Întrebări pe care ni le punem de mult

De obicei travel office de la birou (fac rezervări și în scop personal cu prețuri mult mai bune decât cele afișate la recepție) sau www.hostelbookers.com dacă nu există altă opțiune. Uneori mai întreb cunoscuți din orașul sau zona respectivă sau pur și simplu la 11 noaptea caut singurul hotel din oraș întrebând la benzinărie (Hotel Turistika din Kriva Palanka nu e în nici un ghid online :smile: , dar e foarte ieftin și aproape decent).
 
Last edited:
TripAdvisor + HolidayCheck.com + filtrele personale care devin din ce in ce mai bune:
- daca e prea bine clasificat pe TripAdvisor e o problema, nu tot ce le place englezilor sau nemtilor imi place si mie. Ma simt mai bine in hotelurile apreciate de rusi decat in cele apreciate de englezi;
- distanta fata de obiective (poate sa aiba 4 stele la pret de 3 si cativa kilometri de plaja/oras, sau poate sa fie in centrul capitalei, langa o zona foarte galagioasa);
- pozele din elicopter (in 90% din cazuri plaja e din pietris);
- modelul mobilei (daca arata ca-n anii '80 atunci probabil e din anii '80);
- pozele distorsionate (un obiectiv wide iti transforma un lighean intr-o piscina olimpica);
- etc.

In turism regula de aur e ca ieftin si bun nu exista dar din pacate poti gasi scump si prost.

Hotel Turistika din Kriva Palanka nu e în nici un ghid online :smile: , dar e foarte ieftin și aproape decent).
Inca nu-mi vine sa cred ca exista cada de dus cu boiler electric (si firele de rigoare) deasupra. Si am folosit-o...
 

Attachments

  • cada.jpg
    cada.jpg
    72.5 KB · Views: 48
Cea mai mare atentie la posibilitatea de overbooking: stai, cauti, citesti reviewuri, platesti cu cateva luni inainte si cand ajungi acolo (sau cu maxim 24 ore inainte) te anunta ca te-au mutat la alt hotel, cu o stea in plus si la cativa km distanta. Am patit-o in Spania (Bestcomtur) si Turcia (Patriot). Daca gasesc "nume hotel overbooking" pe Google, il exclud de pe lista. Toti operatorii romani sunt acoperiti de contracte, si daca iei direct riscul ramane acelasi. Si cand esti cu masina plina de bagaje, la cateva sute sau mii de kilometri de tara, poti sa te certi de pe mobil cat vrei tu cu agentul, o faci pe roamingul tau (care dupa cateva zeci de minute de scandal te poate costa cat o noapte de cazare) si-ti dai seama ca daca nu le accepti oferta ramai cu alternativa sa dormi in masina si sa-ti iei banii inapoi in tara. Adica nu prea ai de ales. Iar cand te muta prin overbooking nu se incurca, pot schimba statiunea cu totul (cumperi Mamaia si te cazeaza in Techirghiol) asa ca asta e cea mai mare grija a mea.
 
N-am ajuns la vârsta la care să mă cazez undeva pentru ca să STAU acolo la TV toată ziua, ci să am un pat decent şi un duş curat; iar pentru asta, hostel-urile sunt foarte ok. Este categorie separată de servicii turistice chiar şi la noi în legislaţie, dar mulţi întreprinzători nu se limitează la serviciile minime ale unui hostel. Sigur, îţi înfăşezi singur patul, vei mânca în regim cantină şi vei fi încurajat să foloseşti spaţiile comune pentru a-i cunoaşte pe ceilalţi călători, deseori familii cu copii mici şi backpackers diverşi. Dar găseşti destul de uşor camere cu 2 sau 4 paturi neetajate şi baie proprie, chiar şi cu Internet şi televizor în cameră şi posibilitatea de a lua o cameră în regim single la un preţ modic. Iar dacă un hostel a îndeplinit criteriile de intrare într-o reţea internaţională, atunci surprizele sunt rare.

www.hihostels.com
www.hostelbookers.com
 
Unde găsesc de cumpărat furtun pentru aer comprimat? Am văzut la metro cu tot cu mufă rapidă, dar am nevoie de lungime mai mare, vreo 10-20m.
 
Parcă Bricostore sau Praktiker au raion de închiriat scule. Nu știu dacă au compresor, dar poți să întrebi.
 
Azazel, ai furtun? Am eu compresor. :tongue:

Un preţ (informativ) pentru furtunul ăla ştii cumva?
 
O intrebare pe care mi-am pus-o de-abia saptamana trecuta: exista in Bucuresti reprezentanta Stern? de unde sa se poata cumpara niste scule la preturi mai lejere? Multumesc.
 
De ce IE8 (poate nu numai) poate sa afiseze o poza ok in momentul in care o incarca in pagina, chiar daca e mai mare decat pagina - adica resize-ul initial e fara cusur - dar daca dau click pe ea (lupa > full size) si apoi revin la dimensiunea fit to window calitatea resize-ului e de 2 lei?

