Velkan
Moderator
MTB sînt alea făcute pentru teren accidentat. Ai cadru lăsat spre spate, suspensie parțială sau integrală, gume late, cu striații adînci, și rapoarte gîndite în principal pentru urcat.
Hibridele sînt de mai multe feluri, și combină elemente de la biclele specializate (MTB, cursieră): poți să ai geometrie de cursieră, dar ghidon plat (pentru poziție mai confortabilă) și gume mai late decît la cursieră pentru mers și pe drumuri mai proaste; sau cadru de MTB ceva mai drept, fără suspensii, ghidon plat și gume de stradă, fără striații adînci. La toate hibridele, rapoartele sînt mai omenești, adică nici de viteză, nici de urcat munți. Pe unele ai aripi și portbagaj.
Alea urbane sînt o subcategorie de hibride: ori cum am zis mai sus, ori bicle cum vezi pe la danezi și olandezi și cum aveau pe la noi bunicii (cu portbagaj și coșuleț).
Antaris-ul ăla din link e fix modelul pe care îl am eu. Da, face banii, dar e o biclă de ture lungi, nu de mers zilnic prin București, poziția fiind incomodă pentru așa ceva. Nu prea poți să iei nici rucsac cu tine, pentru că o să tot cadă într-o parte sau alta și o să te jeneze.
Eu aș alege un hibrid bazat pe cadru de cursieră și roți de 29 inchi, cum e seria SL Cross de la Cube, sau Camaleonte de la Bianchi, deși ar fi și variante mai practice.
Hibridele sînt de mai multe feluri, și combină elemente de la biclele specializate (MTB, cursieră): poți să ai geometrie de cursieră, dar ghidon plat (pentru poziție mai confortabilă) și gume mai late decît la cursieră pentru mers și pe drumuri mai proaste; sau cadru de MTB ceva mai drept, fără suspensii, ghidon plat și gume de stradă, fără striații adînci. La toate hibridele, rapoartele sînt mai omenești, adică nici de viteză, nici de urcat munți. Pe unele ai aripi și portbagaj.
Alea urbane sînt o subcategorie de hibride: ori cum am zis mai sus, ori bicle cum vezi pe la danezi și olandezi și cum aveau pe la noi bunicii (cu portbagaj și coșuleț).
Antaris-ul ăla din link e fix modelul pe care îl am eu. Da, face banii, dar e o biclă de ture lungi, nu de mers zilnic prin București, poziția fiind incomodă pentru așa ceva. Nu prea poți să iei nici rucsac cu tine, pentru că o să tot cadă într-o parte sau alta și o să te jeneze.
Eu aș alege un hibrid bazat pe cadru de cursieră și roți de 29 inchi, cum e seria SL Cross de la Cube, sau Camaleonte de la Bianchi, deși ar fi și variante mai practice.