Articole interesante din presă sau de pe bloguri

Una din solutii ar fi sa adopte toata lumea un standard pentru baterii si sa le face inlocuibile. Adica te duci la "benzinarie" scoti pack-ul de baterii din podeaua masinii ca un sertar, poate cu un fel de carucior, si bagi alt pack incarcat la loc. "Benzinaria" le va incarca la loc ca buteliile de aragaz.
 
Last edited:
Personal as prefera ca benzinariile sa vanda hidrogen lichefiat la fel cum vand GPL-ul. Una e sa cari dupa tine (si sa accelerezi / decelerezi cu ele in spinare) cateva sute de kile de baterii, alta e sa cari 20Kg de hidrogen lichefiat. :smile:

BTW: uite AICI un tabel comparativ cu puterile calorice ale diferitelor substante.
 
Teoria (inginereasca-idealista) e buna. Dar dupa cum vedeti, in viata asta exista economisti care vor sa scoata profit din piatra seaca. Ma tem ca ei vor avea alta parere cand e vorba de profit si lipsa de reguli: baterii proprietare fiecarui producator, cu costuri foarte mari, etc.
Sa ne aducem aminte de Nobel, este un caz faimos.
 
MIT’s Super-Fast Camera Can Capture Light as it Travels | GOOD : http://magazine.good.is/articles/super-fast-camera-works-at-light-speed

"A new camera developed at MIT can photograph a trillion frames per second. Compare that with a traditional movie camera which takes a mere 24. This new advancement in photographic technology has given scientists the ability to photograph the movement of the fastest thing in the Universe, light. In the video below, you’ll see experimental footage of light photons traveling 600-million-miles-per-hour through water. The actual event occurred in a nano second, but the camera has the ability to slow it down to twenty seconds. For some perspective, according to New York Times writer, John Markoff, “If a bullet were tracked in the same fashion moving through the same fluid, the resulting movie would last three years.”
 
M-au distrat cei de la RAR: la noi in Romania sigur nu exista masini cu problema asta, pentru ca in Romania nu a intrat nici o masina Volkswagen din USA, care ar fi trebuit reverificata (in ce priveste emisia de noxe).
 
Eu cred ca astia traiesc intr-un univers paralel, ca altfel nu-mi inchipui cum ar putea scoate asemenea perle.
 
Conform regulamentului RAR pentru ITP ("cu modificări ulterioare", dar pe care nu le-am găsit exact), la noi se verifică: CO, CO2, O2 și hidrocarburi + particule (optic). Atât știu senzorii din stațiile ITP, nici să vrea nu cred că au cu ce măsura NOx în stații (să zicem că NO2 s-ar putea optic, că are altă culoare gazul, dar nici măcar VW nu scoate atât de mult).
 
Bun, SKODA. Acum sunt curios cum se va rezolva treaba... Daca fac update de FW exista doua posibilitati:

1) Se reduc noxele in limitele E5 dar o sa scada corespunzator si performanta motorului. Si nu e fun sa fii depasit de Matiji pe autostrada. :biggrin: Sau de alte masini care costa de doua ori mai putin.

2) Masina ramane la fel de puternica dar este retrogradata la E3. Desigur ca taxele la stat cresc corespunzator.

Hmmm...
 
Nu prea au cum sa retrogradeze mașinile la E3 sau E4. Pana la urma tu ai fost cumpărător de buna credință, nu ai nici o vina ca producătorul a mânărit mașina. Soluția ar fi sa rescrie FW (cu toate consecințele ce decurg de aici) sau sa instaleze un rezervor de uree (undeva/cumva).
 
Daca zice unu' ca nu-i mai merge masina cum trebuie dupa update-ul de firmware, iese scandal mare si nu se mai duce nimeni cu masina la update. Poate doar aia care o au in garantie si care apoi isi vor cere banii inapoi.
La noi nu au cu ce sa verifice, dar prin vest, daca impun un mod de testare a noxelor care sa pacaleasca pacaleala din firmware si masinile nu mai trec RAR-ul, iarasi se lasa cu cerut banii inapoi.

Prevad un bail-out pentru VW? :biggrin:
 
La mașinile existente nu cred că se va schimba ceva. Oricum testarea în trafic a fiecărei mașini sau schimbarea modului de testare cu toate roțile ar însemna costuri imense pentru teste (numai din faptul că nu mai durează câteva minute testul ci mai mult), așa că nu mă aștept să se întâmple ceva prea curând.
 
Eu cred ca update-ul de FW va deveni obligatoriu, avand in vedere cat de disperati sunt UE cu reducerea poluarii si masat marmotele la tample ca sa dea lapte mai alb. Fara update nu mai trece masina ITP-ul. :smile: Dupa aia liber la dat producatorul in judecata si primit despagubiri.
 
Pai primesti hartie scrisa / stampilata / cu holograma peste seria de la motor / etc... de la service-ul autorizat, cum ca s-a facut. Macar niste buletine d'astea or fi in stare sa tipareasca pe cheltuiala lor in Germania si sa le distribuie catre reprezentantele din intreaga lume. Zic si eu.
 
Back
Top