MHz sau 8 MHz...), apoi pentru ca o daca cu integrarea a crescut foarte mult si frecventa; au fost 2 factori aproape simultani importanti, de la 8087 la 4.77 la 386DX la 40 MHz ai o crestere fenomenala; integrarea GPU cu CPU nu aduce beneficii din latenta, ci doar un cost redus, si vine cu dezavantaje:
-- din cauza limitei termice si a suprafetei cipului ai mai putine unitati de executie in GPU, nu poti pune tot ce aveai intr-un GPU dedicat fara sa iasa un cip urias care se incinge prea tare
-- pentru ca nu mai ai memorie dedicata pentru GPU cu latime de banda foarte mare (256 biti), ci memorie sistem care mai e si shared cu CPU, ai un bottleneck uneori urias, cam cum erau pe vremuri placile video cu memoria pe 64 de biti. Pentru 95% din computere e insa suficient de bine incat merita chiar si asa: ai echivalentul unui PIV si al unui 7600 intr-un singur chip de 100$, separat ai fi dat peste 200$ si aveai nevoie de o carcasa mare, un slot PCIe, coolere si ventilatoare, memorie pentru fiecare etc. Acum ca RAM-ul e foarte ieftin pui inca 2 sau 4 GB pe care ii folosesti pentru video si ai scapat.
Deci, evolutia e la costuri si integrare si nu la performanta. Daca ai 75% din performanta la 30-50% din cost e o evolutie, nu?
plăcile video on-die nu sînt atît de performante ca alea care se înfig într-un slot separat dintr-un sigur motiv, numărul de tranzistoare.
Incorect, motivele sunt mai multe si mai complexe decat numarul de tranzistori; numarul de tranzistori din GPU iti da numarul de unitati de procesare si cache, latimea memoriei si frecventa unde intra? La GPU integrat e una din cele mai mari limitari impreuna cu disiparea termica insumata CPU+GPU.