Bicicleta - unde/care/cum/de ce?

MTB sînt alea făcute pentru teren accidentat. Ai cadru lăsat spre spate, suspensie parțială sau integrală, gume late, cu striații adînci, și rapoarte gîndite în principal pentru urcat.

Hibridele sînt de mai multe feluri, și combină elemente de la biclele specializate (MTB, cursieră): poți să ai geometrie de cursieră, dar ghidon plat (pentru poziție mai confortabilă) și gume mai late decît la cursieră pentru mers și pe drumuri mai proaste; sau cadru de MTB ceva mai drept, fără suspensii, ghidon plat și gume de stradă, fără striații adînci. La toate hibridele, rapoartele sînt mai omenești, adică nici de viteză, nici de urcat munți. Pe unele ai aripi și portbagaj.

Alea urbane sînt o subcategorie de hibride: ori cum am zis mai sus, ori bicle cum vezi pe la danezi și olandezi și cum aveau pe la noi bunicii (cu portbagaj și coșuleț).

Antaris-ul ăla din link e fix modelul pe care îl am eu. Da, face banii, dar e o biclă de ture lungi, nu de mers zilnic prin București, poziția fiind incomodă pentru așa ceva. Nu prea poți să iei nici rucsac cu tine, pentru că o să tot cadă într-o parte sau alta și o să te jeneze.

Eu aș alege un hibrid bazat pe cadru de cursieră și roți de 29 inchi, cum e seria SL Cross de la Cube, sau Camaleonte de la Bianchi, deși ar fi și variante mai practice.
 
Cînd o să o am, te scot la o bere, ai răspuns mult prea frumos. :smile:
Altă întrebare: Terreno ăla nu îți face cu ochiul?
 
Cameleonte nu pare să găsesc în România (pi net). Am renunțat la road, vreau trek (cre' că asta e cea mai potrivită pentru ce vreau să fac). Momentan m-am oprit la Univega Terreno (oscilez în 300 și 500), Cube SL Cross Comp, Merida Crossway (aici nu m-am prea lămurit) și unele de la Ideal printre care m-am pierdut de tot. Mai e pe listă și Giant cu Roam sau Sedona.

Deja am amețit. :frown:

P. S. S-a mărit bugetul. :smile:
 
Dpmdv, un ciclocros e doar vag mai bun decît o cursieră pentru oraș, în sensul că merge pe mai multe suprafețe, dar poziția e la fel de incomodă pe ambele (diferă puțin geometria cadrului, frînele și anvelopele). Legat strict de bicla aia, eu la 3200 lei am pretenții ceva mai mari de Tiagra.

Terreno 400 pare ok, ca și asta, cu mențiunea că nu mă pricep la frîne pe disc, deci nu știu cît de bune sînt alea. Găsești la Maros Bike. Vezi și Blue Ridge, și ce mai găsești pe acolo.
 
Flame on!
http://www.veloteca.ro/index.php?view=product&product_id=295
sau
http://www.bikersteam.ro/ideal-freeder.html
sau (dar nu de la dkbike, la astia mere platit doar cu cash si eu vreau sa platesc cu cardu')
http://dkbike.ro/index.php/componen...age=flypage.tpl&product_id=595&category_id=85
Nu-mi spuneti va rog ca ar trebui sa mai pun inca vreo 500 RON ca sa imi iau nu stiu ce minunatie. Sau spuneti-mi ca sa va ignor. :biggrin: Am citit topicu' asta cap coada, stiu ca sunt mai bune bicicletele mai scumpe, bla bla bla.
Eram pornit sa imi iau Merida MATTS 5-V (sau chiar 10-V) dar nu am gasit decat la dkbike. Asa ca, daca mai stiti si alti distribuitori de Merida, please share.
 
Mulțumesc tuturor pentru răspunsuri (rămîn dator, Velkan). Eu m-am hotărît, pînă acum, doar asupra tipului: va fi un XC cu roți de 28" sau 700C.
Scurtă întrebare: cum mă prind dacă pot monta pe cadru / furcă / ceva diverse chestii, gent portbagaj, coșuri, aripi și altele?

lai, rock on! :biggrin:
 
Din cîte știu eu, C051, TX31 și TY10 sînt denumiri pompoase pentru Tourney, pe care n-am pus mîna niciodată, deci nu știu, dă cu banul sau ceva. :biggrin:

whiskas, presupun că trebuie să aibă cadru cu fileturi prin punctele esențiale. :tongue:
 
Bravo, domnu', felicitări!
Dă-ne și detalii: cît, cum, de unde etc. Poze nu pui? Și... tre' s-o uzi, că altfel o să ruginească. :tongue:

S-o... călărești sănătos!
 
Am cumparat-o de la veloteca. La astia avea cel mai mare pret, diferenta a facut-o ca ei chiar aveau bicicleta. Unii, la un alt magazin, erau chiar socati ca pe site-ul lor putea exista o asemenea bicicleta mediocra. M-am tot plimbat sambata pe la diverse magazinase si am mai gasit ceva chestii interesante insa am preferat Magellanu'. De astia macar am mai auzit iar dotarile erau cam aceleasi.
Poze cu telefonu (DSLR-ul e RIP): http://twitpic.com/1ysdr6. Ignorati, va rog, fierul de calcat. :biggrin:
 
O sa te stropeasca pe spinare la prima balta prin care vei trece.
Nici eu nu am aparatori (inca) si desi am pedalat destul in aproape fiecare zi in ultima vreme nu mi-a fost imposibil de greu sa evit baltile. O sa imi iau totusi nite aparatori just in case. 25 de lei :smile:.

miahi, sunt manetele de la schimbator dar doar par fragile :smile:.
 
Nici eu nu am aparatori (inca) si desi am pedalat destul in aproape fiecare zi in ultima vreme nu mi-a fost imposibil de greu sa evit baltile. O sa imi iau totusi nite aparatori just in case. 25 de lei :smile:.
Nu cred că e obligatoriu să treci prin bălţi. E suficient să fie puţin udă/murdară roata şi să mergi mai tare.
 
Așa, și... ți-ai luat mountain bike ca să ajungi de la A la B impecabil de curat și fără să transpiri? :hihi: Noroiul în freză, muștele pe frunte și, uneori, zgârieturile și vânătăile fac parte din normalitatea MTB. Aripile prind bine; pentru roata din spate ajută să nu te murdărești până pe ceafă, dar pentru roata din față e și mai importantă - nu-ți sar mizerii pe bărbie și în ochi. A mea pentru față e fixată de cadru, nu de furcă, pentru că e foarte lată ca să oprească și pietre și bucăți mari de noroi.
 
Back
Top