Am gasit si un exemplu mai relevant. A se vedea mai ales diferenta la socketul procesorului sau sloturile de memorie. Nu se foloseste acelasi algoritm?
 

Attachments

  • before.jpg
    before.jpg
    134.1 KB · Views: 36
  • after.jpg
    after.jpg
    147.9 KB · Views: 36
Nu e umblat la zoom. Screenshot-ul "bun" e ala facut in stadiul initial, cu resize-ul orininal facut automat de IE cand incarca o poza prea mare, iar cel "cu probleme" e facut dupa ce am afisat aceeasi poza full-size, apoi am dat din nou click pe ea ca sa o incadreze in fereastra, deci fara sa fac mai mult decat sa dau click pe poza de doua ori.

Si imi pare mai mult decat lipsa AA-ului pentru ca deja in resize-ul ala prost uniele orificii din socket sunt aproape lipsa. Un AA sau average intre pixelii alaturati, chiar si cu un algoritm bun, l-ar sterge cu totul sau l-ar deplasa o idee de la locul lui, adica nu ar mai arata atat de ordonat.

In fine, eram mai mult curios daca si versiunile mai vechi de IE fac la fel. Adica daca e o chestie care ramane sa fie implementata (sa foloseasca resample in loc de resize) sau daca asta e metoda folosita de IE de cand se stie.
 
Daca gasesc "nume hotel overbooking" pe Google, il exclud de pe lista. ......
E prima dată când aud/citesc de acest fenomen. Poate ignoranţa m-a salvat până acum.
Oricum, mi se pare absurd ca aşa ceva să se întâmple în 2008 într-un hotel de >2 stele.
 
Daca n-o pateam, n-o credeam. Motivele pentru care nu se vorbeste de problema la noi sunt:
- romanii se bucura cand sunt mutati de la 3* la 4*, chiar daca alea 3* erau in Mamaia si-i muta la 4* in Techirghiol;
- est-europenii sunt mutati, vest europenii nu (de fapt pentru ei suntem mutati), "overbooking" nu exista in romana dar traducerea probabil ar fi gasita frecvent;

99% of hotels tend to overbook every night on the basis that someone will cancel at the last minute. When this happens not only do they charge a cancellation fee but they have probably have an instant taker for the room so the revenue is suddenly increased.
Hotel Overbooking - Ways for a hotel to refuse you a room

In situatia de supra rezervare (overbooking) a unui hotel, inainte sau dupa inceperea calatoriei, Agentia este obligata sa ofere o alta varianta de hotel in aceeasi zona sau intr-o zona cat mai apropiata, la aceeasi categorie sau de o categorie superioara fara sa modifice pretul; in cazul in care situatia de supra rezervare(overbooking) este anuntata turistului, sau reprezentantului acestuia, cu minim 3 zile inainte de data plecarii, clientul poate accepta varianta propusa sau poate anula calatoria fara penalizari, fara insa a avea dreptul de a cerere despagubiri suplimentare.
Exemplu de contract de calatorie, toti le au cam la fel.

Pentru ca unele hoteluri au patron comun, uneori folosesc overbookingul pentru a-si umple hotelurile mai putin atractive (la cativa kilometri de statiune) si o transforma in ceva regulat. Odata am fost mutat de la hotel A 3* centru la B 3* in cea mai zgomotoasa zona a orasului (nu dormeam mai mult de 5 ore pe noapte) iar cand am fost la A, fix in aceasi seara, sa intreb daca au camere libere, mi-au zis ca da, au. I-am intrebat de ce m-au expediat la B, ei dadeau vina pe agentie. Agentia dadea vina pe ei, eu cu telefoane si draci in roaming. La plecare l-am intrebat pe patronul agentiei romanesti "care sunt sansele de overbooking?", el "zero, nici o sansa, doar in Tunisia, Spania, Bulgaria si Grecia, in Turcia niciodata". La intoarcere l-am intrebat cum a fost cu sansele alea, el "ai fost primul caz de OB!!!"... Yeah, right, se pare ca pana si hotelul B la care am fost mutati (dupa un scandal monstru) practica OB la greu:

This hotel is, during the high season, largly overbooked. They tell you this when you are already there, you have to stay a couple of days in other (very bad) hotels. The manager of Kalemci says that he never refuses a booking and that he always deals with overbooking by placing his customers in a simular quality hotel(absoloutely not true) and that he may do so according to the ANVR-conditions.

Very very customer unfriendly.
Link
 
Cuprinzător post! Specific pentru turci aş putea spune :smile:
O nouă întrebare: De ce în tenis jucătorul care serveşte cere trei mingi copilului de mingi deşi una o returnează mereu şi nu poate fi considerată "rebut" pentru că va servi şi cu mingea respectivă mai devreme sau mai târziu?
 
Back
Top