Motor de începător

Acum că mi-ați confirmat ce voiam să aud, să continuăm. :B
  • Unde caut? Bikeshop? OLX? Moto.it? Mobile.de?
  • Are rost să mă complic cu adusul de afară? Sînt șanse să fie mai bine întreținute?
  • Există vreo perioadă în an favorabilă pentru cumpărat?
  • Alte lucruri de care v-ați lovit la cumpărare?
Mulțumesc.

PS: Obiectivul e Hornet 2007+, SH, în jur de 3000 euro.
 
Cauti oriunde, sunt mai cinstiti pe afara in general, dar nu toti.
Da, financiar mai favorabil este toamna. Dar nu te ajuta ca sa te bucuri de ea.
Te poti lovi de nenumarate lucruri, atat financiar, legal sau tehnic. Atat timp cat te lovesti de autoritatile statului totul e posibil. Practic niciunul din noi nu poate prevedea ce vei pati.
 
In general vorbind, producatorul stie si se asteapta sa cazi cu motocicleta.
Dar exista si accidente mai grave care pot afecta structura sau diferite piese, la fel ca si la masina.
Daca nu stii ce faci, mai bine apelezi la cineva care stie. Aici e greu sa ti se dea sfaturi complete pentru ca sunt mii de variabile.
 
Mi-am luat Honda CB600FA 2008, în română Hornet cu ABS.

Făcut RAR, înmatricularea în decembrie, deci pînă la primăvară pauză.

Acum întrebarea e cum o pregătesc pentru iernat în garaj neîncălzit?
 
Da' ce? Rezisti pana la primavara? :P
03 Spre Cheia, in zapada.jpg
 
Pregatirea de iarna: rezervorul plin, bateria incarcata la 100% si verificata eventual la fiecare 4-6 saptamani, moto pusa pe cricul central, e suficient.
Rezervorul plin ochi e ca sa nu faca condens, cricul central e ca sa nu se deformeze cauciucurile de la statul pe loc in aceeasi pozitie timp de 4-5 luni pana incepi sa circuli.
 
Ce este acest cric central despre care tot aud? :D Înțeleg, îmi trebuie stander.

Marius, problema e că pe zăpadă nu pot să ies în tricou.

Serios acum, am doar o geacă de piele de reising; nu cred că ține de cald (decît vara :B) și nici nu cred că încape polar pe sub ea. Dar dacă e decent de nu frig, promit să încerc.
 
Daca nu ai cric central si nici stander, nu te stresa. Dar Honda de obicei avea in dotarea standard, mai putin la sportive, asa ca am presupus ca ai, ca e destul de util si la uns si curatat lantul. Daca te coafeaza un stander de la Louis, din ala ieftin si suficient de bun, ia unul, altfel poti trece iarna fara.

Nu te baga la mers pe vreme rece daca nu ai echipament si experienta; motocicletele au obiceiul sa piarda aderenta foarte usor pe vreme rece, si pe fata si pe spate, aminteste-ti ca dupa 12 ani de moto totusi eu caut un Smart (sau echivalent) pentru mers la iarna.
 
Last edited:
Eu as zice sa lasi rezervorul aproape gol, aproape de rezerva, si la primavara inainte sa pornesti faci plinul cu benzina proaspata.
Bateria se poate conecta la incarcatoare dedicate care au grija singure de ea, de exemplu Optimate sau Ctek. O legi la incarcator si la primavara e proaspata, in rest uiti de ea.
Si ca sa previi deformarea cauciucurilor, o misti din cand in cand, nu e nici un dezastru.
 
Eu din ce stiu, deformarea cauciucurilor este temporara si reversibila dupa putin mers. Poate la masina este mai putin sesizabil si mai usor de condus cu ele cu burta dar na...
 
Din 2005 incoace am strans ceva echipament moto, o parte de care sunt multumit (casti, manusi de ploaie sau vreme moderat rece, overpants impermeabili), iar restul fac fata mai bine sau mai prost. Cel mai prost stau la cizme si bluza termica. Daca cizmele moto sunt o chestie foarte specifica (nu se vand in magazine generice outdoors), bluzele termice ar trebui sa se gaseasca mai usor acolo decat la magazine moto.

Deci, am o geaca suficient de larga ca sa incapa o bluza (sau doua) sub ea si suficient de subtire ca sa nu tina de frig, e doar un outer shell care teoretic rezista doar la impact (probat: rezista), vant si ploaie (la ploaie: nu prea). Caut o bluza termica care sa tina de cald cat se poate de bine, gen -5 sau -10 grade (cu chill factor inclus). Am doua bluze de Decathlon una peste alta, una mai subtire pe dedesubt si una cu fermoar peste. Cea subtire e cam scurta si in pozitie asezat pe moto e prea scurta, cealalta nu prea tine de frig.

Recomandari de magazin sau chiar un anume fabricant si/sau model de bluza termica? Preferabil un model lung, nu 2 degete sub curea ci preferabil 2 palme sub curea. Am aruncat o privire pe site la Himalaya, dar nu spune nimic despre performanta bluzelor desi costa de 3-5 ori cat alea din Decathlon; nu pretul e problema, ci lipsa informatiilor.
 
Fabricant Rukka, material Outlast. Dai un ban dar o sa ma pomenesti multa vreme. Comanzi la Kronau de pe louis.eu la acelasi pret.
Am fost cu astea in Tibet 13 zile, singurul strat sub costumul de piele cu Goretex. De la -10 pana la 30 de grade totul ireprosabil, si la sfarsitul calatoriei nici nu miroseau.
Cu cizmele nu am ce sfat sa-ti dau, ca depinde foarte mult de calapod. Eu am mereu o problema ca ma apasa pe degetul mare cam toate modelele, dar ... incerci si vezi.
 
Aparent nu mai exista nici la Kronau, nici la Louis. Mai e doar marime L in stoc la Revzilla, dar cu marimile lor s-ar putea sa iasa parasuta, nu bluza.
 
Io pentru munte folosesc base layers de la Icebreaker Merino. Pentru munte ți le pot recomanda cu toată încrederea , pentru moto nu știu. Mie la 1.92 cm astea pe care le am, XL, mi se par cam scurte pentru poziția de pe motor.
 
Intrucat aici distante mari, am cumparat un scuter cu 3 roti si 125cmc. Yamaha Tricity pe nume.
Azi am facut primul drum si sunt absolut impresionat, in sensul cel mai bun.
Foarte usor de condus, acceleratia este decenta, comparabila cu o masina normala, ajunge pana pe la 60km/h foarte repede si apoi mai incetisor pana la 85, si daca nu bate prea tare vantul si prinde o usoara coborare a ajuns la 100km/h, unde era foarte stabil, intrucat vantul batea foarte tare din lateral.
Per total, recomand dracia cu caldura, nu e naravas, ABS-ul isi face banii, consum mic, tot ce trebuie la o masinarie de oras.
 
Back
Top